Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nice, spijtig dat't geen 45678 is !
5% onder wltp (5.9?)
Hahaha, dat had ik nog niet gezien
Ik weet niet wat het WLTP gemiddelde is. Ik heb dat vooral te danken aan de lange afstanden en mijn niet zo zware voet. Maar dan nog is het een zuinige motor, ik zie dat ook aan onze Duster met dezelfde motor die aan een dikke liter gemiddeld meer zit en mijn zoon gaat er helemaal niet zo zorgzaam mee om.
Bij mijn laatste onderhoud in Polen stonden ze in de garage er wel van te kijken en toen was het gemiddelde nog 5,7 liter
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ik weet niet wat het WLTP gemiddelde is. Ik heb dat vooral te danken aan de lange afstanden en mijn niet zo zware voet. Maar dan nog is het een zuinige motor, ik zie dat ook aan onze Duster met dezelfde motor die aan een dikke liter gemiddeld meer zit en mijn zoon gaat er helemaal niet zo zorgzaam mee om.
Bij mijn laatste onderhoud in Polen stonden ze in de garage er wel van te kijken en toen was het gemiddelde nog 5,7 liter
De route naar Polen is bij mij ook steeds zuiniger geworden moet ik zeggen.
Zeker in het oprijden, haal ik zelfs sub 5 l cijfers tegenwoordig.
Bij het terugkomen zit ik meestal iets hoger. (wind meestal in het nadeel dan ook en ik rij dan toch iets sneller)
Ben onlangs trouwens langs Rohstock en Lübeck, Hamburg terug gereden. Zalige noordelijke route. Ga ik vaker doen.
Ook qua laadpalen een pak beter dan via Berlijn.
ik zit aan 5.5 met mijn 1.7 ton zware verhoogde automaat . en geen lange afstanden of stabiel verkeer.
Ook toppie, maar is dat geen diesel? Die zijn sowieso al zuiniger dan een benzine. Mijn A-tje is ook een automaat en verbruikt minder als een handgeschakeld exemplaar.
Kost ook maar 180 € aan jaarlijkse taks, ik kan momenteel niet veel zuiniger rijden imo (zolang ik bij hun stealers wegblijf toch)
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Ben onlangs trouwens langs Rohstock en Lübeck, Hamburg terug gereden. Zalige noordelijke route. Ga ik vaker doen.
Ook qua laadpalen een pak beter dan via Berlijn.
Klopt! Ik rijd zo altijd als ik naar Usedom (Świnoujście) ga. Trouwens ook een aanrader moest je er nog niet geweest zijn en niet te ver van Szczecin
Goed idee... nog niet geweest daar, en ik wilde sowieso Peenemünde eens doen op mijn volgende trip.
De moeite naar het schijnt. Ben al zo vaak op Usedom geweest maar nog nooit in Peenemünde en WOII geschiedenis interesseert mij enorm. Altijd aan de Poolse kant en als we toch eens te voet de grens oversteken naar Ahlbeck, ook wel mooi. Dat was daar trouwens vroeger enkel een grenspost voor voetgangers. Vaak vervelende toestanden gezien.
Wie daar met de auto kwam tot voor een paar jaar, en niet goed op de kaart keek, was serieus gejost. Die moesten met hun auto dan helemaal terugrijden naar Szczecin en langs Duitse kant terugkomen om over de grens te geraken, 50 meter verder. En andersom ook natuurlijk
Hier ook een WOII freak maar nooit bij stil gestaan dat het zo dichtbij de route lag eigenlijk.
Dat heb je als je daar enkel werk gerelateerd komt natuurlijk, dan zie je vaak niet meer dan een hotel en een fabriek.
Maar ik ga me die tijd toch eens pakken.
Ook toppie, maar is dat geen diesel? Die zijn sowieso al zuiniger dan een benzine. Mijn A-tje is ook een automaat en verbruikt minder als een handgeschakeld exemplaar.
Kost ook maar 180 € aan jaarlijkse taks, ik kan momenteel niet veel zuiniger rijden imo (zolang ik bij hun stealers wegblijf toch)
ja een diesel, maar ik heb de omstandigheden niet mee ivm het gewicht dat ik meezeul... diesel of niet. de auto vd vrouw krijg ik, mits moeite, ook op dat cijfer. En dat is een handgeschakelde benzine.
Hier ook een WOII freak maar nooit bij stil gestaan dat het zo dichtbij de route lag eigenlijk.
Dat heb je als je daar enkel werk gerelateerd komt natuurlijk, dan zie je vaak niet meer dan een hotel en een fabriek.
Maar ik ga me die tijd toch eens pakken.
Tja, ge zult daar eens op vakantie moeten gaan dan, echt wel de moeite dat 2 landen eiland
Comment