Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Combo Tour (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel Combo Tour (2018)

    NIEUWE OPEL COMBO TOUR GEPRESENTEERD

    OP FRANSE LEEST GESCHOEID

    Opel presenteert een volledig nieuwe Combo Tour, een auto die wegens de inlijving van het merk in de PSA Groupe voor het eerst volledig op Franse leest is geschoeid.

    Vorige week kondigde de PSA Groupe aan dat het op korte termijn drie nieuwe LAV's zou presenteren, Leisure Activity Vehicles voor de merken Peugeot, Citroënen Opel, waarvan de eerste enkele dagen later werd gepresenteerd: de personenversie van de nieuwe Citroën Berlingo. Nu presenteert Opel zijn nieuwkomer: de Combo Tour.

    De nieuwe Combo Tour - de bestelversie Combo volgt later - deelt zijn basis met zijn Franse broers en dat betekent dat Opels nieuwe 'ludospace' gebruikmaakt van de EMP2-basis die ook onder modellen als de 308, 3008, 5008, Citroën C5 Aircross en de DS7 Crossback zit. Niet langer is de Combo dus, zoals het uitgaande model, een gerebadgede Fiat Doblo. De Combo Tour krijgt een snuit waarin duidelijk overeenkomsten te zien zijn met bijvoorbeeld de Mokka X en, in iets mindere mate, de Crossland X. De rest van de auto is net als bij de al gepresenteerde nieuwe Berlingo weinig verrassend ten opzichte van de vorige generatie Berlingo en Partner.

    De nieuwe Combo Tour is, inderdaad net als de Berlingo, leverbaar in een 4,40 meter lange en een 4,75 meter lange uitvoering met twee schuifdeuren. Bovendien is de Combo Tour als vijf- en als zevenzitter te krijgen, zowel in de korte als de lange versie. De korte variant heeft een 597 liter grote bagageruimte, terwijl de lange variant met alle drie de zitrijen in gebruik 850 liter aan spul mee kan zeulen. Door de stoelen achterin om te klappen kan in de korte en de lange variant respectievelijk 2.126 en 2.693 liter mee. Tegen betaling kun je een te openen achterruit krijgen.

    De generatiewisseling geeft de Combo Tour toegang tot een hele rits voor het model nieuwe veiligheidssystemen. De lijst systemen bestaat uit onder meer uit een vermoeidheidsassistent, een achteruitrijcamera, Forward Collision Alert, adaptieve cruisecontrol en verkeersbordherkenning. Verder maakt de auto kennis met zaken als verwarmbare voorstoelen en een verwarmbaar stuurwiel, een stuurwiel dat met leer is omhuld, een glazen panoramadak, een head-up display. Vierwielaandrijving blijft een onbekend gegeven voor de Combo Tour. Wel krijgt de auto IntelliGrip mee, een speciale optionele tractiecontrole die in combinatie met de automaat te krijgen is.

    Opel stelt diverse infotainmentsystemen beschikbaar, waarbij het grootst leverbare scherm 8 inch meet. De systemen kunnen alle overweg met Apple CarPlay. Meer gemak komt optioneel van een 230 volt stopcontact en van een inductiepad om smartphones op te laden.

    Op de motorenlijst zet Opel - je raadt het nooit - benzine- en dieselmotoren, alle geblazen blokken. Waarschijnlijk gaat het om de 1.5 BlueHDi diesel en de 1.2 PureTech-benzinemotor. Die laatste is er bij Citroën in ieder geval met 110 en 130 pk. De diesel is er met vermogens van 75, 100 en 130 pk. Schakelen gaat in principe met een handgeschakelde vijf- of zesversnellingsbak. De achttrapsautomaat is een optie.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Van de lelijkste vind ik dit de mooiste.

        Comment


        • #5
          Ook dit ziet er een fris, vernuftig, degelijk, goed afgewerkt, probleemloos en waardevast karreke uit ... doet eveneens niet aan een veredelde camionette denken ...

          Comment


          • #6
            lijkt op veredelde Citan... terwijl dat al een veredelde Kangoo is. ;-)
            MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

            Comment


            • #7










              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                edit





                Last edited by Jocar; 26/06/2018, 09:11.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  In februari dit jaar stelde Opel de nieuwe Combo Tour aan de wereld voor. Nu is de nieuwe ludospace er ook als bestelversie.


                  Waar de vorige generatie Opel Combo in feite een Fiat Doblò was, is deze gloednieuwe generatie op Franse leest geschoeid. Opel maakt tegenwoordig immers deel uit van de PSA Groupe en dat betekent dat de auto net als zijn nieuwe broers Citroën Berlingo en Peugeot Rafter (voorheen Partner) op het modulaire EMP2-platform van dat Franse concern staat. De Combo Tour, de personenversie van de auto, is reeds gepresenteerd en nu komt de bestelversie, simpelweg Combo geheten, de gelederen versterken.

                  Net als de Combo Tour komt ook de Combo beschikbaar in twee lengtematen. Er is een korte variant met een lengte van 4,40 meter en een lange versie die zich over een afstand van 4,75 meter uitstrekt. Beide versies zijn met twee of drie zitplaatsen te krijgen en ook is er een variant met dubbele cabine beschikbaar. De korte versie heeft een wielbasis van 2,79 meter en heeft een laadruimte met een inhoud van 3,3 tot 3,8 kubieke meter. Objecten met een lengte van maximaal 3,1 meter moet je daarin kunnen meenemen. Wie langer spul wil meenemen, kan opteren voor een Combo met achterdeuren en een dakluik. De 4,75 meter lange variant van de Combo heeft een wielbasis van 2,98 meter en heeft een laadruimte met een inhoud tot 4,4 kubieke meter. Hierin moet je voorwerpen met een lengte tot 3,44 meter mee kunnen zeulen. De laadvloer bevindt zich op 55,7 centimeter van de grond. De laadruimte is tussen de wielkasten breed genoeg voor een Europallet.

                  Opel rust de Combo uit met een overbeladingsindicator, een systeem dat aangeeft of de auto te zwaar beladen is. Op de optielijst verschijnt onder andere een Permanent Rear View Mirror, een digitale achteruitkijkspiegel. Deze geeft niet alleen een beeld van wat zich achter de auto afspeelt, maar geeft ook het beeld weer dat een tweede camera in de dode hoek rechtsachter ziet. Tevens optioneel is Flank Guard, in feite parkeersensoren die de zijkant van de auto in de gaten houden. Wat infotainment betreft, levert Opel optioneel infotainmentsystemen die kunnen omgaan met zaken als Apple CarPlay en Android Auto.

                  De nieuwe Combo is vanaf september te bestellen. Prijzen en informatie over de aandrijflijnen volgen in een later stadium.











                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10








                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Raar dat ze nog niks zeggen over de motor, terwijl Peugeot en Citroën dat wel gewoon doen.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Raar dat ze nog niks zeggen over de motor, terwijl Peugeot en Citroën dat wel gewoon doen.
                        Zal wel dezelfde zijn als bij hun zeker?
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            MEER COMFORT, MAAR MINDER RUIMTE

                            GEREDEN: NIEUWE OPEL COMBO

                            Hoewel de vorige, bij Fiat ingekochte Combo door Opel indertijd haast verontschuldigend als een tussenmodel werd aangekondigd, heeft hij zeven lange jaren meegedraaid. De nieuwe Combo is helemaal à la PSA, met toch wat Opel-elementen.

                            De gedaantewisseling van de Combo betekent allerminst het einde van de FiatDoblò, voor zover daarover een misverstand zou bestaan. Het is misschien tegen het zere been van Opel, maar de Doblò is mogelijk een alternatief voor Combo-rijders die het nieuwe model niet zien zitten. Dat kan het geval zijn wanneer de rolmaat uit de achterzak komt: die is onverbiddelijk in de vaststelling dat de uitgaande Combo groter is dan de nieuwe. Zowel de nieuwe Combo L1 als L2 hebben een 4 cm kortere laadvloer, wat in de wereld van de (compacte) bestelauto net het verschil kan maken. Dat geldt zeker voor de laadhoogte, die met maar liefst 20 cm is afgenomen. En er is geen verhoogde versie in zicht. Om het zout nog iets dieper in de wond te wrijven: de basismotor gaat van 90 pk (1.3 CDTI) naar 75 pk (1.6 D), terwijl het laadvermogen voor die versie met maar liefst een kleine 100 kg afneemt. Wat laadvolume is er een verlies van 0,1 m3 bij de L1H1 en 0,3 m3 bij de L2H1. De oude L2H2 kwam zelfs tot 5,0 kubieke meter. Serieuze verschillen, die bij de zwaardere versies slinken. Maar goed, het is extra zaak om bij de overstap naar een oude naar een nieuwe Combo even na te gaan of de specificaties voldoen. Een mooie innovatie is de functie waarmee je per druk op de knop (in de laadruimte) kunt zien of de auto niet te zwaar beladen is.

                            Soepel en stil

                            Wat afmetingen betreft is de Combo dus in het nadeel van zijn voorganger, maar als het om het rijden gaat niet. De korte proefrit onthulde nog niet alle geheimen, maar meteen is duidelijk dat comfort en raffinement de boventoon voeren. De nieuwe 1.5 dieselmotor van 130 pk/300 Nm is erg soepel en stil, maar had ondanks die niet kinderachtige specificaties best moeite met de pakweg 1.400 kg eigen massa plus de 250 kg lading die achterin was geplaatst. Even wennen is de naar verhouding nogal hoog gepositioneerde versnellingspook, waarvan de bediening overigens probleemloos is. Niet zo goed zijn de buitenspiegels, die voor een bestelauto te klein zijn; er verdwijnt rechts gemakkelijk een hele auto in. Dodehoekwaarschuwing is alleen als optie verkrijgbaar op de twee duurste uitvoeringen, maar had uiteraard standaard moeten zijn.

                            Het verschil in comfort met de vorige Combo is aanzienlijk, in het voordeel van de nieuwe welteverstaan, al flatteert hier de lading de boel allicht nog. Een fijn onderstel (EMP2 met achteraan elementen van de vorige Partner/Berlingo), met een rustige, gelukkig niet erg indirecte besturing (zoals bij Expert/Jumpy) en veel stabiliteit. Het interieur is aantrekkelijk vormgegeven en telt erg veel opbergmogelijkheden. Hoewel het display en het instrumentarium duidelijk de moderne PSA-stijl volgen en het paneel van de warmtehuishouding rechtstreeks uit de Jumpy/Expert komt, zijn er voldoende Opel-elementen te vinden om de Combo een eigen identiteit te geven - veel meer dan in de vorige Combo - zoals specifieke Opel-hendels aan de stuurkolom, het (multifunctionele) stuurwiel zelf en bijvoorbeeld de lichtschakelaar als draaiknop links op het dashboard.

                            Prettiger

                            De voorlopige conclusie is dat de nieuwe Combo veel prettiger is in de omgang dan zijn voorganger, maar dat hij wat praktische bruikbaarheid daarbij vooralsnog in de schaduw staat.Vanaf november bij de dealers.







                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15




                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR DANGEL

                                OPEL COMBO KRIJGT 4X4-VERSIE

                                Opel heeft een vierwielaangedreven versie van de Combo gepresenteerd. Het gaat om de bestelversie, een auto die in Nederland simpelweg als Combo in de orderboeken staat maar die in diverse andere Europese landen Combo Cargo heet.

                                Net als zijn bestelbroertjes van Peugeot (Partner) en Citroën (Berlingo) maakt Opel's aan die auto's gerelateerde Combo kennis met een 4x4-systeem van het Franse Dangel. De 4x4-ombouw kost in Duitsland € 6.400 euro en is alleen mogelijk op de Combo met 130 pk sterke dieselmotor in de neus, een blok dat gekoppeld moet zijn aan een handgeschakelde zesbak. Het gemiddeld gecombineerd verbruik moet op 6,8 l/100 km liggen.

                                De vierwielaangedreven Combo is onder andere in de standen Eco en Auto 4WD te zetten. In Eco-modus worden alleen de voorwielen aangedreven, dat scheelt natuurlijk weer in het verbruik. In Auto 4WD-modus wordt het vermogen ook naar de achteras gestuurd als de voorwielen tractie verliezen. Dan is er nog de R.Lock-modus, een stand waarin de auto altijd vierwielaangedreven is. De Combo-met-Dangel-DNA staat in de basis 2 centimeter hoger op zijn poten dan de reguliere Combo en is voorzien van platen die zaken als de motor en versnellingsbak moeten beschermen tijdens avonturen naast de gebaande paden. Optioneel is de Combo ook met 8 centimeter grotere bodemspeling te krijgen.













                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17








                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Serieus dure optie die 4x4 ombouw. Prijslijst maand of 2 geleden ontvangen amai seg.

                                    Wel heel conten van de 'mijne'. Super bakske om mee te rijden.
                                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                    1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                    2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                    2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                    Comment


                                    • #19
                                      IN LIJN MET ELEKTRISCHE BESTELLER

                                      OPEL COMBO-E LIFE IS ELEKTRISCHE RUIMTEREUS

                                      Opel voegt een elektrisch model aan zijn leveringsgamma toe. De Combo Life is er nu net als zijn voor de bedrijfswagenmarkt bestemde broertje in volledig elektrische vorm. Hij staat vanaf het najaar bij de dealers.

                                      Het elektrische leveringsgamma van Opel begint aardig vorm te krijgen. Het merk heeft al de Corsa-e, Mokka-e, Zafira-e Life en de bedrijfswagens Vivaro-e en Combo-e. Later dit jaar voegt Opel ook een elektrische Movano aan zijn leveringsgamma toe, de Movano-e, maar eerst lanceert Rüsselsheim de elektrische personenuitvoering van de Combo-e, de Combo-e Life!

                                      De voorheen Combo Tour geheten Combo Life is de begin 2018 gepresenteerde personenversie van de Combo, het equivalent van de Citroën Berlingo, Peugeot Rifter en Toyota Proace City Verso. De Combo op grijs kenteken werd onlangs als Combo-e met een elektrische aandrijflijn gepresenteerd en vanaf nu is ook de Combo Life op geel kenteken als EV verkrijgbaar. Het mag geen verrassing heten dat de Combo-e Life net als zijn bestelbroertjes een 136 pk en 260 Nm sterke elektromotor op de vooras krijgt, die 'm in 11,2 seconden naar de 100 km/h helpt. De topsnelheid is elektronisch afgeregeld op 130 km/h. De actieradius is vastgesteld op 280 kilometer. Het accupakket is aan een 100 kW DC-snellader in een ongeveer een half uur tot 80 procent van zijn capaciteit op te laden. Een 3-fasen 11 kW-boordlader is standaard.

                                      De Combo-e Life is net als zijn zusjes op grijs kenteken in twee lengtematen leverbaar. Zowel de 4,4 als 4,75 meter lange variant is verkrijgbaar met vijf of zeven zitplaatsen. De bagageruimte van de korte variant bedraagt, als vijfzitter, 597 liter. De langste Combo-e Life heeft - eveneens als vijfzitter - 850 liter bagageruimte. Het maximum trekgewicht bedraagt 750 kilometer en dat is natuurlijk goed nieuws voor wie weleens iets aan de haak hangt. Voor wie weleens naast het asfalt terechtkomt of graag door sneeuw of blubber ploetert, heeft Opel IntelliGrip-tractiecontrole op de optielijst gezet.

                                      Vanaf het najaar is de Combo-e Life bij de dealers te vinden. Prijzen volgen in de aanloop naar de marktintroductie. Het is nu wachten tot Citroën, Peugeot en Toyota met de elektrische afgeleiden van de Berlingo, Rifter en Proace City Verso op geel kenteken komen.
















                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Opel Combo-e Life (2022) | Kann der elektrische Opel Combo Alltag?

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X