Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse - Facelift (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

Op het rechtse scherm naar instellingen voor Stijlen enz te gaan. Daar kan je ergens kiezen wat je met de linkse ruimte wil doen: verbruik, navigatie, klok, of niets. Als je navigatie kiest, dan krijg je links altijd de navigatie te zien als je rechts radio/media hebt.
    Opgelost! Dankuwel. En wat houdt "dynamisch" dan in?
    2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
    2016 Audi A3 G-tron

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten

Vraag mij ook af wat je dan krijgt. Ik heb het eens kort ingesteld omdat ik hoopte de navi nog te krijgen als media op stond, maar als ik het mij goed herinner was dat al niet het geval, en heb ik het direct weer veranderd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten

Enkele domme pictogrammen... als je bijv. media kiest staat er een afbeelding van een smartphone... bij radio een radioantenne...

Comment

• Mercedes vakmanschap?
          Spot the difference...
          ze hebben eindelijk na 5 keer het geratel in mn dashboard opgelost... Maar toch lukt het hen om nog iets fout te doen, het grilletje niet deftig terug monteren..........

Mijn trillingrn in het stuur helaas nog altijd niet ...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dluyckx1989 Bekijk Berichten
            Mijn trillingen in het stuur helaas nog altijd niet ...
            Ga eens binnen bij een bandenboer want ze zijn bij sommige dealers blijkbaar niet in staat om banden juist uit te balanceren of de auto uit te lijnen. Heb ik met mijn GLA een paar jaar geleden ook moeten doen. Bleek dat geen van de 4 banden juist stond en nog geen klein beetje verkeerd. Auto was 3 keer bij de dealer geweest voor dit probleem

Wel op mijn eigen kosten bij een nieuwe auto moeten doen maar nooit nog een probleem gehad met trillingen

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ga eens binnen bij een bandenboer want ze zijn bij sommige dealers blijkbaar niet in staat om banden juist uit te balanceren of de auto uit te lijnen. Heb ik met mijn GLA een paar jaar geleden ook moeten doen. Bleek dat geen van de 4 banden juist stond en nog geen klein beetje verkeerd. Auto was 3 keer bij de dealer geweest voor dit probleem

Wel op mijn eigen kosten bij een nieuwe auto moeten doen maar nooit nog een probleem gehad met trillingen
              Jep zou ik ook doen, bij mij kreeg ik telkens foutmelding bij bandenspanning... na paar weken dat ik mijn auto had al, dan maar naar bandencentrale geweest en blijkbaar was het ventiel met bandenspanningscontrole niet correct bevestigd, kon zijn dat mijn dealer dit ook direct ging gezien hebben maar moest toch gaan voor winterbanden dan maar meteen gevraagd.

Comment

• In recent years, diesel has been stigmatised as a dirty fuel but the Mercedes C220d 4MATIC shows it needn’t be. The C220d 4MATIC scored maximum points for the Clean Air Index, the same as electric vehicles. While electric vehicles produce no pollutant emissions, those of the Mercedes were below Green NCAP’s ‘high-performance’ threshold, meaning that it scored maximum points.
                De C-klasse 220d (motor OM654 waarvan de 200d en de 180d afgeleid zijn) scoort topresultaten qua uitstoot van schadelijke stoffen. Getest door Green NCAP, een onafhankelijke organisatie die onder meer door Test-Aankoop en Touring gestut wordt.

Het verbruik scoorde wel minder goed. Maar we weten ondertussen dat dat ook met rijstijl te maken heeft natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

De C-klasse 220d (motor OM654 waarvan de 200d en de 180d afgeleid zijn) scoort topresultaten qua uitstoot van schadelijke stoffen. Getest door Green NCAP, een onafhankelijke organisatie die onder meer door Test-Aankoop en Touring gestut wordt.

Het verbruik scoorde wel minder goed. Maar we weten ondertussen dat dat ook met rijstijl te maken heeft natuurlijk
                  Die score is pure quatsch.
                  Uitgebreide uitleg staat hier: http://www.autoforum.be/forum/auto-a...35#post6431735

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Die score is pure quatsch.
                    Uitgebreide uitleg staat hier: http://www.autoforum.be/forum/auto-a...35#post6431735
                    Ze moeten wel iets bedenken…

Daimler geeft 4e winst alarm in 1 jaar en ze verloren reeds 50% van hun beurswaarde in 4.5 jaar, het water begint ze aan de lippen te komen….

https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10144894.html

Böses Erwachen bei Daimler: Nach einer Serie von Rekordmeldungen schlagen die Folgen des Dieselskandals auf Mercedes durch – und münden in einen Milliardenverlust.
                    Last edited by quovadis; 15/07/2019, 21:36.

Comment

• Voor de break rijders. Als ik met de wagen over een asfvaltplaat rij die niet gelijk aansluit (beeld je een hoogteverschil in tussen de twee platen van twee centimeter), wat in Vlaanderen wel vaker voorkomt, dan krijg ik toch een serieuze boenk. Vooral hoorbaar, het is niet dat je door elkaar geschud wordt.
                      Met de Golf glijd ik daar op dezelfde plekken redelijk geruisloos over. Dat doet toch wel af van het comfort dat ik van een C zou verwachten. Herkenbaar? Bandenspanning is correct trouwens, geen foutmeldingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                        Voor de break rijders. Als ik met de wagen over een asfvaltplaat rij die niet gelijk aansluit (beeld je een hoogteverschil in tussen de twee platen van twee centimeter), wat in Vlaanderen wel vaker voorkomt, dan krijg ik toch een serieuze boenk. Vooral hoorbaar, het is niet dat je door elkaar geschud wordt.
                        Met de Golf glijd ik daar op dezelfde plekken redelijk geruisloos over. Dat doet toch wel af van het comfort dat ik van een C zou verwachten. Herkenbaar? Bandenspanning is correct trouwens, geen foutmeldingen.
                        Nope. Noch op de 18” op de verlaagde AMG-ophanging, noch op 17” op de Avantgarde
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Voor de break rijders. Als ik met de wagen over een asfvaltplaat rij die niet gelijk aansluit (beeld je een hoogteverschil in tussen de twee platen van twee centimeter), wat in Vlaanderen wel vaker voorkomt, dan krijg ik toch een serieuze boenk. Vooral hoorbaar, het is niet dat je door elkaar geschud wordt.
                          Good luck zou ik zeggen als je dat moet uitleggen aan de Mercedes garage. Ik ben nu 3 maand verder, en mijn splinternieuwe C break trilt nog steeds op autostrade ..... Ja we maken een dossier aan in Duitsland en wachte wachten wachten.... Ah we gaan dat probereren, helaaaaaas, dat is het ook niet, en zo blijven we maar voort klungelen met een splinternieuwe wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dluyckx1989 Bekijk Berichten

Good luck zou ik zeggen als je dat moet uitleggen aan de Mercedes garage. Ik ben nu 3 maand verder, en mijn splinternieuwe C break trilt nog steeds op autostrade ..... Ja we maken een dossier aan in Duitsland en wachte wachten wachten.... Ah we gaan dat probereren, helaaaaaas, dat is het ook niet, en zo blijven we maar voort klungelen met een splinternieuwe wagen.
                            hier niks van problemen...

Comment

Ik moet erkennen, die slag hoor ik ook, maar voelen niet echt. De slag doet de wenkbrauwen soms fronzen in eerste instantie, maar eigenlijk voel je qua rijcomfort er dus niets van. (Mercedes c200d 9G 18" sedan AMG 2019).
                              Hij is gewoon harder afgeveerd en ik denk dat je zonder AMG-pakket en een 17'er dit echt wel minder zult merken... Kan niet anders.
                              (ik vind het lekker rijden zo )

Comment

• Zal niet eigen zijn aan het AMG-pack, want dat heb ik ook, ook op 18”.
                                Het gebonk is me echter niet bekend.

Comment

• Het is dus inderdaad eerder die slag dan gebonk. Het is niet alsof er mechanisch iets rammelt ofzo. Eerder alsof je op een serieuze drempel rijdt terwijl het gewoon een slecht liggende wegplaat of een put is in de baan. Moeilijk uit te leggen blijkbaar Ik rij met een break Avantgarde op 17" en dat voelt soms alsof ik met een sportwagen rij.

Misschien losstaand hiervan: in verschillende ondergrondse parkeergarages moet ik tegen 0,5 km/h over de top van de helling rijden of ik schraap de onderkant over de vloer.
                                  Dat zou ik 'normaal' vinden met een verlaagde wagen maar nu dus niet.

Comment

• Dat laatste heb ik dus ook al voor gehad, maar dan zaten we wel met twee volwassenen en drie opgeschoten tieners in de auto.

Ook mijn C200 Avantgarde op 17” bonkte niet .

Comment

Het is dus inderdaad eerder die slag dan gebonk. Het is niet alsof er mechanisch iets rammelt ofzo. Eerder alsof je op een serieuze drempel rijdt terwijl het gewoon een slecht liggende wegplaat of een put is in de baan. Moeilijk uit te leggen blijkbaar Ik rij met een break Avantgarde op 17" en dat voelt soms alsof ik met een sportwagen rij.

Misschien losstaand hiervan: in verschillende ondergrondse parkeergarages moet ik tegen 0,5 km/h over de top van de helling rijden of ik schraap de onderkant over de vloer.
                                      Dat zou ik 'normaal' vinden met een verlaagde wagen maar nu dus niet.
                                      enkel bij het naar boven rijden he?
                                      lets have some more member berries

Comment

• Ja klopt, enkel bij naar boven rijden. Sommige parkings kan ik niet vermijden, dus dan probeer ik er zo schuin mogelijk uit te rijden maar toch elke keer wat geschraap (bij lage snelheid) Als ik er vlot uitrij dan klinkt het alsof heel de wagen naar de kl... is. Dat geluid kerft diep in mijn ziel...

Comment

• normaliter mag ik mijn nieuwe wagen woensdag afhalen na een wacht tijd van 7 1/2 maand waarvan 1 1/2 mand vertraging . Maar begin wat te fronsen met de wenkbrauwen , lees hier heeeeel veel negatief nieuws zijn er ook die een positieve post kunnen voorleggen ?

Comment

Working...
                                          X