Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toch maar eens offerte laten maken, voor een SW 2.0 hdi automaat, active met trekhaak, donkere achterruiten, verwarmde zetels, navigatie .
    Misschien ga ik toch mijn hart laten spreken als deze binnen budget valt.

    Een 1.5 zou zeker full option kunnen, maar ik denk dat ik me dat zou beklagen op termijn qua power op lange afstanden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Toch maar eens offerte laten maken, voor een SW 2.0 hdi automaat, active met trekhaak, donkere achterruiten, verwarmde zetels, navigatie .
      Misschien ga ik toch mijn hart laten spreken als deze binnen budget valt.

      Een 1.5 zou zeker full option kunnen, maar ik denk dat ik me dat zou beklagen op termijn qua power op lange afstanden.
      Persoonlijk zou ik toch voor minstens een Allure gaan

      Is het verschil met de 1.5 zo groot? Zou direct voor een 1.5 full option gaan

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten

        Wat had je ook gedacht als je de prijzen van de benzine en diesel al ziet...

        De Allure start trouwens al vanaf €44550 in berline uitvoering.
        Ik denk dt je dan op de website van nederland een configuratie hebt gemaakt. Wij hebben de SW GT-line met nog heel wat toeters en bellen erop voor net geen 48000. En in de garage gaat er nog een mooie extra korting vanaf

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

          Persoonlijk zou ik toch voor minstens een Allure gaan

          Is het verschil met de 1.5 zo groot? Zou direct voor een 1.5 full option gaan
          Wij hebben test gereden met de 1.5 automaat en was het snel duidelijk dat we ons dat zeer snel zouden beklagen. Niet dat die niet vooruit komt, maar hij mist toch wel wat.. Dan maar test gereden met de 2.0 160 en dat is een zeer merkbaar verschil. Zeker onderin met de 400Nm koppel. Dus we hebben besteld met deze 2.0 diesel. Maar toch aan het twijfelen om de benzine 1.6 180 nemen. Kwestie dat we er nog iets voor terug krijgen binnen 5 jaar.. Hoewel ikzelf wel blijf geloven in diesel..

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Gletsh Bekijk Berichten

            Ik denk dt je dan op de website van nederland een configuratie hebt gemaakt. Wij hebben de SW GT-line met nog heel wat toeters en bellen erop voor net geen 48000. En in de garage gaat er nog een mooie extra korting vanaf
            't Ging hier over de 508 hybride.
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten

              't Ging hier over de 508 hybride.
              Ah, excuseer

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

                Persoonlijk zou ik toch voor minstens een Allure gaan

                Is het verschil met de 1.5 zo groot? Zou direct voor een 1.5 full option gaan
                Ik vind dat de Allure eigenlijk maar weinig extra biedt tov de Active, als je de 2.0 neemt.
                De 2.0 heeft meteen de 17" velgen, mooiere echte dubbele uitlaat vind ik persoonlijk. ( de1.5 Allure heeft fake uitlaten aan elke zijde)
                En met de donkere achterruiten zie je verder optisch geen verschil met de 1.5 Allure.

                Aan de binnenkant moet ik enkel de lederen zetels laten vallen.

                Voordeel voor mij is ook, dat deze 1800 kg mag trekken tov 1500 kg bij de 1.5
                Vooral de 400NM koppel vind ik ook zeer interessant aan deze motor.
                Als je een paardentrailer moet trekken maakt dit echt wel een verschil.
                Last edited by Bud Wijzer; 09/07/2019, 15:00.

                Comment


                • Ter vervanging van mijn leasingwagen, waarbij ik in het verleden alleen maar audi of bmw nam (de huidige was bmw 4 gran coupé), kunnen we nu ook PSA wagens nemen. Dus dacht ik aan een 508 break. Vind die heel mooi, in artens grijs. Ik twijfel nog tussen de 1,6 180pk benzine versie (in principe moeten we vanaf nu door de carpolicy benzine nemen), of de 160pk diesel versie. Ik had al gelezen dat er zo goed als geen verschil is tussen de 180 en 160 pk diesel. Ik zou een uitzondering kunnen vragen en krijgen om toch de diesel te nemen, maar de benzine heeft de uitlaten links en rechts, wat ik heel mooi vind. Voor het overige kan ik beide wagens hebben in GT line, aangevuld met alle mogelijke opties in de lijst. Wie heeft ervaring of mening over die bezine 180pk ? In reviews lees ik dat hij laag in de toeren (want turbo) 'traag' zou zijn en hoge toeren moet maken om vlot te rijden ? Maar dat is natuurlijk relatief. Hoe rijdt hij in 'normaal' verkeer ? Op de diesel zou ik ook de webasto verwarming kunnen nemen, iemand die daar ervaring mee heeft ? Werkt dat goed en stil ?

                  Comment


                  • Heb de vraag ivm de webasto ook in de garage gesteld: eigenaardig genoeg waren ze er zelf niet echt van overtuigd. Bediening zou complex zijn. Is wel geinstalleerd af fabriek.

                    Comment


                    • 54 KM ELEKTRISCH

                      IN DETAIL: PEUGEOT 508 (SW) HYBRID

                      Een jaar geleden presenteerde Peugeot in Parijs de plug-in hybride-versies van de 508 en de 3008. De 3008 werd vorige week nader toegelicht, nu is het de beurt aan de 508.

                      Bij de onthulling van de hybride Peugeots was al duidelijk dat de 508 Hybrid over 225 pk beschikt, terwijl de 3008 Hybrid4 zelfs 300 pk en vierwielaandrijving meekrijgt. Op definitieve CO2- en verbruikscijfers moesten we echter nog even wachten en dat wordt nu opgelost. De 508 Hybrid stoot volgens de WLTP-testcyclus 29 gram CO2 per kilometer uit, terwijl zijn SW-broertje het op 30 gram per kilometer houdt. Dat komt in beide gevallen neer op een afgerond gemiddeld verbruik van 1,3 liter per 100 km.

                      Deze puur theoretische verbruikscijfers zijn uiteraard alleen te realiseren als er veel wordt geplugd. Het accupakket van 11,8 kWh levert bij de reguliere 508 een elektrisch bereik op van 54 km, wat net als bij de 3008 betekent dat de auto iets verder blijkt te komen dan eerder aangekondigd. De SW komt in theorie nog altijd 52 km ver.

                      Ondanks het accupakket blijft de bagageruimte van de 508 intact. In de reguliere vijfdeurs kan daarmee 487 liter worden verstouwd, terwijl de SW ook als plug-in 530 liter slikt.

                      Bestellen van de plug-in hybride-versie van de 508 kan vanaf eind dit jaar. De Hybrids verschijnen in drie uitvoeringen: Allure, GT Line en GT, die onder meer standaard over met grijs alcantara beklede stoelen beschikt. De gedetailleerde specificaties van de krachtiger 3008 lees je hier, bestellen van die SUV kan vanaf oktober.




















                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Volgens oudere berichten ging de 508 naast de voorwielaangedreven 225 pk versie ook de vierwiel aangedreven 300pk versie krijgen, maar volgens bovenstaand artikel is die 300pk versie enkel voor de 3008
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Gisteren op de N80 een 508 achter mij gehad, denk dat het een GT was, plakte bij het optrekken gewoon in mijn gat, gaf geen centimeter prijs.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • De baas van Peugeot bevestigt groen licht te hebben gegeven voor een sportieve plug-in hybride 508. De onlangs in Genève getoonde conceptcar 508 Peugeot Sport Engineered gaat dus in productie.
                            2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                            2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                            2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Volgens oudere berichten ging de 508 naast de voorwielaangedreven 225 pk versie ook de vierwiel aangedreven 300pk versie krijgen, maar volgens bovenstaand artikel is die 300pk versie enkel voor de 3008
                              En in de configurator is hij toch ook niet te vinden.

                              Dus als we iets extra willen zullen we moeten wachten op die sport hybride.
                              Wel fijn dat die dr toch komt, ik heb het altijd spijtig gevonden dat die versie van de 308 er nooit is gekomen.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • zo'n zwarte 508 GT is nice
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • Ik overweeg de 508sw hybride als volgende lease wagen. Heeft er al iemand het verschil tussen een wagen met en zonder active suspension control mogen ervaren?

                                  Comment


                                  • Bij mij gaat het ook tussen de 2.0 160pk met zo goed als alles of de 1.5 130pk full option en nog budget over. Kwestie van de VAA in 2021 niet te overdreven hebben denk ik dan (of maak ik mij zorgen om niets?). Ik heb met beide gereden en het verschil in wegknallen aan het licht stoorde mij niet echt. Eens op de autostrade ging het allemaal vlotjes. Ik heb wel geen idee of dit ook nog het geval zal zijn in de winter met 4 volwassenen en een skibox op het dak in de alpen.

                                    Ik heb ook dezelfde vraag over de webasto... welke versie het juist was (programmeerbaar in auto / met app enzovoorts) en werkt het degelijk? Die voorverwamfeature op de I3 van mijn vrouw is echt een godsgeschenk

                                    Comment


                                    • Heeft de peugeot 508 eigenlijk voice control? bv voor navigatie of telefoonbediening? Ik kan er vreemd genoeg niks over terug vinden. Ik hoop dat ik gewoon fout zoek, het lijkt me moeilijk te geloven dat een wagen die zo'n moderne uitstraling heeft, dit niet zou hebben.
                                      Bij mijn huidige wagen moet ik typen op het scherm om een navigatie adres in te geven, dat werkt behoorlijk traag en vervelend. Dit gaat veel vlotter via voice control. Moest de peugeot het niet hebben zou het voor mij toch wel echt een minpunt zijn.
                                      Last edited by Invictus66; 17/10/2019, 21:53.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                                        Heeft de peugeot 508 eigenlijk voice control? bv voor navigatie of telefoonbediening? Ik kan er vreemd genoeg niks over terug vinden. Ik hoop dat ik gewoon fout zoek, het lijkt me moeilijk te geloven dat een wagen die zo'n moderne uitstraling heeft, dit niet zou hebben.
                                        Bij mijn huidige wagen moet ik typen op het scherm om een navigatie adres in te geven, dat werkt behoorlijk traag en vervelend. Dit gaat veel vlotter via voice control. Moest de peugeot het niet hebben zou het voor mij toch wel echt een minpunt zijn.
                                        Vermoed dat die het wel heeft hoor. Mijne DS5 van 2015 had het niet, maar die zijn infotainment hebben ze maar 6 maanden ingebouwd (en terecht) en de opvolger had al voice control en touchscreen. Dus vermoed dan wel dat ze in de PSA groep alle opvolgende modellen ook met voice hebben. Voor wat het ook waard is, want Siri of de tegenhanger van Android werken beter dan die spraakbediening in mijne volkswagen. Was een optie van €200 dacht ik, maar het enige waarvoor ik het gebruik is: 'Thuisadres' Zou bij het kiezen van een nieuwe Tiguan het zelfs niet meer nemen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                                          Heeft de peugeot 508 eigenlijk voice control? bv voor navigatie of telefoonbediening? Ik kan er vreemd genoeg niks over terug vinden. Ik hoop dat ik gewoon fout zoek, het lijkt me moeilijk te geloven dat een wagen die zo'n moderne uitstraling heeft, dit niet zou hebben.
                                          Bij mijn huidige wagen moet ik typen op het scherm om een navigatie adres in te geven, dat werkt behoorlijk traag en vervelend. Dit gaat veel vlotter via voice control. Moest de peugeot het niet hebben zou het voor mij toch wel echt een minpunt zijn.
                                          ja , heeft hij , google op peugeot 508 instructieboekje , en dan gesproken commando's

                                          Comment

                                          Working...
                                          X