Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • die is onbetaalbaar
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Wel nog een concept maar toch hier maar bijzetten,

      HEFTIGE PLUG-IN HYBRIDE!

      PEUGEOT PRESENTEERT 508 SPORT ENGINEERED CONCEPT

      Peugeot heeft de 508 Sport Engineered Concept aan het digitale daglicht voorgesteld, een voorbode van een extra sportieve uitvoering van de 508!

      Tijdens de Autosalon van Genève presenteert Peugeot de volledig nieuwe 208, maar het merk houdt het niet bij één aandachtstrekker. Zo brengt het deze 508 Sport Engineered Concept mee naar de Zwitserse beurs, een voorproefje van een heftige 508 met een plug-in hybride aandrijflijn. Daarmee blijken we het bij het juiste eind te hebben gehad.

      De 508 Sport Engineered Concept is een door Peugeot Sport onder handen genomen 508 met een plug-in hybride aandrijflijn. Van de 508 is al een 225 pk sterke plug-in versie aangekondigd, maar deze concept-car gooit het over een andere boeg. Volgens Peugeot geldt de concept-car als glimp in de toekomst, een toekomst vol sportieve geëlektrificeerde auto's.

      De 508 Sport Engineered Concept heeft een 200 pk sterke geblazen benzinemotor onder de kap, een viercilinder die samenwerkt met een circa 110 pk sterke elektromotor op de vooras en een 200 pk sterke elektromotor op de achteras. Het gecombineerd vermogen: grofweg 400 pk. De 508 zou in staat zijn om in 4,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De tussensprint 80-120 km/h neemt slechts 2,5 tellen in beslag en om van 80 km/h naar 180 km/h te accelereren, zou je 9,3 seconden geduld moeten hebben. De topsnelheid: 250 km/h. Het accupakket heeft een capaciteit van 11,8 kWh en daarmee moet de 'plug-Peug' 50 kilometer elektrisch kunnen afleggen.

      Natuurlijk heeft Peugeot Sport meer gedaan dan slechts het monteren van een krachtige aandrijflijn. Zo moeten 380 millimeter grote remschijven aan de voorzijde helpen om de auto fatsoenlijk tot bedaren te brengen. De spoorbreedte voor is 2,4 centimeter vergroot, achter bedraagt de verbreding 1,2 centimeter. Peugeot spreekt verder over een directere stuurinrichting en ook de Michelin Pilot Sport 4S-banden die om het 20-inch lichtmetaal zijn gevouwen, helpen mee.

      Vanbuiten is de auto natuurlijk te herkennen aan zijn aangepaste en van kleurige accenten voorziene bumperwerk. Ook het interieur is overgoten met een door Peugeot Sport klaargestoomde saus die het geheel een sportieve smaak geeft.

















      Goed nieuws!


      HEFTIGE 508 IN AANTOCHT

      'PEUGEOT 508 SPORT ENGINEERED IN PRODUCTIE'

      Goed nieuws voor wie warme gevoelens kreeg van de in Parijs gepresenteerde 508 Sport Engineered Concept. Het heeft er namelijk alle schijn van dat die Franse spierbundel in productie gaat.

      Op de op Twitter aan Peugeot-CEO Jean-Philippe Imparato gestelde vraag of de 508 Sport Engineered Concept ooit het levenslicht gaat zien, antwoord de topman dat de auto "[...] op onze wegen gaat komen". Dat lijkt natuurlijk te betekenen dat de auto daadwerkelijk op de weg verschijnt en dus in productie gaat.

      De 508 Sport Engineered Concept is een plug-in hybride krachtpatser met een 200 pk sterke geblazen viercilinder die samenwerkt met een 110 pk sterke elektromotor op de vooras en een 200 pk sterke elektromotor op de achteras. Het gecombineerd vermogen: grofweg 400 pk. De 508 zou in staat zijn om in 4,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De tussensprint 80-120 km/h neemt slechts 2,5 tellen in beslag en om van 80 km/h naar 180 km/h te accelereren, zou je 9,3 seconden geduld moeten hebben. De topsnelheid: 250 km/h. Het accupakket heeft een capaciteit van 11,8 kWh en daarmee moet de 'plug-Peug' 50 kilometer elektrisch kunnen afleggen. Het is overigens niet de enige plug-in die Peugeot van de auto in het vat heeft zitten, er komt namelijk ook een 225 pk sterke plug-in met een rustiger karakter op de markt.

      Bron: Autoweek

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Heeft er al iemand een indicatie wat betreft de prijzen van de hybride versies?

        Comment


        • Nieuw model staat heir niet veraf in de straat : schitterende kar. Altijd al fan geweest van de 508
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door mattboy20 Bekijk Berichten
            Heeft er al iemand een indicatie wat betreft de prijzen van de hybride versies?
            Voor de kleinere DS zat ik al op 63K.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • Ja, ik op 61K... Vond het toch wel een groot verschil t.o.v. een klassieke thermische versie.

              Comment


              • verkopen vallen blijkbaar enorm tegen heb ik horen zeggen door iemand van Peugeot..
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                  verkopen vallen blijkbaar enorm tegen heb ik horen zeggen door iemand van Peugeot..
                  En ik wou hier daarnet nog posten dat het mij vandaag is opgevallen dat ze meer en meer in het straatbeeld verschijnen. Mss moet het nog op gang komen, ofwel worden ze te overmoedig met hun prijzen. Geen idee wat ze kosten.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                    En ik wou hier daarnet nog posten dat het mij vandaag is opgevallen dat ze meer en meer in het straatbeeld verschijnen. Mss moet het nog op gang komen, ofwel worden ze te overmoedig met hun prijzen. Geen idee wat ze kosten.
                    € 29.343 voor de basisversie 1.5 diesel met 130 pk. Geen opties aangevinkt. € 37.582 voor de basisversie met benzinemotor, rood koetswerkkleur, peugeot connect en camera achter. Ik heb er niet mee gereden en vind deze wel mooi, maar als je tegen een gemiddeld persoon de prijs zegt dan haken ze snel af. Voor dezelfde (geconfigureerde prijs) rij je Mazda 6 rond (hoogst mogelijke versie) of uiteraard met een C-klasse.

                    Comment


                    • Het loopt vrij goed maar quasi allemaal leasing. Particuliere klanten zijn bij wijze van spreke op één hand te tellen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten

                        € 29.343 voor de basisversie 1.5 diesel met 130 pk. Geen opties aangevinkt. € 37.582 voor de basisversie met benzinemotor, rood koetswerkkleur, peugeot connect en camera achter. Ik heb er niet mee gereden en vind deze wel mooi, maar als je tegen een gemiddeld persoon de prijs zegt dan haken ze snel af. Voor dezelfde (geconfigureerde prijs) rij je Mazda 6 rond (hoogst mogelijke versie) of uiteraard met een C-klasse.
                        Zal dan toch een standaard C-klasse zijn.

                        Geen idee of het daaraan gaat liggen. De 508 is volgens mij toch goed verkocht geweest. De prijzen voor de 3008 en 5008 vallen ook best mee.

                        Comment


                        • Ik zie net dat hij niet in break te krijgen is. Ik zit aan €49316 bruto. Dacht dat wij er 15% korting op kregen, maar ben niet zeker. Als ik dan een C-klasse, 3-reeks of A4 break naar mijn goesting configureer, zit ik ook zowat op de €50000 bruto. En dan heeft de Peugeot enkel en alleen in de configuratie een pano dak en die night vision erbij. Voor de rest zijn ze vergelijkbaar, behalve dat de premiums dan nog breaks zijn. Dus de berlines zullen dan wel vergelijkbaar zijn in prijs.

                          Dat is inderdaad dan niet meer veel goedkoper dan een premium. Denk dat de mensen dan rapper voor de badge kiezen.

                          Comment


                          • Dan prijs je jezelf toch echt wel de markt uit, als Fransoos zijnde.

                            Comment


                            • De break van de 508 komt nog he.
                              Net als de plug-in hybride versie, die laat ook op zich wachten.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                Dan prijs je jezelf toch echt wel de markt uit, als Fransoos zijnde.
                                Inderdaad. Ook al is de kwaliteit hetzelfde, de badge is er niet. En qua herverkoopwaarde gaan ze in het algemeen ook wat lager als een premium.

                                Het kan mss nog in gang schieten. Ze zullen automatisch wel met de prijs zakken als de verkoop niet loopt.
                                Maar anderzijds als ge ze hier niet veel ziet rijden, wil dat niet zeggen dat het in andere landen niet hard loopt. België is een garnaal voor de fabrikanten. De DS modellen slaan in Azië veel harder aan als hier bijvoorbeeld.

                                Comment




                                • Nicolas Bauchet’s fantastically moody front view Peugeot 508 Sport Engineered rendering
                                  There are Pretenders among us.....
                                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                  Comment


                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Waarom blijven ze zo lang wachten om de plug-in hybride versie aan het gamma toe te voegen
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Toch wel een schot in de roos, benieuwd naar de verkoopcijfers.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          De break van de 508 komt nog he.
                                          Net als de plug-in hybride versie, die laat ook op zich wachten.
                                          Die rijden toch al rond ? gisteren nog ene tegengekomen... not my cup of tea , zeker die achterkant niet...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X