Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse - Facelift (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dluyckx1989 Bekijk Berichten
    Ik heb net een Mercedes C 180D Estate 9traps automaat business solutions besteld als volgende lease wagen.
    Business solution Avantgarde & Business Solutions Plus pack genomen... (Premium Pack)

Ik ben heel erg benieuwd naar de wagen, mijn eerste automaat en eerste Mercedes Benz :-)

Hopelijk zal ik niet te ontgoocheld zijn door het vermogen want momenteel rij ik met een 2.0TDI 150pk a3, wel manueel weliswaar :-)

Wat denken jullie? Goede keuze gemaakt?
    9G is zalig. En het is een heerlijke wagen. Meer poeier is altijd leuk, maar niet altijd nodig.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Uiteraard goeie keuze! Congratzz!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Zeker dat het een automaat is? Op de configurator van Mercedes is de C180D enkel maar handgeschakeld te kiezen.

Comment

• 100% zeker, je moet in de optielijst de automaat aanvinken :-)

Comment

• de 9g is idd een grote verbetering tegenover de vorige automaat.
            voor mij is de 180d wel veel te weinig vermogen
            lets have some more member berries

Comment

• 1ste benz...je zal het je niet beklagen. Wij hebben de 7g waarvan ik heel tevreden bent, naar schijnt is de 9g een verbetering. Wel hebben we een 350e, dus qua power geen gebrek
              mijn mercedes logboek

Dodge Ram sport - Mercedes C180 - Vw golf V - Nissan 100NX - Honda Civic

Ducati Monster S2R1000 - Suzuki Intruder 800 - Suzuki Gsxr750 - Honda cbr1000 - Suzuki Intruder 750

Comment

• hier een 250d. wel van net voor de facelift.
                het nieuwe comand scherm overweeg ik wel nog om te retrofitten

Comment

• Het oude vind ik al niet slecht, het nieuwe is inderdaad nog een hele schep beter: heel scherp, nog een trek groter, en mooie grafische uitwerking.
                  Digitaal dashboard ben niet van overtuigd: te druk. Het nieuwe stuur is ook een stap achteruit: te veel knopjes en te veel fake aluminium.

Ik heb (de oude) 200d gehad (Renaul-blok), en nu de 220d. In de oude had ik niet het gevoel poer te kort te komen, maar er was ook geen overschot op.
                  De 220d doet dat goed, heel vlotte kar, een goeie emmer koppel, nog niet het gevoel gehad dat ik nog meer pk’s nodig had. Een 250d zal nog leuker zijn, ongetwijfeld (zelfde motor, andere software, nog eens 40 pk extra).
                  De 180d vervangwagens (PFL) die ik nog heb gereden, die konden wel een paar extra paarden gebruiken.

De nieuwe 180d heeft extra vitamientjes gekregen, en samen met de 9G zal dat volgens mij genoeg zijn om vlot mee te kunnen, zonder dat je met een sportwagen onderweg bent. En voor dagelijks gebruik is dat voor mij OK.

Comment

• Als ik gewoon vlot mee in het verkeer mee kan ben ik al tevreden... De upgrade kwa luxe tegenover mijn a3 zal volgens mij wel een zeer grote verademing zijn :-)

Comment

• niet te veel fixeren op vermogen maar genieten van de rust

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Digitaal dashboard ben niet van overtuigd: te druk.
                      de dash van benz heeft zijn voor en tegenstanders, ze konden niet op de nieuwe c wachten om een digidash aan te bieden, maar persoonlijk zie ik ook liever de tablets dan een scherm in bestaande tellerbak, tis mij te zot om iets nieuws te gaan gebruiken en de boordplank er niet aan aan te passen

Comment

• DIt zal ik jullie over een paar weken kunnen laten weten :-) Wou het er toch bij dat digitaal dashboard :-P

Comment

• Join the club die 180d zou toch snel genoeg moeten zijn met de automaat: 9,4 seconden naar 100 en 300 Nm. Dat zijn betere cijfers dan de oude 200d waar A160 van sprak. De topsnelheid is lager, maar is die relevant in België? Ik kom trouwens ook van een A3 met 150 pk (en een DSG-bak) - ik snap dus wat je bedoelt Maar ik denk dat het in orde komt.

Ik heb ook het digitale dashboard gekozen. Je kan twijfelen over de meerwaarde tegenover de standaardtellerpartij, maar ik vind het mooier geïntegreerd dan een schermpje tussen de tellers. Plus, je kan meer kiezen wat je wil zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            Het oude vind ik al niet slecht, het nieuwe is inderdaad nog een hele schep beter: heel scherp, nog een trek groter, en mooie grafische uitwerking.
                            Digitaal dashboard ben niet van overtuigd: te druk. Het nieuwe stuur is ook een stap achteruit: te veel knopjes en te veel fake aluminium.

Ik heb (de oude) 200d gehad (Renaul-blok), en nu de 220d. In de oude had ik niet het gevoel poer te kort te komen, maar er was ook geen overschot op.
                            De 220d doet dat goed, heel vlotte kar, een goeie emmer koppel, nog niet het gevoel gehad dat ik nog meer pk’s nodig had. Een 250d zal nog leuker zijn, ongetwijfeld (zelfde motor, andere software, nog eens 40 pk extra).
                            De 180d vervangwagens (PFL) die ik nog heb gereden, die konden wel een paar extra paarden gebruiken.

De nieuwe 180d heeft extra vitamientjes gekregen, en samen met de 9G zal dat volgens mij genoeg zijn om vlot mee te kunnen, zonder dat je met een sportwagen onderweg bent. En voor dagelijks gebruik is dat voor mij OK.
                            Heb jij de jouwe al laten herprogrammeren? Indien ja, wat is je ervaring ermee? (mag eventueel via DM)

Comment

• Eventjes getest (heb zo mijn connecties), maar geen week mee rond gereden, en dan weer de standaardmapping geplaatst. Er was meer 'oempf', maar niet in die mate dat ik het voordien miste, en ik had het in feite ook niet nodig. Om alle garantie- en andere troubles te vermijden, hebben alles dan maar terug gedraaid.

Comment

• zoiets blijft natuurlijk tezien als ze je wagen bij de dealer uitlezen tijdens onderhoud

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                  zoiets blijft natuurlijk tezien als ze je wagen bij de dealer uitlezen tijdens onderhoud
                                  Wat doet de dealer dan (al dan niet?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                    Eventjes getest (heb zo mijn connecties), maar geen week mee rond gereden, en dan weer de standaardmapping geplaatst. Er was meer 'oempf', maar niet in die mate dat ik het voordien miste, en ik had het in feite ook niet nodig. Om alle garantie- en andere troubles te vermijden, hebben alles dan maar terug gedraaid.
                                    Hoeveel pk had je en ben je er op vooruit gegaan door de remapping?
                                    Heb de 200D (2.2 Mercedes motor) en dan "zou" je toch van 136 naar 220pk gaan, dat is al geen beetje meer. Denk dat ik het uiteindelijk niet zal doen om de herverkoop en de levensverwachting niet te beïnvloeden al blijft het wel kriebelen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

Wat doet de dealer dan (al dan niet?)
                                      Op zich niks maar in geval van garantie/coulance kan je dat wel parten spelen.
                                      zou eens moeten kijken of je met Xentry die logs kunt verwijderen want ik wil mijn wagen ook weer wat extra pk's geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

Hoeveel pk had je en ben je er op vooruit gegaan door de remapping?
                                        Heb de 200D (2.2 Mercedes motor) en dan "zou" je toch van 136 naar 220pk gaan, dat is al geen beetje meer. Denk dat ik het uiteindelijk niet zal doen om de herverkoop en de levensverwachting niet te beïnvloeden al blijft het wel kriebelen...
                                        je gaat met een serieuze turbo lag zitten dan volgens mij want de 180 en 200 zijn geen dubbeltraps turbo's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                                          Join the club die 180d zou toch snel genoeg moeten zijn met de automaat: 9,4 seconden naar 100 en 300 Nm. Dat zijn betere cijfers dan de oude 200d waar A160 van sprak. De topsnelheid is lager, maar is die relevant in België? Ik kom trouwens ook van een A3 met 150 pk (en een DSG-bak) - ik snap dus wat je bedoelt Maar ik denk dat het in orde komt.

Ik heb ook het digitale dashboard gekozen. Je kan twijfelen over de meerwaarde tegenover de standaardtellerpartij, maar ik vind het mooier geïntegreerd dan een schermpje tussen de tellers. Plus, je kan meer kiezen wat je wil zien.
                                          Nice, dan hebben we zogoed als dezelfde wagen besteld :-)
                                          Ik kijk in ieder geval uit naar de luxe en de enorme upgrade kwa technologie ( carplay bv ), want in mijn 8V A3 is dat echt prehistorisch geworden intussen...

Comment

Working...
                                          X