Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 508 (2018)
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenWat peugeot zou sieren is dat ze er nog eens nen V6 zouden inleggen zoals in de gloriedagen Maar dan met 300+ pk'sLast edited by V-zesserke; 27/02/2019, 09:17.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
Ik heb net eentje samen gesteld zoals ik hem wel zou willen.
Een GT 1.6 benzine 225pk.
Bijna full option (night vision en 2 driving packs niet genomen) komt die op 47k.
Ik vind dat goed te doen. De concurrentie is toch niet veel goedkoper denk ik.
Ik twijfel alleen over het interieur. Ik ga hier toch eens testritje mee boeken als de breakversie beschikbaar is.
Liefhebbers op een autoforum vs de gewone bevolking... Dat is ook al een ander paar mouwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWel nog een concept maar toch hier maar bijzetten,
HEFTIGE PLUG-IN HYBRIDE!
PEUGEOT PRESENTEERT 508 SPORT ENGINEERED CONCEPT
Peugeot heeft de 508 Sport Engineered Concept aan het digitale daglicht voorgesteld, een voorbode van een extra sportieve uitvoering van de 508!
Tijdens de Autosalon van Genève presenteert Peugeot de volledig nieuwe 208, maar het merk houdt het niet bij één aandachtstrekker. Zo brengt het deze 508 Sport Engineered Concept mee naar de Zwitserse beurs, een voorproefje van een heftige 508 met een plug-in hybride aandrijflijn. Daarmee blijken we het bij het juiste eind te hebben gehad.
De 508 Sport Engineered Concept is een door Peugeot Sport onder handen genomen 508 met een plug-in hybride aandrijflijn. Van de 508 is al een 225 pk sterke plug-in versie aangekondigd, maar deze concept-car gooit het over een andere boeg. Volgens Peugeot geldt de concept-car als glimp in de toekomst, een toekomst vol sportieve geëlektrificeerde auto's.
De 508 Sport Engineered Concept heeft een 200 pk sterke geblazen benzinemotor onder de kap, een viercilinder die samenwerkt met een circa 110 pk sterke elektromotor op de vooras en een 200 pk sterke elektromotor op de achteras. Het gecombineerd vermogen: grofweg 400 pk. De 508 zou in staat zijn om in 4,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De tussensprint 80-120 km/h neemt slechts 2,5 tellen in beslag en om van 80 km/h naar 180 km/h te accelereren, zou je 9,3 seconden geduld moeten hebben. De topsnelheid: 250 km/h. Het accupakket heeft een capaciteit van 11,8 kWh en daarmee moet de 'plug-Peug' 50 kilometer elektrisch kunnen afleggen.
Natuurlijk heeft Peugeot Sport meer gedaan dan slechts het monteren van een krachtige aandrijflijn. Zo moeten 380 millimeter grote remschijven aan de voorzijde helpen om de auto fatsoenlijk tot bedaren te brengen. De spoorbreedte voor is 2,4 centimeter vergroot, achter bedraagt de verbreding 1,2 centimeter. Peugeot spreekt verder over een directere stuurinrichting en ook de Michelin Pilot Sport 4S-banden die om het 20-inch lichtmetaal zijn gevouwen, helpen mee.
Vanbuiten is de auto natuurlijk te herkennen aan zijn aangepaste en van kleurige accenten voorziene bumperwerk. Ook het interieur is overgoten met een door Peugeot Sport klaargestoomde saus die het geheel een sportieve smaak geeft.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Zelfs de gewone 508 vind ik knap.
De prijs doet em wel de das om ....
That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenZelfs de gewone 508 vind ik knap.
Ik vrees er eigenlijk voor dat we hem daardoor ook niet zoveel in het straatbeeld gaan tegenkomen.
Om nog maar te zwijgen van de gewone plug-in hybride, want dat word ook een dure vogel.
Ik vind het nog altijd spijtig dat heel het hybride verhaal bij de 308 niet is doorgegaan.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenPeugeot heeft via twitter bevestigd dat de 508 sport er komtOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenZelfs de gewone 508 vind ik knap.
In vergelijking met een A5 is hij goedkoper, maar voor me zit hij toch in het segment van de Insigna en Talisman...
- Likes 1
Comment
-
De huidige 508 ziet ge ook vrij veel rijden en dus deze ook. Miskijk u niet op die catalogusprijzen, want op franse wagens zit in het algemeen nog een fikse korting.
Daarnaast zullen leasemaatschappijen ook wel interessante prijzen hebben om ze in leasing interessant te kunnen aanbieden.
En als hij toch niet goed verkoopt, dan zullen ze wel moeten zakken met de prijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
Is echt jammer gewoon... Op hun site lees je dat de TCO zo laag mogelijk wordt gehouden...
In vergelijking met een A5 is hij goedkoper, maar voor me zit hij toch in het segment van de Insigna en Talisman...
In principe zou ik de wagen daar ook plaatsen. PSA wilde met de DS reeksen zich positioneren tussen de 'premiums' waar ze grandioos in mislukten. Mss willen ze dan nu proberen om Peugeot naast de premium's te plaatsen ipv DS. Wie zal het zeggen.
Comment
-
-
Speedy geeft er u 18.000€ voor.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
-
Uw emotionele waarde is te hoog.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment