Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 508 (2018)
Collapse
X
-
GELEKT: NIEUWE PEUGEOT 508
IN GENÈVE ALLE DETAILS
Eerder schreven we al dat Peugeot een volledig 508 zou meebrengen naar Genève. De auto laat zich - helaas voor Peugeot - nu al vanuit alle hoeken bekijken.
Het Franse Leblogauto plaatst een hele rits afbeeldingen van de volledig nieuwe 508, een auto die een andere weg in slaat dan zijn voorganger. De nieuwe 508 lijkt namelijk de vorm aan te nemen van een liftback!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ja, dat ziet er goed uit :o2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Knap zeg, dat heeft Peug goed gedaan.Van toen tot nu:
MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
#6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
#5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
#4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
#3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
#2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
#1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI
Comment
-
Heel knap, zoals verwacht. Inderdaad geen overkill design, maar heel tijdloos en strak.
Interieur is zo mogelijk nog mooier dan van bij de 3008 omdat het navi scherm beter geïntegreerd zit.
Ik ben wel niet zo'n fan van de velgen. Zo'n rotor design toestanden, zijn niet aan mij besteed.
Waaruit leid je af dat de deuren frameloos zouden zijn?
Ik ben erg benieuwd naar het motorenpallet wat ze hierin gaan aanbieden.Last edited by Bud Wijzer; 21/02/2018, 12:02.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenWaaruit leid je af dat de deuren frameloos zouden zijn?
Dacht er aan bij deze foto;
Zou wel heel mooi geweest zijn
Comment
-
Wat een mooie verschijning!
Voorkant is heel veel Arteon !
Ik ben fan zo int rood :pBenzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Dat ziet er goed uit, Peugeot is goed bezig.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
DÍT IS DE VOLLEDIG NIEUWE PEUGEOT 508!
HEFTIGE GEDAANTEWISSELING
Peugeot lanceert een volledig nieuwe 508, een auto die bij zijn generatiewissel ook een ingrijpende gedaantewissel doormaakt.
Waar de vorige 508 namelijk als een typische sedan of stationwagen in de markt werd gezet, noemt Peugeot deze nieuwe 508 een vijfdeurscoupé. Veelal is dat een hip klinkende marketingterm, maar op deze nieuwe 508 lijkt het echter goed van toepassing. De auto beschikt namelijk niet alleen over een sterk aflopende daklijn, maar ook nog eens over stijlloze portieren!
Die nieuwe vorm van de op het EMP2-platform geplaatst 508 droogt ook nog eens kleiner op dan we van de 508 gewend zijn. Met zijn lengte van 4,75 is de nieuwe 508 namelijk kleiner dan zijn voorganger, en dat is uniek te noemen bij een generatiewissel. De auto is acht centimeter korter dan de vorige 508 en zelfs de wielbasis neemt af, zij het slechts met 2,4 centimeter. De overhangen aan zowel voor als achterzijde zijn kort gehouden om de sportiviteit van het model te benadrukken. De nieuwe 508 is slechts 1,4 meter hoog, 6 centimeter lager dan voorheen. De enige dimensie waarin de auto groeit, is de breedte. Met 1,84 meter is de Fransman namelijk 2 centimeter breder dan zijn voorganger. De cW-waarde ligt op 0,26. Peugeot zegt nadrukkelijk de Audi A5 Sportback als belangrijkste concurrent voor zijn nieuwkomer te zien. De 508 is over de gehele linie gemiddeld 70 kilo lichter dan voorheen, de lichtste variant is de 130 pk sterke 1.5 BlueHDi die 1.415 kilo in de schaal legt.
Zijn kleinere afmetingen hebben een positief effect op de draaicirkel. Die is met 10,8 meter 1,5 meter korter dan bij de vorige 508. Wel is de bagageruimte, waar je middels een 'hands free' elektrische achterklep toegang tot krijgt, met 487 liter kleiner dan die van de vorige 508 (515 liter). Met de achterbank plak kan er tot aan het dak echter 1.537 liter aan spul meegesjouwd worden. De hoofdruimte moet zowel voor- als achterin vergelijkbaar zijn met die in de al genoemde A5 Sportback. In de breedte heeft de Peugeot echter 5 centimeter extra interieurruimte te bieden.
Design
Het design van de nieuwe 508 lijkt een combinatie van diverse studiemodellen te zijn, aangevuld met een vleugje historie. Zo zien we aan de achterzijde en in de neus, met zijn verticaal geplaatste dagrijverlichting, kenmerken terug van de Instinct Concept. De algehele vorm van het interieur is praktisch overgenomen uit de Exhalt Concept. De leeuw in de grille en het 508-embleem op de motorkap zijn een directe verwijzing naar de 504. Full-ledachterlichten zijn standaard. De ruiten in de stijlloze portieren zijn overigens 1 mm dikker dan gebruikelijk, dit om de geluidsisolatie op niveau te houden.
In het interieur vinden we natuurlijk de i-Cockpit, zoals gezegd een variant daarvan die sterk lijkt op die van de Exhalt Concept. Peugeot rust de auto optioneel uit met een 10-inch metend touchscreen en een 12,3-inch groot head-updisplay. Het instrumentenpaneel is volledig digitaal. Wie het wenst, kan de 508 uitrusten met een glazen panoramadak dat ook te openen is en optioneel levert Peugeot een inductielader.
Motoren: benzine, diesel én plug-in!
Op de motorenlijst staat een in twee smaken leverbare 1.6 PureTech benzinemotor. De eerste is een 180 pk en 250 Nm sterke variant, de tweede staat daar met zijn 225 pk en 300 Nm boven. Beide blokken zijn gekoppeld aan een achttrapsautomaat waarbij de 225 pk-variant is voorbehouden aan de GT-uitvoering. Die GT-versie beschikt, net als alle benzineversies) overigens standaard over Active Suspension Control, elektronisch geregelde demping. Voor de 2.0 diesels is het optioneel. Naast een volwaardige GT-versie komt Peugeot natuurlijk ook met een GT Line-smaak. De GT sprint, afhankelijk van de gekozen rijmodus, in 7,3 of 8,1 tellen naar een snelheid van 100 km/h.
Op de internationale diesellijst vinden we verder een 130 pk en 300 Nm sterke 1.5 BlueHDi die met een handgeschakelde zesbak of met een achtrapsautomaat te krijgen is. Daarboven staan een 160 pk en een 180 pk sterke 2.0 BlueHDi die allebei 400 Nm koppel leveren. Die laatste twee zijn altijd gekoppeld aan een achttrapsautomaat. Vanaf het najaar van volgend jaar is de nieuwe 508 ook leverbaar met een plug-in hybride aandrijflijn.
Veiligheid
Natuurlijk voorziet Peugeot de 508 van een rits nieuwe veiligheidssystemen. De auto heeft niet alleen Night Vision,maar ook Active Safety Brake, Forward Collision Alert, Active Lane Departure Warning, vermoeidheidsherkenning, een grootlichtassistent, verkeersbordherkenning, adaptieve cruise control en Lane Positioning Assist. Tevens is Full Park Assist en een 360-graden camera op de leveringslijst te vinden.
De nieuwe 508 wordt straks gebouwd in PSA's fabriek in het Franse Mulhouse, een productielocatie waar onder andere de 2008, DS 4, DS 7 Crossback (en tot voor kort de C4) worden gebouwd. De uitgaande 508 rolt onder andere in Rennes van de band In september vindt de internationale marktintroductie plaats. Prijzen volgen in een later stadium.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
Vrees dat ik het niet goed gezien had...
Dacht er aan bij deze foto;
Zou wel heel mooi geweest zijn
(staat overigens ook in de tekst hierboven)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
Wél frameloos, want de deur staat lichtjes open. Zie ook de reflectie van de zijruit in de ruit van achterportier.
(staat overigens ook in de tekst hierboven)
Maakt hem wel echt af!
Comment
-
Om nog maar te zwijgen van het windgeruis. Eén van de sterke punten van de 508 van de vorige generatie was de stilte aan boord. Voor mij nog altijd één van de betere auto's die ik ooit reed op dat vlak. Ik hoop dat deze minstens even goed doet.
trouwens toch ook mijn twijfels over dat kleine stuurtje in zo'n reisberline. Als ik zelf lange afstanden doe, houd ik mijn stuur vaak met één hand vast aan de onderkant en laat mijn elleboog dan rusten op de deur. Dat lijkt me met zo'n stuurtje erg moeilijk.
Comment
Comment