De 200d handgeschakeld is vervangen door de automaat op de Duitse configuratie site. Heb in Nederland wel de nieuwe catalogus gevonden. Daar ook alle motoren met automaat.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes C-klasse - Facelift (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door frankjacobs Bekijk BerichtenKlinkt mooi. Ik ben benieuwd wanneer de dealers alle info toekrijgen.
Sent from my E6653 using Tapatalk
Comment
-
Goed om horen, maar zolang MB niets deelt of officieel bekendmaakt kan er niets besteld worden via onze fleet (arval)... Oa impact van wieldiameter etc is volgens mij nog niet exact geweten.
Alleszins waren ze er bij CAC precies nog niet gerust in toen ik de offerte ging opvolgen.
Sent from my E6653 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichtengrr, nog een week uitgesteld...
Ben voorzien om naar Noorwegen te gaan in augustus met de nieuwe wagen zal al nipt beginnen worden...
Ik heb in november besteld en normaal was het voor half juni maar nog steeds niets officieel gehoord. Ook wij willen er half juli mee op reis vertrekken maar heb er geen goed oog op. komt vanuit east london SA.mijn mercedes logboek
Dodge Ram sport - Mercedes C180 - Vw golf V - Nissan 100NX - Honda Civic
Ducati Monster S2R1000 - Suzuki Intruder 800 - Suzuki Gsxr750 - Honda cbr1000 - Suzuki Intruder 750
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ramden Bekijk Berichten
Hey, wanneer heb je besteld?
Ik heb in november besteld en normaal was het voor half juni maar nog steeds niets officieel gehoord. Ook wij willen er half juli mee op reis vertrekken maar heb er geen goed oog op. komt vanuit east london SA.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
Jij zal dan pre-facelift hebben? Ik vermoed dat dit geen probleem zou mogen zijn aangezien ze vanaf 1 juli de facelift beginnen te produceren. Mijn productiedatum is ondertussen 15 september geworden.
toch be ...ontgoocheld...mijn mercedes logboek
Dodge Ram sport - Mercedes C180 - Vw golf V - Nissan 100NX - Honda Civic
Ducati Monster S2R1000 - Suzuki Intruder 800 - Suzuki Gsxr750 - Honda cbr1000 - Suzuki Intruder 750
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ramden Bekijk Berichten
Inderdaad, pre-facelift. Gisteren te horen gekregen dat het niet zal lukken om tegen verlof hem te hebben, ze konden zelf niet beloven dat het in augustus zou zijn ;(
toch be ...ontgoocheld...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KevinVDB Bekijk BerichtenDe 200d handgeschakeld is vervangen door de automaat op de Duitse configuratie site. Heb in Nederland wel de nieuwe catalogus gevonden. Daar ook alle motoren met automaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk ben helemaal weg van de facelift C43, maar wat is me dat met de co2-uitstoot? Losjes over de 200, komende van 180. Mijn zin erin was plots over, wetende wat dat voor het VAA betekent
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
Allez, weer nen autofanaat waarvoor het niks mag kosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
Allez, weer nen autofanaat waarvoor het niks mag kosten.
En dan zwijg ik nog over het feit dat de meeste van die kilometers aan gemiddeld 30 km/u is op weg van en naar het werk. Mijn autohart bloedt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
Ik heb zeker wat centjes over voor mijn wagen, maar ergens houdt het wel op. Voor de config die ik voor ogen had komt het VAA op 12.000 EUR per jaar. Sommigen willen dat mss betalen, ik zit toch eerder bij de groep van "laat maar". Ik doe nog geen 1500km per maand, dus de totaalprijs per km begint wat op te lopen op die manier. Te weinig geniet in vergelijking met wat het mij kost.
En dan zwijg ik nog over het feit dat de meeste van die kilometers aan gemiddeld 30 km/u is op weg van en naar het werk. Mijn autohart bloedt.
Iemand een idee waar de facelift geproduceerd wordt? Zuid Afrika of Bremen?Last edited by Schnippy; 09/07/2018, 11:02.
Comment
-
Rij-impressie: MERCEDES-BENZ C-KLASSE
Meer S in C
Voor een tussentijdse aanpassing is de facelift van de huidige Mercedes C-klasse een forse. Nog nooit namen de mensen uit Stuttgart Mercedes' middenklasser technisch zo te grazen bij een update. 6.500 onderdelen zijn nieuw, al zou je dat afgaand op het uiterlijk niet zeggen. En dat past dan weer wel in de traditie.
Onderhuids is er eigenlijk altijd wel nieuws bij het merk. Motoren zijn nog maar net in de ene modelserie gelanceerd, of ze worden in de andere alweer vervangen door een volgende versie. Nieuw voor deze C-klasse, maar ook voor het merk, is de 1,5-liter turbobenzinemotor die samen met een 48 volt-boordnet en een starterdynamo weer een stap betekent naar verdere elektrificatie. Nee, een geheel elektrische C-klasse zit er voorlopig niet in. Wel een plug-in hybride in combinatie met diesel, en er was voor de facelift een 350 e benzine-plug-in hybride die vele Nederlandse zakelijke rijders een fijne bijtelling bezorgde. Voor geheel elektrische Mercedessen moet je uitwijken naar de EQ-lijn die volgend jaar aan zijn opmars begint.
EQ BOOST
Maar wat heeft de C 200 interessante techniek! De starterdynamo maakt een conventionele startmotor overbodig, het systeem laadt op wanneer de bestuurder remt. Met een riem is de starterdynamo aan de motor verbonden en bij acceleratie zorgt deze door Mercedes 'EQ Boost' genoemde elektrische ondersteuning voor 14 pk extra om de 184 pk sterke 1.5 viercilinderturbo te helpen. Vooral bij wegrijden uit stilstand komt de 160 Nm goed tot zijn recht. Meer ondersteuning betekent een minder hard werkende benzinemotor en dus minder verbruik. Ook kan het start-/stopsysteem de motor eerder uitzetten. Bijvoorbeeld wanneer de C-klasse nog met een gangetje van 15 tot 10 km/h rolt. Alle beetjes CO2 helpen immers. Daarentegen valt het wel op dat de 1.5 turbo flink van zich laat horen als hij aan de bak moet, zoals in heuvelachtig Luxemburg en Duitsland. Dat zal in het Nederlandse vlakke land dus minder vaak voorkomen, maar je merkt op zulke momenten wel dat het downsizeblok flink belast wordt. De C160 en de C180 doen het ook na de facelift nog met de bekende 1.6 turbo; die hebben dus een grotere motor dan de C 200. Altijd is de C-klasse gekoppeld aan de verfijnde 9G-tronic automaat, want transmissies inkopen bij firma's als ZF, daar doen ze bij Das Haus niet aan.
S-KLASSE
Bij het moderniseren van de C-klasse heeft het model het elektrische circuit van de S-klasse gekregen. Zo kon het merk de middenklasser dezelfde geavanceerde rijhulpsystemen geven als het topmodel. Dat betekent dat er adaptieve cruisecontrol is die zonder dat de bestuurder de handen aan het stuur heeft, goed de auto tussen de lijntjes houdt dankzij de rijbaanhulp. Natuurlijk verschijnt na een tijdje het symbool 'handjes aan het stuur' en klinkt er een signaal als dat niet wordt opgevolgd. En dan is er net als in de S- en de E-klasse de zogenaamde 'lane change assist' waarbij de richtingaanwijzer aanzetten volstaat om zonder te sturen van rijstrook te wisselen. Op dit gebied is Mercedes-Benz na Tesla het verst gevorderd. Uiteraard valt het allemaal onder de noemer rijhulpsystemen, maar het zijn stuk voor stuk stappen op weg naar autonoom rijden.
FEEST
Zelf sturen blijft gelukkig een feest in de C-klasse. De besturing is precies, geeft veel tegendruk en is variabel in combinatie met het adaptieve rijprogramma, waarvan de standen invloed hebben op de besturing, gasrespons, demping en het karakter van de versnellingsbak. Er is een groter centraal scherm leverbaar en in het instrumentarium heb je nu de optie van volledig digitale weergave. Daarbij kun je kiezen uit diverse weergavestijlen en de informatievoorzie- ning lijkt onuitputtelijk. De standaardklokken zijn nog wat traditioneler, maar ook daarbij prijkt voortaan een 5,5-inch scherm tussen de snelheidsmeter en de toerenteller. De verschillende schermen bedien je nu met kleine touchpads vanaf het stuur. De cruisecontrol werkt niet meer met het bekende hendeltje links aan de stuurkolom, maar eveneens met knoppen op het stuur.
Qua rijden voelt de C lekker aan, al heeft hij niet het lichtvoetige van de BMW 3- en 4-serie. Wel onderscheidt hij zich duidelijk van de Audi A4 en A5, die met hun voor- of vierwielaandrijving minder rijbeleving bieden dan de C-klasse. Die krijgt geregeld een update, zodat Mercedes zich niet al te veel zorgen hoeft te maken over zijn grootste uitdager, de compleet nieuwe BMW 3-serie die eind dit jaar wordt gepresenteerd.
Ook op het gebied van connectiviteit brengt Mercedes de auto naar een hoger plan. Via de Mercedes Me-app op de smartphone kan de bezitter van een nieuwe C bijvoorbeeld op de hoogte worden gebracht van een parkeerschade aan zijn of haar auto. De auto voelt waar hij wordt geraakt en toont in de app in welke zone de eventuele schade zich zou kunnen bevinden. En de uiterlijke wijzigingen? We zouden ze bijna vergeten te beschrijven. Nieuwe koplampen met meer leds, een ander grilledesign voor de diverse uitvoeringen en natuurlijk ook andere ontwerpen voor de lichtmetalen wielen. Daarmee moet de C-klasse wel weer drie jaar vooruit kunnen.
OORDEEL- +48V-techniek in C 200
- +Geavanceerde rijhulpsystemen
- -1.5 turbo gehorig aan het werk
- -Touchpads op stuur vragen om wat gewenning
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment