Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot Rifter (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    BEKENDE RECEPTUUR

    ELEKTRISCHE PEUGEOT E-RIFTER GEPRESENTEERD

    Peugeot breidt zijn leveringsgamma uit met de e-Rifter, de elektrische variant van de Rifter. Deze elektrische variant van de personenversie van de Partner staat vanaf de tweede helft van dit jaar bij de dealers.

    Er gaat tegenwoordig geen week voorbij zonder dat Stellantis een nieuwe, elektrisch aangedreven variant van een reeds bekend model presenteert. Vorige week was het Opel dat de Combo-e Life presenteerde en vandaag is het Peugeot dat de elektrische e-Rifter voorstelt. De e-Rifter is dus de elektrische variant van de Rifter, een auto die je op zijn beurt moet zien als de personenversie van de Partner. Peugeots equivalent dus van de Opel Combo-e Life.

    Het zal niemand verbazen dat de specificaties van de e-Rifter nagenoeg overeenkomen met die van de e-Partner. Ook de e-Rifter heeft een 136 pk en 260 Nm sterke elektromotor op de vooras die zijn energie put uit een 50 kWh groot accupakket. De e-Rifter bereikt in 11,2 tellen een snelheid van 100 km/h en heeft een topsnelheid van 135 km/h. De elektrische actieradius bedraagt 280 kilometer. Het maximale laadvermogen bedraagt 100 kW, een driefasenlader is standaard. De Peugeot e-Rifter is beschikbaar in twee lengtematen: 4,4 en 4,75 meter. De korte versie is een vijfzitter, de lange variant is ook met zeven zitplaatsen te krijgen. Goed nieuws voor wie weleens iets aan z'n trekhaak hangt: de Peugeot e-Rifter heeft een maximum trekgewicht van 750 kilo.

    Vanbuiten is de e-Rifter nauwelijks van zijn reguliere Rifter-broertjes te onderscheiden. Ook het interieur is nagenoeg identiek, al vind je op de plek waar voorheen een transmissiehendel zat voortaan een 'e-Toggle' om de elektrische Peug' in P, R, N of D te zetten.






























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #82
      Shortreview: Deze elektrische Peugeot is jouw nieuwe bedrijfsPartner

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #83
        Peugeot Rifter in-depth review: a leg-up on Citroen?

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #84
          Geëlektrificeerde gezinnen verheugt u, want de Peugeot e-Rifter is weer helemaal mee met zijn tijd. De Fransen trakteren hem namelijk op een update en die scherpt niet alleen de looks verder aan. Zo geven een paar onderhuidse wijzigingen de elektrische ludospace ook een iets groter rijbereik dan voorheen.












          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #85
            Kan de facelift wel smaken. Met de nieuwe snuit ziet hij er weer eigentijds uit.
            Al blijf ik enkel elektrisch een bizarre move vinden. Mijn garagist begreep er ook niets van, maar die is intussen overgeschakeld naar Renault/Dacia. Dat kan er ook mee te maken hebben...

            Een te hoge prijs met een te klein rijbereik.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

            Comment


            • #86
              Dat rijbereik is écht wel belabberd ja, voor die prijs.

              Als wagen voor een jong gezin vind ik dit soort auto's eigenlijk nog altijd the way to go, eerlijk gezegd, maar wie kan dat nog ophoesten als jong gezin?

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Dat rijbereik is écht wel belabberd ja, voor die prijs.

                Als wagen voor een jong gezin vind ik dit soort auto's eigenlijk nog altijd the way to go, eerlijk gezegd, maar wie kan dat nog ophoesten als jong gezin?
                Inderdaad, max. 280km is echt wel weinig... Bij de e3008 zou hij standaard meer dan 500km zijn...

                Prijs is inderdaad te belachelijk, maar vond de Partner destijds ook al duur voor wat het maar is...

                Comment


                • #88
                  Goh, ik heb in 2015 m'n Partner uit Stock gekocht met best veel opties voor 14.300.
                  8 jaar later verkocht voor 5.000 aan de garagist. Particulier was het waarschijnlijk nog meer geweest.
                  De Rifter was meteen al overpriced.

                  M'n twee Partners waren gewoon verschrikkelijk praktisch. Ik ri liever met de Jogger nu, maar puur praktisch gezien was de Partner meer value for money.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                  Comment

                  Working...
                  X