Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën Berlingo (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Die wagens vallen toch totaal niet te vergelijken? De C-HR is toch een heel andere klasse van wagen?
    Prijs lijkt me inderdaad wel hoog.

    Comment


    • #62
      Beste,

      Ja dat weet ik, maar ik ben niet gebonden aan een bepaalde klasse, ik zocht een aangename wagen, die ruimte biedt, betaalbaar is, veel veiligheidstechnieken aan boord heeft en betrouwbaar is.
      Dat je dan nog eens de beproefde hybride techniek voor dezelfde prijs krijgt en hij goedkoper en schoner rijdt is mooi mee genomen, En zeg nu eens eerlijk, welke zou jij kiezen?

      Joske

      Comment


      • #63
        C-hr is niet echt een "ruime" auto he? Kofferruimte is deze van een gewone C-segment hatch.
        Focus op ruimte met bovenstaande criteria : Nieuwe Hyundai i30 break of Kia ceed break.
        Uitgebreide veiligheidstechnieken standaard : Honda Civic.

        5/7 jaar garantie of bekendstaande als één van de betrouwbaarste merken (Honda).
        De Toyota Auris valt momenteel nog af wegens een gebrek aan veiligheidstechnieken, anders was de Auris (break) ook nog een optie.

        Alleen aangenaam, ruim, betaalbaar, betrouwbaar en met recente snufjes.

        Maar goed, mijn excuses, past totaal niet in deze topic. Ik zal het hierbij laten.

        Comment


        • #64
          Beste,
          Voor die enkele keren per jaar dat je veel ruimte nodig hebt moet je eigenlijk niet het ganse rond rijden met een auto met de stroomlijn, de ruimte en het uitzicht van een hangaar, er zijn daar andere middelen voor. Achterste zetels vlak, trekhaak en aanhangwagentje enz. Het is anders gesteld indien je die ruimte dagelijks of geregeld nodig hebt, dan kies je beter voor een ludospace.
          Voor jong gezin met 2 kinderen.kan zo een ludo leuk zijn maar is niet echt een noodzaak.

          Joske

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Joske501 Bekijk Berichten
            Beste,
            Voor die enkele keren per jaar dat je veel ruimte nodig hebt moet je eigenlijk niet het ganse rond rijden met een auto met de stroomlijn, de ruimte en het uitzicht van een hangaar,

            Joske
            Lol, mijn vrouw noemt dat visbokalen.

            Dat van die stoelen vind ik ook een gemiste kans.
            De verstelmogelijkheden zijn heel triestig.
            Heb wel 30x moeten pompen om de stoel op mijn hoogte te stellen.
            Als ik en mijn vrouw dat elke keer zouden moeten doen....
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #66
              30.000? Dan moet je toch echt de GT Line met alle mogelijke extra's nemen?
              En is dat dan geen configurator prijs waar je nog snel een paar duizend euro mag van aftrekken?

              Hij is effectief wel duurder geworden tov de vorige Partner.
              Wij hebben 3 jaar gelden voor een 90pk HDi iets meer dan 14.000 betaald. Wel een stockwagen, speciale OUtlet days en verhoogde eco (=inruil)premie.
              Maar voor die prijs echt een makkelijke comfortabele en praktische auto.

              I snap de zit van de voorste zetels, maar dat went heel snel.
              En met de achterklep heb ik nog nooit problemen gehad. Integendeel, je kan er lekker onder schuilen als het regent
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

              Comment


              • #67
                RIFTER Standard GT Line 1.5 BlueHDi 130 EAT8 Stop & Start 30.755,00 € opgegeven door een verdeler en met alle kortingen inbegrepen.!

                Wil je over de nodige veiligheidsvoorzieningen beschikken dan kan je bijna niets anders dan kiezen voor de duurdere uitvoeringen, de basisuitvoeringen zijn echt kaal hoor. Als je nu een nieuwe auto koopt moet hij toch een beetje met zijn tijd mee zijn, we leven in 2018, niet in de jaren 1900 hé, de tijd dat een radio een optie was is lang voorbij. Dat er nog veel mensen zijn die genoegen nemen met een basic auto, kan ik wel begrijpen, niet iedereen wilt daar het ruime budget aan spenderen, maar toch is het niet verstandig om nu nog een kaalgeplukte auto aan te schaffen.
                Op de configurator trekken ze tegenwoordig onmiddellijk de kortingen af zodat je bij prijsvraag bij merkverdelers op ongeveer de zelfde prijs uit komt, doen ze dat niet dan schikken mensen van de zeer hoge prijs en gaan bij een ander merk neuzen. Eigenlijk snap ik sommige merken niet, bij de lancering zetten ze een veel te hoge prijs uit om dat een jaar later terug te moeten vallen op zeer hoge kortingen om hun product te kunnen slijten en dat is steeds het geval bij de PSA groep, ook bij de nieuwe wagen (Toyota C-hr Hybride) dat we nu kochten is deze ongeveer 4.000 euro goedkoper dan in augustus verleden jaar.

                Joske

                Comment


                • #68
                  Dat laatste noemen ze "economie" en "vraag en aanbod". Men zou stom zijn om dat niet zo te doen.

                  Bij een nieuw model zijn er altijd wel mensen die specifiek DIE auto willen en de meerprijs wel betalen. Daarnaast zijn mensen nog altijd jagers. Koopjesjagers. Bij VW, volvo,... Heb ik ook al makkelijk kortingen zien oplopen tot 7000-10000 EUR.

                  Comment


                  • #69
                    30.000 voor een Partner. D*mn...
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                      Bij VW Heb ik ook al makkelijk kortingen zien oplopen tot 7000-10000 EUR.

                      Zelfs 12.000€ hier
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        30.000 voor een Partner. D*mn...
                        idd, daar gaat de essentie van het model helemaal aan voorbij. Dat is zoals een full option Dacia kopen, leuk... maar dan ben je niet meer met budgetprijzen bezig, daar waar de wagens voor ontwikkeld zijn.

                        Comment


                        • #72
                          ELEKTRISCH PERSONENVERVOER

                          ELEKTRISCHE CITROËN Ë-BERLINGO ONTHULD

                          Citroën stelt de volledig elektrische versie van de Berlingo voor. De nieuwe Citroën ë-Berlingo is de elektrische personenversie van de Berlingo die naast de elektrische variant van de bestelversie van de Berlingo wordt gevoerd, de ë-Berlingo Van.

                          De Citroën Berlingo Van werd begin dit jaar ook als elektrische ë-Berlingo Van op het podium getild en nu is het de personenversie van de Citroën Berlingo die een elektrische aandrijflijn krijgt. Vanaf het vierde kwartaal van dit jaar staat die Citroën ë-Berlingo bij de dealers.

                          Het zal niemand verbazen dat de ë-Berlingo dezelfde elektrische aandrijflijn krijgt als de ë-Berlingo Van. Ook hier dus een 136 pk en 260 Nm sterke elektromotor die de voorwielen aandrijft. Het accupakket heeft een capaciteit van 50 kWh, het levert de ë-Berlingo een elektrische actieradius op van 280 kilometer. De topsnelheid is elektronisch afgeregeld op 135 km/h. Overigens is het volle vermogen van 136 pk alleen in de Power-modus beschikbaar. In rijmodi Eco en Normal is de elektrokracht beperkt tot achtereenvolgens 82 pk en 180 Nm en 109 pk en 210 Nm. De Berlingo kan driefaseladen en is aan een 11 kW-wallbox in zo'n 5 uur volledig vol te jagen met stroom. Ook kun je de ë-Berlingo aan een 100 kW-lader hangen. Daarmee is het accupakket in 30 minuten tot 80 procent van z'n capaciteit vol te laden.

                          De elektrische personenversie van de Berlingo onderscheidt zich net als z'n benzine- en dieselbroertjes met zijn compleet eigen neus van zijn bestelbroertjes. De ë-Berlingo valt van de niet-elektrische versies te onderscheiden door zijn ë-badges, blauwe accenten en dichte grille met een douvle chevron-patroon. De ë-Berlingo is te krijgen als 4,4 meter lange M en als 4,75 meter lange XL. Beide varianten zijn beschikbaar met vijf of zeven zitplaatsen. De bagageruimte van de ë-Berlingo M bedraagt 641 liter, de XL slokt 806 liter op zonder de stoelen plat te gooien.

                          De prijs van de elektrische Citroën ë-Berlingo is nog niet bekend. Die volgt in aanloop naar de marktintroductie. De ë-Berlingo heeft de Peugeot e-Rifter en Opel Combo-e Life als zustermodellen, auto's waar in de vorm van de e-Partner en Combo-e ook elektrische bestelversies van zijn.













                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #73
                            Review | Citroën ë-Berlingo | Ook elektrisch praktisch onverslaanbaar

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #74
                              Citroen e-Berlingo XL (2022) Der ULTIMATIVE Familien Test: So viel passt rein! | Review

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #75
                                The Citroen e-Berlingo mixes electric power with lots of interior space

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #76
                                  Caselani gaat ook een retro kit voorstellen voor de Berlingo, geïnspireerd door de 2CV Fourgonette

                                  Comment


                                  • #77
                                    De perfecte moderne gezinsauto | Dat is de Citroën ë-Berlingo

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #78
                                      Iemand wet van de verkoopscijfersvan deze elektrische Berlinfo en Rifter?
                                      Volgens mij is deze geslachtofferd om de globale uitstoot van het hele gamma naar beneden te krijgen? En vermoedelijk maken ze minst winst op deze busjes?
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                      Comment


                                      • #79
                                        Net even de Rifter geconfigureerd.
                                        Allure (middenste niveau) met opties mulitmediascherm, zwarte kleur en achteruitrijcamera: €39.000.
                                        En wie zie je normaal rijden met een Rifter/Partner ? Jonge gezinnen en ouderen.
                                        En ik

                                        En ik ga no fckn way zo veel geld neertellen... En jonge gezinnen ook niet.
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                        Comment


                                        • #80
                                          met die prijzen heeft die zich compleet uit de markt geprijsd... en dan wetende dat je dit busje en de grotere versie bij toyota wel gewoon kan configureren met een verbrandingsmotor. Omdat toyota wel goede co2 cijferd kan voorleggen... enfin nu nog'
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X