Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse - Facelift (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Leven ze daar nog in het stenen tijdperk bij Mercedes ofzo ? Bij mijn laatste 3 Audi's was dat gewoon een knopje in de MMI ( onder service menu )...

Comment

• Het is altijd wat ingewikkelder geweest bij de ster, maar allemaal hebben ze mi perfecte wissers altijd en das ni evident

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Volgens mij klopt bovenstaande niet helemaal?
        Wissers in servicestand: na afsluiten contact onmiddellijk knop voor 1x wissen (linkerpookknop) 3 sec ingedrukt houden. Dan komen ze vanzelf omhoog.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Comment

• Ik rijd nu een maand met mijn C180d - ongeveer 3800 km op de teller - en ik ben absoluut niet ontgoocheld. De hoge verwachtingen zijn ingelost. Zelfs de pianolak voor de middenconsole ergert mij niet (zolang ik die geregeld afstof met de microvezeldoek die in de auto blijft liggen ). Het is een aangenaam stille en comfortabele auto en dat is precies wat ik wou.

Gisteren voor de derde keer getankt en dat was opnieuw net onder de 4,5 liter/100 kilometer, zonder dat ik mijn rijstijl daarvoor moet aanpassen. Met mijn Skoda Fabia 1.2 TDI (75 pk) haalde ik in gelijkaardige omstandigheden 4,4, met de Audi A3 2.0 TDI (150 pk) zat ik op 5,1. De Merc heeft de 1.6 diesel met 122 pk.

In het begin was het wennen om met de Distronic te rijden maar ondertussen weet ik beter wanneer en hoe ik die moet instellen. Ook de stuurassistent werkt zeer goed, maar ik zou het toch niet vertrouwen om achterover te leunen en het stuur te lossen zoals veel Tesla-rijders doen. Los daarvan is het wel enorm ontspannen rijden in combinatie met de actieve snelheidsregelaar.

De actieve rijbaanbewaking ergert mij ook niet. Het werkt wanneer je dat verwacht. Dus bijvoorbeeld ook op een weg waar je 90 mag maar er opeens een slalom gemaakt is om een uitvoegstrook naar links te maken - dan rij je wel eens over een witte lijn en dan grijpt hij in. Een voorbeeld is op de N42 tussen Wetteren en Zottegem.

Jammer genoeg werkt niet alle beloofde functionaliteit van het rijassistentiepakket, zoals de inhaalassistent of de verkeersbordenherkenning. Er stond nochtans geen voorwaarde voor in de prijslijst, maar waarschijnlijk komt dat omdat ik het Comand niet heb. Vervelend dat dat niet vermeld is toen ik de auto bestelde.

Comment

• Mijn nieuwe C klasse is nu wéér 3 dagen binnen voor al mijn problemen op te lossen :-)
            Ze hebben het nu echt wel door dat ik het beu ben en hebben mij een dikke E220D met amg pack als vervangwagen gegeven.
            Ze mogen nog even op mijn C klasse bezig zitten hoor :-D

Comment

• Na 3 weken en 1200 km met mijn C180 benzine kan ik toch zeggen dat ik tevreden ben. Na 2 dagen ben ik wel naar de dealer moeten teruggaan voor een softwareupdate omdat de auto melding gaf van een motorstoring. Ik merk toch een serieus verschil qua rijgedrag tussen mijn Audi A4 S-line en de C met AMG-pakket. Comfort is stukken hoger. Het rijden op zich is, ondanks de bescheiden motor, zeer aangenaam. In combinatie met de 9G-tronic die je absoluut niet voelt schakelen is dit een zalige auto. Ook met de looks (selenietgrijs icm AMG nightpakket) ben ik zeer tevreden.
              2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
              2016 Audi A3 G-tron

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
                Na 3 weken en 1200 km met mijn C180 benzine kan ik toch zeggen dat ik tevreden ben. Na 2 dagen ben ik wel naar de dealer moeten teruggaan voor een softwareupdate omdat de auto melding gaf van een motorstoring. Ik merk toch een serieus verschil qua rijgedrag tussen mijn Audi A4 S-line en de C met AMG-pakket. Comfort is stukken hoger. Het rijden op zich is, ondanks de bescheiden motor, zeer aangenaam. In combinatie met de 9G-tronic die je absoluut niet voelt schakelen is dit een zalige auto. Ook met de looks (selenietgrijs icm AMG nightpakket) ben ik zeer tevreden.
                Kan ik inderdaad helemaal inkomen, had ik nu niet al die problemen met mijn C klasse, die blijkbaar een uitzondering zou zijn, want er zijn niet zo heel veel bekende problemen op de wagen, ben ik eveneens super tevreden van de wagen kwa luxe en comfort!

Ik heb gisteren nog een update gekregen van de garage:

- Aandrijfas geeft blijkbaar niet het gewenste resultaat, het lost deels het tril probleem op, maar niet helemaal... Blijvend onderzoek dus.
                - Rammel in mijn dashboard zou eindelijk opgelost zijn ( 4de keer goeie keer? )
                - Het gepiep die ik van buitenaf hoor is blijkbaar een klep in het uitlaatgedeelte van de motor die piept, stuk besteld, geen levertermijn :-)

Ondertussen blijf ik rondtoeren met de E klasse die ze me hebben gegeven, dus ik klaag momenteel niet ;-)

Comment

Na 3 weken en 1200 km met mijn C180 benzine kan ik toch zeggen dat ik tevreden ben. Na 2 dagen ben ik wel naar de dealer moeten teruggaan voor een softwareupdate omdat de auto melding gaf van een motorstoring. Ik merk toch een serieus verschil qua rijgedrag tussen mijn Audi A4 S-line en de C met AMG-pakket. Comfort is stukken hoger. Het rijden op zich is, ondanks de bescheiden motor, zeer aangenaam. In combinatie met de 9G-tronic die je absoluut niet voelt schakelen is dit een zalige auto. Ook met de looks (selenietgrijs icm AMG nightpakket) ben ik zeer tevreden.
                  Ik volg deze discussie al even. Hier ook even mijn input. Ik heb 4 jaar met een BMW 418dA gereden, en de laatste 4 weken vh contract met een nieuwe 420dA (wegens bekende terugroepactie). Nu rijd ik sinds 4 weken met mijn nieuwe C200d 9g AMG. Super tevreden. Op alle vlakken beter dan de BMW. Comfort, algemeen geluidsniveau, dynamic settings (S+ is echt bruut), interieur, ... Enige minpunt is de tanklep, die is maar van kunsstof lijkt me

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JNe Bekijk Berichten

Ik volg deze discussie al even. Hier ook even mijn input. Ik heb 4 jaar met een BMW 418dA gereden, en de laatste 4 weken vh contract met een nieuwe 420dA (wegens bekende terugroepactie). Nu rijd ik sinds 4 weken met mijn nieuwe C200d 9g AMG. Super tevreden. Op alle vlakken beter dan de BMW. Comfort, algemeen geluidsniveau, dynamic settings (S+ is echt bruut), interieur, ... Enige minpunt is de tanklep, die is maar van kunsstof lijkt me
                    Klopt. Vroeger ook nog met een BMW 3-reeks gereden. Qua interieur vond en vind ik er nog steeds maar weinig premium aan (alles onder de 5-reeks toch). Rijgedrag is natuurlijk wel goed. Daarna had ik een Audi A4 S-line met een prachtig interieur maar de voorwielaandrijving icm 170 pk gaf vaak de nodige frustratie. Ik heb de indruk dat, voorlopig althans, Mercedes beide combineert. Premium interieur met een aangenaam rijgedrag.
                    2016 Audi A3 G-tron

Comment

• Verkeersbord herkenning in belgie werkt niet naar behoren , maar heeft niks met de wagen te maken alleen weer met het incompetente plaatsen van de verkeersborden . te hoog te laag speelt geen rol als we maar boetes rijden , je merkt wel het verschil in Duitsland waar het wel goed werkt daar staan de borden goed geplaatst .
                      Zie hier nu al wat mensen met een 180 benzine hier op het forum ,maar wat is nu het verbruik in stad en snelwegen . Ik weet ook dat het aan de rijstijl ligt maar heb dan toch een indicatie ?
                      Hopelijk mag ik deze van ons afhalen met nog een ( 7 ) maand vertraging en zonder rammels en piepen , daarop volgt dan nog een glas coating en zijn we vertrokken , eindelijk .
                      mvg snakky

Comment

• Vind je niks terug op spritmonitor.de ? Wel even zoeken naar gebruikers die meer dan 4 tankbeurten hebben ingebracht. En de extremen er uit filteren, in 'mijn' categorie staat er ene die meer dan 2.000 op een tank heeft gereden. Vergeet dat dus maar, zelfs niet met een ei onder het pedaal, tenzij het 2.000 km constant bergaf is gegaan.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door snakky Bekijk Berichten
                          Verkeersbord herkenning in belgie werkt niet naar behoren , maar heeft niks met de wagen te maken alleen weer met het incompetente plaatsen van de verkeersborden . te hoog te laag speelt geen rol als we maar boetes rijden , je merkt wel het verschil in Duitsland waar het wel goed werkt daar staan de borden goed geplaatst .
                          Zie hier nu al wat mensen met een 180 benzine hier op het forum ,maar wat is nu het verbruik in stad en snelwegen . Ik weet ook dat het aan de rijstijl ligt maar heb dan toch een indicatie ?
                          Hopelijk mag ik deze van ons afhalen met nog een ( 7 ) maand vertraging en zonder rammels en piepen , daarop volgt dan nog een glas coating en zijn we vertrokken , eindelijk .
                          mvg snakky
                          Ik zit rond de 9 à 9,5 liter op korte afstanden. Bij gemengd gebruik tegen de 8 liter. Auto heeft wel pas 1300 km.
                          2016 Audi A3 G-tron

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door snakky Bekijk Berichten
                            Verkeersbord herkenning in belgie werkt niet naar behoren , maar heeft niks met de wagen te maken alleen weer met het incompetente plaatsen van de verkeersborden . te hoog te laag speelt geen rol als we maar boetes rijden , je merkt wel het verschil in Duitsland waar het wel goed werkt daar staan de borden goed geplaatst .
                            mvg snakky
                            Wat werkt er dan niet ? Bij mij werkt dat zelfs in België heel goed. Zelfs de mini-bordjes van de zone 30 worden vlot herkend, ook op recente plaatsen (dus waar de gegevens van de GPS-kaart niet meer actueel zijn), of aan wegenwerken. Enkel matrixborden lukken niet.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Bij de Megane werkt dat toch ook niet zoals het zou moeten.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Wat werkt er dan niet ? Bij mij werkt dat zelfs in België heel goed. Zelfs de mini-bordjes van de zone 30 worden vlot herkend, ook op recente plaatsen (dus waar de gegevens van de GPS-kaart niet meer actueel zijn), of aan wegenwerken. Enkel matrixborden lukken niet.
                                Idem bij de A, werkt voortreffelijk! Neemt heel af en toe wel eens de snelheid van een parallelweg mee maar dat heb je snel door dat het niet klopt. Werkt goed in alle landen waar ik al geweest ben met de auto tot nu, Nederland, Duitsland, Polen, Tsjechië.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ik slaag er niet meer in de navigatie en radio op 1 scherm te krijgen. Kan iemand mij helpen? Het is de standaard navigatie. Mogelijk is het wel want toen ik de auto ging afhalen stond dit zo ingesteld.
                                  2016 Audi A3 G-tron

Comment

Ik slaag er niet meer in de navigatie en radio op 1 scherm te krijgen. Kan iemand mij helpen? Het is de standaard navigatie. Mogelijk is het wel want toen ik de auto ging afhalen stond dit zo ingesteld.
                                    hm op dashboard is het mogelijk maar in middenconsole?

Comment

• Dash

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Comment

Ik slaag er niet meer in de navigatie en radio op 1 scherm te krijgen. Kan iemand mij helpen? Het is de standaard navigatie. Mogelijk is het wel want toen ik de auto ging afhalen stond dit zo ingesteld.
                                        Op het rechtse scherm naar instellingen voor Stijlen enz te gaan. Daar kan je ergens kiezen wat je met de linkse ruimte wil doen: verbruik, navigatie, klok, of niets. Als je navigatie kiest, dan krijg je links altijd de navigatie te zien als je rechts radio/media hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                          Dash

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
                                          Die layout kan je dus niet kiezen als je geen AMG hebt. Is wel jammer en eigenlijk onnozel aangezien dat op een niet-AMG een opleg van 900 euro is.

Je hebt links altijd een snelheidsmeter terwijl ik daar randinfo zou willen zetten en de snelheidsinfo centraal zou willen. In het rechtse deel kan je dan weer geen navigatie-instructies weergeven. Dat kan enkel in het midden, en het zijn ook pijlen - geen kaart.

Comment

Working...
                                          X