Oorspronkelijk geplaatst door dluyckx1989
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes C-klasse - Facelift (2018)
Collapse
X
-
1ste benz...je zal het je niet beklagen. Wij hebben de 7g waarvan ik heel tevreden bent, naar schijnt is de 9g een verbetering. Wel hebben we een 350e, dus qua power geen gebrekmijn mercedes logboek
Dodge Ram sport - Mercedes C180 - Vw golf V - Nissan 100NX - Honda Civic
Ducati Monster S2R1000 - Suzuki Intruder 800 - Suzuki Gsxr750 - Honda cbr1000 - Suzuki Intruder 750
Comment
-
Het oude vind ik al niet slecht, het nieuwe is inderdaad nog een hele schep beter: heel scherp, nog een trek groter, en mooie grafische uitwerking.
Digitaal dashboard ben niet van overtuigd: te druk. Het nieuwe stuur is ook een stap achteruit: te veel knopjes en te veel fake aluminium.
Ik heb (de oude) 200d gehad (Renaul-blok), en nu de 220d. In de oude had ik niet het gevoel poer te kort te komen, maar er was ook geen overschot op.
De 220d doet dat goed, heel vlotte kar, een goeie emmer koppel, nog niet het gevoel gehad dat ik nog meer pk’s nodig had. Een 250d zal nog leuker zijn, ongetwijfeld (zelfde motor, andere software, nog eens 40 pk extra).
De 180d vervangwagens (PFL) die ik nog heb gereden, die konden wel een paar extra paarden gebruiken.
De nieuwe 180d heeft extra vitamientjes gekregen, en samen met de 9G zal dat volgens mij genoeg zijn om vlot mee te kunnen, zonder dat je met een sportwagen onderweg bent. En voor dagelijks gebruik is dat voor mij OK.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
- Likes 1
Comment
-
niet te veel fixeren op vermogen maar genieten van de rust
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenDigitaal dashboard ben niet van overtuigd: te druk.
Comment
-
Join the club die 180d zou toch snel genoeg moeten zijn met de automaat: 9,4 seconden naar 100 en 300 Nm. Dat zijn betere cijfers dan de oude 200d waar A160 van sprak. De topsnelheid is lager, maar is die relevant in België? Ik kom trouwens ook van een A3 met 150 pk (en een DSG-bak) - ik snap dus wat je bedoelt Maar ik denk dat het in orde komt.
Ik heb ook het digitale dashboard gekozen. Je kan twijfelen over de meerwaarde tegenover de standaardtellerpartij, maar ik vind het mooier geïntegreerd dan een schermpje tussen de tellers. Plus, je kan meer kiezen wat je wil zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenHet oude vind ik al niet slecht, het nieuwe is inderdaad nog een hele schep beter: heel scherp, nog een trek groter, en mooie grafische uitwerking.
Digitaal dashboard ben niet van overtuigd: te druk. Het nieuwe stuur is ook een stap achteruit: te veel knopjes en te veel fake aluminium.
Ik heb (de oude) 200d gehad (Renaul-blok), en nu de 220d. In de oude had ik niet het gevoel poer te kort te komen, maar er was ook geen overschot op.
De 220d doet dat goed, heel vlotte kar, een goeie emmer koppel, nog niet het gevoel gehad dat ik nog meer pk’s nodig had. Een 250d zal nog leuker zijn, ongetwijfeld (zelfde motor, andere software, nog eens 40 pk extra).
De 180d vervangwagens (PFL) die ik nog heb gereden, die konden wel een paar extra paarden gebruiken.
De nieuwe 180d heeft extra vitamientjes gekregen, en samen met de 9G zal dat volgens mij genoeg zijn om vlot mee te kunnen, zonder dat je met een sportwagen onderweg bent. En voor dagelijks gebruik is dat voor mij OK.
Comment
-
Eventjes getest (heb zo mijn connecties), maar geen week mee rond gereden, en dan weer de standaardmapping geplaatst. Er was meer 'oempf', maar niet in die mate dat ik het voordien miste, en ik had het in feite ook niet nodig. Om alle garantie- en andere troubles te vermijden, hebben alles dan maar terug gedraaid.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenzoiets blijft natuurlijk tezien als ze je wagen bij de dealer uitlezen tijdens onderhoud
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenEventjes getest (heb zo mijn connecties), maar geen week mee rond gereden, en dan weer de standaardmapping geplaatst. Er was meer 'oempf', maar niet in die mate dat ik het voordien miste, en ik had het in feite ook niet nodig. Om alle garantie- en andere troubles te vermijden, hebben alles dan maar terug gedraaid.
Heb de 200D (2.2 Mercedes motor) en dan "zou" je toch van 136 naar 220pk gaan, dat is al geen beetje meer. Denk dat ik het uiteindelijk niet zal doen om de herverkoop en de levensverwachting niet te beïnvloeden al blijft het wel kriebelen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
Wat doet de dealer dan (al dan niet?)
zou eens moeten kijken of je met Xentry die logs kunt verwijderen want ik wil mijn wagen ook weer wat extra pk's gevenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
Hoeveel pk had je en ben je er op vooruit gegaan door de remapping?
Heb de 200D (2.2 Mercedes motor) en dan "zou" je toch van 136 naar 220pk gaan, dat is al geen beetje meer. Denk dat ik het uiteindelijk niet zal doen om de herverkoop en de levensverwachting niet te beïnvloeden al blijft het wel kriebelen...lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk BerichtenJoin the club die 180d zou toch snel genoeg moeten zijn met de automaat: 9,4 seconden naar 100 en 300 Nm. Dat zijn betere cijfers dan de oude 200d waar A160 van sprak. De topsnelheid is lager, maar is die relevant in België? Ik kom trouwens ook van een A3 met 150 pk (en een DSG-bak) - ik snap dus wat je bedoelt Maar ik denk dat het in orde komt.
Ik heb ook het digitale dashboard gekozen. Je kan twijfelen over de meerwaarde tegenover de standaardtellerpartij, maar ik vind het mooier geïntegreerd dan een schermpje tussen de tellers. Plus, je kan meer kiezen wat je wil zien.
Ik kijk in ieder geval uit naar de luxe en de enorme upgrade kwa technologie ( carplay bv ), want in mijn 8V A3 is dat echt prehistorisch geworden intussen...
Comment
Comment