Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Beetje gek dat men de wagen er vrij dynamisch uit laat zien, maar de rij-ervaring dat kennelijk niet is.

    Comment


    • Ik blijf het een mooie auto vinden.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Het minpunt dat de ruimte ten koste gaat van het design kan ik me wel in vinden. Vind persoonlijk, en ook in de DS5 ondervonden, dat PSA alle nieuwe modellen voorziet van een futuristisch en 'bombastisch' interieur dat wel een beklemmend gevoel kan geven en dus ook jammer genoeg ruimte inneemt dat in principe niet echt nodig is.

        Voor de rest een mooie wagen.

        Comment


        • Denk er precies hetzelfde over. Ik vind het ook allemaal prachtig om zien, maar of ik hem als dagelijkse gebruiksauto zou willen, daar twijfel ik aan.

          Comment


          • Is ook zo. Toegegeven, de Tiguan ziet er niet futuristisch uit, maar het interieur is precies gebaseerd op het principe 'less is more' en dat geeft een heerlijk en ruim gevoel.

            Comment


            • DUBBEL AAN DE STEKKER

              PEUGEOT 508 ÉN 3008 ALS PLUG-IN HYBRIDE

              Peugeot breidt de prijslijst van zowel de 3008 als de 508 op korte termijn uit met plug-in hybride versies. De nieuwe aandrijflijn wordt alvast digitaal belicht.

              Peugeot start in het tweede kwartaal van volgend jaar met de levering van hybride aandrijflijnen op zowel de 3008 als de 508. Peugeot plakt de namen Hybrid en Hybrid4 op z'n aandrijflijnen, maar in tegenstelling tot bij de vorige Hybrid4-versie van de vorige 508 is de brandstofmotor geen diesel- maar een benzinemotor. De aandrijflijnen komen beschikbaar met vermogens van 225 of 300 pk.

              De benzinemotor is bij zowel de Hybrid als de Hybrid4 een 1,6-liter PureTech-benzinemotor, een blok dat in de Hybrid goed is voor 180 pk en in de vierwielaangedreven Hybrid4 225 pk levert. De elektromotor is in beide gevallen 110 pk sterk en is bij de Hybrid4-smaak op de achteras gemonteerd. Schakelen geschiedt in beide gevallen met een achttrapsautomaat, een nieuwe transmissie die Peugeot e-EAT8 noemt (Electric Efficient Automatic Transmission), een speciaal voor deze plug-ins ontwikkelde transmissie.

              Het accupakket van de Hybrid is 11,8 kWh groot en bij de Hybrid4 heeft hij een capaciteit van 13,2 kWh. De volledig elektrische actieradius ligt bij beide smaken op maximaal 50 kilometer (WLTP). Tot 135 km/h kan elektrisch gereden worden.

              De Peugeot 3008 wordt leverbaar als 300 pk sterke Hybrid4 en heet in dat geval 3008 GT Hybrid. Hij sprint in 6,5 tellen naar een snelheid van 100 km/h en beschikt dus over vierwielaandrijving. In een later stadium komt de 3008 ook als 225 pk sterke Hybrid beschikbaar. De 508 en de 508 SW komen er alleen als voorwielaangedreven Hybrid met 225 pk. De bagageruimte van het duo blijft gelijk aan dat van de reguliere versies.

              Op termijn krijgt ook de Opel Grandland X, het technisch identieke broertje van de 3008, een plug-in hybride aandrijflijn. Reken dus voor die auto ook op de komst van genoemde versies. Ook de Citroën C5 Aircross komt als stekkerhybride beschikbaar.









              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Zo een 508 hybride zie ik nog wel zitten, heb dat al gezegd van toen de 508 pas uit kwam.
                Ben wel benieuwd wat de prijs gaat zijn.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Zo een 508 hybride zie ik nog wel zitten, heb dat al gezegd van toen de 508 pas uit kwam.
                  Ben wel benieuwd wat de prijs gaat zijn.
                  Zoals elke andere hybride, duur!

                  Comment


                  • Ja, alles wat hybride of elektrisch is, is duur he.
                    Zal in de toekomst wel verandering in komen zeker, als we mogen geloven wat sommigen zeggen.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Ja, alles wat hybride of elektrisch is, is duur he.
                      Zal in de toekomst wel verandering in komen zeker, als we mogen geloven wat sommigen zeggen.
                      Zolang er benzine en diesel is zie ik het niet zo snel gebeuren. Pff iedereen rijdt tegenwoordig met een elektrische fiets, maar waarom geen elektrische brommers? Of kleine elektrische betaalbare wagentjes? Voor woon-werk verkeer hoeft dat toch niet zoveel te zijn? In mijn geval althans toch niet. Iets zegt me dat het gewoon wordt tegengehouden.

                      Die Peugeot Fractal roadster, ik zie daar nog wel fun in en waarom zou dit niet betaalbaar kunnen gemaakt worden? Een elektrische motor is toch zo belange complex niet als een benzine of diesel motor? De batterijen misschien... Ma dan nog, huren ipv kopen met een vast maandelijks bedrag.
                      Last edited by ; 25/09/2018, 02:11.

                      Comment


                      • Tja, elektrische fietsen zijn ook nog altijd duur als je echt goed materiaal wilt.
                        Maar ze geraken idd wel goed ingeburgerd.

                        Elektrische brommers en motoren bestaan ook, maar ook deze zijn weer heel wat duurder dan de benzine versies.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                          Zolang er benzine en diesel is zie ik het niet zo snel gebeuren. Pff iedereen rijdt tegenwoordig met een elektrische fiets, maar waarom geen elektrische brommers? Of kleine elektrische betaalbare wagentjes? Voor woon-werk verkeer hoeft dat toch niet zoveel te zijn? In mijn geval althans toch niet. Iets zegt me dat het gewoon wordt tegengehouden.

                          Die Peugeot Fractal roadster, ik zie daar nog wel fun in en waarom zou dit niet betaalbaar kunnen gemaakt worden? Een elektrische motor is toch zo belange complex niet als een benzine of diesel motor? De batterijen misschien... Ma dan nog, huren ipv kopen met een vast maandelijks bedrag.
                          Yep, zo werden in de jaren 70 en 80 zeer veel ideeën opgekocht door steenrijke oliesjeiks zodat die zaken niet op de markt kwamen. Maar uiteindelijk wordt die hun olie zo duur, dat ze het zelfs daar niet meer mee opgelost kregen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Tja, elektrische fietsen zijn ook nog altijd duur als je echt goed materiaal wilt.
                            Maar ze geraken idd wel goed ingeburgerd.

                            Elektrische brommers en motoren bestaan ook, maar ook deze zijn weer heel wat duurder dan de benzine versies.
                            Ne fiets is over het algemeen duur tegenwoordig, mijn eerste Giant (mountainbike) fiets koste vroeger 250€ en da was toen toch al een van de betere, met spatborden en al, nu spreken ze van 1000 - 2000 ... € alsof het niets is, voor ne vélo!

                            Comment


                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment












                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment








                                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Blijft een mooie auto die 508, maar ik ben benieuwd wanneer we hem nu eens eindelijk wat vaker in het straatbeeld gaan zien. Ik ben er in ieder geval nog geen enkele tegen gekomen.

                                    Comment


                                    • Iemand een idee van de levertermijn van de Berline-versie diesel of benzine-uitvoering?

                                      Comment


                                      • Ik denk dat de leveringen in B nog moeten starten (voor de berline zouden die bijna moeten starten)
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Blijft een mooie auto die 508, maar ik ben benieuwd wanneer we hem nu eens eindelijk wat vaker in het straatbeeld gaan zien. Ik ben er in ieder geval nog geen enkele tegen gekomen.
                                          Ik ook niet, maar dat is waarschijnlijk omdat er nog geen rondrijden?
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X