Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Wel nog een concept maar toch hier maar bijzetten,

      HEFTIGE PLUG-IN HYBRIDE!

      PEUGEOT PRESENTEERT 508 SPORT ENGINEERED CONCEPT

      Peugeot heeft de 508 Sport Engineered Concept aan het digitale daglicht voorgesteld, een voorbode van een extra sportieve uitvoering van de 508!

      Tijdens de Autosalon van Genève presenteert Peugeot de volledig nieuwe 208, maar het merk houdt het niet bij één aandachtstrekker. Zo brengt het deze 508 Sport Engineered Concept mee naar de Zwitserse beurs, een voorproefje van een heftige 508 met een plug-in hybride aandrijflijn. Daarmee blijken we het bij het juiste eind te hebben gehad.

      De 508 Sport Engineered Concept is een door Peugeot Sport onder handen genomen 508 met een plug-in hybride aandrijflijn. Van de 508 is al een 225 pk sterke plug-in versie aangekondigd, maar deze concept-car gooit het over een andere boeg. Volgens Peugeot geldt de concept-car als glimp in de toekomst, een toekomst vol sportieve geëlektrificeerde auto's.

      De 508 Sport Engineered Concept heeft een 200 pk sterke geblazen benzinemotor onder de kap, een viercilinder die samenwerkt met een circa 110 pk sterke elektromotor op de vooras en een 200 pk sterke elektromotor op de achteras. Het gecombineerd vermogen: grofweg 400 pk. De 508 zou in staat zijn om in 4,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De tussensprint 80-120 km/h neemt slechts 2,5 tellen in beslag en om van 80 km/h naar 180 km/h te accelereren, zou je 9,3 seconden geduld moeten hebben. De topsnelheid: 250 km/h. Het accupakket heeft een capaciteit van 11,8 kWh en daarmee moet de 'plug-Peug' 50 kilometer elektrisch kunnen afleggen.

      Natuurlijk heeft Peugeot Sport meer gedaan dan slechts het monteren van een krachtige aandrijflijn. Zo moeten 380 millimeter grote remschijven aan de voorzijde helpen om de auto fatsoenlijk tot bedaren te brengen. De spoorbreedte voor is 2,4 centimeter vergroot, achter bedraagt de verbreding 1,2 centimeter. Peugeot spreekt verder over een directere stuurinrichting en ook de Michelin Pilot Sport 4S-banden die om het 20-inch lichtmetaal zijn gevouwen, helpen mee.

      Vanbuiten is de auto natuurlijk te herkennen aan zijn aangepaste en van kleurige accenten voorziene bumperwerk. Ook het interieur is overgoten met een door Peugeot Sport klaargestoomde saus die het geheel een sportieve smaak geeft.


















      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Spijtig genoeg blijven zo een modellen altijd in het stadium "concept" hangen.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • dat grijs staat'm heel goed en eindelijk eens velgen die erbij passen
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Blijft toch een beauty, zo met de juiste accenten

            Comment


            • Idd, al vrees ik voor de prijs als ze dit zouden uitbrengen.
              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Blijft toch een beauty, zo met de juiste accenten
                Het is idd een mooie auto. Iedereen vindt dat vuilzakgrijs zo mooi, maar ben er geen fan van.

                Langs de buitenzijde heb ik bij deze 508 echt een wauw gevoel, maar binnenin komt het toch allemaal wat op je af. Idem voor 3008, 5008 en ook de DS7. Maar begrijp wil dat hun doelpubliek het graag bombastisch en futuristisch heeft. Dat doet mensen net grijpen ernaar. Daar waar de premiums het vooral willen hebben van mensen die willen 'thuis komen' in een auto.


                Comment


                • Het interieur vond ik op het salon ook wat tegen vallen.
                  Niet qua look and feel, maar vooral qua ergonomie en zitpositie.
                  De afwerking is er zeker weer een pak op vooruit gegaan, maar het voelt toch allemaal wat minder logisch aan, dan bij een saaie Duitser ;-)

                  Comment


                  • Ik vind 't binnenin wel top, ik ga binnenkort eens testrijden denk ik. Ik heb al een paar uitgebreide test gezien/gelezen en die zijn erg positief.
                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Het interieur vond ik op het salon ook wat tegen vallen.
                      Niet qua look and feel, maar vooral qua ergonomie en zitpositie.
                      De afwerking is er zeker weer een pak op vooruit gegaan, maar het voelt toch allemaal wat minder logisch aan, dan bij een saaie Duitser ;-)
                      De ene is voor bombastisch en futuristisch, de andere voor 'less is more'. Bij mijne Tiguan is het allemaal wat 'less is more' en ik zelf hou daar persoonlijk wel van. Maar zo heeft elk merk zijn eigen doelgroep. En ben er zeker van dat Peugeot er toch veel volk mee aantrekt. Ze zijn zeker zeer goed bezig. Zelf het gevoel dat ze Citroën enorm naar de achtergrond aan het schuiven zijn ten opzicht van Peugeot. DS ging de premium van de 3 worden, maar in dat opzet lijken ze toch grandioos te mislukken. Ook gezien dat ze nog maar 3 modellen aanbieden en de DS5 geheel is afgevoerd. Ik zou eerder zeggend at Peugeot de premium van PSA is.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                        Idd, al vrees ik voor de prijs als ze dit zouden uitbrengen.
                        Dat is volgens mij een issue voor elke deftig uitgeruste 508.
                        Je moet al niet onnozel doen om op 50K uit te komen.
                        Het Peugeot publiek haakt volgens mij toch af boven de 35K en voor 50K wordt de poule dusdanig uitgebreid dat je quasi bij elk merk kan gaan shoppen.

                        Comment


                        • Vanbuiten vind ik hem wel mooi, maar niet in dat vuilzak grijs (nice one)

                          Maar weer zo'n hybride met veel te veel vermogen wat niemand ooit gaat gebruiken.
                          400pk, dat is meer dan een BMW M3 ooit had.
                          Op de openbare weg ben je er niets mee en op circuit is deze wagen veel te zwaar om fun mee te hebben.
                          Dan kan je beter zo'n oude M3 kopen.
                          het is niet omdat je het kan, dat je het ook moet doen.
                          Last edited by Chris_147; 21/02/2019, 16:35.

                          Comment


                          • hij is lichter dan mijn 607 en daar heb ik op circuit heel veel plezier mee

                            het vuilzakgrijs zoals jullie zo mooi poëtisch vermelden, maakt wel dat hij er een heel pak stoerder voorkomt. Iets dat het rood en wit niet hebben.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • Die benaming is geen uitvinding van mij. Een 2 à 3 jaar geleden onderweg naar Oostenrijk wilde een vriend van mij uitleggen dat hij een Audi S3 zo mooi vond ik dat speciale grijs. Toen ik hem vroeg wat er zo speciaal aan dat grijs was, noemde hij het 'precies' vuilzakgrijs. Vandaar dus

                              Heel lelijk vind ik het niet, maar echt warm loop ik er ook niet van

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                hij is lichter dan mijn 607 en daar heb ik op circuit heel veel plezier mee
                                De hybride?
                                Dat lijkt me toch wel heel straf

                                Comment


                                • ik tik af op 1.7ton

                                  dan moet peugeot daar toch al serieus wat gewicht gaan bijgooien om daar aan te komen
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment










                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Die komt er toch nooit, van de 308 hebben ze ook zo een concept gehad en die is er ook nooit gekomen.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Tja, als je zo positief denkt
                                        Die "First Edition" is er toch ook gekomen. Benieuwd hoeveel die verkocht wordt...
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                        Comment


                                        • Heeft niks met positief of negatief denken te maken.
                                          Van mij mag die d'r echt wel komen, maar bij de 308 R hybrid hebben ze maanden zitten beweren dat die d'r wel zou gaan komen en uiteindelijk is het niks geworden.
                                          Het is dus gewoon een voorgevoel dat het met deze 508 dezelfde richting gaat uitgaan.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X