Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bij dat rode interieur heb ik toch mijn bedenkingen
    ​​​​​​
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Bij dat rode interieur heb ik toch mijn bedenkingen
      ​​​​​​
      De chinezen gaan er wss wel zot van zijn. Alles wat PSA tegenwoordig doet, is in hoofdzaak voor China en de Europeanen moeten het maar nemen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Bij dat rode interieur heb ik toch mijn bedenkingen
        ​​​​​​
        Allez jong! Jij woont daar toch in de buurt van Chaussée d' Amour
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Dat is idd in de buurt ja

          Maar back on topic, ik vind de combinatie van de rode en zwarte delen gewoon niet mooi.

          Ik zie graag rode auto's, maar niet zoals dit.
          Mijn grootvader had vroeger een rode Kadett C met rood stoffen interieur en dat was echt een prachtige wagen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • LUXE WERKPAARD

            GEREDEN: PEUGEOT 508 SW

            Met de nieuwe 508 geeft Peugeot een duidelijk design-statement af. Vorm lijkt daarbij af en toe voor functie te gaan, zeker achterin. Weten de Fransen met de stationcar-versie van de 508 de functionaliteit weer terug te halen of is de nieuwe SW meer een lifestyle wagon?

            Peugeot heeft grote plannen met de nieuwe 508: na de sedan met z’n gewaagde coupé-lijnen hebben de Fransen voor de Chinese markt een verlengde versie gepresenteerd en nu maken we kennis met de 508 als stationwagon. Want hoewel het D-segment waarin de 508 valt, in de schaduw van de SUV’s tegenwoordig geen schim van zichzelf meer is, is het grootste deel van de verkopen daar wel nog altijd die praktische stationcar.



            Zadelpijn

            De 508 SW is bijna 6 cm lager dan z’n voorganger en 2 cm korter. Dat heeft invloed op datgene waar het bij een stationcar om draait: de inhoud van de bagageruimte. Die is met 30 liter gekrompen en meet nu 530 liter. Da’s nog altijd 5 liter meer dan bijvoorbeeld bij de Ford Mondeo, maar 120 liter minder dan de Volkswagen Passat. Beter wordt het met neergeklapte achterbankleuningen, dan kan er 1.780 liter meegenomen worden: 150 liter meer dan de Mondeo kan hebben en evenveel als de Passat.

            Om met een zes centimeter lager dak toch genoeg hoofdruimte over te houden, heeft Peugeot de zittingen van de stoelen en achterbank iets lager gepositioneerd. Voorin resulteert dit in meer dan genoeg ruimte, zelfs met een lengte van twee meter schuur je nog lang niet met je kruin langs de hemelbekleding. Doordat de daklijn bij de stationcar naar achteren hoog blijft doorlopen, is er voor de achterpassagiers vier centimeter meer hoofdruimte dan in de sedan en dat is best fijn; tot een lengte van pak ‘m beet 1,85 m zul je je hoofd niet stoten. Het idee van de lage achterbank lijkt dan ook best aardig. Maar … je scheenbenen worden niet korter en dat betekent dat je bovenbenen onder een hoek komen te staan en niet of nauwelijks op de (vrij korte) zitting van de achterbank rusten. Je zit als het ware in een hurkhouding met slechts ondersteuning onder de billen. Voor een korte rit is dat wellicht niet zo’n probleem, maar op langere trips wordt dat vermoeiend.









            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Bijzonder jammer dat Peugeot er voor kiest om geen coupe meer te lanceren.
                Lang geleden dat die optie niet meer in het gamma zit.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                  Bijzonder jammer dat Peugeot er voor kiest om geen coupe meer te lanceren.
                  Lang geleden dat die optie niet meer in het gamma zit.
                  Inderdaad, de 406 coupe blijft zelfs na al die jaren een knappe verschijning

                  Comment


                  • is geen markt meer voor

                    hoeveel coupés zie je nog rondrijden tegenwoordig? iedereen wil een suv ipv een auto met lage instap en twee deuren
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      is geen markt meer voor

                      hoeveel coupés zie je nog rondrijden tegenwoordig? iedereen wil een suv ipv een auto met lage instap en twee deuren
                      Zelf gene liefhebber van Coupé's, maar afgeschreven zijn ze volgens mij toch nog niet. Ik zit enorm veel op de baan en ben verwonderd hoeveel coupe's ik nog tegen kom van de dikke duitse 3. Maar dan ook enkel en alleen van die 3. Maar er is idd een tijd geweest dat coupe's de klok sloegen.

                      Comment


                      • de coupé's van de 3 zijn meestal verdoken cabrio's. De hardtop verbergt het cabrio concept.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • Er zijn nu wel genoeg SUV-Coupés...

                          Comment


                          • ... die op geen hok trekken. Proporties die totaal uit verhouding zijn.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              ... die op geen hok trekken. Proporties die totaal uit verhouding zijn.
                              Kwestie van smaken en kleuren zoals steeds. Maar als ik bv zie hoeveel Mercedes GLC en GLE coupé's er rond rijden, denk ik toch dat ze daar niet klagen over de verkoopsaantallen.

                              Comment


                              • 't is niet omdat iets mode is dat het ook mooi is. Voorbeelden genoeg in het verleden van gezien. Als ik zie wat vrouwen/mannen soms aandoen van kleding gewoon omdat het mode is... 't zal met auto's niet anders zijn. SUV's en de afgeleide coupé's zijn gewoon een hype... tot er weer iets nieuw aankomt en iedereen dat weer wilt.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  't is niet omdat iets mode is dat het ook mooi is. Voorbeelden genoeg in het verleden van gezien. Als ik zie wat vrouwen/mannen soms aandoen van kleding gewoon omdat het mode is... 't zal met auto's niet anders zijn. SUV's en de afgeleide coupé's zijn gewoon een hype... tot er weer iets nieuw aankomt en iedereen dat weer wilt.
                                  Alles is een hype en dat is altijd zo geweest. En fabrikanten spelen daarop in, want ze moeten verkopen. 25 jaar geleden wilde iedereen ne cabrio en zag ge ze massaal rijden. Zeker de 306, escort, golf,... Maar dat was ook weer snel over. Vroeger werd ge uitgelachen met ne break, nu zie ik bijna meer breaks rijden dan berlines.

                                  Wie weet wat de toekomst nog allemaal brengt.

                                  Comment


                                  • Als we toch bezig zijn over carrosserie-stijlen die we te weinig zien.
                                    Meer ECHTE shooting brake's please :




                                    Please.

                                    Kdenk dat die Z3 Coupé de laatste echt shooting brake is geweest die verkocht is geweest. (Laatste massa-geproduceerde toch, ne Ferrarri FF tel ik niet mee. )
                                    Last edited by Phate; 27/11/2018, 18:03.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Zelf gene liefhebber van Coupé's, maar afgeschreven zijn ze volgens mij toch nog niet. Ik zit enorm veel op de baan en ben verwonderd hoeveel coupe's ik nog tegen kom van de dikke duitse 3. Maar dan ook enkel en alleen van die 3. Maar er is idd een tijd geweest dat coupe's de klok sloegen.
                                      Persoonlijk vind ik de meeste coupé's van de Duitse 3 geen echte coupé's, zijn eerder 2-deurs sedans.
                                      Coupé dan denk ik aan Subaru BRZ, Jaguar F-Type, Audi TT, etc.
                                      Audi A5, BMW 4, Mercedes C/E vind ik niet zo coupé eerlijk gezegd.

                                      Ik vind het wel spijtig, nu ik eindelijk zelfstandige ben met een beetje geld en qua auto mag kiezen wat ik wil, is er nog maar bitter weinig interessant. Ik kom eigenlijk altijd op een MX-5 uit.
                                      Maar van zo'n Z3 Shooting brake zou ik zeker een CO2 vriendelijkere versie willen hebben! (dingen houden wel verrekt goed hun waarde verdorie!)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                        Maar van zo'n Z3 Shooting brake zou ik zeker een CO2 vriendelijkere versie willen hebben! (dingen houden wel verrekt goed hun waarde verdorie!)
                                        Amai ja!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                          Kwestie van smaken en kleuren zoals steeds. Maar als ik bv zie hoeveel Mercedes GLC en GLE coupé's er rond rijden, denk ik toch dat ze daar niet klagen over de verkoopsaantallen.
                                          Zo lelijke koten.
                                          Komt pakweg Toyota met zoiets uit dan worden ze vierkant uitgelachen.
                                          Maar omdat die ster er op staat verkoopt het want dat kunnen de buren zien.
                                          Heb nog niemand weten zeggen dat ze dat een mooie wagen vinden.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X