Familie uit Krakau op de parking
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse (2018)
Collapse
X
-
bij deze wens ik jullie nog veel succes met dit forum, a-klasse is ingeruild ondertussen( einde leasing), echt vrienden zijn we nooit geworden maar langs de andere zijde kan ik zeggen dat deze auto geen klop verkeerd gaf na de eerste 6 maand en mega-zuinig was, vanaf nu is het EV rijden , veel succes!ff29aef1-6b63-4658-882f-a7e929f657f6.jpg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichtenbij deze wens ik jullie nog veel succes met dit forum, a-klasse is ingeruild ondertussen( einde leasing), echt vrienden zijn we nooit geworden maar langs de andere zijde kan ik zeggen dat deze auto geen klop verkeerd gaf na de eerste 6 maand en mega-zuinig was, vanaf nu is het EV rijden , veel succes!ff29aef1-6b63-4658-882f-a7e929f657f6.jpg
Mijn A200 bolt nog altijd als een klokje en blijft nog een jaartje bij mij, de volgende wordt een hybride. Geen leasing hier.
Succes met de nieuwe stromer, wat gaat het worden?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Ah Cristian, lang geleden.
Mijn A200 bolt nog altijd als een klokje en blijft nog een jaartje bij mij, de volgende wordt een hybride. Geen leasing hier.
Succes met de nieuwe stromer, wat gaat het worden?
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cristian Bekijk Berichten
ik heb na wat testritten gedaan te hebben besloten om een mg4 te nemen, achterwielaandrijving en nog een redelijk gewicht voor een EV 1600kg
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Hier in midden Duitsland is de winter begonnen. 5u in de file vandaag door een afgesloten Autobahn. Leuk is anders
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenHier in midden Duitsland is de winter begonnen. 5u in de file vandaag door een afgesloten Autobahn. Leuk is anders
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
Daarbij verbleken laadtijden van een EV!
Vandaag was de 500km niet veel beter. Vertrokken in de sneeuw, In Wuppertal de Autobahn weer afgesloten in 2 richtingen, omleiding via Keulen waar alles een bouwwerf is, kortom chaos alom. In Duitsland rijden sucks momenteel Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
En mijn mooi verbruik van 5 liter op 't eind van de vakantie toch nog naar de botten met al die files, hoewel....
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk BerichtenHoe doe je dat? Wij krijgen die toch amper onder de 7 liter
Nog altijd geen foto's?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Na bijna een jaar nog eens een update, waarschijnlijk de reden dat de stembediening niet meer naar behoren werkt Die 'slimme' Technical Experts toch....
Comment
-
MERCEDES BENZ: 'VERDWIJNEN VAN A-KLASSE IS ONVERMIJDELIJK'
CLA WORDT OMHOOG GEDUWD, REST VAN HET GAMMA VOLGT
Het is spijtig dat een model zo populair als de A-klasse gaat verdwijnen, maar het is onvermijdelijk. Dat zegt Mercedes-Benz topman Markus Schäfer in gesprek met AutoWeek tijdens de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas.
Met de komst van de Concept CLA heeft Mercedes duidelijk gemaakt dat de toekomstige CLA in verschillende versies de basis wordt van het Mercedes-gamma. Daarmee verdwijnen modellen als de A- en B-klasse en ook de EQA ruimt op termijn het veld. Toch merkwaardig, aangezien de A-klasse enorm heeft gescoord sinds de derde generatie het brave imago liet varen en zich meer op (relatief) jonge kopers richtte. “Het model werkte zoals we het hadden bedoeld”, aldus Markus Schäfer Chief Technology Officer van Mercedes. "Maar helaas is de A-klasse geen wereldauto. Hij doet het goed in markten in Europa en heeft ontegenzeggelijk veel fans. Maar in bijvoorbeeld China slaat de A totaal niet aan. Als je zo’n grote markt mist, dan wordt de business case lastig. Met zeven modellen in dat segment (A, CLA, GLA EQA GLA en hun afgeleiden) is het te veel. Mercedes is geen volumemerk en dat moeten we ook niet ‘per ongeluk’ worden. De marges zijn te klein en we willen intussen wel dat het echte Mercedessen zijn. Daarom komen we niet met kale uitvoeringen. Zodoende wordt de nieuwe CLA in vier versies het nieuwe instapmodel voor Mercedes. De sedan, een shooting brake en twee SUV’s.”
De volgende CLA staat op het nieuwe MMA-platform van Mercedes dat is bedoeld voor zowel elektrische aandrijving als verbrandingsmotoren. Met een verbruik van 12 kWh/100 km en een 800-volt systeem zet het nieuwe standaarden voor Mercedes. Voor zowel actieradius, verbruik als laadsnelheid, die naar 300 kW moet gaan. Daarmee wil Mercedes de CLA verder omhoog brengen. “Ons instapmodel zetten we dus hoger in de markt. Meer uitrusting, meer techniek. En we houden het gat met de C-klasse. Alle andere modellen gaan in dezelfde beweging mee omhoog."
Bron: Autoweek
Comment
-
Geen A, B, GLA en GLB meer, het gepeupel kan de pot op want hé, wij zijn wel Mercedes hoor
Stel u voor dat zij met hun dikke nekken plots een volumemerk zouden worden met zo'n kleine marges en die onoverzichtelijke pakketten en dure abo's brengen ook al niks opEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Best mogelijke strategie van Benz ook imo. Ze moeten zich dringend terug gaan profileren als merk.
de tijd dat je zowel als merk een premium als een lager segment kon aanbieden is voorbij.
Ik reed toevallig het voorbije weekend nog mee met een vrij recente B klasse van de vorige generatie. Benzine automaat. Ik had echt niet het gevoel van in een luxe product te zitten. Integendeel.
De badge alleen blijft dat niet trekken op den duur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenBest mogelijke strategie van Benz ook imo. Ze moeten zich dringend terug gaan profileren als merk.
de tijd dat je zowel als merk een premium als een lager segment kon aanbieden is voorbij.
Ik reed toevallig het voorbije weekend nog mee met een vrij recente B klasse van de vorige generatie. Benzine automaat. Ik had echt niet het gevoel van in een luxe product te zitten. Integendeel.
De badge alleen blijft dat niet trekken op den duur.
BMW en Audi kunnen dat toch blijkbaar wel aanbieden, nog niet gehoord dat die gaan stoppen met de 1-serie of de A3.
Ik wil wel niet weten wat zo'n nieuwe CLA gaat kosten als je ziet dat nu een beetje aangeklede A-klasse al 50k €. Uiteraard zullen ze op een C-klasse en grotere modellen meer verdienen. Helaas zitten ze nog de ballen met hun klanten in, particulieren bedoel ik dan, die interesseren hun totaal niet meer
Dat de badge hun geknoei niet gaat blijven trekken op den duur klopt wel
Comment
-
Hola, echte solden bij de ster, 15% korting op de navigatie, 'slechts' 123,45 € ipv 145 € voor een jaartje. Naar de kassa? Denk het niet
Voor Android Auto of Apple Car Play wel nog altijd 363 € en voor DAB+ 242 €. Regelrechte schande
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Van de vorige generatie? Die moet minstens 5 of 6 jaar oud geweest zijn dan en dat kan je van de vorige A eveneens zeggen want die reed ook maar zozo. Mijn GLA van de vorige generatie was wel degelijk 'premium', net zoals mijn huidige A.
BMW en Audi kunnen dat toch blijkbaar wel aanbieden, nog niet gehoord dat die gaan stoppen met de 1-serie of de A3.
Ik wil wel niet weten wat zo'n nieuwe CLA gaat kosten als je ziet dat nu een beetje aangeklede A-klasse al 50k €. Uiteraard zullen ze op een C-klasse en grotere modellen meer verdienen. Helaas zitten ze nog de ballen met hun klanten in, particulieren bedoel ik dan, die interesseren hun totaal niet meer
Dat de badge hun geknoei niet gaat blijven trekken op den duur klopt wel
Een audi q3 bv doet ook wel niet veel beter.
Feit waarom de kleinere modellen niet meteen zullen verdwijnen bij Audi heeft ook veel te maken dat ze kunnen mee profiteren van de VAG platforms. Dat voordeel heeft Benz niet
Comment
Comment