Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    Er is geen geld meer in de prive, moeten ze wel zulke proletarierversies leasen om de beste hatch te hebben.
    Hahaha, past niet samen hé

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Er is geen geld meer in de prive, moeten ze wel zulke proletarierversies leasen om de beste hatch te hebben

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Mijn 308 is duurder in lease.

Maar er is nu éénmaal weinig begrip voor de lease klant hier ...
      Mijn collega's hebben meestal een kale business versie, de zeldzame die eens oplegt voor wat uiterlijke opsmuk is in mijn ogen de gek. Maar in mijn wereld is het ieder het zijne ...

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Nog eens terugkomen op hun niet werkende nieuwe en peperdure 'mercedes-me 2020' app. Na 3 weken en 2 mails nog altijd geen antwoord op mijn vragen en er zijn zo te lezen in de reviews heel wat klanten met problemen. Het enige wat ze doen is een reply met onnozele zever schrijven op vooral positieve reacties.
        De incompetentie is daar nog groter dan bij hun Belgische dealers

Wat is er toch maar geworden van mijn lievelingsmerk

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Daar gaat een mens zich op den duur dan aan ergeren, kan ik me voorstellen ja.

Het blijft uiteraard een gimmick, maar als je er voor betaald hebt, wil je natuurlijk ook dat het werkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Daar gaat een mens zich op den duur dan aan ergeren, kan ik me voorstellen ja.

Het blijft uiteraard een gimmick, maar als je er voor betaald hebt, wil je natuurlijk ook dat het werkt.
            Ik heb voorlopig nog niks betaald omdat ik het 3 jaar gratis heb. Maar wat ben ik ermee als het toch niet werkt

Nuja, ik ga er volgend jaar ook niet voor betalen hoor, er zijn goedkopere oplossingen. Alleen spijtig dat ik bijgelegd heb voor een duurder Mbux waar ik dan niks meer mee ben. Dat je voor elk onderdeel apart gaat moeten betalen zeggen ze er bij aankoop natuurlijk niet bij

Kleine bloemlezing uit de reviews van tevreden klanten zoals mij Ik had de hele pagina hiermee kunnen volposten ook.
            Het ergste vind ik nog dat ze niet antwoorden op mails met hulpvragen

anita v
            5 augustus 2020
            Op 3 augustus. 2apps geüpdatet. 2 x 39 euro! Voertuig positie werkte bijna onmiddellijk. Voertuig info openen en sluiten nog steeds niet en na 48 uur! Mail gestuurd vanuit app, niet beantwoord. Telefoon nummer van uit app wel bean twoord en nog steeds in behandelding. Probleem wordt doorgestuurd naar....? App al verschillende keren verwijderd en terug geïnstalleerd. Hopelijk wordt dit snel opgelost door MB.

Henk A
            10 augustus 2020
            Drama na update van vandaag. Nu zijn alle voertuig gegevens verdwenen en staat brandstof op - met opmerking gegevens zijn meer dan 1 jaar geleden. Er komen steeds meer bugs bij. Spijt dat ik vorige week 2 jaar heb bijgekocht. Dit is echt niet mercedes waardig. Eigenlijk is 1 ster te veel. Zou nul sterren moeten zijn. Oude app werkte altijd en nu werkt niets. Slechte ontwikkeling.

Nathalie B
            9 augustus 2020
            Ik heb voor de functie op afstand bedienen extra betaald. We hebben ons buitengesloten en kunnen dus niet in de auto. De app meldt dat deze functie geactiveerd is, maar ik kan het niet gebruiken. Alles blijft op lichtgrijs staan.

Peter H
            4 augustus 2020
            Hij wordt steeds slechter de app. Geeft eerst geen brandstofverbruik meer door en krijg nu geen melding meer als de auto van slot is. Moet eerdaags betalen voor de app, maar weet niet of dat nog ga doen.

koen g
            3 augustus 2020
            Ik heb al enkele weken problemen om de app te activeren krijg altijd fout melding bij ingeven van code app support al gecontacteerd al de gevraagde info door gestuurd zijn nu weer 2 weken verder zonder oplossing.

Jan B
            29 juli 2020
            Na update naar versie 2020 alles kwijt, niet meer te starten en moet nu alle reeds lang in gebruik zijnde opties kopen...! WAARDELOOS!!! EN ONACCEPTABEL!

Hendrik T
            26 juli 2020
            Koop je een wagen van €60.000 en dan moet je nog betalen voor wat basis informatie via de vernieuwde mercedes app. Dit komt zo uit een boardroom waarbij iedereen de mond vol heeft van "customer satisfaction" en dan kijken hoe er nog wat extra geld uit de zakken kan geklopt worden. Winstmaximalisatie hé. Uiteindelijk wat is €36 per jaar voor een pakket. (x verschillende pakketten), diverse van deze functionaliteiten had ik bij de aankoop van de wagen. Nu is het betalen. Volgende auto wordt geen..

Johan C
            10 augustus 2020
            3 weken verder en nog steeds geen antwoord op mijn vragen. Ik vraag mij af waarom jullie niet antwoorden op mijn 2 mails? Enkel een reply over coronatoestanden en te weinig personeel en bla, bla, bla. Ik heb geen behoefte om dat telefonisch te doen, waarom hebben jullie anders een e-mailadres? Buiten wat onnozele reacties van jullie op meestal positieve reviews zie ik hier voor het merendeel van de gebruikers weinig oplossingen. Ik heb nog altijd geen vreugdedansje moeten doen. Het werkt niet!!

Huibert B
            21 juli 2020
            Ben het helemaal eens opmerking dat het Mercedes alleen maar draait om geld verdienen met de apps. Bij aankoop van een nieuwe auto moet je daar tegenwoordig ook op letten. Als je een auto aanschaft bij Mercedes krijg je alle apps erbij zonder te zeggen dat dat maar voor twee jaar gratis is, daarna moet je ineens dokken, en flink ook. Ik snap dat het iets moet kosten, maar de prijzen die gerekend worden zijn veel te hoog. Heb gelijk de app weer verwijderd, de prijs-kwaliteitverhouding is niet ok.

Jorgo V
            20 juli 2020
            Ik kan de app zelfs niet installeren, terwijl er geen opslag- of andere problemen zijn. Bovendien werken mijn sleutels ook al 2 weken niet meer en moet ik nog eens 2 weken wachten voor ze willen zoeken wat er mis is. Dan maar 4 weken peuteren en wringen met een mislukt noodsleuteltje dat ook maar af en toe werkt en waar je onvermijdelijk de lak mee beschadigt.Een auto van 70K bestellen en een jaar later heb je dit voor. Het beste of niets, het wordt volgende keer iets anders, dat weet ik zeker.

Comment

• Lijkt me een perfect voorbeeld om een groepscase te starten in ieder geval. Daar zullen zeker advocaten oren naar hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Lijkt me een perfect voorbeeld om een groepscase te starten in ieder geval. Daar zullen zeker advocaten oren naar hebben.
                Hahaha, begin maar tegen oplichters hé, meestal trek je dan na jaren procederen ook nog aan het kortste eind. Een arme advocaat moet ook iets verdienen natuurlijk

Nee hoor, ik koop wel iets anders next time. Zou spijtig zijn, maar van de andere kant moet en wil ik nog veel merken proberen

Comment

• ...kans is natuurlijk niet gering dat andere merken de arrogantie van benz gaan kopieren, na al de rest en je daar net zo met betalende apps gaat zitten

en de analoge duster bestaat helaas - voor mij - nog steeds niet met automaat

Comment

...kans is natuurlijk niet gering dat andere merken de arrogantie van benz gaan kopieren, na al de rest en je daar net zo met betalende apps gaat zitten

en de analoge duster bestaat helaas - voor mij - nog steeds niet met automaat
                    Uiteraard, maar dan moeten ze dat niet verzwijgen als ze een auto verkopen. Als toemaatje werkt hun app systeem dan nog niet of maar half

Hoewel ik mij niet kan voorstellen dat merken zoals pakweg Kia, Ford of Toyota voor elk item in hun multimediasysteem abo's gaan verkopen aan woekerprijzen.

Het systeem in de Duster is anders ook niet slecht hoor, daar zit ook Apple CarPlay of Android auto op enz. Van die automaat is idd spijtig, snap het ook niet waarom.

Comment

• Audi A3 v BMW 1 Series v VW Golf v Mercedes A-Class: which is best?

Comment

• Nice! De A wint ook nog

Comment

• Het is de mooiste van de drie ook. Insiders bij VW spreken zelf al van een schande bij de MK8 Golf. Het moet daar niet zotter worden

Comment

• De A AMG 45 kan de elandtest aan slechts 75km/u afwerken. Meer moderne auto's hebben daar problemen mee omdat ze op eco bandjes staan om uitstoot te drukken. Dat excuus heeft de AMG versie echter niet. Zeer raar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              https://www.autointernationaal.nl/20...-in-elandtest/

De A AMG 45 kan de elandtest aan slechts 75km/u afwerken. Meer moderne auto's hebben daar problemen mee omdat ze op eco bandjes staan om uitstoot te drukken. Dat excuus heeft de AMG versie echter niet. Zeer raar.
                              Is niet zo raar, massa en/of hoog zwaartepunt, bepalen vooral de wegligging.

Zo’n A, AMG 45, weegt effectief 1720 kg…bijna zoveel als een grote SUV…

Waarom weegt een F1 auto, anders slechts 750 kg en is die zo laag…

Raar is, dat mensen die marketing prietpraat blijven geloven...

Bij de DTM races gebruiken ze wel een véél lichtere A versie..., maar die zou niemand kopen...
                              Last edited by quovadis; 25/08/2020, 18:28.

Comment

• Klinkt logisch, maar aan de andere kant is een Nissan Qashqai wel de 2e snelste met 84km/u. X-Trail doet het ook best goed met 80km/u.
                                En een MX-5 doet het nu ook niet zo uitzonderlijk goed en die is toch ook laag en licht.

Maar inderdaad, ik vind de kritiek op EV's hun gewicht wel belachelijk als zo'n A klasse ook al 1.720kg weegt. Wel straf meergewicht tov A200 (1.255kg volgens Autoweek). 500kg voor ook 4 cylinder, extra turbo's, 4 wiel aandrijving en wat nog?

Comment

• nu niet overdrijven, een a45s weegt 1535, niet gesjoemeld...veel wagens zijn sinds wltp 100kg en meer aangegroeid owv nieuwe reglementering

en dan wordt daar nog mee gesjoemeld...sommige kanalen testen effectief het leeggewicht

een 2020 audi s8 bvb weegt vlg audi 2060 en effectief 2250 gewogen, waardoor die wettelijk nog geen 5 personen mag laden of hij zit boven zijn mtm

maar dat maakt de lage snelheid va de a45 niet beter, al doet ie het op de ring wel top

(mijn eigen auto van 2012 weegt vlg opgave 1950, op de keuring ook 2200+)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    https://www.autointernationaal.nl/20...-in-elandtest/

De A AMG 45 kan de elandtest aan slechts 75km/u afwerken. Meer moderne auto's hebben daar problemen mee omdat ze op eco bandjes staan om uitstoot te drukken. Dat excuus heeft de AMG versie echter niet. Zeer raar.
                                    Maar wat is de reden dat de A AMG het zo moeilijk heeft op die eland test?
                                    De A AMG is geen hoge auto, de A AMG is ook niet zo zwaar
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Toch wel bizar idd.

Als ik die filmpjes bekijk over die eland tests, dan kunnen enkel PSA en Ford fatsoenlijke onderstellen maken, zo lijkt wel.

Comment

• Er is een apart topic over de A AMG's. Beter daar verder gaan

Comment

nu niet overdrijven, een a45s weegt 1535, niet gesjoemeld..
                                          8x effectief gewogen gemiddelde = 1720 kg met bestuurder van slechts 75 kg. (met kleren en schoenen aan) ..want een A kan nog niet zelfstandig rijden... en er moet ook benzine in de tank..90% ...

Comment

Working...
                                          X