Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot Rifter (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Peugeot Rifter (2018)

    PEUGEOT RIFTER VERVANGT PARTNER

    NIEUWE NAAM, ZELFDE CONCEPT, FRISSERE UITVOERING

    In korte tijd maakten we niet alleen kennis met de nieuwe Citroën Berlingo, maar ook met de hagelnieuwe Opel Combo. Peugeot presenteert vandaag de Rifter, de opvolger van de Partner die PSA's ludospace-drieling completeert.

    Rifter. Autoland zal er misschien even aan moeten wennen, maar het is in ieder geval de naam die Peugeot plakt op de opvolger van de personenversie van de Partner, de Tepee.

    Net als zijn hierboven genoemde bestelbroeders staat ook de nieuwe Rifter op PSA's EMP2-platform, een basis waarop de Rifter in twee lengtematen te krijgen is. De Standaardvariant meet net als bij de Berlingo en de Combo Tour, 4,40 meter in de lengte. De Lang strekt zich uit over een afstand van 4,75 meter. Zowel de Standaard- als de Lang-smaak zijn als vijf- en als zevenzitter. De Standaard-versie kan 775 liter aan bagage meebrengen onder de hoedenplank. Wie in de lange variant de achterste bank platgooit, kan tot aan het dak 4.000 liter aan spul kwijt.

    Het neusje van de Rifter vertoont overduidelijk gelijkenissen met de rest van de Peugeot-familie, al komt het achter- en zijaanzicht overeen met dat van zijn PSA-broeders. De auto is rondom voorzien van kunststof randen en ook in de bumpers is het zwarte materiaal waarneembaar. Zelfs op de deurpanelen is een grote strook kunststof geplaatst. Opvallend is de hoge middentunnel, iets dat de Berlingo moet ontberen maar de Combo wel weer heeft.

    Compleet anders dan dat van zijn familieleden is het interieur van de Rifter. Peugeot richt zijn nieuwe ludospace natuurlijk in met de Peugeot-kenmerkende i-Cockpit. Daarin zien we niet alleen een draaiknop waarmee je de automaat bedient, maar ook een (optioneel) 8-inch infotainmentscherm. Een head-up display is ook leverbaar.

    Peugeot brengt ook een GT Line-variant van de Rifter, een optisch sportiever aangeklede versie die is voorzien van Noir Onyx-kleurige accenten rond de grille en op de kappen van de zijspiegels. 17-inch lichtmetaal is bij deze uitvoering aanwezig, hetzelfde geldt voor een met leer bekleed stuurwiel en speciale bekleding.

    Advanced Grip Control is leverbaar voor avontuurlijker ingestelde Rifter-eigenaren, maar wie echt in de modder wil spelen, moet opteren voor de door Dangel ontwikkelde variant met vierwielaandrijving. Op de motorenlijst zet Peugeot een 110 pk sterke 1.2 PureTech-benzinemotor, een blok dat is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak. In de loop van 2019 volgt een 130 pk sterke 1.2 die is gekoppeld aan een achttrapsautomaat. Dieselaars kunnen opteren voor een 75 pk sterke 1.5 BlueHDi en een 100 pk sterke variant van die 1.5, ook die laatste is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak. Een 130 pk sterke 1.5 BlueHDi is standaard gekoppeld aan een achttrapsautomaat.

    Net als zijn concerngenoten maakt ook de Rifter kennis met zaken als adaptieve cruise-control, verkeersbordherkenning, Active Lane Departure Warning, Driver Attention Allert, Active Safety Brake, Trailer Swing Control, een grootlichtassistent, dodehoekdetectie en een 180-gradencamera. Bij de Lang-variant zijn de losse stoelen op de achterste zitrij niet alleen verwijderbaar, maar ook verschuifbaar.

    Prijzen volgen in een later stadium.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      persoonlijk vind ik dit de schoonste van de 3...
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        persoonlijk vind ik dit de schoonste van de 3...
        +1

        Comment


        • #5
          Jammer dat ze er geen motor in gemonteerd hebben.
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            persoonlijk vind ik dit de schoonste van de 3...
            Inderdaad!

            Interieur is echt wel veel mooier geworden!

            Comment


            • #7
              Mooiste en meest volwassen van de drieling.
              Jammer dat onze vorige het geen twee jaar langer heeft volgehouden...
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

              Comment


              • #8
                Presenteert inderdaad nog wel een stukje sterker, deze.
                Middenconsole doet ook heel veel.

                De Citroën versie is altijd al mijn favoriet geweest van de drieling maar nu twijfel ik wel.
                King of the Ludospace - currently running nr. 6

                2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                Comment


                • #9
                  Coole allesdoener, voor mij ook de mooiste van de 3.
                  Over de naam had ik toch ff wat langer nagedacht ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Ik begin steeds meer en meer de ludo's te appreciëren. Voorheen was het vooral een handig iets met veel plaats, zonder enige vorm van luxe. Dat laatste wordt hard aan gewerkt, maar ik vermoed wegens budgetredenen dat ze toch nog achterblijven op de uitrustingen en snufjes. Want de meesten die zo een ludo kopen, zij niet van plan om er €25000 of meer aan te besteden.

                    Maar wie weet in de toekomst.

                    Comment


                    • #11
                      Je moet al alles aanvinken om aan 25000 te raken denk ik, als het al mogelijk is.
                      Onze Partner koste 10.000+ euro minder (wel stockwagen, outlet days én ecopremie).

                      Maar klopt wel.
                      De eerste generatie wa seen omgebouwd camionetje.
                      De Tepee was al ontwikkeld als personenwagen en een stuk comfortabeler.
                      De Rifter lijkt volwassen geworden.
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Je moet al alles aanvinken om aan 25000 te raken denk ik, als het al mogelijk is.
                        Onze Partner koste 10.000+ euro minder (wel stockwagen, outlet days én ecopremie).

                        Maar klopt wel.
                        De eerste generatie wa seen omgebouwd camionetje.
                        De Tepee was al ontwikkeld als personenwagen en een stuk comfortabeler.
                        De Rifter lijkt volwassen geworden.
                        Het is dat wat ik bedoel. Ze kunnen die wagens even goed uitrusten qua comfort, materialen, uitrusting en snufjes zoals bv ne Peugeot 3008 of 508 of eender. Maar dan wordt deze wagen gewoon te duur voor hun doelgroep waardoor ze niet verkopen. Dus daarom mooi interieur en goed comfort, zonder de vele snufjes en dergelijke, waardoor ze de wagen betaalbaar kunnen houden. Want dat is nu net de doelgroep. Velen kopen een ludo als 2de wagen voor de ruimte. Ge steekt er makkelijk een paar fietsen in.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Coole allesdoener, voor mij ook de mooiste van de 3.
                          Over de naam had ik toch ff wat langer nagedacht ;-)
                          ze waren de mopjes over Partnerruil (als ge een vervang-partner kreeg bij onderhoud) waarschijnlijk beu
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • #14
                            Ik wil wel een 4x4 versie.

                            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Ik wil wel een 4x4 versie.
                              Komt eraan



                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Daar klinkt de naam wel beter bij
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • #17
                                  Lekker!

                                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #18
                                    Grappig hoe ze op Facebook volhouden dat dit niet de opvolger van de Partner is
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Natuurlijk is deze camionette de opvolger van de Partner, dat staat buiten kijf.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Die 4x4 versie is zeer geslaagd, als daar nu is die thp 1.6 zou inkomen he, zou het serieus overwegen als family car.
                                        Last edited by TT-911; 21/02/2018, 20:53.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X