Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse (2018)
Collapse
X
-
De app geeft plots aan dat mijn auto niet gesloten zou zijn, terwijl dat wel het geval is
3,5 jaar hebben ze mij gebruikt als proefkonijn voor hun mislukte Mercedes me app. Nu heeft het een paar maanden redelijk gewerkt en sinds de Mbux update van onlangs is het opnieuw noppes
Naderhand bekeken heb je die app eigenlijk voor niks nodig. Je kunt toch ook alles in de auto zelf instellen en abo's ga ik in dit geval, van alsmaar verkeerde info, toch nooit betalen aan die afzetters.
Moet wel zeggen dat ze voor 1 keer geantwoord hebben op mijn mail. Hun 'technical experts', wie anders? (kan die woorden niet meer horen) zijn ermee bezig
15f9m8dE-1670341842-ea2086d05c0bf78e1dd780414d4e3fd6.jpg
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenEcht, en waarvoor is die prul uiteindelijk ook allemaal nodig in een auto hé? ...
Het was eigenlijk 4 jaar frustratie, ook al omdat ze er bij MB blijkbaar zelf niet veel van kennen, net zoals bij hun incompetente dealers (altijd maar verwijzen naar hun Technical Experts)
Bij de Poolse dealer losten ze mijn toenmalige app problemen in 10 seconden op terwijl ze dat hier na een jaar nog niet voor mekaar gekregen haddenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenik heb die mercedes ME app eigenlijk nog nooit gebruikt... of ja 1 keer om de auto terug te vinden in een vreemde stad maar google maps kan dat even goed op je gsm
DAB+ zat erop volgens hun omdat ik de groot scherm Mbux optie had. Het zat er idd op maar van die 250€ activering vertelden ze er niet bij
Bij mij zijn 10 van de 36 services geactiveerd, voor de rest is het dokken maar daar doe ik niet aan mee Enkel de opvolging van het onderhoud werkt naar behoren, ze willen mij bij het minste constant verbinden met een stealer
Gelukkig werkt het Mbux systeem ook zonder al dat gedoe perfect.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDe app geeft plots aan dat mijn auto niet gesloten zou zijn, terwijl dat wel het geval is
3,5 jaar hebben ze mij gebruikt als proefkonijn voor hun mislukte Mercedes me app. Nu heeft het een paar maanden redelijk gewerkt en sinds de Mbux update van onlangs is het opnieuw noppes
Naderhand bekeken heb je die app eigenlijk voor niks nodig. Je kunt toch ook alles in de auto zelf instellen en abo's ga ik in dit geval, van alsmaar verkeerde info, toch nooit betalen aan die afzetters.
Moet wel zeggen dat ze voor 1 keer geantwoord hebben op mijn mail. Hun 'technical experts', wie anders? (kan die woorden niet meer horen) zijn ermee bezig
15f9m8dE-1670341842-ea2086d05c0bf78e1dd780414d4e3fd6.jpg
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
PRAKTIJKERVARING MERCEDES-BENZ A-KLASSE: DIT VINDEN EIGENAREN VAN HUN AUTO
COMPACTE BENZ DOET NAAM EER AAN
De huidige – en waarschijnlijk laatste – Mercedes-Benz A-klasse is sinds 2018 onder ons. Bij zijn introductie was het een revolutionaire auto, want voor het eerst debuteerde een nieuw multimediasysteem niet in het topmodel S-klasse maar juist in de ‘baby-Benz’. Bevalt dat MBUX-systeem in de praktijk en is het voldoende om bestuurders tevreden te houden? In dit artikel lees je hun ervaringen.
Na de huidige A-klasse trekt Mercedes-Benz hoogstwaarschijnlijk de stekker uit het model. Mercedes kiest liever voor hogere segmenten met bijbehorende marges. Afgaande op ervaringen van eigenaren is dat geen goede keuze, zij zijn over het algemeen zeer tevreden met hun A.
MBUX-infotainment met 'hallo Mercedes'
Om maar te beginnen met de revolutie, het MBUX-infotainmentsysteem betekende een revolutie voor Mercedes-Benz. Het systeem bracht tal van nieuwe functies, waaronder navigatieaanwijzingen met augmented reality. Over de navigatie zijn bijna alle eigenaren enthousiast, vooral het inspreken van bestemmingen wordt vaak gebruikt. “Je hoeft niet eens een straatnaam in te spreken, maar gewoon de naam van je bestemming en het staat in het systeem”, meldt een A180 d-rijder enthousiast. Dat geldt niet wanneer je naar een grote elektronica-retailer in Den Bosch wil, ervaart de eigenaar van een andere 180 d, “die vraag leverde me winkels midden in het land op.”
Niet alleen het navigatiescherm laat zich met de stem besturen, het geldt voor vrijwel de gehele auto. Ook dat lijkt prima te werken. “Het is nog niet perfect, maar toch al wel heel goed. Het rolscherm sluiten, de verwarming bedienen, de kleur van de interieurverlichting veranderen, de stoelverwarming aanzetten, van radiozender veranderen, de leeslampjes en navigatie aansturen, het kan allemaal met de stem.”
Bemoeizuchtige rijstrookassistent
Op het gebied van rij-assistentie gooit de A-klasse eveneens hoge ogen, het aantal veiligheidssystemen doet niet onder voor dat van zijn grotere broers. Adaptieve cruisecontrol en meer semi-autonome systemen kunnen op dit compacte model worden aangevinkt. Dit slaagt er niet in om de aandacht van eigenaren vast te houden, zij benoemen vooral het agressief ingrijpen van de rijstrookassistent.
“De auto grijpt in, stuurt terug en remt”, schrijft de eigenaar van een A200. “Dit zorgt echt voor frustratie.” Hij heeft de dealer zelfs gevraagd het systeem permanent uit te schakelen, wat niet mogelijk blijkt.
Positieve assistentie levert het systeem uit onverwachte hoek. “Op weg naar mijn werk kreeg ik telefoon van Mercedes”, zegt de bestuurder van deze Belgische A200, "met de boodschap ‘Uw koelvloeistofniveau is iets te laag’.” Hij vervolgt: “Ik had nog geen melding gehad. Er werd verteld dat zij de melding iets eerder binnenkregen, dus even langs de garage gereden en bijgevuld. Het geeft een goed gevoel dat mijn auto ook op afstand onder controle is.”
Weinig storingen
Eigenaren van de A-klasse melden geen structurele problemen, storingen die wel worden ervaren lijken incidenten. Bij één auto werden de MBUX-schermen vervangen, een andere auto moest softwarematig worden bijgewerkt om storingen in de assistentiesystemen te verhelpen. Bij dezelfde A-klasse bleek ook een sensor van de klimaatregeling defect, waardoor de ventilatie alleen nog warme lucht afleverde. De eigenaar van een A200 sedan kampte met echte pech: “Onlangs nog een storing tijdens het rijden mogen ervaren, waardoor de auto geen power meer had. Dit ‘gebrek’ was snel opgelost door mijn auto stil te zetten en opnieuw op te starten.”
Trage automaat, olieverbruik A180 d
De meeste opmerkingen gaan over de zeventrapsautomaat met dubbele koppeling, die van het minder alerte type is. “Als je bij een minirotonde snel uit de blokken moet reageert de boel traag” volgens de bestuurder van een A200 Launch Edition. Een ander merkt op dat het wisselen van D naar R wat langzaam gaat.
Opvallend is dat twee eigenaren van een A180 d, de diesel dus, olieverbruik opmerken. “Bij ongeveer 17.000 km een liter erbij en ook nu staat het peil bijna weer op minimum”. Een andere eigenaar maakt het nog gortiger. “Ik moest na 8.000 km al olie bijvullen, maar dat ligt misschien meer aan mijn rijstijl dan aan de auto.”
Zitcomfort en ruimte-aanbod
Mercedes-Benz heeft goed werk afgeleverd als het om stoelen gaat, zolang het de voorstoelen zijn. “De stoelen zitten erg fijn, bieden voldoende steun en zitten ook op lange afstanden erg lekker. De binnenruimte is in orde.” Dit geldt voor de meeste ervaringen op Autoweek.nl, al zijn er uitzonderingen. Wie alle zitplaatsen wil benutten moet rekening houden met klachten vanaf de achterbank. “Vijf grote volwassenen in de auto gaat, maar voor lange stukken is de zetel midden-achterin niet geschikt. Mijn vrienden omschrijven het als een houten plank met een lapje leer.”
Rijdt als een Mercedes
Het weggedrag van Mercedes’ kleinste bevalt de meeste bestuurders. Positief zijn ze over het veercomfort en de rust aan boord, ook met de 1,3-liter turbomotor die je in de meeste benzine-uitvoeringen vindt. “Een heerlijke motor met voldoende pit. Je hebt niet het idee dat je met een kleine motor op pad bent. De motor voelt volwassen aan.”
Een nadeel van het comfortabele onderstel uit zich bij verkeersdrempels. Meerdere bestuurders klagen dat de voorzijde snel aan de grond raakt, waardoor enige voorzichtigheid geboden is. “De lage ligging van de auto blijft een puntje”, schrijft de bestuurder van een A180 d, “Ik neem drempels nu veel langzamer, waardoor het nog incidenteel voorkomt dat ik de grond raak.”
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
de A bieden ze niet in alle markten aan dus in die optiek is het wel logisch dat ze enkel blijven doorgaan met de CLA maar ja "blijven doorgaan"... waarschijnlijk zitten alle niet EQ modellen aan hun laatste of voorlaatste versie en 100% logisch is het nooit dat schrappen... kijk vb naar de S coupe, die mensen ga je niet naar een SL/GT doen overstappen maar gaan naar een ander merk gaan.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenOnbegrijpelijk dat deze geen opvolger krijgt.
Een CLA is niet eens groter dan een A-klasse, misschien een paar cm langer. Dat ze bij Mercedes en hun stealers kapsones gekregen hebben wisten we al, vraag dat maar aan hun particuliere fans die het merk en hun zuur verdiende centjes nog niet moe zijn
Verder kan ik mij ook volledig vinden in het ervaringen artikel hierboven. Enkel dat olieprobleem (A180d) en die vervelende versnellingsbak heb ik niet. Ik heb een A200 en die verbruikt helemaal geen olie en de versnellingsbak geeft ook geen problemen bij mij. Integendeel, schakelt zoal het moet.
Met die verkeersdrempels is het inderdaad opletten maar dan enkel bij de AMG uitvoering. En die rijstrookassistent is idd bullshit, die schakel ik bij vertrek telkens uit, is een gewoonte geworden bij elke start. Zo gedaan!
Dat van die 1.3 motor klopt ook volledig. Super!!! Ze vergeten ook zijn lage verbruik erbij te schrijven. Het bewijst nog maar eens dat je in moderne auto's niet altijd een +2000cc motor hebt om veel rijplezier te hebben. Toppie!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Het topic van de CLA of hoe die ook gaat heten in 2025.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik dacht vanmorgen, vermits mijn GPS kaarten stilaan verouderd zijn en omdat ik het vertik bij mijn A-tje een van de pot gerukte prijs voor eender welk abo te betalen, ga ik efkes Android auto aansluiten zodat ik Waze of Google Maps kan projecteren op mijn scherm. Bij onze Duster of de Tucson van mijn kameraad is dat zo gepiept. Een kind kan de was doen
Een uur bezig geweest en half mijn Mbux afgebroken zonder resultaat
Dan mij toch maar wat wijzer proberen te maken via 'Google' en de 'Mercedes dieven website' en wat blijkt, ze willen eerst nog vlug 363 € ontvangen voor de werking hiervan
Daar had ik door die massa abo's blijkbaar overgekeken Ze zijn hun abo's nu ook in pakketten aan het steken zoals ze met hun opties doen zodat je met een gewenst abo nog een hoop brol moet bijnemen. Maffiose praktijken zijn er niks tegen
Ik zal mij dus maar een smartphone houder gaan aanschaffen Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIk dacht vanmorgen, vermits mijn GPS kaarten stilaan verouderd zijn en omdat ik het vertik bij mijn A-tje een van de pot gerukte prijs voor eender welk abo te betalen, ga ik efkes Android auto aansluiten zodat ik Waze of Google Maps kan projecteren op mijn scherm. Bij onze Duster of de Tucson van mijn kameraad is dat zo gepiept. Een kind kan de was doen
Een uur bezig geweest en half mijn Mbux afgebroken zonder resultaat
Dan mij toch maar wat wijzer proberen te maken via 'Google' en de 'Mercedes dieven website' en wat blijkt, ze willen eerst nog vlug 363 € ontvangen voor de werking hiervan
Daar had ik door die massa abo's blijkbaar overgekeken Ze zijn hun abo's nu ook in pakketten aan het steken zoals ze met hun opties doen zodat je met een gewenst abo nog een hoop brol moet bijnemen. Maffiose praktijken zijn er niks tegen
Ik zal mij dus maar een smartphone houder gaan aanschaffen
Smartphone houder met lader is een feit ondertussen.
Comment
-
Hahaha, je zou voor minder een bescheiden merk kiezen. Het gaat er bij mij echt niet in zoiets. Na een pak duiten neergedokt te hebben voor een auto met alle mogelijke opties gaan ze je buiten een pokkeduur jaarlijks onderhoud ook nog een pak abo's aansmeren.
De autotoekomst voor de particulier ziet er echt triestig uitEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk BerichtenJe gaat me niet zeggen dat er nog niemand hacks heeft gevonden die zaken gratis te unlocken
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment