Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vooral de dealers. Zowel bij mijn E als GLE hebben die nogal wat gesukkeld, terwijl ze mij altijd vertelden dat Vriesdonk een goede garage was. Mijn ervaring is dat ze onbekwaam zijn.
Dikke +1. Er zullen uiteraard uitzonderingen zijn maar je moet ze weten wonen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Twee op rij, en geen van de twee die kraakt. Ik heb geluk, zeker.
Alhoewel, in de eerste kraakte mijn stoel - wat door de dealer is opgelost.
Je wil niet weten hoeveel mijn Volvo binnen is geweest voor kraken en piepen, scheurende zetelbekleding,...
Op den duur had ik een spuitbusje WD40 in de armsteun zitten, om het zelf te remediëren.
ik heb een krakende stoel maar beschouw dat als 'iets mercedes'
Hmmm, dat is iets waar ik mij enorm kan aan enerveren. Je verzet je bil een beetje: ‘krik’, je neemt een bocht : ‘krak’, je rijdt een verkeerdrempel over: ‘piep’.
Of dat nu iets van Mercedes is (wat niet zou mogen voor een merk dat zich op die manier positioneert), of typisch Renault (om maar een willekeurig ander merk te noemen): mijn auto mag geen parasietgeluiden maken.
Hmmm, dat is iets waar ik mij enorm kan aan enerveren. Je verzet je bil een beetje: ‘krik’, je neemt een bocht : ‘krak’, je rijdt een verkeerdrempel over: ‘piep’.
Of dat nu iets van Mercedes is (wat niet zou mogen voor een merk dat zich op die manier positioneert), of typisch Renault (om maar een willekeurig ander merk te noemen): mijn auto mag geen parasietgeluiden maken.
Idem hier, daar ben ik allergisch aan, kan daar absoluut niet tegen. Heb er bij mijn Benzen ook nooit last van gehad. Bij andere merken waar ik mee gereden heb was het erger gesteld, zelfs bij een BMW. Ik had mijn rubbertjeskit dan ook altijd bij de hand
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ik heb enkel eens wat geluid als het warm is en ik doe wat zot of de baan is enorm slecht maar zoals gezegd, komt door het zwart plastiek trim. Met hout heb je dit niet. Ook een optie is de boel openen en wat foam tape toevoegen
Kleine update over mijn nieuwe c klasse met trillingen, ze wachten op de aandrijfas om hem te vervangen :-) hopelijk is dit echt het probleem......... Wil dus zeggen dat die aandrijfas hoogtswaarschijnlijk van fabriek af defect was.....
wel straf dat ze al 4 dagen op het stuk wachten... bij audi was alles er de dag zelf of de dag erna ten laatste :-(
Het is overal aan het veranderen. Zie nationale pers vandaag mbt de terugroep van de Audi e-Tron: de vervangstukken kunnen tot augustus op zich laten wachten, en toch moeten de auto's nu al binnen.
BMW, net hetzelfde verhaal: er is een terugroep voor bepaalde diesels. Er moet niet speciaal voor naar de garage gegaan worden, maar eens ze er toch zijn (bv. onderhoud) moet de actie uitgevoerd worden. Eén probleem: de stukken staan in backorder. Al weken. Dit maakt dat bij onze dealer ze toonzaalwagens als vervangwagen gaan inschrijven en meegeven met de klanten. Zelfs de beide i8's doen af en toe als vervangwagen dienst.
triestige zaak idd .... Het ergste is, ik heb net de technieker aan de lijn gehad, ze zijn niet eens zeker of het van de aandrijfas komt... De wagen heeft al meer in de garage gestaan dan dat ik ermee heb gereden helaas... Heel frustrerend.
Iemand die weet hoe je de ruitenwissers in servicestand zet om de auto te wassen bijvoorbeeld?
Zo werkt het bij de A-klasse, misschien hetzelfde bij de C?
Ruitenwisserarmen in de vervangingsstand zetten
Het contact in- en direct weer uitschakelen.
Binnen circa 15 seconden de toets (wissersproeiknop) op de combischakelaar gedurende circa drie seconden indrukken.
De ruitenwisserarmen gaan naar de vervangingsstand.
Bij de C is dat toch anders. Ruitenwisserarmen verticaal zetten
Bij auto's zonder KEYLESS-GO of KEYLESS-GO-startfunctie:
De sleutel in het contactslot in de stand of draaien meer.
De ruitenwissers met de combischakelaar in de stand zetten.
Wanneer de ruitenwisserarmen verticaal t.o.v. de motorkap staan: De sleutel in het contactslot in de stand draaien en de sleutel uit het contactslot verwijderen.
De ruitenwisserarm van de voorruit wegklappen.
Bij auto's met KEYLESS-GO of KEYLESS-GO-startfunctie:
De motor afzetten.
De voet van het rempedaal nemen.
De ruitenwissers met de combischakelaar in de stand zetten.
Zo vaak de start-stoptoets indrukken, tot de ruitenwissers in werking treden.
Zodra de ruitenwisserarmen verticaal t.o.v. de motorkap staan: De start-stoptoets indrukken.
De ruitenwisserarm van de voorruit wegklappen.
Hier de online handleidingen van alle MB modellen. Kijk in Handleiding onder ruitenwissers.
Bij de C is dat toch anders. Ruitenwisserarmen verticaal zetten
Bij auto's zonder KEYLESS-GO of KEYLESS-GO-startfunctie:
De sleutel in het contactslot in de stand of draaien meer.
De ruitenwissers met de combischakelaar in de stand zetten.
Wanneer de ruitenwisserarmen verticaal t.o.v. de motorkap staan: De sleutel in het contactslot in de stand draaien en de sleutel uit het contactslot verwijderen.
De ruitenwisserarm van de voorruit wegklappen.
Bij auto's met KEYLESS-GO of KEYLESS-GO-startfunctie:
De motor afzetten.
De voet van het rempedaal nemen.
De ruitenwissers met de combischakelaar in de stand zetten.
Zo vaak de start-stoptoets indrukken, tot de ruitenwissers in werking treden.
Zodra de ruitenwisserarmen verticaal t.o.v. de motorkap staan: De start-stoptoets indrukken.
De ruitenwisserarm van de voorruit wegklappen.
Hier de online handleidingen van alle MB modellen. Kijk in Handleiding onder ruitenwissers.
Bij de C is dat toch anders. Ruitenwisserarmen verticaal zetten
Bij auto's zonder KEYLESS-GO of KEYLESS-GO-startfunctie:
De sleutel in het contactslot in de stand of draaien meer.
De ruitenwissers met de combischakelaar in de stand zetten.
Wanneer de ruitenwisserarmen verticaal t.o.v. de motorkap staan: De sleutel in het contactslot in de stand draaien en de sleutel uit het contactslot verwijderen.
De ruitenwisserarm van de voorruit wegklappen.
Bij auto's met KEYLESS-GO of KEYLESS-GO-startfunctie:
De motor afzetten.
De voet van het rempedaal nemen.
De ruitenwissers met de combischakelaar in de stand zetten.
Zo vaak de start-stoptoets indrukken, tot de ruitenwissers in werking treden.
Zodra de ruitenwisserarmen verticaal t.o.v. de motorkap staan: De start-stoptoets indrukken.
De ruitenwisserarm van de voorruit wegklappen.
Hier de online handleidingen van alle MB modellen. Kijk in Handleiding onder ruitenwissers.
Comment