Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse - Facelift (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
    Ruimte van glc vergelijkbaar met tiguan? Vind het een prachtige auto die glc.
    Ik ben 2 weken geleden naar Oostenrijk geweest om te gaan boarden, en we waren met 2 wagens. Ik met de Tiguan en ne maat met zijne GLC Coupé die hij sinds kort heeft. De koffer van de coupéversie is wel wat teleurstellend. Die van de gewone SUV versie zal wel groter zijn, maar geen idee of die groter of kleiner is als die van de tiguan. Nog geen GLC SUV van kortbij kunnen inspecteren wegens te klein budget

Vind de coupé thans de knapste, maar moest ik hem ooit in mijn budget krijgen, zal het sowizo de SUV versie worden. Minder knap, maar wel goedkoper en meer ruimte

Maar we blijven dromen. Mss valt de GLB wel reuze mee als hij uit komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      kijk eens in mijn profielfoto (of het begin van mijn topic, maar geen nightpack)
      http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...ombi-amg-sport
      Je gaat die daar terug vinden in alle mogelijke en onmogelijke hoeken. Heel vuil en heel proper.

Kijk eens in het topic van Schnippy (weliswaar de matte versie)
      http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...mg-break/page7

Mijn gedacht van Seleniet-grijs: de lijnen van de C komen er het best in uit, maar het is een heel klassiek kleur. Je haalt er als detailer ook weinig voldoening uit.

Bedankt voor de links! Het is idd een klassieke kleur maar een kleur die je dan ook niet snel beu gaat worden denk ik.
      De matte versie, het designogrijs is anders ook wel een vette kleur! Mooi in combinatie met de zwarte accenten.
      Last edited by ; 16/11/2018, 11:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
        Mijn collega wacht nog altijd op zijn pre-facelift C180d, staat al van in juni bij de dealer...
        Dat is idd al lang. Heeft hij een idee wanneer hij nu geleverd gaat worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Svekke Bekijk Berichten

Dat is idd al lang. Heeft hij een idee wanneer hij nu geleverd gaat worden?
          ik heb een dikke 11 maanden gewacht op mijn C...
          mijn mercedes logboek

Dodge Ram sport - Mercedes C180 - Vw golf V - Nissan 100NX - Honda Civic

Ducati Monster S2R1000 - Suzuki Intruder 800 - Suzuki Gsxr750 - Honda cbr1000 - Suzuki Intruder 750

Comment

• Als'k advies mag geven aan potentiele kopers, laat die multibeam lichten maar achterwege... net alsof het nog in testfase zit, als'k s'avonds rij knippert 1 op de 3 wagens naar me, manueel kan je die multibeam niet afzetten met schakelaar dus moet het via auto-instellingen gebeuren en bij mij staat alles nu af omdat het echt nergens op slaat, op binnenwegen waar ik half uur aan een stuk geen wagens tegenkom schakelt hij constant over tussen grootlicht en dimlicht.... zonde van mn geld want was dure optie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Last edited by Schnippy; 16/11/2018, 20:26.

Comment

Bedankt voor de links! Het is idd een klassieke kleur maar een kleur die je dan ook niet snel beu gaat worden denk ik.
              De matte versie, het designogrijs is anders ook wel een vette kleur! Mooi in combinatie met de zwarte accenten.
              Ik was dat beu na een jaar
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                Als'k advies mag geven aan potentiele kopers, laat die multibeam lichten maar achterwege... net alsof het nog in testfase zit, als'k s'avonds rij knippert 1 op de 3 wagens naar me, manueel kan je die multibeam niet afzetten met schakelaar dus moet het via auto-instellingen gebeuren en bij mij staat alles nu af omdat het echt nergens op slaat, op binnenwegen waar ik half uur aan een stuk geen wagens tegenkom schakelt hij constant over tussen grootlicht en dimlicht.... zonde van mn geld want was dure optie.

Dan was het Intelligent Light System van de PFL beter? Ik ben daar megacontent van.

Comment

• denk niet dat dit nog mogelijk is op de facelift..

Comment

• Volgens de configurator zou dit inderdaad de opvolger van het ILS zijn.
                    Wel sneu dat het maar half werkt.
                    Grootlichtassistent heb ik nu niet, maar dit heb ik nog niet gemist (maar dat is van veel opties zo)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Ik was dat beu na een jaar
                      Welk? Het designogrijs?

Comment

Welk? Het designogrijs?
                        Gewoon Selenietgrijs.

Ik wou niet weer een zwarte, en het brilliantblau vond in te Matchbox, canvasit te klassiek, dan was er nog Hyacinthrot, maar dat is mooi op een E, maar minder op een C, citrin vond ik dan weer geen mooi bruin (en we hebben al een bruine auto), wit is zo 2004,... tja, dan ben je tot de grijstinten veroordeeld. Selenietgrijs was een nieuw kleurtje toen, en je zag er nog bijna geen. Maar het is heel gauw een heel populair kleurtje geworden onder de lease-rijders.
                        In ons team waren we toen met drie, en we moesten alledrie ongeveer hetzelfde moment een nieuwe lease bestellen. Mijn manager: een selenietgrijze E sedan, mijn collega een selenietgrijze SLC AMG-line, en ikzelf een selenietgrijze C-break. Op het businesscenter waar ik zat, reden/rijden er nog 4 andere C’s in dezelfde kleur.

Het is wel zo dat de lijnen en plooien van de koets mooier uit komen op een grijze dan op een zwarte. Een zwarte toont daardoor ook kleiner.

Comment

• De mijne is ook besteld: een 180d Business Solution met automaat in smaragdgroen.

De Business Solution is wat mij betreft al goed uitgerust en heeft wat ik belangrijk vind: uitgebreid verstelbare stoelen met verwarming, dubbele zone automatische klimaatregeling, ledlichten, zelfdimmende binnen- en linkerbuitenspiegel, parkeercamera en -sensoren voor- en achteraan, een neerklapbare achterbank, navigatie en het nieuwe, grote centrale scherm van 10,25" dat er toch stukken beter uitziet dan het vroegere kleinere.

Als optie heb ik daarbij nog het rijassistentiepakket met dodehoekcontrole, afstandshouder en rijvakcontrole. Daarmee zou hij zelf binnen de lijntjes moeten sturen zolang ik mijn handen op het stuur houd. En ik heb ook het digitale display gekozen om de analoge tellerpartij te vervangen. Dat is duur maar heeft voor mij wel meerwaarde omdat ik analoge tellers overbodig vind - waarom zou ik de toerenteller willen zien, of een analoge snelheidsmeter? Dan heb ik liever andere, voor mij interessantere info.

Ik heb lang een A-klasse overwogen, maar uiteindelijk toen ik kon kiezen (het is een salariswagen) en zag dat de C-klasse ook in het budget kon, was de keuze snel gemaakt. Zeker gezien de C ondertussen gefacelift is. Vooral het aandrijfgeheel maakt het verschil: Mercedesmotor, klassieke automaat en achterwielaandrijving. En het rijcomfort zou ook uitstekend moeten zijn: het ophangingscomfort en de geluidsdemping. Ik doe tussen de 40 en 45 000 km per jaar, dus wil ik vooral een rustige auto.

Comment

• Zal je je zeker niet beklagen.
                            Ik rijd nu een maandje met een c200d fl met gelijkaardige config (zonder rijassistentie pack) en dat is echt een steengoede combinatie.
                            De 9G is echt top en de wagen is supercomfortabel, zeker op de stad 16 duimen wielen

Smaragdgroen is ook een topkleur en ben ik erg tevreden mee.

Even geduld dus en veel veilige km gewenst.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frankjacobs Bekijk Berichten
                              Zal je je zeker niet beklagen.
                              Ik rijd nu een maandje met een c200d fl met gelijkaardige config (zonder rijassistentie pack) en dat is echt een steengoede combinatie.
                              De 9G is echt top en de wagen is supercomfortabel, zeker op de stad 16 duimen wielen

Smaragdgroen is ook een topkleur en ben ik erg tevreden mee.

Even geduld dus en veel veilige km gewenst.
                              Bedankt! Leuk om te lezen. Ik heb gereden met de 200d en dat was inderdaad een bijzonder aangename motor. Hopelijk is de daarvan afgeleide 1600 even goed. En geduld heb ik inderdaad nog nodig: levering in mei volgend jaar.

Kan je enkele foto's nemen van het exterieur van de jouwe? Die zal er krak hetzelfde uitzien als de mijne, als ik dat allemaal goed lees. Het is nu moeilijk om er mij een realistisch beeld van te vormen, aangezien er toch vooral Avantgardes rondrijden en ik ook nog geen enkele groene heb gezien. En de configuratorsimulaties blijven toch altijd ietwat onrealistisch aandoen.

Comment

• Iemand de nieuwe kleur - mojavezilver - al ergens gezien of foto van genomen ofzo? Thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                                  De mijne is ook besteld: een 180d Business Solution met automaat in smaragdgroen.

De Business Solution is wat mij betreft al goed uitgerust en heeft wat ik belangrijk vind: uitgebreid verstelbare stoelen met verwarming, dubbele zone automatische klimaatregeling, ledlichten, zelfdimmende binnen- en linkerbuitenspiegel, parkeercamera en -sensoren voor- en achteraan, een neerklapbare achterbank, navigatie en het nieuwe, grote centrale scherm van 10,25" dat er toch stukken beter uitziet dan het vroegere kleinere.

Als optie heb ik daarbij nog het rijassistentiepakket met dodehoekcontrole, afstandshouder en rijvakcontrole. Daarmee zou hij zelf binnen de lijntjes moeten sturen zolang ik mijn handen op het stuur houd. En ik heb ook het digitale display gekozen om de analoge tellerpartij te vervangen. Dat is duur maar heeft voor mij wel meerwaarde omdat ik analoge tellers overbodig vind - waarom zou ik de toerenteller willen zien, of een analoge snelheidsmeter? Dan heb ik liever andere, voor mij interessantere info.

Ik heb lang een A-klasse overwogen, maar uiteindelijk toen ik kon kiezen (het is een salariswagen) en zag dat de C-klasse ook in het budget kon, was de keuze snel gemaakt. Zeker gezien de C ondertussen gefacelift is. Vooral het aandrijfgeheel maakt het verschil: Mercedesmotor, klassieke automaat en achterwielaandrijving. En het rijcomfort zou ook uitstekend moeten zijn: het ophangingscomfort en de geluidsdemping. Ik doe tussen de 40 en 45 000 km per jaar, dus wil ik vooral een rustige auto.
                                  Een idee van de leverdatum?

Comment

• Eens ff geconfigureerd en zit voor mij aan €50000 bruto. Da's genoeg geld

Comment

• Onbegrijpelijk dat deze niet meer als exclusive te krijgen is in België.

Comment

• hoe bedoel je? met de ster op de kap?
                                        niet via de site maar wel via de dealers nog te krijgen
                                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                                        X