Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse - Facelift (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • In een C hoef je dat zelfs niet te activeren: van zodra je onder een bepaalde snelheid komt, begint die te scannen, en krijg je een blauw P-symbooltje tussen de klokken, past het gaatje, dan krijg je een pijltje (aan de rechterkant), wil je links inparkeren dan moet je je pinker naar links opzetten.
    Het parkeren kan zowel haaks op als parallel aan de rijrichting.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

      ik gebruik dat autoparkeren zeer vaak. Zowel voor parkeren, als voor uitrijden. Ik activeer het in fpde straat en dan zegt hij of ik er tussen pas of niet. Als ik dan toch een go krijg, dan is het enkel nog pinker opzetten en in achteruit zetten. Is het nodig? Neen. Is het handig? Ja. De Tiguan duwt zich in parkeerplekken waar ik zelf voorbij zou rijden omdat ik ze te klein achtte. En mijn zoontje vind het geweldig om te zien
      Kan iemand mij eens helder uitleggen hoe dat werkt? Ben een totale noob daarin

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

        Kan iemand mij eens helder uitleggen hoe dat werkt? Ben een totale noob daarin
        Pinker uitsteken naar de kant dat je wil parkeren en dan traag doorrijden denk onder de 30km/u, kijken op uw schermpje tot hij een vakje aanduid die de wagen geschikt vind, dan stoppen en het vakje bevestigen en kiezen of je voorwaarts of achterwaarts wil parkeren. Bevestigen en de wagen gewoon zijn ding laten doen dus niet zelf sturen of gas geven, enige wat je wel moet doen ik klaar zijn om te remmen indien er iets moest gebeuren (staat in het boekje).

        Ik heb het al een 5-tal keer gedaan 1x parkeerde die die op een wandelpad maar hier had ik ook fout in aangezien ik het geselecteerd had (wilde eigenlijk het gat ervoor) en dan ook eens in ondergrondse parking maar m'n vrouw kon niet meer uitstappen zonder de deur tegen de muur te drukken dus maar zelf ietsje verzet dan.

        Voordeel zal zich soms in een nauwere plaats wringen dan dat je zelf zou kunnen.
        Nadelen: duurt soms lang tegen dat hij een geschikt parkeervak aanduid, soms zijn er meerdere waar ik zelf zou parkeren maar hij duidt ze niet aan, het parkeren zelf is soms een beetje als een vrouw veel achteruit en voorruit rijden tegen dat hij correct staat en daardoor duurt het wel even.

        Last edited by Schnippy; 24/03/2019, 20:36.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

          Kan iemand mij eens helder uitleggen hoe dat werkt? Ben een totale noob daarin
          Een beetje zoals Schnippy zijn uitleg, maar ik rij met een VW en dus toch wel wat anders
          Maar bij de mijne moet ik wel nog zelf gas geven, remmen en schakelen.

          Ik moet gewoon op een knop naast de pook drukken als ik op een plaats kom waar ik wil parkeren en moet dus niet eerst mijn pinker opzetten INDIEN de plaatsen rechts zijn (wat me hinderlijk lijkt voor de achterliggende auto's). Dus rechts parkeren is standaard, maar als ik een vak links zoek, dan moet ik wel eerst op de knop drukken en meteen de pinker opzetten.

          Dan komt er op mijn dashboard een auto met aan de zijkant allemaal vakjes. Als er een leegstaand is, is daar een vakje weg en eens er net voorbij, komt er dan een pijl te staan waardoor ik weet dat hij erin past. Daarna moet ik mijn pinker opzetten en in achteruit zetten en dan de rest allemaal. Uitrijden is gewoon ook weer op die knop en de pinker opzetten en dan zegt hij wat ge allemaal moet doen.

          Voordeel is idd dat hij zich in plaatsen wringt, waar ik voorheen zou voorbij rijden.
          Het nadeel van Schnippy dat het langzaam is dat hij een geschikte plaats vindt, vloekt eigenlijk wel wat met zijn voordeel Mijne doet dat dus niet.
          Wat ik wel soms voor heb, is dat hij de plaats niet herkent als parkeren in file, maar haaks parkeren en dat werkt niet op dat moment. Haaks parkeren kan hij dus ook, maar heb ik nog nooit geprobeerd

          Zeer fijne functie, maar moest ik compleet tegen mijn budget aan zitten en deze moeten laten vallen, dan zal ik daar ook niet zo zeer van wakker liggen.

          Comment


          • Ik kan vooraf zelf kiezen of het om haaks parkeren of om file-parkeren gaat.
            Ik heb het alleen nog maar gebruikt om aan passagiers te laten zien, zelf parkeren gaat gewoon veel sneller.
            ​​​​​​
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


              Ik moet gewoon op een knop naast de pook drukken als ik op een plaats kom waar ik wil parkeren en moet dus niet eerst mijn pinker opzetten INDIEN de plaatsen rechts zijn (wat me hinderlijk lijkt voor de achterliggende auto's). Dus rechts parkeren is standaard, maar als ik een vak links zoek, dan moet ik wel eerst op de knop drukken en meteen de pinker opzetten.

              Dan komt er op mijn dashboard een auto met aan de zijkant allemaal vakjes. Als er een leegstaand is, is daar een vakje weg en eens er net voorbij, komt er dan een pijl te staan waardoor ik weet dat hij erin past. Daarna moet ik mijn pinker opzetten en in achteruit zetten en dan de rest allemaal. Uitrijden is gewoon ook weer op die knop en de pinker opzetten en dan zegt hij wat ge allemaal moet doen.
              Foutje van mij, idd eerst op de parkeerknop drukken en pas pinker aan zetten wanneer je een vak geselecteerd hebt. Wist niet dat uitrijden ook werkte, zal ik eens moeten testen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

                Foutje van mij, idd eerst op de parkeerknop drukken en pas pinker aan zetten wanneer je een vak geselecteerd hebt. Wist niet dat uitrijden ook werkte, zal ik eens moeten testen.

                Ik veronderstel dat dit toch bij andere merken ook gaat dat uitrijden. Soms wel handig als anderen zich heel kort hebben geparkeerd.

                Comment


                • je pinker gebruiken terwijl je een plaats zoekt en traag rijdt hinderlijk voor achteropkomend verkeer das toch een logica...gewoon traag rijden zonder pinker weet niemand wat je uiteindelijk van plan bent, dat doe ik sowieso, ook al gebruik ik de parkeerautomaat nooit


                  een beetje, maar anders is het uitschakelen van de rijstrookbewaking...das tenmminste iets wat mensen (deels) verplicht van richtingaanwijzer te gebruiken bij verwisselen rijvak, en dat is mi dé bijkomende verplichting, waarom het standaard wordt vanaf 2020

                  er wordt overal te weinig, en te laat (aan kruispunten dikwijls pas als ze aan hun stuur draaien) gepinkt...eerst kenbaar maken, dan remmen, dan afslaan

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Ik veronderstel dat dit toch bij andere merken ook gaat dat uitrijden. Soms wel handig als anderen zich heel kort hebben geparkeerd.
                    Idd, dat uitrijden heb ik ook, maar als een andere "te kort" staat zegt hij gewoon dat het niet lukt, terwijl ik er heel makkelijk uit kan.
                    Het zelfde dus al bij een plaats die ruim genoeg is om in te parkeren, maar waarvan het systeem zegt dat het niet lukt omdat de parkeerplaats te klein is.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • 25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :

                      op minder dan 1 meter zowel voor als achter een ander stilstaand of geparkeerd voertuig en op elke plaats waar het voertuig het instappen in of het wegrijden van een ander voertuig zou verhinderen

                      ik weet dat daar natuurlijk tegen gezondigd wordt en weinig voor geverbaliseerd wordt

                      Comment


                      • Ja, ik ken de regels ook, maar dan zijn alle bestaande parkeervakken te klein, want die afstanden hou je nooit over bij auto's van normale afmetingen. (laat staan bij al die dikke bakken die er tegenwoordig rond rijden)
                        De enige parkeervakken waar je correct volgens de regels kunt parkeren zijn deze voorbehouden voor mensen met een handicap.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • ja, ik weet het, was maar om te bergoeilijken wrm constructeurs niet het kleinste minimum moeten gaan benutten

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Idd, dat uitrijden heb ik ook, maar als een andere "te kort" staat zegt hij gewoon dat het niet lukt, terwijl ik er heel makkelijk uit kan.
                            Het zelfde dus al bij een plaats die ruim genoeg is om in te parkeren, maar waarvan het systeem zegt dat het niet lukt omdat de parkeerplaats te klein is.
                            Daarvan heb ik niet te klagen. Zelfs nog maar 1 x meegemaakt dat het systeem niet aanvaarde om uit te rijden en toen stonden ze echt wel heel kort. Heb veel voor- en achteruit moeten stoten om eruit te geraken. Inrijden ook geen probleem. Die neemt plaatsen waar ik vroeger zelfs niet voor stopte.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ja, ik weet het, was maar om te bergoeilijken wrm constructeurs niet het kleinste minimum moeten gaan benutten
                              Dat weet ik wel.
                              Maar de auto van Free_ltd doet dat dus blijkbaar wel. D'r zijn dus toch wel duidelijke verschillen tussen de merken (en soms zelfs bij de modellen binnen de merken).
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • de dag dat elke auto is uitgerust met een parkeerautomaat, kan die regel van 1 meter weg, maar tot nu is dat niet en sommige mensen hebben er problemen mee, examen is ook 1 meter zeker

                                maar dan nog heb je auto's met een gigantische draaicirkel die er dan erg moielijk gaan uitgeraken

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

                                  Foutje van mij, idd eerst op de parkeerknop drukken en pas pinker aan zetten wanneer je een vak geselecteerd hebt. Wist niet dat uitrijden ook werkte, zal ik eens moeten testen.
                                  Ik dacht in de handleiding gezien te hebben dat het uitrijden enkel kan als je ook met de park assist hebt ingeparkeerd.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

                                    Ik dacht in de handleiding gezien te hebben dat het uitrijden enkel kan als je ook met de park assist hebt ingeparkeerd.
                                    Lijkt mij niet erg logisch daar beide wagens voor en achter kunnen ondertussen veranderd zijn

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

                                      Ik dacht in de handleiding gezien te hebben dat het uitrijden enkel kan als je ook met de park assist hebt ingeparkeerd.
                                      klopt
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                      Comment


                                      • Modeljaarwijzigingen zijn aangekondigd. Geen smaragdgroen meer oa, en alle basisversies krijgen lichtmetalenvelgen (welkom in 2019 :p ...).
                                        Mercedes-Benz startet zum 17. April 2019 die Verkaufsfreigabe für das Änderungsjahr 19/1 der C-Klasse als Limousine sowie als T-Modell (W/S 205). Erste Auslieferungen starten dann ca. Mitte Juni 2019. Mit dem Änderungsjahr 19/1 sind für die C-Klasse neue Motorisierungen erhältlich, welche jedoch erst zum 15. Mai 2019 bestellbar sein werden. – darunter fallen u.a. die …

                                        Comment


                                        • Groen eruit en weer de zoveelste tint grijs (graphitgrau). Grrrr....... En ook geen designo bruin leder interieur.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X