Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Ceed (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kia Ceed (2018)

    KIA PRESENTEERT VOLLEDIG NIEUWE CEED

    EUROPESER DAN OOIT

    Kia heeft zojuist een volledig nieuwe Ceed gepresenteerd. Inderdaad, zonder apostrof. Dat moet Europeser klinken en dat houdt natuurlijk verband met de rest van de auto!

    De volledig nieuwe Ceed moet de Europese klant beter dan ooit aanspreken. Dat is het voornaamste doel dat Kia met zijn derde generatie Ceed lijkt te hebben. De auto is getekend en ontwikkeld in het Europese designcentrum dat Kia in Frankfurt heeft. In landen als de Verenigde Staten komt deze Ceed dan ook niet, daar heeft Kia de Forte in diverse smaken in de aanbieding. Vanaf heden heeft Kia de apostrof uit de modelnaam verwijderd. Ceed staat overigens voor " [...]een auto voor de Community of Europe, met een Europees Design". Tot op heden waren de eerste twee generaties goed voor zo'n 1,3 miljoen verkochte exemplaren. Dat aantal moet fors omhoog. Groeien is wat Kia wil.

    Zoals verwacht is de nieuwe, opnieuw onder leiding van Chief Design Officer Peter Schreyer (en Gregory Guillaume, European Head of Design) ontworpen Ceed technisch sterk gerelateerd aan de i30 van concerngenoot Hyundai. Vanbuiten is wel alles anders, ook ten opzichte van de vorige Ceed. De auto meet 4,31 meter en daarmee is hij net zo lang als zijn voorganger. Wel is de Ceed 2 centimeter breder en 2,3 centimeter lager dan voorheen, wat de hatchback een dynamischer uiterlijk geeft. De wielbasis blijft met 2,65 meter gelijk, al is die daarmee net zo groot als die van de i30. De overhang aan de voorzijde is 2 centimeter korter dan voorheen terwijl die centimeters er achter juist bij zijn gekomen. De bagageruimte is met 395 liter 15 liter groter dan die van de vorige Ceed. Een knipoog naar andere modellen binnen de Kia-familie, en naar de GT- en GT Line-smaken van de vorige Ceed, is de leddagrijverlichting die uit vierkantjes bestaat.

    Natuurlijk is ook het interieur compleet nieuw. Kia zegt betere materialen te hebben toegepast en monteert een ogenschijnlijk 'zwevend' 5-, 7-, of 8-inch groot infotainmentscherm. De grootste variant ondersteunt ook navigatie. Een verwarmde voorruit staat op de optielijst, hetzelfde geldt voor een inductielader voor smartphones en verwarmbare en geventileerde voorstoelen. Zelfs een verwarmbare achterbank is op de optielijst te vinden.

    Ook de nieuwe Ceed wordt volgestopt met de laatste generatie veiligheidssystemen. Zo kan de auto op de snelweg tot een snelheid van 130 km/h zelfstandig acceleren, remmen en sturen. Wel moet je je handen aan het stuur laten. De Ceed is de eerste Kia in Europa die met dit Lane Following Assist gedoopte systeem beschikbaar komt. Uiteraard zit dit systeem niet standaard op elke Ceed. Voor een vermoeidheidswaarschuwing en een noodremsysteem met voetgangersdetectie geldt dat overigens wel.

    De internationale motorenlijst begint met een 99 pk sterke 1,4-liter viercilinder benzinemotor. Daarboven zet Kia de bekende 120 pk sterke 1.0 T-GDi en een 140 pk sterke 1.4 T-GDi. Tussen die geblazen 1.0 en 1.4 zet Kia nog een atmosferische 1.6 GDi die 132 pk levert. Dieselaars kunnen de 115 pk en 280 Nm en de 136 pk en 280 Nm sterke smaken van een nieuwe 1.6 CRDi aan hun boodschappenlijstje toevoegen. De 120 pk sterke 1.0 T-GDi en de 140 pk sterke 1.4 T-GDi zijn de enige benzinemotoren die naar Nederland komen. Wel komen beide dieselmotoren naar ons land. Schakelen geschiedt middels een handgeschakelde zesbak of een zeventrapsautomaat. Die laatste is alleen op de 1.4 T-GDi en de 1.6 CRDi te krijgen. De Ceed is in de rijmodi Normal en Sport te zetten.

    Vanaf de tweede helft van dit jaar staat de nieuwe Ceed in de Nederlandse showrooms. De driedeurs Pro_Ceed lijkt niet meer terug te keren. Wel volgt later een nieuwe stationwagenversie. Kia breidt de Ceed-line-up verder uit met nog minimaal één onbekend model, een auto waar de Proceed Concept al naar hintte. De op deze pagina getoonde vijfdeurshatchback staat overigens naast een tweede Ceed-variant in Geneve. Welke dat is, houdt Kia nog even geheim. Prijzen volgen in een later stadium.

    Bron: Autoweek











    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Ze worden alsmaar mooier die Kiaatjes. Toppie!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        In dit kleur valt het nog mee, maar zoals hieronder in profiel ... Boring. Ook de achterkant. Die lijkt zo hard op de Hyundai i30, terwijl de vorige Cee'd een heel onderscheiden persoonlijkheid had. En dus ook gewoon persoonlijkheid had, in tegenstelling tot dit model.

        Comment


        • #5










          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            KIA CEED KOMT OOK ALS GT

            'WARME' HATCH, GEEN N-EVENKNIE

            De eerder vandaag gepresenteerde Kia Ceed komt er ook weer als GT. Een sportieve variant dus, al zit de auto net als zijn voorganger nadrukkelijk niet in het hot hatch-territorium.

            In plaats daarvan presenteert Kia de Ceed GT straks als een milde sportieveling, meer een snelle auto voor lange afstanden dan een rasechte sportieveling. Daarmee doet de auto zijn naam in elk geval eer aan. Desgevraagd geeft het merk tijdens de introductie van de Ceed aan dat een N-achtige hardcore-hot-hatch niet op de planning staat. "We willen ons differentiëren van Hyundai. Wij hebben de Stinger, Hyundai heeft de N. De i30 N zit bovendien in een druk bevochten stukje van de markt, waar op dit moment al heel veel aanbod is."

            De Cee'd GT met apostrof – het vorige model dus – was evenmin een echte hot hatch. Die auto beschikte over 204 pk, een stevige hoeveelheid, waar de nieuwe GT ongetwijfeld wat aan toe weet te voegen. Daarvoor monteert Kia een krachtige versie van de 1.6 T-GDi in de auto. Voordat het zover is, krijgen we de Ceed nog als Sportswagon te zien.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Ik vind het design van de nieuwe kia's wel mooi, en die blauwe kleur staat hem wel zeer goed, vind het een zeer mooie kleur
              2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

              Comment


              • #8
                Echt Europees mooi.

                Comment


                • #9
                  peter schreyer doet dat goed

                  Comment


                  • #10
                    Wel fijn, een knopje om het dichtsbijzijnde circuit op te zoeken.
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • #11
                      Presentatie in Munchen:













                      Bron en pics: [www.autokopen.nl]
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13






                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            KIA CEED OOK ALS STATIONWAGON NAAR GENÈVE

                            PROCEED VOLGT, MAAR NIET ALS DRIEDEURS

                            Kia liet eerder al doorschemeren dat er een tweede Ceed-versie op de Autosalon van Genève zou worden gepresenteerd.

                            Kia's Vice President Marketing & Product Planning Artur Martins liet aan AutoWeek weten dat het zal gaan om de stationwagonvariant, die waarschijnlijk opnieuw Sportswagon gaat heten. Daarmee is meteen een belangrijke variant aan het gamma toegevoegd, want als auto voor Europa kan de nieuwe Ceed niet zonder de extra ruime variant. Martins bevestigt dat: "Dit is met afstand de belangrijkste variant voor deze markt."

                            Op termijn volgt er nog een variatie op het Ceed-thema, de Proceed. In tegenstelling tot eerdere auto's met die naam zal het niet om een driedeurs gaan, maar om een langgerekte vijfdeurs in de stijl van de op de IAA gepresenteerde Proceed Concept. Dat hoeft niet te betekenen dat we straks een shooting brake-achtige auto krijgen voorgeschoteld, want ook een liftback-achtig model in navolging van de Hyundai i30 Fastback lijkt tot de mogelijkheden te behoren.


                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              KIA CEED SPORTSWAGON OPGEDOKEN

                              ZOALS BELOOFD

                              Tijdens de onthulling van de volledig nieuwe Ceed, als hatchback, liet Kia aan AutoWeek weten dat het in Genève een tweede variant zou presenteren: de stationwagon. Die ruimtelijke Ceed krijgt opnieuw de toevoeging Sportswagon en laat zich nu al voortijdig zien.

                              Daarmee is meteen een belangrijke variant aan het gamma toegevoegd, want als auto voor Europa kan de nieuwe Ceed niet zonder de extra ruime variant. Artur Martins, Kia's Vice President Marketing & Product Planning, bevestigde dat: "Dit is met afstand de belangrijkste variant voor deze markt." De nieuwe Ceed-familie krijgrt later overigens gezelschap van nog een variant. Dat wordt de opvolger van de driedeurs Ceed van de uitgaande generatie. In welke vorm die auto precies opdroogt, is nog even een geheim. Kia meldde aan AutoWeek dat het om een model gaat waar in ieder geval de sportiviteit van de Proceed Concept in verwerkt zit. Reken dus op een liftback- of shooting brake-achtig model. Meer informatie volgt een dezer dagen!



                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                DIT IS DE KIA CEED SPORTSWAGON

                                HELEMAAL IN BEELD

                                Vanochtend konden we je al de eerste foto's van de nieuwe Ceed Sportswagon laten zien. Nu hebben we de auto gespot op de beursvloer van Genève

                                De Sportswagon is, zoals verwacht, de belangrijkste Ceed-variant voor de Europese markt, zo wist Artur Martins, Kia's Vice President Marketing & Product Planning, ons bij de onthulling van de Ceed hatchback al te vertellen. Straks krijgen de Ceed hatchback en deze Ceed Sportswagon gezelschap van een derde Ceed-versie. Wat dat precies gaat worden, zal spoedig blijken.

                                De Ceed hatchback groeide aardig ten opzichte van zijn voorganger en dat betekent dat ook deze stationversie in de basis meer kan verstouwen dan de vorige Ceed Sportswagon, een auto die 528 liter op wist te slokken. Dat blijkt te kloppen: de Ceed Sportswagon kan 600 liter meebrengen. Meer informatie volgt spoedig!











                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Rij-impressie: Kia Ceed

                                    OP ZOEK NAAR HET EUROPA-GEVOEL

                                    Het aanbod voor een korte kennismaking met de nieuwe Kia Ceed sloegen we niet af. Het merk heeft de mond vol van Europees-dit en Europees-dat, iets wat wij meteen zouden kunnen merken. We pakken een heel vroeg exemplaar beet.

                                    Aziatische merken die auto's introduceren in Europa, mogen graag roepen dat die érg Europees zijn. De Koreaanse afkomst van de Ceed mag je daarom wat Kiabetreft gerust vergeten. Het merk heeft Europa zelfs verstopt in de naam van de auto, die helemaal niets met zaad te maken heeft, maar juist met Community of Europe, with European Design. Ceed. Je moet er maar op komen … De derde generatie Ceed verschijnt na de zomer in de showrooms. Eerst als vijfdeurs hatchback en iets later als stationwagon. Een derde variant komt dan nog in 2019. Binnenkort gaan we uitgebreider rijden met de nieuwe Ceed, maar we konden nu alvast met nog gecamoufleerde exemplaren een eerste indruk opdoen.


                                    DYNAMISCHER UITERLIJK

                                    Het zwartwit geblokte kleed is nergens voor nodig, want de Ceed is inmiddels allang getoond aan het publiek. Deze testexemplaren zijn echter de enige auto's die nu voorhanden zijn om wat mee te rijden, dus daar kijken we dan graag even doorheen. De auto is getekend en ontwikkeld in het Europese designcentrum van Kia in Frankfurt. Zoals verwacht is de nieuwe, opnieuw onder leiding van Chief Design Officer Peter Schreyer (en Gregory Guillaume, European Head of Design) ontworpen Ceed technisch sterk gerelateerd aan de i30 van concerngenoot Hyundai. Het uiterlijk is wel anders, ook ten opzichte van de vorige Ceed. De auto meet 4,31 meter en daarmee is hij net zo lang als zijn voorganger. Wel is de Ceed 2,0 centimeter breder en 2,3 centimeter lager dan voorheen, wat de hatchback een dynamischer uiterlijk geeft. De wielbasis blijft met 2,65 meter gelijk en is daarmee net zo groot als die van de i30. De overhang aan de voorzijde is 2,0 centimeter korter dan voorheen, terwijl die centimeters er achter juist bij zijn gekomen. De bagageruimte is met 395 liter nu 15 liter groter dan bij de vorige Ceed.

                                    We kunnen de auto rijden op een afgesloten testcircuit dat ruwweg uit drie onderdelen bestaat. Een vier kilometer lange kombaan (zeg maar een eindeloze snelweg), een mickey-mousecircuitje met een mooie variatie aan korte en lange bochten en een martelparcours met allerlei soorten wegdekken. We rijden de 1.4 T-GDI, de sterkste benzineversie, en het valt op dat die mooi van onderuit oppakt. Hij wil niet per se op toeren worden gehouden en dat geeft wat rust. Schakelen doet hij precies en licht, misschien iets té licht, al hebben we het vermoeden dat het een onvolkomenheid kan zijn van deze auto uit de voorproductie. Een klein beetje meer weerstand in de bak had goed gepast bij het stevige gevoel dat de auto geeft. Op het bochtenparcours voelt hij stabiel en veilig aan. Hij zit prettig, je kunt een goede zitpositie vinden en het enige wat we daarop aan te merken hebben, is dat veel mensen de zitting misschien wat kort zullen vinden. In een Volkswagen Golf, bijvoorbeeld, geven de zittingen net wat meer steun.


                                    HOUDT HET MIDDEN

                                    Natuurlijk is het interieur compleet nieuw. Kia heeft zichtbaar betere materialen toegepast en monteert een ogenschijnlijk 'zwevend' 5-, 7-, of 8-inch infotainmentscherm. De grootste variant ondersteunt ook navigatie. Een verwarmde voorruit staat op de optielijst en hetzelfde geldt voor een inductielader voor smartphones en verwarmbare en geventileerde voorstoelen. Met de binnenruimte is het ook prima in orde; vier volwassenen hebben goed plek. Ook is de nieuwe Ceed volgestopt met de laatste generatie veiligheidssystemen. Zo kan de auto tot een snelheid van 130 km/h zelfstandig accelereren, remmen en sturen. Wel moet je je handen aan het stuur houden. De Ceed is de eerste Kia in Europa die met dit Lane Following Assist gedoopte systeem beschikbaar komt. Uiteraard zit dit systeem niet standaard op elke Ceed. Voor een vermoeidheidswaarschuwing en een noodremsysteem met voetgangersdetectie geldt dat overigens wel.

                                    De Ceed heeft een Drive Mode-keuze, waarmee je een aantal instellingen van de auto naar je hand kunt zetten. De besturing, de gasreactie en het motorkarakter zijn in te stellen in een normale en een sportmodus. Het spreekt vanzelf dat één en ander invloed heeft op het verbruik; de fabrieksgegevens hierover worden op dit moment overigens nog niet vrijgegeven, maar zullen er zeker zijn wanneer we tweede helft juni met de officiële auto's gaan rijden.

                                    Is Kia geslaagd in de Europese opzet? Na de eerste kilometers zouden we zeggen van wel. We houden in dit werelddeel van een wat steviger onderstel, van een interieur dat is opgetrokken uit mooie materialen en van een vleugje sportiviteit in een auto. Dát zit er allemaal in. Een vergelijkende test met de Europese concurrentie is echt iets om naar uit te kijken.


                                    OORDEEL

                                    • +Krachtige 1,4-liter turbomotor
                                    • +Goed ruimteaanbod
                                    • -Schakelt erg licht
                                    • -Korte zittingen voorstoelen


                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Knappe auto.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X