Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Pfff, ik verbruik slechts een halve liter meer met dezelfde benzinemotor. Zou voor mij het grote prijsverschil niet waard zijn. Ik wil het bij hem eens zien over een grotere afstand en met meer snelwegverkeer. Ik denk zelfs dat hij dan nog meer verbruikt want zo'n A250e weegt ook een pak meer dan mijn A200.

Uw verbruiksvoordeel met een plugin moet je halen van uw zuiver elektrische kilometers op je kortere ritten. Als je zoals ik twee kinderen hebt met wat hobby's dan is dat perfect om taxi te spelen. Of je de meerprijs er uit haalt hangt veel van de fiscaliteit natuurlijk, meer dan van het verbruik vermoed ik.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• tester laadde ook de batt op met de motor bij dat testverbruik, das nu ook niet de normale gang van zaken imo

deze man haalt 66km rein electrisch met de 250e, ik zou woon-werk perfect zonder benzine kunnen, alleen ritjes naar zee zouden deels fossiel worden

Comment

• Verbruik broer gle 350de

Ni superrelevant, maar soit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          Verbruik broer gle 350de

Ni superrelevant, maar soit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          60% electrische kilometers. 3,5 liter diesel gemiddeld waar je anders wel een 8 zal halen denk ik met een gle.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Uw verbruiksvoordeel met een plugin moet je halen van uw zuiver elektrische kilometers op je kortere ritten. Als je zoals ik twee kinderen hebt met wat hobby's dan is dat perfect om taxi te spelen. Of je de meerprijs er uit haalt hangt veel van de fiscaliteit natuurlijk, meer dan van het verbruik vermoed ik.
            Dat is het net, ik doe een verwaarloosbaar aantal korte ritten en slechts 170€ autotaks per jaar, ik ben er dus niks mee. Voor leaserijders is dat iets anders natuurlijk.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• volgens onze kwaliteitspers:
              Belgen liggen vooral wakker van klimaat

https://www.demorgen.be/nieuws/belge...maat~bbf3358c/

of proberen ze dat ons aan te praten door suggestieve fake-polls

voor een doorsnee particulier die 10 jaar met zijn a-klasse vooral korte ritten doet, hoeft de 250e geen aderlating te zijn, als hij idd wat wakker ligt of gewoon wat nieuwsgezind gaat elke electrische km hem veel voldoening schenken

en ze komen dra op de 2-dehandsmarkt voor zij die nieuw te veel geld vinden

Comment

• oude maat van me heeft naast zijn amg gt - particulier - een a-klasse aan de stekker staan, kompleet basis

Comment

voor een doorsnee particulier die 10 jaar met zijn a-klasse 'vooral korte ritten doet', hoeft de 250e geen aderlating te zijn, als hij idd wat wakker ligt of gewoon wat nieuwsgezind gaat elke electrische km hem veel voldoening schenken
                  Dus (nog) niks voor mij

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• prijsverschil met de 200 is uiteindelijk €8000 zeker, autobak is standaard op de 250e...vergelijken met de 250 zonder e met hetzelfde vermogen (en die 1000 duurder is) heeft geen zin want die is eerder al wat hot-hatch...de 250e zal eerder vlot-comfy rijden
                    hoewel de a vooral magnifiek als amg, zou ik op de 250e het pakket niet aanvinken, laat hem maar op de smalle bandjes lekker zuinig zijn, dat scheelt 4500 zeker (?), zitten we nog aan 3500 verschil...wat minder tax, wat minder biv, wrs wat korting op de verzekeirng ùet je plg-in want die willen op de groene boot

hehe, ik kan het voor mezelf alvast perfect verantwoorden

Comment

volgens onze kwaliteitspers:

voor een doorsnee particulier die 10 jaar met zijn a-klasse vooral korte ritten doet, hoeft de 250e geen aderlating te zijn, als hij idd wat wakker ligt of gewoon wat nieuwsgezind gaat elke electrische km hem veel voldoening schenken

en ze komen dra op de 2-dehandsmarkt voor zij die nieuw te veel geld vinden
                      Je koopt nu een golf GTE voor 18k. Een Passat GTE 25 a 30k. De tweedehandsmarkt is er al.

Ik denk ook dat de plugin de tussenstap is die ik nog ga nemen. Onze huidige gezinswagen is een 5008 met 1.2 en dat verbruikt mij toch iets teveel komende van zuinige diesels. Over langere afstanden valt het mee qua verbruik, maar de korte ritten die we moeten doen door onze gezinssituatie zou electrisch aangenamer zijn.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• die zijn er zeker al en iedereen kent zijn situatie het best, de passat en de golf zijn zuiver electrisch net te beperkt met 40km, maar genoeg volk dat daar zijn woon-werk/boodschappen mee kan coveren

Comment

volgens onze kwaliteitspers:

Inderdaad, regeringen en andere snoodaards organiseren zowat overal ter wereld katastrofale bosbranden en overstromingen zodat ze wat fake polls kunnen houden onder het domme niet-kritische gepeupel.
                          Ik kan me goed voorstellen dat, nu zowat iedereen de gevolgen van dichtbij kan vaststellen, er velen stilaan
                          wel wakker liggen van het milieu.

Comment

• méér verslaggeving en aandacht over vaak aangestoken bosbranden, dikwijls versneld omdat de noodzakelijke brandgangen door gebrek aan geld...of owv kwalijke gevolgen voor de fauna in betreffende gebieden niet meer onderhouden worden, catastrofale en dodelijke gevolgen bij een uitzonderlijk maar aangekondigde zware wolkbreuk door mismanipulatie dam (weinig animo tot uitspitten blijkbaar, of het onder de aandacht houden in de gesubsidieerde kwaliteitspers)

we liggen er wakker van, maar een ander of DE staat moet het maar oplossen, en uiteindelijk de portmonnee staat op 1, terecht

Comment

• Terug wat over de A-klasse dan maar. Iets wat op mijn zenuwen werkt

Mijn jaarinterval is voorbij maar door pandemie omstandigheden heb ik slechts 4800 km gereden dit jaar. Vermits mijn garantie toch voorbij is ben ik niet van plan om die dealer beunhazen, ook al is het in Polen, te sponsoren voor niks. Mijn auto heeft hoegenaamd niks afgezien (staat bijna altijd in de garage) en alle vloeistoffen en luchtdruk werden tijdig gecheckt.

Op mijn vorige auto's ging er dan in het dash een discreet lichtje branden maar bij die geldwolven begint jouw auto nog net niet te daveren telkens je start, op 2 schermen tegelijk proberen ze je te waarschuwen voor dit verschrikkelijk misdrijf Ook nog eens extra in de app, het kan niet op.

Vermits ik ook niet van plan ben om abo's te verlengen aan van de pot gerukte prijzen lijkt mijn auto, met die waarschuwingen er nog eens bij, op sommige momenten wel een discotheek

Ik ga dit nog even aanzien, hopelijk dat het mindert en anders ga ik het op de illegale manier resetten. YouTube staat vol video's erover, dus geen probleem

De oplossing:

Mercedes-Benz A-Class - How to reset the service indicator | W177

Last edited by Jocar; 11/10/2021, 13:32.

Comment

• Of ze lezen hier mee of ze hebben spijt van wat ze mij bij aankoop en aflevering aangedaan hebben

Na 3 jaren halsstarrig weigeren om ervoor te betalen is de optie 'op afstand opvragen van de voertuigstatus' plots vrijgeschakeld en gratis in de Mercedes me app

Al goed dat ik hiervoor geen 3 jaar betaald heb, zou maar zuur zijn nu dan. Ook is er geen sprake meer van verplicht onderhoud, nu gaan ze plots verder op de gereden km ipv op de periode.

Misschien omdat ze zelf de toestand van de wagen kunnen checken? Zoals het hoort dan

Ze kunnen er maar van geleerd hebben maar intussen heb ik wel lekker proefkonijn voor die mannen gespeeld

Anyway, de app ziet er plots heel nuttig uit. Hopelijk is het geen vergissing want daar weet je maar nooit

Last edited by Jocar; 21/12/2021, 09:13.

Comment

• Gisteren deze gezien, not my cup of tea zo'n matte Moet wel zeggen op foto's ziet het er beter uit dan irl. Maar blijft lelijk! Smaken hé

Comment

• ik vind mat mooier maar het moest donker grijs geweest zijn, dat mat wit is vb ook prachtig
                                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      ik vind mat mooier maar het moest donker grijs geweest zijn, dat mat wit is vb ook prachtig
                                      Misschien mat wit, nog niet gezien op een A. Niks voor mij, ik vraag mij wel af of zoiets gemakkelijk te onderhouden is? Moet dat een speciale behandeling krijgen?

Ik heb er ooit al gezien die nog lelijker geworden waren door nooit te wassen veronderstel ik

Comment

• er is hier een slecht onderhouden mat grijze C63 en je ziet dat er plekken beginnen te glanzen. ik gok omdat hij kuist zonder speciaal product
                                        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          er is hier een slecht onderhouden mat grijze C63 en je ziet dat er plekken beginnen te glanzen. ik gok omdat hij kuist zonder speciaal product
                                          Wat is er mooier dan een blinkende en goed onderhouden auto?

Comment

Working...
                                          X