Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse - Facelift (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dluyckx1989 Bekijk Berichten
    Weird weird...... ik kon sinds 22/08 mijn wagen niet meer opvolgen via de mercedes me app.
    Ik bel toevallig donderdag zelf naar
    het vip center om verhaal te halen en te zeggen dat ik het beu ben, wonder boven wonder, sinds gisteren kan ik de wagen weer opvolgen en kan ik eveneens zien dat er sinds 22/08 1075 km mee is gereden.... Openen en sluiten van de deuren lukt wel degelijk dus is hij wel degelijk weer bereikbaar via de app....... toeval? Ik weet het niet meer...
    Man, man, man, ongelooflijk! Een testrit van meer dan 1000 km, en waarschijnlijk ook nog wat krassen of blutsen zoals bij mijn splinternieuw exemplaar

VIP center, my ass! Dat ze daar maar snel het Belgian RIP center van maken, dat past beter bij hun bekwaamheid
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Wel een doorgedreven testrit...
      Als het probleem opgelost is en er goede technische uitleg volgt voor de problemen, ok. Maar stel u voor dat de eerste vluchtheuvel met een "tok" gepaard gaat.... refund!

Comment

• Soms is het wel nodig van een langere testrit te doen. De hoofdtechnieker pakt die dan mee voor een weekend, ofzo, en gaat er dan ook werkelijk langere ritten mee doen.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Soms is het wel nodig van een langere testrit te doen. De hoofdtechnieker pakt die dan mee voor een weekend, ofzo, en gaat er dan ook werkelijk langere ritten mee doen.
          Meer dan 1000 km, nog nooit gehoord. 100 km zou ik nog kunnen begrijpen en dan nog, komaan zeg!

Van de andere kant is het wel zo dat het daar altijd wat langer duurt eer ze iets begrijpen, genoeg voorbeelden van ondertussen
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Als het probleem opgelost zou zijn kan het me niet veel schelen dat ze er 1000km mee hebben gereden. Hopelijk is het goed nieuws dat de app weer online staat want die werd afgezet vanaf de eerste seconde dat hij daar is binnengegaan en nooit meer online gezien sinds gisteren dan :-)

Comment

Als het probleem opgelost zou zijn kan het me niet veel schelen dat ze er 1000km mee hebben gereden. Hopelijk is het goed nieuws dat de app weer online staat want die werd afgezet vanaf de eerste seconde dat hij daar is binnengegaan en nooit meer online gezien sinds gisteren dan :-)
              En, werkt de app wel naar behoren? Want die zit toch in een nieuw kleedje ondertussen, hier toch, volledig vernieuwd. Ik moet nu telkens opnieuw inloggen voor gebruik.

Een paar maanden geleden is bij mij de kilometerstand in de app ook 2 weken verkeerd geweest, die gaf wel 150 km te weinig aan.

Ik zou toch alles eerst eens updaten en resetten.

Comment

• Verkoper die de wagen gebruikte waarschijnlijk?
                lets have some more member berries

Comment

• Ik zou dit nooit kunnen aanvaarden want je weet ook niet hoe ze met de wagen gereden hebben trouwens de wagen afkoppelen van de app en 1000km rijden is ook louche... slijtage banden dan ook nog.

Comment

• Hoog tijd voor een Lemon law in Europa. Bij x aantal pannes in een bepaalde tijd is de constructeur verplicht de wagen terug te nemen. Kijk maar eens naar het youtubekanaal van een zekere Nick Murray. 2x een Porsche 911 die teruggekocht moest worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

En, werkt de app wel naar behoren? Want die zit toch in een nieuw kleedje ondertussen, hier toch, volledig vernieuwd. Ik moet nu telkens opnieuw inloggen voor gebruik.

Een paar maanden geleden is bij mij de kilometerstand in de app ook 2 weken verkeerd geweest, die gaf wel 150 km te weinig aan.

Ik zou toch alles eerst eens updaten en resetten.
                      Jep 100% zeker van, heb hem nog kunnen volgen voor de verplaatsing van wemmel naar vip center. De dag erna in het vip center een notificatie gekregen dat de deuren open waren en toen zijn alle gegevens ( inclusief open deur ) zo gebleven tot gisteren :-) in die 3 weken dagelijks de status van de wagen nagekeken en steeds hetzelfde aantal km’s deur open, ik kon eveneens deuren niet sluiten via de app, dus was duidelijk afgekoppeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                        Ik zou dit nooit kunnen aanvaarden want je weet ook niet hoe ze met de wagen gereden hebben trouwens de wagen afkoppelen van de app en 1000km rijden is ook louche... slijtage banden dan ook nog.
                        Ik zal wel zien hoe hij terugkomt. Ik heb fotos van alle uithoeken van de wagen die ik in de garage heb getrokken voor ik de sleutel ben gaan afgeven.
                        Afkoppelen van de app verwondert me niet, toen ik nog mijn audi had met dashcam ontkoppelden ze bij elk onderhoud de dashcam :-)

Comment

• Ter illustratie:

Binnenkomst in vip center(dagelijks gecheckt sinds 22/08 en de status bleef zo):

En sinds gisteren :

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Straks krijgt ge nog een verkeersboete terwijl hij in het VIP center staat

Comment

Straks krijgt ge nog een verkeersboete terwijl hij in het VIP center staat
                              Zou inderdaad wel een goei zijn....
                              Het is me al gelukt om de garage in wemmel te doen zinken bij onze fleet, ze zijn al op zoek naar een andere garage ;-)
                              Denk dat wemmel samen met drogenbos echt wel de slechtste garages zijn...

Comment

Denk dat wemmel samen met drogenbos echt wel de slechtste garages zijn...
                                Oh, nee! Keuze genoeg....

Comment

WTF bij mij stuk of 14! (zelfs stuurkoppeling kan losgeraken... WTFFF)
                                  Ook net eens gekeken. Hahaha, wat een lijst man.
                                  • De software van de ESP-regeleenheid (electronische stabilisatie) werkt mogelijk niet goed.
                                  • Er is een verkeerde afdekplaat aan de onderzijde van de motorruimte gemonteerd. Hierdoor kan brand ontstaan.
                                  • Er is een verkeerde bodemafdekplaat in de motorruimte geplaatst. Hierdoor kan er brand ontstaan.
                                  • Het ESP-systeem kan uitvallen.
                                  • De brandstofpomp kan lekken.
                                  • Een stuurkoppeling kan losraken.
                                  • Een sensor van de elektrische stuurbekrachting kan uitvallen.
                                  • De borgmoeren van de stuurbekrachtiging kunnen scheuren en losraken.
                                  • Het linker en rechter gordelslot detecteert niet dat de gordel bij gebruik vergrendeld is.
                                  • De communicatiemodulesoftware voor het noodhulpsysteem (e-call) bevat een softwarefout.
                                  Zo veel manieren om een ongeval te krijgen door een fout, en dan gaat je e-callsysteem niet door een softwarefout ...

Heb jij trouwens al ergens een brief voor gekregen?

Comment

• Heren! Mijn wagen is klaaaaaar!!!
                                    Vanavond volgt een tof verhaaltje... ze hebben hun eigen weer gigantisch belachelijk gemaakt ;-)

Comment

• Lang verhaal kort:

Vandaag zat ik voor m'n werk dicht bij het VIP center in Woluwe.
                                      Na mijn werk besloot ik om eens naar daar te rijden en te zien of ik mijn auto niet zag staan. ( ik kon via de app zien dat hij daar wel gelijk ergen stond ).

De VIP garage is nog een apart gebouw dan het hoofdgebouw van Mercedes Europa.
                                      Ik besluit om rond te stappen rond het hoofdgebouw en zie een 100-tal meter verder het befaamde VIP center waar constant wagens binnen en buiten aan het rijden waren.

Ik zie 1 poort open staan, met ja! mijn wagen die daar netjes binnen geparkeerd staat, waar niemand aan bezig zit en die daar gewoon staat te blinken... (heb toch maar eens getest om mijn deuren open te doen via de app want het was toch redelijk ver van waar ik stond, en ja mijn spiegels klapten open :-) )
                                      Ik besluit dan het vip center op te bellen terwijl ik daar sta, ik krijg een technieker aan de lijn en vraag om een update:

" Ja meneer we zijn nog steeds bezig aan uw wagen, hij staat op de brug" waarop ik antwoord "Ah bon, toch raar dat ik hem hier voor mij zie staan en dat hij daar gewoon staat te staan... "
                                      Antwoord hij dan: ' " hoe bedoelt u?" Ik antwoord terug: " Ik sta bij Mercedes Europa en zie de wagen van hier staan meneer .... ", 5 seconden geen antwoord...
                                      Uiteindelijk " Ik zal het eens navragen meneer", 5 seconden later "Uw wagen is net klaar meneer, we gaan Wemmel contacteren"

Ik lag in 2 van het lachen ( gewoon uit miserie eigenlijk ... ), maar hier heb ik ze echt droog gepakt weliswaar met héél veel geluk dat ik mijn wagen onmiddelijk heb zien staan terwijl ern 100 mss 1000den autos op de parking staan...

Ze hebben uiteindelijk mijn linker schokdemper vervangen ( ik heb dit al gemeld vanaf dag 1 aan Wemmel dat die schokdemper niet deugde en dat dit wel eens het probleem kon zijn ), mijn remschijven blijkbaar ook vervangen en mijn aandrijfas uitgebalanceerd.

Onmiddelijk erna naar Wemmel gebeld, "ja heb goed nieuwe voor jullie jongens, mijn wagen is klaar en zie dat jullie hem morgen maar terugkrijgen...".
                                      5 minuutjes later mailtje dat ze de wagen persoonlijk komen afzetten op het bedrijf waar ik werk ........ :-)

En nu hopen dat het wel degelijk opgelost is, maar ik denk het wel want ik was er zelf van overtuigd dat mijn schokdemper dood was...
                                      Last edited by dluyckx1989; 16/09/2019, 22:53.

Comment

• Hopelijk nu genieten, want ik ben nog elke rit enthousiast en rij er liever mee dan mijn vorige (BMW4gc).
                                        Dat een mecanicien in een "standaard" Mercedes garage zulke fout niet kan vinden is dan wel weer bijzonder. Nu, dat men 1000km rijdt als test is dan toch veel... enfin. Veel geluk na deze vip-behandeling!

Comment

• Hahaha, zo typisch! Ik kan mij voorstellen dat ze radeloos ermee naar Stuttgart gereden zijn om dit opgelost te krijgen. Waarschijnlijk zullen ze onderweg ook nog een paar keer verloren gereden zijn want ik zie daar niemand bekwaam om de GPS juist te bedienen

Comment

Working...
                                          X