Als de aandrijfas zou draaien, dan zou je auto rijden en niet stationair draaien.
Je versnellingsbak zit tegen de motor aan, van de versnellingsbak vertrekt de cardanas naar het differentieel op de achteras, die je wielen aandrijft.
Als je wagen stationair draait (in neutraal of met de koppeling ingedrukt), dan geeft de versnellingsbak niks door, en draait achter de bak, de aandrijving bijgevolg ook niet.
Of te ware dat de as bedoeld wordt die van de motor via de koppeling/koppelomvormer in de bak terecht komt?
Maar ik denk het niet: de aandrijfas is normaal de as die van het differentieel naar de wielen gaat.
Als je stil staat, zou je die dan ook niet mogen/kunnen horen.
Je versnellingsbak zit tegen de motor aan, van de versnellingsbak vertrekt de cardanas naar het differentieel op de achteras, die je wielen aandrijft.
Als je wagen stationair draait (in neutraal of met de koppeling ingedrukt), dan geeft de versnellingsbak niks door, en draait achter de bak, de aandrijving bijgevolg ook niet.
Of te ware dat de as bedoeld wordt die van de motor via de koppeling/koppelomvormer in de bak terecht komt?
Maar ik denk het niet: de aandrijfas is normaal de as die van het differentieel naar de wielen gaat.
Als je stil staat, zou je die dan ook niet mogen/kunnen horen.
Comment