Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse - Facelift (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes C-klasse - Facelift (2018)

FACELIFT VOOR MERCEDES-BENZ C-KLASSE

Mercedes-Benz heeft zojuist het digitale doek getrokken van de gefacelifte Mercedes-Benz C-klasse. Zoals verwacht staat de auto straks op de beursvloer van de Autosalon in Genève.

Meredes-Benz heeft de smaak te pakken. Ik korte tijd presenteerde het merk niet alleen een volledig nieuwe CLS- en G-, maar ook een nieuwe Sprinter en A-klasse. Gisteren maakten we kennis met de AMG G 63 en een opgewaardeerde Maybach-versie van de S-klasse. Vandaag geeft het merk de C-klasse een facelift.

Zeer heftig zijn de wijzigingen die Mercedes-Benz heeft doorgevoerd zo op het eerste gezicht niet, maar wie beter kijkt neemt toch echt nieuwe bumpers aan zowel voor- als achterzijde waar. De verlichting gaat tevens op de schop. Aan de voorzijde zien we nieuwe led-kijkers, exemplaren die deel uitmaken van de standaarduitrusting.Verder is de grille die met een verticale spijl in het midden is uitgerust, standaard. Ook aan de achterzijde is de verlichting net even anders dan voorheen en ook hier monteert Mercedes-Benz zoals gezegd een nieuwe bumper en led-achterlichten. Natuurlijk maakt ook de komst van nieuwe lichtmetalen wielen deel uit van de facelift.

Vanbinnen blijft alles op het oog hetzelfde, tenzij je opteert voor het nieuwe digitale instrumentarium dat uit een 12,3-inch groot scherm bestaat. Mercdes-Benz monteert een nieuw stuurwiel met touchknoppen in de C-klasse, iets dat we kennen van de S-, E-, CLS- en ook van de A-klasse. Het infotainmentsysteem valt optioneel te koppelen aan een 10,25-inch groot scherm. Voorheen was de enige optie een 7-inch grote variant. Voor het interieur stelt Mercedes-Benz een kleurcombinaties beschikbaar.

Op digitaal vlak maakt de C-klasse kennis met Intelligent Drive-techniek, geleend van de E-klasse. Zo zijn sensoren, radars en cameras verbeterd waardoor de C-klasse beter om zich heen kan kijken. Semi-autonoom rijden is dus mogelijk. De auto verschijnt straks ook in een 'instap-AMG-smaak' en wel als AMG 43.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Ik zie niet echt verschil..
        Blijft wel mooi.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Comment

Ik zie achteraan ook niet veel (of geen) verschil.
            Ben wel nog benieuwd naar de prestaties van de nieuwe motoren (200d en 220d).

Comment

Subtiele wijzigingen, meer moest dat niet zijn, blijft een knappe auto!

Comment

Ergens zijn die proporties van de sedan toch een beetje vreemd. Zo'n lange motorkap gevolgd door het passagierscompartiment en vervolgens een veel te kort kontje. Zeker in zijaanzicht ziet het er geforceerd uit.

Comment

Mercedes is toch knap hé. Jammer dat mijne rug ne berline niet meer aankan en de GLC boven budget ligt

Comment

Comment

Die digitale tellers zijn wel veel mooier dan bij andere merken. Tis precies beter ingewerkt dan gewoon een rechthoekig scherm zoals bij VAG groep
                      Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                      Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                      (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

Damn, die beigekleurige break met de ster op de neus mogen ze zo voor mijn deur afzetten.

Comment

Hier nog wat extra info: https://media.mercedes-benz.be/de-ni...line-en-break/

Comment

Vanaf wanneer is deze bestelbaar?
                            4 rings driver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje
                              Vanaf wanneer is deze bestelbaar?
                              Vanaf juni start de productie.
                              Dealer in de streek kan al de coupé, sedan en cabrio bestellen in FL trim aan de oude prijs (voorlopig). Van de Estate zijn er nog prefl slots en die moeten er eerst door.

Hangt dus van dealer tot dealer af.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Ok, handig om weten
                                4 rings driver

Comment

de facelift is een verbetering maar had toch meer verwacht, zeker vanbinnen
                                  lets have some more member berries

Comment

Beetje teleurgesteld dat het Mbux systeem er niet in zit. Voor mij is het afwachten hoe de amg versie eruit zal zien.

Last edited by Schnippy; 19/02/2018, 10:33.

Comment

Straf dat een A klasse vanaf nu een veel mooier dashboard heeft dan een C. Arme C kopers, dan koop je een dure MB en zit je met een hopeloos verouderd uitziend interieur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                                        zit je met een hopeloos verouderd uitziend interieur.
                                        Overdrijf anders een beetje Ik vind het dash van de C prachtig!

Comment

Working...
                                        X