Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse - Facelift (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

Hoeveel pk had je en ben je er op vooruit gegaan door de remapping?
    Heb de 200D (2.2 Mercedes motor) en dan "zou" je toch van 136 naar 220pk gaan, dat is al geen beetje meer. Denk dat ik het uiteindelijk niet zal doen om de herverkoop en de levensverwachting niet te beïnvloeden al blijft het wel kriebelen...
    Zat net over de 210, komende van 170.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

je gaat met een serieuze turbo lag zitten dan volgens mij want de 180 en 200 zijn geen dubbeltraps turbo's
      Dat zou kunnen, al was ik er van overtuigd dat de 200D automaat identiek dezelfde motor is als de 2.2, en dat de 180 de befaamde Renault motor is.
      Dacht dat de 180 en de 200 (automaat) dus weinig met elkaar gemeen hebben. Volgens mij weet A160 daar meer van.

Comment

• blok wel, turbo niet
        lets have some more member berries

Comment

• Ik wacht momenteel op de levering van mijn C klasse (nog een tweetal weken). Wordt een C200, business solution plus met avantgarde pack, seleniet grijs. Ben benieuwd hoe de C200 presteert met het eq-boos systeem.

Comment

blok wel, turbo niet
            Ok, weeral bijgeleerd. Hoe gaat zich dat vertalen in concreet rijgedrag?
            Ik stel me dan een soort van dip voor maar kan me er weinig bij voorstellen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              Het nieuwe stuur is ook een stap achteruit: te veel knopjes en te veel fake aluminium.
              Maar zoveel gemakkelijker om te gebruiken. De tempomat bediening nu en het scrollen door de menu's zijn super, die hendel vroeger was niet meer van deze tijd.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Die hendel is misschien gedateerd, maar toch verdomd handig in gebruik. In mijn Volvo was ik na drie jaar nog steeds op zoek naar het juiste knoppeke op het stuur, in de Mercedes was dat na de tweede dag al een automatisme.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

Dat zou kunnen, al was ik er van overtuigd dat de 200D automaat identiek dezelfde motor is als de 2.2, en dat de 180 de befaamde Renault motor is.
                  Dacht dat de 180 en de 200 (automaat) dus weinig met elkaar gemeen hebben. Volgens mij weet A160 daar meer van.
                  Hoe het na de facelift precies zit, daar heb ik me nog niet in verdiept: ik ben nog voor even gerust met mijn huidige, en daardoor is er nog geen nood aan studie geweest . De Renault-blokken zouden weg zijn, wegens emissie-stuff.

PFL was de 180 (zowel automaat als de handgeschakelde) en de 200d (handgeschakeld) van Renault-origine. De 200d automaat deelde hetzelfde blok met de 220d en de 250d, en was een beproefd Mercedes-product. Hoe het met de turbo's zit, daar weet Doa meer van dan ik, denk ik.

Comment

Die hendel is misschien gedateerd, maar toch verdomd handig in gebruik. In mijn Volvo was ik na drie jaar nog steeds op zoek naar het juiste knoppeke op het stuur, in de Mercedes was dat na de tweede dag al een automatisme.
                    Het moet uiteraard een beetje logisch werken. Ik was dat ook gewoon in de GLA en op vroegere modellen maar op het stuur is zoveel gemakkelijker, enkel een duimbeweging. Ik heb dat een paar jaar geleden al gemerkt in mijn Kia Sportage. Vroeg mij toen al af waarom Mercedes dat niet deed en ze hebben nu eindelijk geluisterd
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Anders een wijsvingerbeweging, vond dat echt pientere pook

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        Anders een wijsvingerbeweging, vond dat echt pientere pook
                        Things change!

Comment

• Zonet ook de bestelbon van mijn nieuwe bedrijfswagen getekend. Mercedes C180 (benzine) break, Business Solutions AMG Night met als opties automaat en virtual cockpit. Als kleur voorlopig zwart genomen maar kan nog selenietgrijs worden...
                          2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                          2016 Audi A3 G-tron

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Things change!
                            zal moeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
                              Zonet ook de bestelbon van mijn nieuwe bedrijfswagen getekend. Mercedes C180 (benzine) break, Business Solutions AMG Night met als opties automaat en virtual cockpit. Als kleur voorlopig zwart genomen maar kan nog selenietgrijs worden...
                              Hou het maar bij zwart. Ik had een van de eerste selenietgrijze, gekozen op aanraden van de garage, omdat de lijnen en vouwen beter tot hun recht komen.
                              Seleniet zie je nu overal, ik was het beu na een jaar, en ik ben terug gekeerd naar mijn eeuwige voorliefde voor zwart.

Comment

• Heb ook een zwarte. Staat beter dan grijs vind ik ook. Momenteel kan je op de coupe graniet grijs of zoiets nemen. Maar denk dat die niet op de berline te kiezen is. Is heel donker grijs
                                Last edited by hey69; 02/02/2019, 00:17.

Comment

• idem hier, obsidian black maar wel een sedan.
                                  achterste camera geeft nu geen beeld meer sinds gisteren... klapt wel gewoon in en uit bij het activeren van de 360° view.

hoe superieur de wagen eigenlijk ook is kwa interieur en technologie aan de 204 toch was ik liever op de baan met de oude c

Comment

hoe superieur de wagen eigenlijk ook is kwa interieur en technologie aan de 204 toch was ik liever op de baan met de oude c
                                    In welk opzicht dan?

2016 Audi A3 G-tron

Comment

• de 204 sluit zich veel meer rond de bestuurder waardoor die veel kleiner aanvoelt en is veel sportiever om mee te rijden.
                                      kan me niet inbeelden dat dit enkel komt omdat de 204 een bilstein onderstel had.

nu de 205 is wel heel relax om mee te rijden.

Comment

• 204 wou ook sportiever zijn de 205 terug naar traditie ging in feite

Comment

Hou het maar bij zwart. Ik had een van de eerste selenietgrijze, gekozen op aanraden van de garage, omdat de lijnen en vouwen beter tot hun recht komen.
                                          Seleniet zie je nu overal, ik was het beu na een jaar, en ik ben terug gekeerd naar mijn eeuwige voorliefde voor zwart.

Idd. Ga toch bij zwart blijven. De selenietgrijze had ik gekozen omdat ik op zoek ben naar een sportieve look, maar denk dat een zwarte met het AMG Night pakket toch sportief genoeg zal ogen. Denk dat ik de grijze ook na een jaar beu ben.
                                          2016 Audi A3 G-tron

Comment

Working...
                                          X