Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Ceed (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Rij-impressie: KIA CEED


    EUROPESE LESSEN

    Geen enkele autofabrikant is zo van het doen, leren en opnieuw proberen als het Koreaanse Hyundai/Kia-concern. Het loopt wellicht niet vaak voorop met innovatie, maar kijkt en kopieert perfect wat de rest doet. De nieuwe generatie Ceed klimt door die strategie weer een stuk dichter richting de Europese marktleiders.

    Het is alweer de derde generatie van de Ceed, de auto die het Koreaanse merk gelijk moest zetten met de immer populaire compacte middenklassers uit Europa. De auto klimt telkens een tandje dichterbij. Toch is de Ceed tot op heden nooit écht een harde concurrent voor de Focussen en Astra's van deze wereld geweest, maar hij was goed genoeg om – mede dankzij een gunstige prijs en de knappe zeven jaar garantie – wat mensen over te halen eens voor iets anders te kiezen. Daarmee is Kia echter niet tevreden. Het merk heeft een lange adem en wil meer. Het wil dat de Ceed als een gelijkwaardige concurrent wordt gezien van een Golf, Astra of 308. Kia wil in één adem worden genoemd met die succesnummers. Dat het niet onmogelijk is, zien we in het A-segment. De jongste generatie Picanto was bij zijn lancering zowaar de maatstaf in de compacte klasse, iets wat geen Koreaanse auto ooit was gelukt. En tussen de tweede generatie en derde generatie Ceed (toen nog geschreven als Cee'd) kwam Kia met de Sportage en – belangrijker – de Stinger. Auto's die het merk qua ondersteltechniek en besturing omhoog stuwden met een tempo dat ons imponeerde. Zeker die wonderbaarlijke Stinger is een erg goede auto, met een dynamisch niveau dat we niet zo snel hadden verwacht na een Kia Optima. De Koreanen leren echter snel en passen zich aan. Kennis die ze niet zelf hebben, kopen ze in. Met die wetenschap stappen we in een gloednieuwe Ceed, die direct ook als Sportswagon wordt gebracht.



    SLIM SCOREN

    De auto is precies even lang als de vorige generatie, maar wel iets breder en lager. De looks gingen er op vooruit. De kenmerkende Tigernose-grille bleef en de auto kijkt net even wat stoerder. Met de juiste kleur en lichtmetalen wielen staat hier een erg nette auto, ook al is hij en profil gelijk aan veel anderen in dit segment. Het interieur kreeg eveneens een behoorlijke upgrade. Los van de kwalitatieve verbetering oogt het nu wat minder rommelig. Het multimediasysteem verkaste verder naar boven en de klokken voor je neus zijn uit elkaar getrokken. Evengoed zou dat alles ook bij een vier jaar geleden nieuw gelanceerde auto kunnen horen. De knoppen zijn grof, de klokken simpel. Kia is hier meer trendvolger dan leider, maar het merk weet hoe je slim kunt scoren: kijk wat de concurrentie aan ruimte biedt en ga daar gewoon boven zitten: de beenruimte is leidend in zijn klasse en de grootte van de bagageruimte behoort tot de top-drie. De hoofdruimte achterin is ook prima, de auto is meer dan goed inzetbaar als gezinsauto. Dat geldt nog meer voor de SW, die tegelijk is onthuld en snel bij de dealers zal staan: met 625 liter ruimte is die stationwagon leidend in dit segment.

    Qua multimedia behoudt Kia zijn eenvoudige, doeltreffende vormgeving; bovendien zijn Apple CarPlay en Android Auto aanwezig voor snelle connectiviteit. Qua veiligheidsmaatregelen heeft de Kia redelijk wat te bieden. De actieve rijhulp met active lane-keeping en ACC zijn vrij volwassen, hoewel het meer geschikt is voor de file dan daadwerkelijk snelwegrijden. Ook hier is het niet leiden, maar snel volgen.

    Het onderstel heeft evenwel de grootste stap gemaakt. Sinds de Duitse wonderengineer en topman van BMW M, Albert Biermann, door Kia/ Hyundai bij BMW is losgeweekt, wisten zowel de Kia Stinger als de Hyundai i30 N ons te verbijsteren. Wat een onvoorstelbare kwaliteitssprong maakten die auto's, zeker voor Koreanen. Dat is voelbaar, ook bij een 'braaf' model in de compacte middenklasse als de nieuwe Ceed. De onderstelingrepen zijn uitgebreid en verfijnd: schokdempers, wielophangingen, de positie en sterkte van de stabilisator: alles ging op de schop. Het resultaat is merkbaar. De auto rijdt heel prettig, met een stabiel, kalm onderstel dat niet schrikt van snel genomen bochten of plotse koerswijzigingen. Op de grens is de Ceed braaf onderstuurd, waarbij je voelt dat de achterkant nét niet om komt als je van het gas gaat. Een duidelijk bewuste afstellingskeuze, die veelbelovend is voor de Ceed GT die eind dit jaar op de autoshow in Parijs staat. Op de allerslechtste wegen lijdt het comfort wat onder het strakke rijden, maar op strak Nederlands asfalt lijkt dat ons geen probleem. De besturing in de bocht is beter dan bij het insturen, maar je voelt op de grens prima wat er gebeurt. Onze enige klacht is dat Kia voor de mainstream Ceed duidelijk nog wat veilige keuzes heeft gemaakt. Hierdoor mist de auto wat persoonlijkheid ten opzichte van een model als de Stinger, maar ook in vergelijking met de Picanto en de Sportage. Dat zegt gelukkig niets over de kwaliteit of technische mogelijkheden. Wellicht dat de nog te verschijnen Proceed iets spannender wordt. Dit is niet langer een driedeurs, maar een shooting brake zoals de Mercedes CLA Shooting Brake.



    NIEUWE MOTOR

    Motorisch is het gamma in Nederland vrij beperkt, met twee benzinemotoren en twee diesels. De atmosferische 1.4 komt niet naar Nederland en daar mag iedereen blij mee zijn. De 1.0-driecilinder, die we kennen uit onder meer de Rio, is de instapper en zal met 120 pk zeker voldoen. Interessanter is de nieuwe 1.4-turbomotor met 140 pk: precies de motor die Kia de afgelopen jaren heeft gemist. De 1.6-turbo was al snel te veel van het goede (al was het maar door de prijs) en de atmosferische 1.6 kwam aan alle kanten tekort. De 1.4T weet door zijn vroeg leverbare koppel prima raad met de Ceed. Kia vertrouwt zelfs zo op die trekkracht dat de handgeschakelde zesbak wel érg lange overbrengingen heeft gekregen: je haalt 100 in het tweede verzet. Iets kortere verzetten hadden de auto waarschijnlijk levendiger gemaakt, maar dan zijn we wel aan het muggenziften. Naar wens zijn de 1.4 en de diesel ook met een zeventraps DCT-automaat verkrijgbaar.

    Een goed uitgeruste versie van de Ceed is ook al niet zo goedkoop meer als Kia vroeger was; de kwaliteitssprong moet nu eenmaal worden betaald. Evengoed is een afgeladen versie nog altijd goedkoper dan een gelijkwaardige 308 of Golf. De strijd met een Focus of Astra wordt al spannender, en het zijn deze auto's die op dit moment het meest in het Kia-vizier staan. Een eerste confrontatie wordt bijzonder interessant.


    OORDEEL

    • +Zeer volwassen onderstel
    • +Ruime auto
    • -Dashboard wat achterhaald
    • -Weinig persoonlijkheid









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22






      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        De Ceed klopt Golf, Astra, Mégane en Civic in een Duitse test van AutoBild Ze beginnen het dan toch eindelijk in te zien


        http://www.autobild.de/artikel/golf-...-13948121.html
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Jocar even vertalen aub.
          Wat moet een gepensioneerde anders doen hè.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Jocar even vertalen aub.
            Wat moet een gepensioneerde anders doen hè.
            Je zou verschieten hoor wat ik allemaal te doen heb. Je kan ook Duits leren uiteraard, toch goed leesbaar, Engels en Frans is hier toch ook geen probleem op het forum. Maar ik zal het gemakkelijk maken voor jou want met ouder worden verdwijnen veel hersencellen hé


            Uitslag test AutoBild:


            1. Kia Ceed 1.4 T-GDI (524 punten op 750)

            2. VW Golf 1.5 TSI (520 punten op 750)

            3. Opel Astra 1.4 Turbo (501 punten op 750)

            4. Honda Civic 1.0 VTEC (484 punten op 750)

            5. Renault Mégane TCe130 (477 punten op 750)
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26
              Het is algemeen geweten dat de meeste Limburgers een mondje Duits praten maar nu heb je wel hetgeen vertaald wat iedereen begrijpt.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                Het is algemeen geweten dat de meeste Limburgers een mondje Duits praten maar nu heb je wel hetgeen vertaald wat iedereen begrijpt.
                De uitslag is het belangrijkste en trouwens Google translate is your friend, zeer bevorderlijk ook voor de ontbrekende hersencellen
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  NIET HARDCORE, WEL RAP!

                  KIA CEED GT IS LOS

                  Zojuist werd de Kia Proceed aan de wereld voorgesteld, maar er is meer Ceed-nieuws onder de zon. Dít is namelijk de nieuwe GT-versie van de Ceed hatchback!

                  Bij de introductie van de Ceed wist voormalig Kia-COO Michael Cole aan AutoWeek te verklappen dat er ook weer een nieuwe Ceed GT in het vat zou zitten. Een sportieve versie dus, een auto die nadrukkelijk níet in het hardcore hothatch-territorium komt te opereren. De Ceed GT ontpopt zich nu digitaal tot een milde sportieveling, en dat heeft een reden. Kia zou zich volgens Cole willen differentiëren van Hyundai, dat met zijn N-label wel vol overtuiging voor knalharde prestaties gaat. De Ceed GT is daarmee een auto die het midden lijkt te zoeken tussen prestaties en comfort.

                  Opvallend hierbij is dat de nieuwe Ceed GT over de in de basis identieke 1.6 T-GDI komt te beschikken als voorgangers Cee'd en Pro-Cee'd GT, inderdaad nog met apostrofs. Dat betekent dat ook de nieuwe Ceed GT 204 pk en 265 Nm levert, al komt het koppel nu bij 1.500 in plaats van bij 1.750 Nm vrij. Het doorontwikkelde blok is standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, maar is voor het eerst ook met een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling te krijgen. Hoe rap de Ceed GT is, maakt Kia in een later stadium bekend. Wie zijn Ceed GT met de optionele zeventrapsautomaat met dubbele koppeling bestelt, kan door middel van Drive Mode Select kiezen uit de rijmodi Normal en Sport.

                  De Ceed GT heeft een aangepaste voorbumper met grotere luchtinlaten dan die van de reguliere versies. De nu van rode details voorziene grille van de auto is uitgevoerd met een donkere rand chroom én van een GT-logo. Ook aan de achterzijde zien we een afwijkende bumper, waarin een diffuser is verwerkt. Bovenaan de kont is een relatief kleine spoiler gemonteerd. Op de flanken nemen we verchroomde raamlijsten waar en aangezette dorpels die in zwart of rood zijn afgewerkt. 18-inch lichtmetaal - met een rode naafkap - is standaard aanwezig en erachter houden zich rode remklauwen schuil. De auto ligt 0,5 centimeter dichter tegen het asfalt dan de reguliere Ceeds én is uiteraard harder afgeveerd. De remschijven zijn met een diameter van 32 centimeter 3,2 centimeter groter dan die van de standaardexemplaren. Kia belooft verder dat de stuurinrichting anders is afgesteld.

                  Net als in het binnenste van de Proceed GT zien we een aan de onderzijde afgeplat stuurwiel, een zwart in plaats van grijs hemeltje én sportstoelen. Dankzij kleppen in de uitlaat is de Ceed GT luider dan zijn reguliere broertjes.

                  Prijzen en informatie volgen spoedig.




                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        UITERLIJKE AANKLEDING

                        KIA CEED OOK ALS GT-LINE

                        Kia presenteert in Parijs niet alleen de Proceed en de GT-versies van de Ceed, maar ook de nieuwe GT-Line-uitvoering van laatstgenoemde.

                        Eerder deze maand presenteerde Kia de GT-versies van zowel de Ceed als de Proceed. Het tweetal krijgt de beschikking over een 204 pk en 265 Nm sterke 1.6 T-GDI en daarmee zijn het geen hardcore RS-concurrenten, maar meer 'warme' uitvoeringen. De uiterlijke aankleding van de modellen komt nu ook beschikbaar voor de milder gemotoriseerde Ceeds.

                        Kia stelt de nieuwe GT-Line-uitvoering beschikbaar voor zowel de Ceed hatchbackals de Ceed Sportswagon. De Proceed is standaard al als GT-Line uitgevoerd. De GT-Line-versies zijn te krijgen in combinatie met de 120 pk en 172 Nm sterke 1.0 T-GDi, de 140 pk en 252 Nm sterke 1.4 T-GDi en met de 115 pk sterke 1.6 CRDi-dieselmotor, een blok dat in de Proceed overigens 136 pk levert.

                        Vanbuiten zijn de GT-Line-versies te herkennen aan de donkere omlijsting van de grille, de speciale 17 of 18 inch grote lichtmetalen wielen en de afwijkende mistlampbehuizing. Vanbinnen geeft Kia de auto's een zwart hemeltje en een aan de onderzijde afgeplat stuurwiel. Sportstoelen met hogere wangen en een bekleding van zwart suède zijn standaard.

                        De Ceed GT-Line is standaard voorzien van sportstoelen voorin met steviger en grotere wangen ten opzichte van de standaard stoelen van de Ceed. Deze stoelen zijn uitgevoerd in zwart suède in combinatie met grijze stiksels en biezen.

                        De GT-Lines zijn leverbaar vanaf het tweede kwartaal volgend jaar. De prijzen volgen in een later stadium.









                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32








                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              Daarnet zo'n nieuwe Ceed break zien rijden ... knappe auto !
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                              Comment


                              • #35
                                Vind ik ook, meer SW dan,









                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36








                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    KIA TOONT XCEED VOOR EERSTE KEER

                                    De afgelopen tijd kregen we de Kia XCeed al meerdere keren onbedoeld op een dienblaadje gepresenteerd. Vlak voor de officiële onthulling komt Kia nu zelf met een foto van de opgehoogde middenklasser.

                                    Het recept is duidelijk: Kia komt met een opgehoogde cross-over versie van zijn Ceed. De XCeed de volgende telg in de alsmaar uitdijende Ceed-familie, want we kennen al de vijfdeurs hatchback, een stationwagon en de station-coupé-achtige Proceed. De XCeed is volgens Kia een ‘urban cross-over’ met een sportiever koetswerk dan de overige modellen in het programma. De neus van de XCeed toont veel overeenkomsten met de reguliere Ceeds. De grootste wijzigingen treffen we aan de achterkant van de Koreaan. Zo loopt de daklijn sterker naar achteren af dan bij de hatchback en krijgt de XCeed nieuwe achterlichten aangemeten.

                                    De XCeed werd door Kia’s Europese ontwerpteam in het Duitse Frankfurt getekend. De XCeed is de zesde cross-over van Kia. Het merk heeft nu namelijk al de compacte Stonic, de elektrische Soul, de geëlektrificeerde of elektrische Niro, de ruimere Sportage en de grote Sorento in de showroom staan. Vanaf woensdag 26 juni kunnen we de Kia XCeed vanuit alle hoeken bewonderen, want dan trekt Kia het doek officieel van de auto.



                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      Kia’s Stylish Xceed Crossover Shows More Skin, Official Launch Due June 26.



                                      Last edited by The Pretender; 05/06/2019, 19:19.
                                      There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                      Comment


                                      • #39
                                        TUSSEN CEED EN SPORTAGE

                                        KIA XCEED GEPRESENTEERD

                                        De Ceed-familie van Kia bestaat op moment van schrijven al uit de Ceed, de Ceed Sportswagon en de gelikt gelijnde Proceed. Vandaag voegt het Zuid-Koreaanse merk nóg een carrosserievariant aan het gamma toe: deze XCeed.

                                        Gezien het succes van cross-overs, SUV'en alles daar tussenin, doe je er als autofabrikant slim aan om een zo groot mogelijk aanbod hoogpotigen in je showroom te hebben staan. Kia lijkt dat als geen ander te begrijpen. Het merk heeft in Nederland al de Stonic, Soul, Niro, Sportage en Sorento in het gamma en die op formaat gerangschikte lijst wordt nu aangevuld met deze XCeed, een nieuw model dat zich nestelt tussen de reguliere Ceed hatchback en de Sportage.

                                        Plaatsing

                                        De XCeed is een model dat enige duiding behoeft. Wie snel kijkt, zou de auto zomaar weg kunnen zetten als een opgehoogde Ceed met stoere details in de stijl van auto's als de Ford Focus Active. Niets is minder waar. Hoewel de XCeed diverse designtechnische overeenkomsten vertoont met de Ceed, draagt deze nieuwkomer een compleet eigen koets. Daarmee is de XCeed grofweg wat de Mercedes-Benz GLA-klasse tot de reguliere A-klasse is. Kia omschrijft het model zelf als een auto die het praktische gemak van een SUV (hoge zit) combineert met het meer dynamische karakter van een hatchback, al blijkt de vering van de XCeed wel iets anders te zijn afgesteld dan die van de Ceed. De stuurinrichting is onder de loep genomen en daardoor moet de auto directer op input reageren. De besturing is ook iets lichter. De gulden middenweg?

                                        De XCeed meet 4,4 meter in de lengte en daarmee is hij 8,5 centimeter langer dan de Ceed, maar weer 9 centimeter korter dan de Sportage. De wagenhoogte ligt op 1,5 meter en dat maakt de XCeed 5 centimeter hoger dan de Cees, maar 15 centimeter lager dan zijn grotere broer. De wielbasis van de XCeed komt met 2,65 meter wel netjes overeen met die van de Ceed. De ten opzichte van die Ceed toegenomen wagenlengte heeft onder andere een positief effect op de bagageruimte, die is in de XCeed met 426 liter namelijk 31 liter groter dan die van de Ceed. Wie de achterbank platgooit, kan 1.378 liter meezeulen. De bodemvrijheid van de XCeed is tot 4,2 centimeter groter dan die van de Ceed.

                                        Uiterlijk

                                        Hoewel de XCeed sterke overeenkomsten vertoont met de reguliere Ceed, zijn slechts de voorportieren van deze modellen onderling uitwisselbaar. De XCeed heeft duidelijk langere overhangen, maar ook een beduidend vlakker liggende achterruit dan zijn brave broer. Andere opvallende zaken: de XCeed heeft opvallend geknepen led-achterlichten en led-koplampen waar een hapje uit lijkt te zijn genomen. Kia spreekt zelf van Z-vormige koplampen. Kunststof aankleding rond de wielkasten en op de dorpels zijn duidelijk ingrediënten uit het receptenboek van de cross-overs, hetzelfde geldt voor het zilverkleurige deel in de achterbumper. Leuk detail: de lakkleur Quantum Yellow die je op deze foto's ziet, is exclusief voor de XCeed.

                                        Interieur

                                        Vanbinnen zijn de verschillen met de Ceed minder groot. De interieurs van beide modellen zijn nagenoeg identiek. Net als de nieuwe (e-)Soul komt de XCeed beschikbaar met een 10,25-inch groot infotainmentscherm dat gekoppeld is aan een systeem dat zowel met Apple CarPlay en Androit Auto als met Kia's UVO Connect overweg kan. De XCeed is de eerste Kia die optioneel leverbaar is met een 12,3-inch groot digitaal instrumentarium.

                                        Motoren

                                        Ook de motorenlijst verraadt dat de XCeed meer naar de reguliere Ceed neigt dan naar zijn overige familieleden. Die begint met de 1.0 T-GDI, een driecilinder waarvan de 100 pk sterke instapversie niet op de prijslijst van de XCeed komt te staan. De leveringslijst trapt namelijk af met de 120 pk sterke variant van die machine, een blok dat altijd gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak. Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h is daarmee in 11,3 tellen voorbij. Zijn topsnelheid: 186 km/h.

                                        Hoger in de pikorde staat de 140 pk 1.4 T-GDI, een viercilinder die zowel met de handbak als met een zeventraps DCT-automaat met dubbele koppeling leverbaar is. Met handbak heb je in deze variant de 100 km/h in 9,4 seconden op de klok. De versie met automaat neemt er 0,1 tel langer de tijd voor. In beide gevallen ligt de topsnelheid op 200 km/h.

                                        Mild-Hybrid diesel én plug-in op komst

                                        Kia heeft van de Ceed een GT-versie in het gamma die met een 204 pk sterke 1.6 T-GDI is uitgerust. Je raadt het al: die krachtbron komt ook in de neus van deze XCeed te liggen. Deze 1.6 is in Nederland alleen met de automaat te krijgen. In deze topversie tik je in 7,5 seconden de 100 km/h aan. De topsnelheid ligt op 220 km/h. Een verschil met de Ceed: deze XCeed moet het zonder diesels stellen en dat betekent dat de 1.6 CRDI aan de neus van de XCeed voorbijgaat. Kia meldt dat later ook een plug-in hybride én een dieselversie met mild-hybridtechniek aan het programma worden toegevoegd.

                                        Verbruikscijfers zijn nog niet vrijgegeven. De XCeed rolt straks in het Slowaakse Zilina van de band, een locatie waar ook de Ceed en Proceed worden geproduceerd. De auto vindt begin oktober zijn weg naar onze dealers. Prijzen volgen in de aanloop naar deze marktintroductie.











                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #40
                                          Wow, die mag gezien worden, knap!
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X