Wie doet beter?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenNice, spijtig dat't geen 45678 is !
5% onder wltp (5.9?)
Ik weet niet wat het WLTP gemiddelde is. Ik heb dat vooral te danken aan de lange afstanden en mijn niet zo zware voet. Maar dan nog is het een zuinige motor, ik zie dat ook aan onze Duster met dezelfde motor die aan een dikke liter gemiddeld meer zit en mijn zoon gaat er helemaal niet zo zorgzaam mee om.
Bij mijn laatste onderhoud in Polen stonden ze in de garage er wel van te kijken en toen was het gemiddelde nog 5,7 literEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ik zit aan 5.5 met mijn 1.7 ton zware verhoogde automaat . en geen lange afstanden of stabiel verkeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Hahaha, dat had ik nog niet gezien
Ik weet niet wat het WLTP gemiddelde is. Ik heb dat vooral te danken aan de lange afstanden en mijn niet zo zware voet. Maar dan nog is het een zuinige motor, ik zie dat ook aan onze Duster met dezelfde motor die aan een dikke liter gemiddeld meer zit en mijn zoon gaat er helemaal niet zo zorgzaam mee om.
Bij mijn laatste onderhoud in Polen stonden ze in de garage er wel van te kijken en toen was het gemiddelde nog 5,7 liter
Zeker in het oprijden, haal ik zelfs sub 5 l cijfers tegenwoordig.
Bij het terugkomen zit ik meestal iets hoger. (wind meestal in het nadeel dan ook en ik rij dan toch iets sneller)
Ben onlangs trouwens langs Rohstock en Lübeck, Hamburg terug gereden. Zalige noordelijke route. Ga ik vaker doen.
Ook qua laadpalen een pak beter dan via Berlijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik zit aan 5.5 met mijn 1.7 ton zware verhoogde automaat . en geen lange afstanden of stabiel verkeer.
Kost ook maar 180 € aan jaarlijkse taks, ik kan momenteel niet veel zuiniger rijden imo (zolang ik bij hun stealers wegblijf toch)Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenBen onlangs trouwens langs Rohstock en Lübeck, Hamburg terug gereden. Zalige noordelijke route. Ga ik vaker doen.
Ook qua laadpalen een pak beter dan via Berlijn.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Klopt! Ik rijd zo altijd als ik naar Usedom (Świnoujście) ga. Trouwens ook een aanrader moest je er nog niet geweest zijn en niet te ver van Szczecin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Goed idee... nog niet geweest daar, en ik wilde sowieso Peenemünde eens doen op mijn volgende trip.
Wie daar met de auto kwam tot voor een paar jaar, en niet goed op de kaart keek, was serieus gejost. Die moesten met hun auto dan helemaal terugrijden naar Szczecin en langs Duitse kant terugkomen om over de grens te geraken, 50 meter verder. En andersom ook natuurlijkEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Ook toppie, maar is dat geen diesel? Die zijn sowieso al zuiniger dan een benzine. Mijn A-tje is ook een automaat en verbruikt minder als een handgeschakeld exemplaar.
Kost ook maar 180 € aan jaarlijkse taks, ik kan momenteel niet veel zuiniger rijden imo (zolang ik bij hun stealers wegblijf toch)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenHier ook een WOII freak maar nooit bij stil gestaan dat het zo dichtbij de route lag eigenlijk.
Dat heb je als je daar enkel werk gerelateerd komt natuurlijk, dan zie je vaak niet meer dan een hotel en een fabriek.
Maar ik ga me die tijd toch eens pakken.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Moet zeggen, ik heb geen enkel van de hierboven aangehaalde problemen kunnen vaststellen. Rijdt super!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Da's smaak hé, 2000 € optie is ook geen habbekrats. Is zoiets eigenlijk gemakkelijk te onderhouden?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Comment