Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën Berlingo (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    Alleen de geluidsisolatie mag iets beter.
    Voor de rest enkel maar gemak zo een Ludo.
    Klopt. Maar de 'lage' prijs zit ergens uiteraard. Vooral op autosnelweg uit dit zich.

En klopt.
    Straks gaan fietsen in Noord-Frankrijk. Fiets rechtop in de koffer en gaan
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Mijn vrouw en ik zijn ook totaal niet bezig met imago en deze nieuwe Berlingo bevalt ons wel goed. We hebben 3 kinderen en ik fiets. Schuifdeuren is een pure luxe met klein mannen.
      Moest daar een krachtigere benzine motor in komen dan zouden we die zeker in overweging nemen. 160PK of daaromtrent en een deftig koppel.

Comment

En ook geen bal geven om veiligheid, kom maar eens iets tegen met zo,n kartonnen doos! En dan weten dat daar meestal kinderen in zitten....

Comment

Het model dat in 2014 drie sterren haalde, is niet genoeg uitgerust met bliepjes en verklikkers en passieve veiligheidsystemen.
          Het geteste model had ook geen gordijn airbags. Neem die twee factoren weg en dan haalt hij 4 sterren.

Nieuw model zou ook veel meer veiligheidssystemen aan boord hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
            Met voorsprong meest irritante wagen op onze wegen. Citroen Berlingo, Peugeot Partner en Renault Kagnoo. Je vraagt je af of je uberhaupt een rijbewijs nodig hebt voor deze auto's, het lijkt wel alsof iemand's stuurmanskunsen gewoon op magische wijze afgepakt worden als ze dergelijke wagen nemen. 3/4 die met één van die auto's rijdt kan echt gewoon niet rijden. Ik erger me er dood aan.
            Och.
            Voor Mijnheer enkel Premium waarschijnlijk. Als je moet compenseren, begrijp ik dat natuurlijk. Arme jongen.
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Ik heb al sinds de tijd van de Renault 5 Express altijd wel één of andere ludospace op het hof staan. Heel soms wil ik die dan wel eens vervangen door iets anders maar er kan gewoon niks tippen aan de handigheid en zuinigheid van zoiets. Als 2de wagen voor een gezin bestaat er niks beters.
              Deze vind ik niet slecht maar toch een beetje ontgoocheld dat er weinig vernieuwing in zit. Het is een copy paste van de C3 Aircross van voor en een quasi ongewijzigd achtereinde van de huidige. Ik had wat meer durf verwacht.

Comment

Frontale botsing zal wel ok zijn, maar een zijdelinkse klap in die dunne schuifdreurtjes?! Info komt van een brandweerman die zelf nooit zo’n auto zou kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

Och.
                  Voor Mijnheer enkel Premium waarschijnlijk. Als je moet compenseren, begrijp ik dat natuurlijk. Arme jongen.
                  zo’n kist heeft ook last van zijwind, vandaar ook het raar rijgedrag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thompson Bekijk Berichten
                    Frontale botsing zal wel ok zijn, maar een zijdelinkse klap in die dunne schuifdreurtjes?! Info komt van een brandweerman die zelf nooit zo’n auto zou kopen
                    Dunne schuifdeuren? Die zijn niet dunner dan een gewone deur. Integendeel.
                    Die deuren zijn best zwaar. Onze dochter van 10 moet er behoorlijk aan trekken om ze in beweging te krijgen.
                    Soit, ieder zijn idee.

Comment

Info komt van een brandweerman die zelf nooit zo’n auto zou kopen
                      Dat zegt ook niet altijd alles hoor.
                      Ik kende zo een brandweerman die zelf nooit een gordel wou dragen omdat hij ooit iemand moeten bergen heeft die verdronken was omdat hij verstrikt was blijven zitten in zijn autogordel...
                      Daarmee gemakkelijkheidshalve voorbijgaand aan de tientallen mensen die hij levend heeft kunnen redden, net omdat ze hun gordel droegen.

Comment

zo’n kist heeft ook last van zijwind, vandaar ook het raar rijgedrag
                        Duidelijk nog niet mee gereden.
                        Ik rij als daily met een Jumper, en enkel als het eens serieus waait heb je daar op de autostrade wat last van, en dan nog kun je dat wel wat corrigeren.
                        Reed vroeger ook met Berlingo's van het werk, en nooit last van gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                          Met voorsprong meest irritante wagen op onze wegen. Citroen Berlingo, Peugeot Partner en Renault Kagnoo. Je vraagt je af of je uberhaupt een rijbewijs nodig hebt voor deze auto's, het lijkt wel alsof iemand's stuurmanskunsen gewoon op magische wijze afgepakt worden als ze dergelijke wagen nemen. 3/4 die met één van die auto's rijdt kan echt gewoon niet rijden. Ik erger me er dood aan.
                          Mij valt juist het tegenovergestelde op. Bestuurders van zo'n Ludo space weten tenminste wel hoe ze hun richtingaanwijzers moeten gebruiken, zoeken tenminste al eens de rechterband op op de snelweg, kennen wel de voorrangsregels, houden wel rekening met andere weggebruikers. Zaken die je van onze 'Premium' rijders niet echt kan zeggen.

Als we dan toch aan het veralgemenen zijn...
                          2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Mij valt juist het tegenovergestelde op. Bestuurders van zo'n Ludo space weten tenminste wel hoe ze hun richtingaanwijzers moeten gebruiken, zoeken tenminste al eens de rechterband op op de snelweg, kennen wel de voorrangsregels, houden wel rekening met andere weggebruikers. Zaken die je van onze 'Premium' rijders niet echt kan zeggen.

Als we dan toch aan het veralgemenen zijn...
                            In Gent rijdt er nogal wat rond met ludo. Meestal geitenwollensokkers met vooroordelen als je met iets anders rijdt. Stond dinsdag naast zon soepkar. Ik lach en knik vriendelijk naar de passagier (ik zat achteraan, en ik was in mijne goeie ), draait die zijn kop naar de chauffeuse en kijken die beiden alsof ik van een andere planeet kom. En dan het rijgedrag. Overal twijfelen, van vak veranderen zonder logica, links blijven rijden op de kleine ring, enz.. Je zou denken dat de vooroordelen eenzijdig van zgz premiums komen, maar vergeet het maar.
                            Toppunt is dat wij erg weinig kilometers doen per jaar, en ik alle woon-werk met de fiets doe, geen energieverslindende vliegreizen, enz.. Ben ik wss eerder geitenwollensokker met een premium
                            Last edited by order66; 18/02/2018, 16:38.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Weer iets bijgeleerd want ik had nog nooit van 'ludospace' gehoord.
                              Niks mis met zo'n wagen, waarom zoiets een kartonnen doos noemen ?
                              Rijden idd wel wat geitenwollensokken types mee in het gentse en daarbuiten.
                              Maar M3 of berlingo, beiden hebben hun bestaansrecht

Comment

de oude

nix mis mee, die 3 is owv weinig technologie

en waarom zou eigenlijk een schuifdeur 'minder' veilig zijn, dat zit toch ook tss 2 hengsels
                                een transporter of vito zijn speciaal daarom toch ook ni onveiliger

Comment

Het mag dan al praktisch zijn zo'n ludospel, het blijven soepkarren.

Comment

Zoals gezegd, voor mensen die niet om imago geven
                                    Want voor imago leg ik geen 5000 euro bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      Zoals gezegd, voor mensen die niet om imago geven
                                      Want voor imago leg ik geen 5000 euro bij.
                                      Voor rijplezier leg ik zelfs graag meer bij

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

ik denk veel van ons

maar dit zijn geen onveilige auto's en komen net zo hoog uit als een a4, of c klasse, zonder knieairbags voor de passagiers achteraan en acc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          ik had nog nooit van 'ludospace' gehoord.
                                          Sterk.

Comment

Working...
                                          X