Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën Berlingo (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Citroën Berlingo (2018)

NIEUWE CITROËN BERLINGO IN BEELD

Gisteren kondigde de PSA Group een volledig nieuwe generatie voor zowel de Citroën Berlingo als de Peugeot Partner en Opel Combo aan. Die eerste is nu al in beeld verschenen.

Inmiddels is niet alleen de voorkant, maar ook de achterkant te zien. Vanuit deze hoek lijkt het bijna om een facelift van de oude te gaan. De achterlichten behouden hun basisvorm, net als de achterruit. Een bijzondere keuze bij een auto die verder zo rigoureus op de schop gaat en zelfs een nieuw platform krijgt. Aan de binnenzijde is eveneens alles anders. De stoelen van deze Multispace-versie herkennen we uit andere Citroëns en ook het dashboard is in typerende stijl getekend. De groene kleur die in dit exemplaar wordt gebruikt, verdient daarbij een aparte vermelding. De pook staat nog altijd op een 'schiereiland' aan het dashboard. Opvallend detail: de afgesneden hoeken die de zijruiten aan de buitenkant zo kenmerken, worden aan de binnenzijde niet afgedekt door plaatstaal en/of deurpaneel. Hier hebben de ruiten dus 'gewoon' een rechte hoek, al is de vorm van de buitenzijde natuurlijk wel zichtbaar door het glas.

De onthulling van een nieuwe Peugeot Partner én een Opel Combo, die nu voor het eerst een Franse basis heeft, verwachten we eveneens spoedig.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Eerder vanochtend konden we je de eerste foto's van de compleet nieuwe Berlingo al laten zien. De personenversie van Citroëns nieuwe derde generatie besteller is nu officieel gepresenteerd.

Zojuist doken de eerste foto's van de nieuwe Berlingo al op en nu heeft ook Citroën zelf het doek van die auto getrokken. Zoals we al schreven lijkt de auto van achteren bezien sterk op zijn voorganger, maar toch is de Berlingo compleet nieuw. In tegenstelling tot zijn voorganger maakt hij namelijk gebruik van het EMP2-platform, een basis die we kennen van een hele reeks PSA-producten waaronder de Peugeot 308. De voorzijde is in ieder geval helemaal ' Citroën 2018'. De auto heeft het bekende gelaagde front waarbij de bovenste laag led-verlichting erg plat is. Daaronder zijn de reguliere kijkers geplaatst. De complete neus doet sterk denken aan die van de C3, C3 Aircross, C4 Cactus en C5 Aircross. Alles achter de neus is, op de subtiel aanwezige Airbumps na, helemaal Berlingo.

De nieuwe Berlingo komt als M- en als XL-versie op de markt, versies die respectievelijk 4,4 en 4,75 meter lang zijn. De grootste ervan biedt plek aan zeven inzittenden. De korte is een vijfzitter. Op de motorenlijst zet Citroën een 1.5 BlueHDi dieselmotor en een 1.2 PureTech benzineblok. Een automaat mat acht verzetten is tevens leverbaar.

Tijdens de Autosalon van Geneve maken we uitgebreid kennis met de nieuwe Berlingo. Daar verwachten we ook een nieuwe Peugeot Partner en een nieuwe OpelCombo. Die laatste staat voor het eerst op een Frans platform. In de tweede helft van dit jaar gaat de nieuwe Berlingo in de Europese verkoop.

Comment

Niet verkeerd, alvast beter dan de oude
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Ja, ziet er fris uit.. bijlange niet meer zoals vroeger dat ze eruit zagen als een bedrijfswagen.

Comment

Mijn schoonzus rijdt met ééntje. Is wel een verrekt handig ding voor een gezin dat geen bal geeft om looks & prestaties van de auto maar wel voor de praktische kant kiest.
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Qua looks vind ik dat eigenlijk nog meevallen. Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar vroeger verkocht ik veel van die ludospaces (zo noemt dat he ) aan jonge gezinnen. Ideaal voor mensen die met een beperkter budget een ruime wagen willen en perfect voor de kinderen. Reed daar zelf ook wel eens graag mee.

Comment

Is dat een surfplank aan het plafond ??

Comment

Nee , ik vermoed dat dit de 'vliegtuigkoffers' zijn tegen het plafond. Ben niet zeker hoor...

Comment

Comment

Ziet er een fris, vernuftig, degelijk, goed afgewerkt, probleemloos en waardevast karreke uit ... doet dan ook helemaal niet aan een veredelde camionette denken ...

Comment

Man, gaan ze dat lelijk front nu echt op elke Citroën zetten.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

fris, vernuftig, degelijk, goed afgewerkt, probleemloos en waardevast ... jezelf aan 't beschrijven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            Niet verkeerd, alvast beter dan de oude
                            Absoluut.
                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Op het eerste zicht lijkt het een sterke doorontwikkeling van de huidige. Maar als eigenaar van een Peugeot Partner zie ik toch best veel verschillen.
                              Toch helemaal nieuw. Enkel de achterklep had wat meer mogen verschillen.

Maar voor de prijs die zo'n Berlingo/Partner kost, kreeg je heel veel terug.
                              Maar je mag idd geen mal om imago geven ;-)

Ik ben benieuwd naar de Partner-versie.
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Met voorsprong meest irritante wagen op onze wegen. Citroen Berlingo, Peugeot Partner en Renault Kagnoo. Je vraagt je af of je uberhaupt een rijbewijs nodig hebt voor deze auto's, het lijkt wel alsof iemand's stuurmanskunsen gewoon op magische wijze afgepakt worden als ze dergelijke wagen nemen. 3/4 die met één van die auto's rijdt kan echt gewoon niet rijden. Ik erger me er dood aan.

Comment

Wordt vooral mee gereden door jonge gezinnen en ook door 60+ers. Misschien is het die laatste groep die op je zenuwen werkt (lees: niet snel genoeg rijdt)?
                                  Als ik je tegenkom, zal ik eens zwaaien
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                                    Wordt vooral mee gereden door jonge gezinnen en ook door 60+ers. Misschien is het die laatste groep die op je zenuwen werkt (lees: niet snel genoeg rijdt)?
                                    Als ik je tegenkom, zal ik eens zwaaien
                                    Als ik hem mag geloven hou jij je handen beter op het stuur i.p.v. te zwaaien.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

die categorie auto's is sterk vertegenwoordigd in de vriendenkring en ik weet ook wel waarom, je bent er blij in

Comment

Alleen de geluidsisolatie mag iets beter.
                                        Voor de rest enkel maar gemak zo een Ludo.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                        X