Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Ach ja, de prijs, 315 euro, zonder vervanging remvloeistof, dat kon volgens hun gerust nog een of twee jaar wachten. Maar voor de rest alle werkzaamheden van een Service B beurt. Zal de prijs straks bevestigen.

Ook wel korting gehad als goeie klant. Dit had mij in België minstens het dubbel gekost en wie weet wat ze daar door hun incompetentie weer allemaal zouden beschadigen dus 'who cares' ....
    Het was nog beter: 1356.14 PLN omgerekend 302 €

Ook een paar updates want de bak schakelt zachter, was dadelijk voelbaar. Infotainment heb ik nog niks gemerkt, slechts 3 km gereden maar dat zal ik zaterdag bij de terugreis wel merken.

Heel wat pics gemaakt maar die zal ik later bij de MB lovers posten. De nieuwe GLA is prachtig

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• hoewel ik er ook wel van ben overtuigd dat er op remolie een veiligheidsmarge zit van mss wel +100%, en dat de kans niet klein is dat het wordt gefactureerd zonder gewisseld te worden en niemand er ooit wat van zal merken...ben ik toch niet volledig akkoord met je dealer...das in mijn ogen ook een klein gangstertje geworden

als ik een redelijk recente benz in okkazie koop is dat - voor tss mijn oren inow lol ( het zijn allemaal gansters, mijne beste maat werkte bij een grote vw-dealer) een mens wordt graag bedot uiteindelijk - voor mij toch erg belangrijk dat ie dealeronderhouden is...als dan de merk-garagist gaat bepalen wat voor hem - of in dit geval in samenspraak met klant - wat voor hem belangrijk is...dan is het einde zoek...natuurlijk in die mate dat het dat al niet was

als ik mij auto naar vriesdonk breng, dan weet ik dat ze gaan vervangen wat voorgeschreven staat, daar teken ik ook voor bij afgeven sleutel...en dat ik kan achteroverslagen kwa prijs...factuur van 3000 aan onderhoud op een 6 jaar oud 120000km indachtig (is een s-klasse)...maar dat weet ik vanaf ik die oprit oprij, ik moet zo ook de auto ook niet binnenrijden op kale banden of er staan er nieuwe op

je weet zo ook dat na 2 jaar de wissers bvb worden vervangen, of batterijen na 6 jaar...maar das ergens het commitment van een dealeronderhouden wagen imo

(ik weet dat er overal wordt gefoefeld, ben niet naief)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        das in mijn ogen ook een klein gangstertje geworden.
        Eindelijk zijn we akkoord

Dat was op mijn aanvraag en zij maakten daar geen probleem van, ook al omdat ze weten dat mijn auto super onderhouden wordt. Het is dus waarschijnlijk enkel bij ons dat er geen marge voor zoiets is, die denken daar zoal dat ze het warm water uitgevonden hebben

Ze vielen bijna achterover toen ze het gemiddeld verbruik over 26885 km zagen, 5,7 liter/100 km. Hadden ze nog niet gezien daar bij een A200, ikke blij

Maar ik kan mij voorstellen dat ze het in België gewoon aanrekenen zonder te vervangen, zoals je weet kan ik wel een paar voorbeelden van dergelijke oplichting aanhalen

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Deze uit de showroom is ook erg knap:

Comment

En de nieuwe app gegevens.

Comment

Hoppa, a piece of cake, al gevonden

Mercedes-Benz A-Class - How to reset the service indicator | W177

Vandaag het systeem dus eens gekraakt, heel simpel, goed om weten en je vindt daar nog meer interessante info. Indicator is gemakkelijk aanpasbaar, ben er voorlopig wel nog afgebleven

Straf eigenlijk dat ze dit dus voor iedereen mogelijk blijven maken. Waarschijnlijk omdat ze toch bijna geen voertuigen van meer dan 5 jaar oud in hun paleizen binnenkrijgen. Nu kan elke garagist of klusser er nog iets aan verdienen

Comment

• Wat beelden over de A200, zou het niet beter kunnen

Mercedes A 200 AMG-Line (163 HP) - Test drive

Comment

• Mercedes gaat geen auto’s voor de plebs meer maken

Er komen geen vervang modellen meer, voor de bestaande compacte modellen en er komt geen manuele versnellingsbak meer op de markt…
                  Ook het aantal platformen zal verminderen en de Duitsers willen ook het aanbod aan verbrandingsmotoren “dramatisch” reduceren.

Het merk zal meer inzetten op elektrische auto’s, zoals het eerder al aankondigde, en op duurdere modellen met grotere winstmarges.

https://www.vroom.be/nl/nieuws/merce...ellen-af-23833

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                    Mercedes gaat geen auto’s voor de plebs meer maken
                    Hahaha, idd, lees het ook nu. Hun stealers zijn er al volledig op ingesteld, hun nek toch tenminste. Zal mij dus een duurder model moeten kopen, maar ik ben gelukkig ook al content met een leuke Kia of Dacia

Intussen nog even genieten van mijn A-tje

Comment

• Nog een interessante video over de werking van het schitterende Mbux systeem, zolang je de stembediening niet gebruikt tenminste want dat is brol van hoog niveau

Comment

• Werkt stembediening eigenlijk wel ergens goed?
                        Ik heb het nog niet gelezen of gehoord in een review, bij geen enkele auto.
                        Mijn ingebouwde TomTom navigatie kan wel zeer goed adres verstaan, maar ik gebruik het niet voor andere bedieningen.
                        Is toch zowiezo trager dan aan een knop draaien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Werkt stembediening eigenlijk wel ergens goed?
                          Ik heb het nog niet gelezen of gehoord in een review, bij geen enkele auto.
                          Mijn ingebouwde TomTom navigatie kan wel zeer goed adres verstaan, maar ik gebruik het niet voor andere bedieningen.
                          Is toch zowiezo trager dan aan een knop draaien?
                          Klopt wat je schrijft.

Maar hier is het extra ergerlijk omdat het systeem constant ongevraagd tussenkomt als je per ongeluk het woord Mercedes of iets wat er op lijkt uitspreekt. "Wat kan ik voor u doen?" of andere onnozele zever

Nuja, volgend jaar is het abo afgelopen en zou ik ervoor moeten gaan betalen. Ik dacht het niet, dan ben ik er dadelijk vanaf

Zou het ook in de app kunnen uitschakelen, maar die suckt nog meer

Dus, super systeem zolang je maar aan de knopjes blijft draaien

Comment

• HOUVAST BEREIKBAARDER

NIEUWE 4MATIC-VERSIE MERCEDES-BENZ GLA EN A-KLASSE

Mercedes-Benz zet een nieuwe aandrijflijn op de prijslijst van zowel de GLA als A-klasse. Per direct zijn de 200-benzineversies van de twee modellen ook met 4Matic-vierwielaandrijving beschikbaar.

Wie in de markt was voor een Mercedes-Benz A-klasse of GLA en graag een vierwielaangedreven benzineversie wilde hebben, was direct aangewezen op de 224 pk en 350 Nm sterke 250-benzineversies. Voortaan zijn de twee modellen, net als de GLB en B-klasse eerder, ook te krijgen met een bescheidener benzinemotor in combinatie met 4Matic-aandrijving. Mercedes-Benz zet namelijk vierwielaangdreven versies van de A200 en GLA 200 op leveringslijsten.

A-klasse

De reeds bestaande voorwielaangedreven varianten van de 163 pk en 250 Nm krachtige A200 en GLA 200 hebben een zeventraps automaat met dubbele koppeling. De nieuwe 4Matic-vierwielaangedreven versies van de A200 en GLA 200 hebben een automaat met een verzet extra, Mercedes-Benz geeft het duo immers de 8G-DCT-transmissie. De A-klasse Hatchback sprint in 8,5 seconden naar een snelheid van 100 km/h en heeft een topsnelheid van 221 km/h. Het gemiddeld verbruik bedraagt 6,6 l/100 km. De A-klasse Limousine heeft als 200 4Matic 0,1 seconde langer voor de 0-100-sprint nodig, maar haalt me 226 km/h wel een hogere topsnelheid dan zijn hatchbackbroer. Met een gemiddeld verbruik van 6,4 l/100 km is hij ook iets zuiniger.

GLA

Dan de nieuwe vierwielaangedreven smaak van de GLA: de GLA 200 4Matic. Deze nieuwe variant neemt 9,3 seconden de tijd voor de 0-100-sprint en heeft een topsnelheid van 206 km/h. Het gemiddeld verbruik bedraagt 6,8-7,5 l/100 km. Daarmee ligt het verbruik nipt hoger dan dat van zijn voorwielaangedreven equivalent (6,7-7,4 l/100 km).

Alle nieuwe motorversies zijn per direct te bestellen. We mikken erop dat ook de CLA spoedig profiteert van de komst van de nieuwe 4Matic-versie.

Comment

• Net op groot onderhoud geweest en nu is er natuurlijk een terugroepactie. Moet zeggen de eerste in 2 jaar, bij de GLA had ik er al 3 gehad op die tijd.

'De afvoerleiding van het condenswater van de airco zou niet correct 'kunnen' gemonteerd zijn. Hierdoor kan er condenswater in de binnenruimte lopen en functiestoringen veroorzaken aan verschillende elektronische componenten'.

Ik heb daar in ieder geval nog niks van gemerkt en dat weten ze pas na meer dan 2 jaar

Ze zullen toch moeten wachten tot ik terug naar mijn Poolse dealer kan want wie weet wat ze hier weer met mijn auto uithalen of beschadigen. Ze krijgen nog geen schroef ingedraaid zonder iets anders kapot te doen

Comment

• Mercedes Benz A180 136PS W177 (2020) | Top Speed

Last edited by Jocar; 31/10/2020, 17:01.

Comment

Net op groot onderhoud geweest en nu is er natuurlijk een terugroepactie. Moet zeggen de eerste in 2 jaar, bij de GLA had ik er al 3 gehad op die tijd.

'De afvoerleiding van het condenswater van de airco zou niet correct 'kunnen' gemonteerd zijn. Hierdoor kan er condenswater in de binnenruimte lopen en functiestoringen veroorzaken aan verschillende elektronische componenten'.

Ik heb daar in ieder geval nog niks van gemerkt en dat weten ze pas na meer dan 2 jaar

Ze zullen toch moeten wachten tot ik terug naar mijn Poolse dealer kan want wie weet wat ze hier weer met mijn auto uithalen of beschadigen. Ze krijgen nog geen schroef ingedraaid zonder iets anders kapot te doen
                                  Goed nieuws van mijn Poolse dealer. Ik had een kopie van de uitnodiging van de terugroepactie van MB Belgium naar hun gemaild. De aanpassing zou daar toch tijdens het onderhoud vorige maand uitgevoerd zijn. Ze hadden dat niet op de factuur vermeld, blijkbaar moet dat niet.

Probleem opgelost en mij weer een bezoek aan de plaatselijke beunhazen hier bespaard

Comment

• De beentjes nog eens gestrekt vandaag. Hoog tijd want hij stond alweer een maand stil

Comment

• Blijf het mooie wagens vinden. Behalve de sedan.
                                      IRIDIUM
                                      Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                                      Helderzienden

Comment

• de cla is een andere categorie, maar zoals hierboven in dat jeansblauw, zou ik toch geen nee zeggen

Comment

De beentjes nog eens gestrekt vandaag. Hoog tijd want hij stond alweer een maand stil

Een maand stil?
                                          Bij mij is het al uitzonderlijk als de auto een hele week stil staat.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X