Oorspronkelijk geplaatst door snakky
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes C-klasse - Facelift (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichtensnakky Het feit dat je zegt dat je hebt moeten betalen voor de benzine/diesel geloof ik totaal niet. Ik heb de laatste jaren zeker een 10-tal testritten gedaan bij mercedes. Meestal vul je zelf de tank terug tot de stand dat die stond uit respect voor de dealer die je zijn wagens uitleent. Ik had dit toevallig vergeten bij de testrit met de E63s en toen ik na de wagen terug te brengen bij de verkoper de sleutels terug gaf zei hij heb je hem gevuld, hoh neen zei ik kben da vergeten en ik haalde 50€ uit en legde het op zijn bureau, hij zei me dat is niet nodig tis gewoon omdat de volgende klant er straks aankomt en die een vol getankte wagen moet krijgen, dan ging hij snel met zijn tankkaart naar het pompstation toen ik vertrok.
Ik heb ook bij het innovation en testcenter geweest in brussel en daar vermelden ze voor je vertrekt dat bijvullen niet nodig is, vermoedelijk omdat ze zeker goede benzine willen in hun amg-voertuigen want het is schandalig welke brol je bij de meeste tankstations krijgt.
Zelf nog maar 1 x bij Mercedes geweest om destijds ne CLA SB laten te tellen. Ik ging 'enkel en alleen' een offerte laten maken zonder meer. Op het moment dat de offerte rond was, bracht een testrijder de CLA terug en vroeg de verkoper direct aan mij of ik ermee wilde gaan rijden. Dan ook gedaan en zo afgeleverd zonder tanken. Thans ook bij andere merken nooit de vraag gekregen om te tanken. Dacht dat dit sowizo mee in de service van de garage zat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik heb ook nog nooit moeten betalen. Niet bij auto's en niet bij moto's. Wel ooit gehoord dat er dealers waren die €25 vroeger en bij bestelling ze dit aftrokken. Dat is gewoon waanzin. Als ge dan 10 merken af gaat en dat overal moet betalen, zijt ge uiteindelijk €225 kwijt om een keuze te kunnen maken.
Zelf nog maar 1 x bij Mercedes geweest om destijds ne CLA SB laten te tellen. Ik ging 'enkel en alleen' een offerte laten maken zonder meer. Op het moment dat de offerte rond was, bracht een testrijder de CLA terug en vroeg de verkoper direct aan mij of ik ermee wilde gaan rijden. Dan ook gedaan en zo afgeleverd zonder tanken. Thans ook bij andere merken nooit de vraag gekregen om te tanken. Dacht dat dit sowizo mee in de service van de garage zat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
Enorm knap filmpje over de C63 AMG Estate en de geschiedenis van AMG
https://www.youtube.com/watch?v=rRXIeg2_B_M
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
Amai.. dus in feite zeg je als je een boete rijdt dat dit ook voor hen zou moeten zijn aangezien dit in de service zou zitten want hoe kan je een wagen testen als je er eens niet serieus aan door kan sleuren? Ik ben mss. te makkelijk, al 3 boetes gehad bij testritten en nadien altijd mooi over geschreven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door snakky Bekijk BerichtenMooie geschiedenis les in de amg theorie , mooi filmke .
Heb net iets gelezn , dat ieder die een nieuwe mb gekocht heeft deze kan volgen vanaf de productie datum met de mercedes me app . Maar hoe gaat dit te werk ?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Just een bericht gekregen van dealer dat de wagen een vertraging opgelopen heeft ☹.
hoe kan dit nu , 7 maand wachten op iets die massa productie is . Het is band werk ? Geduld is niet mijn grootste eigenschap en dan zo'n nieuws krijgen . Hebben onlangs een huis gebouwd in 9 maand .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door snakky Bekijk BerichtenJust een bericht gekregen van dealer dat de wagen een vertraging opgelopen heeft ☹.
hoe kan dit nu , 7 maand wachten op iets die massa productie is . Het is band werk ? Geduld is niet mijn grootste eigenschap en dan zo'n nieuws krijgen . Hebben onlangs een huis gebouwd in 9 maand .
De mijne is ook iets later dan voorzien geleverd in de garage, maar maandag mag ik erom. Ondertussen al zo lang moeten wachten en vertraging gehad door allerlei omstandigheden dat ik eigenlijk mijn enthousiasme kwijt ben. Het zal wel terugkomen als ik eindelijk effectief ermee mag rijden. Hoop ik.
Comment
-
Die link snap ik ook niet. Het is niet dat het massaproductie is dat ze dan sneller kunnen produceren als er veel vraag is. En dan is er nog bestelling, order dat door moet naar invoerder, dan naar fabriek waar het ingegeven moet worden. Dan komt die op de lijst om te produceren en daar kunnen dan weer verschuivingen in komen als uw model net zaken nodig heeft die ze niet door krijgen van toeleveranciers (gebeurt niet zo heel vaak, maar het gebeurt). Daarna moet die nog geleverd worden en dienen de papieren nog in orde gebracht te worden en als laatste, moet de garage hem nog afleverklaar maken waar ze ook vaak een week voor nemen.
Om een mooi voorbeeld te geven. Toen ik op Ford werkte, was er iemand op de afdeling die een Mondeo bestelde en via via toch voor mekaar gekregen dat ze die bovenaan de lijst plaatsten, omdat hij dringend de auto nodig had. Een week na bestelling was de auto al klaar en heeft daarna nog 2 maanden op de parking van gestaan vooraleer die naar de garage ging. Zo lang duurde het toen nog voor die papieren.
- Likes 1
Comment
-
Even een update over mijn nieuwe C klasse estate...
Zoals jullie weten had ik een ratel in mijn dashboard, dit is na 3 interventies nog steeds niet opgelost, de laatste interventie heeft het rateltje 2 dagen laten verdwijnen, het is nu terug...
Ik heb hen bij de laatste interventie ook gevraagd om naar mijn banden te kijken omdat de auto (licht!) trilde van 105 tot 120 km/h; daar kwamen ze tot de conclusie dat het niet aan de banden lag, maar aan de transmissie, dus alles tussen versnellingsbak en wielen kunnen de oorzaak zijn van deze trillingen in het stuur............ Ze zijn dus nu alles aan het afgaan met behulp van Mercedes Duitsland... Hopelijk komen ze ooit tot een oplossing...
Ik ben echt énorm ontevreden over de Mercedes garage in Wemmel, deze personen houden je niet op de hoogte, je moet zelf achter informatie vragen, en ze werken niet fatsoenlijk.
Waarom ? -> wagen werd met stront vuile banden afgeleverd... -> bij het werken aan het dashboard hebben ze de auto terug afgegeven met een paar heel vettige hoofden op mijn voor en zijruiten -> Toen ik vorige weekend op de e40 reed popte ineens mijn motorkap open ( weliswaar, niet helemaal gelukkig! ). Dit allemaal gemeld, en NOOIT excuses gekregen... Oh ja, en dan krijg je een Mercedes A klasse als vervangwagen met een motor storing icoontje aan, en het scherm (zowel tellers als gps) die constant uitvallen, gemiddeld 7 keer per dag :-)
Echt wel een heel spijtige zaak, want de wagen zelf is zalig om mee te rijden, en zal nog zaliger zijn als mijn 2 probleem punten zijn opgelost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dluyckx1989 Bekijk BerichtenEven een update over mijn nieuwe C klasse estate...
Zoals jullie weten had ik een ratel in mijn dashboard, dit is na 3 interventies nog steeds niet opgelost, de laatste interventie heeft het rateltje 2 dagen laten verdwijnen, het is nu terug...
Ik heb hen bij de laatste interventie ook gevraagd om naar mijn banden te kijken omdat de auto (licht!) trilde van 105 tot 120 km/h; daar kwamen ze tot de conclusie dat het niet aan de banden lag, maar aan de transmissie, dus alles tussen versnellingsbak en wielen kunnen de oorzaak zijn van deze trillingen in het stuur............ Ze zijn dus nu alles aan het afgaan met behulp van Mercedes Duitsland... Hopelijk komen ze ooit tot een oplossing...
Ik ben echt énorm ontevreden over de Mercedes garage in Wemmel, deze personen houden je niet op de hoogte, je moet zelf achter informatie vragen, en ze werken niet fatsoenlijk.
Waarom ? -> wagen werd met stront vuile banden afgeleverd... -> bij het werken aan het dashboard hebben ze de auto terug afgegeven met een paar heel vettige hoofden op mijn voor en zijruiten -> Toen ik vorige weekend op de e40 reed popte ineens mijn motorkap open ( weliswaar, niet helemaal gelukkig! ). Dit allemaal gemeld, en NOOIT excuses gekregen... Oh ja, en dan krijg je een Mercedes A klasse als vervangwagen met een motor storing icoontje aan, en het scherm (zowel tellers als gps) die constant uitvallen, gemiddeld 7 keer per dag :-)
Echt wel een heel spijtige zaak, want de wagen zelf is zalig om mee te rijden, en zal nog zaliger zijn als mijn 2 probleem punten zijn opgelost.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
tja , wat begrijp je onder massa productie ? als je 100.000 wagens verkoopt dan moet men 100.000 stukken bestellen om hem te assembleren ( de eene break andere sedan ... .) en dat zijn er een massa . Het tijds relevante , dat het in het beginne wat zoeken en sleutelen is begrijp ik maar dit model is al fin carrière ( binnen enkele maanden komt er een nieuw model op de markt ) m.a.w het zou gesmeerd moeten lopen . Ik veronderstel dat de vraag en aanbod wel zal berekent zijn helemaal in het begin om de capaciteit optimaal te benutten .
Het probleem doet zich niet louter bij mercedes voor ook bij andere merken is het een fenomeen .
Om het probleem van dluyckx1989 aan te kaarten heeft hij wel overschot van gelijk , ik had het liever zoals het vroeger was . Je wist toen nog wie er aan de wagen gewerkt had nu niet meer je bent verplicht om bij de grote consulenten te kopen de kleine en meestal beter garagisten zijn er van tussen . Jammer
mvg snakky
Last edited by snakky; 17/05/2019, 20:57.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door snakky Bekijk Berichtentja , wat begrijp je onder massa productie ? als je 100.000 wagens verkoopt dan moet men 100.000 stukken bestellen om hem te assembleren ( de eene break andere sedan ... .) en dat zijn er een massa . Het tijds relevante , dat het in het beginne wat zoeken en sleutelen is begrijp ik maar dit model is al fin carrière ( binnen enkele maanden komt er een nieuw model op de markt ) m.a.w het zou gesmeerd moeten lopen . Ik veronderstel dat de vraag en aanbod wel zal berekent zijn helemaal in het begin om de capaciteit optimaal te benutten .
Het probleem doet zich niet louter bij mercedes voor ook bij andere merken is het een fenomeen .
Om het probleem van dluyckx1989 aan te kaarten heeft hij wel overschot van gelijk , ik had het liever zoals het vroeger was . Je wist toen nog wie er aan de wagen gewerkt had nu niet meer je bent verplicht om bij de grote consulenten te kopen de kleine en meestal beter garagisten zijn er van tussen . Jammer
mvg snakky
Vertraging kan aan vanalles liggen: toeleverancier, iets gebeurd tijdens het transport...
Toeleveranciers in de automobiel-industrie werken volgens just-in-time-principe, waardoor de stocks minimaal zijn. Dit is prima, als alles smooth loopt.
Als er echter een tsunami een pigmentfabriek in Japan vernietigd, kan dat er voor zorgen dat er maanden aan een stuk geen rode autos kunnen gespoten worden (echt gebeurd).
Bij de BMW-dealers staan de parkings vol met autos die wachten op een bepaalde recall-actie: ze moeten de recall doen, als de auto binnenkomt, maar de onderdelen staan in backorder.
In Roeselare is de showroom halfleeg omdat men de showroommodellen ingeschreven heeft als vervangwagen. Zelfs de i8’s worden ingeschakeld.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
De mijne is mooi op schema. Was besteld eind januari met beloofde levertermijn eind mei. Volgens de verkoper is hij dinsdag naar het verdeelcentrum gegaan en zou hij volgende week bij de dealer moeten aankomen.2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
2016 Audi A3 G-tron
Comment
Comment