Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse - Facelift (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

•  
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• maar 't werkt dus niet met Comand , enkel met de Audio20. En het is te activeren op voertuigen vanaf begin '17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        Zowel carplay als android auto zijn nog niet beschikbaar voor de 205. Vreemd als je weet dat de demo met een 205 was. De a en e hebben het vb wel. Geen idee of dit met de facelift er toch zal doorkomen
        Beide zijn beschikbaar in het smartphone-integratiepakket (420 euro). Ik heb het gewoon niet genomen omdat het duur was, ik die Google-functionaliteit enkel met Maps gebruik en ik dan net zo goed voor LiveTraffic kan betalen (op termijn).

Comment

• Dat smarthphone pack was vorig jaar niet mogelijk met de comand en een merc zonder comand is een no go voor mij
          lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

Als't nodig is vergelijk ik wel met Google Maps maar voorlopig geen klagen van de ingebouwde GPS: Live Traffic werkt voortreffelijk - is blijkbaar TomTom-based, toont ook duidelijk en ziet er grafisch goed uit. En de voorgestelde routes en alternatieven leken mij meestal wel ok te zijn.
            Echt hé, Live Traffic zou ik al niet meer kunnen missen, vooral ook in Duitsland met de werken overal. Veel beter dan TMC.

Mijn maps heb ik al voor de 2de keer in 9 maanden geupdatet, ook heel simpel om zelf te doen. Er liggen zelfs al toekomstige wegen op, ttz die binnenkort klaar zijn, vooral in Duitsland en Polen valt dat op.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Echt hé, Live Traffic zou ik al niet meer kunnen missen, vooral ook in Duitsland met de werken overal. Veel beter dan TMC.

Mijn maps heb ik al voor de 2de keer in 9 maanden geupdatet, ook heel simpel om zelf te doen. Er liggen zelfs al toekomstige wegen op, ttz die binnenkort klaar zijn, vooral in Duitsland en Polen valt dat op.
              Waar krijg je de meldingen van kaartupdates? Is dat via de app of krijg je iets in de auto zelf? Dat gebeurt over the air (OTA) zeker?
              Last edited by Marvin; 23/05/2019, 15:37. Reden: Typo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                Dat smarthphone pack was vorig jaar niet mogelijk met de comand en een merc zonder comand is een no go voor mij
                De meerwaarde van de Comand ten opzichte van de huidige Audio 20 met navigatie was mij eigenlijk niet duidelijk, maar nu ik de auto heb mét het rijassistentiepakket, worden de beperkingen duidelijk. En die stonden dus niet in de prijslijst:
                • automatische snelheidsaanpassing van Distronic niet mogelijk zonder Comand
                • verkeersbordenherkenning niet mogelijk zonder Comand
                • rijvakwissel niet mogelijk zonder Comand
                Verder zullen er nog zaken niet mogelijk zijn, maar die heb ik dus nog niet gevonden. Waarin is de Comand nog superieur?

Comment

• Voor de vuist:
                  - rekent veel sneller (echt spectaculair rapper)
                  - doorsturen van adressen van smartphone naar Comand
                  - predictable navigation: die weet naar waar je naartoe gaat, op basis van gewoontes (echt freaky)
                  - groter scherm
                  - meer info: als je afrit nadert, krijg je direct de 'mogelijkheden in de nabijheid': tanken, hotel,...

Nadeel is dat je geen flitspalen edm kunt downloaden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

Waar krijg je de meldingen van kaartupdates? Is dat via de app of krijg je iets in de auto zelf? Dat gebeurt over the air (OTA) zeker?
                    Geen melding, ik check gewoon af en toe. Gewoon inloggen in de app of op de website bij online kaartupdates. Je kan die daar downloaden op een stick. Online gaat enkel voor gekozen landen zoals Benelux bv.
                    Vermits ik een foutmelding kreeg heb ik dat uitgeschakeld. Als er nieuwe updates zijn doe ik alle landen in 1 keer.
                    Gewone systeem updates komen wel (OTA) binnen. Ook te volgen in de app. Kijk maar eens in het A topic een paar pagina's terug, ik heb daar print screens van gepost
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Voor de vuist:
                      - rekent veel sneller (echt spectaculair rapper)
                      - doorsturen van adressen van smartphone naar Comand
                      - predictable navigation: die weet naar waar je naartoe gaat, op basis van gewoontes (echt freaky)
                      - groter scherm
                      - meer info: als je afrit nadert, krijg je direct de 'mogelijkheden in de nabijheid': tanken, hotel,...

Nadeel is dat je geen flitspalen edm kunt downloaden.
                      Doorsturen kan ook met Audio 20, predictive navigation ook via de app (denk dat het nog wat vroeg is voor mij aangezien ik nog maar drie dagen ermee rijd, maar dat hou ik de komende weken in de gaten), scherm is nu onafhankelijk van type navigatie dus bij mij ook 10,25".

Van dat snel rekenen heb ik nu ook weinig last, maar heb ook nog geen complexe routes getest, dus dat volg ik wel op. En extra info bij de afritten, daar heb ik ook nog niet echt op gelet dus zou kunnen dat dat er inderdaad niet is.

Comand heeft ook een harde schijf, dacht ik, voor media? Maar Spotify lost dat gemis op voor mij

Comment

• Comand heeft een hdd idd waar je behalve muziek ook extra po's voor navigatie kan opzetten zoals flitspalen. Alvast op de ntg4.5 toch. Op de ntg5 nog niet getest.
                        geen idee of je de 360 graden camera optie kan hebben zonder comand. Zou dit niet meer kunnen missen

Comment

• vooral in het her-rekenen is de snelheid tussen Garmin & Comand

Comment

• jonge jongens toch ,als ik de laatste posts hier lees word ik al bang om de wagen in ontvangst te nemen . Al die app toestanden , moet nu wel zeggen dat ik geen pc nerd ben . deze begint spontaan te roken als ik er maar naar kijk . heb hem nochtans 2 dagen in bezit gekregen maar ben niet zooo ver in de tech aspecten gaan zoeken , het zullen nog moeilijke en leerrijke dagen worden . Kan men deze zaken niet terug vinden op you tube hoe het allemaal in zijn werk gaat ?
                            mvg snakkky

Comment

• Ja hoor, er zijn massa’s filmpjes te zien.

Comment

• hoeveel toeren draait uw 2.1 9g @120?

Comment

• Een kleine 1200

Comment

• das ongelooflijk, eigenlijk...das bijna vrijloop

de 2.1 doet er dus minder als de recentere 2.0, maar de 2.1 was duidelijker lange-slag motor en daarop gebouwd

Comment

• Is niet puur de motor. De 9trap automaat doet er veel aan en hoe zwaarder de wagen hoe hoger ze de wagen in toeren laten draaien. Een vito draait met dezelfde motor vb aan 2200 rpm.
                                      geen idee of de 2.0 evenveel koppel heeft anders is dat je verklaring

Comment

• de motor moet het ook kunnen
                                        de 2.1 is 83x99
                                        de 2.0 is 82x92, nog steeds lange slag maar veel minder uitgesproken

eindverhouding bij de 2.0 is korter in de c en e dan bij de 2.1 met 9g, ik dacht dat (ook de 1.6 om 654) de 2.0 alweer aan 1400 zat bij 120
                                        vito's eindverhouding nog korter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          de motor moet het ook kunnen
                                          de 2.1 is 83x99
                                          de 2.0 is 82x92, nog steeds lange slag maar veel minder uitgesproken

eindverhouding bij de 2.0 is korter in de c en e dan bij de 2.1 met 9g, ik dacht dat (ook de 1.6 om 654) de 2.0 alweer aan 1400 zat bij 120
                                          vito's eindverhouding nog korter
                                          De 1.6 draaide in 6e >2000 t/m

Comment

Working...
                                          X