Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Privé-markt wanen ze zich een premiummerk met de 508.
    5,5% korting, prijzen van een BMW 3-reeks.
    Prima, een auto van het formaat 5-reeks voor de prijs van een 3-reeks! Zo'n 508 is minstens even premium als een BMW 3.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Prima, een auto van het formaat 5-reeks voor de prijs van een 3-reeks! Zo'n 508 is minstens even premium als een BMW 3.
      Formaat 5-reeks? Heeft de buitenmaten van een 3-reeks (4 cm meer, 18 cm minder dan een 5-reeks), maar zeker niet in het interieur.
      Heb ermee gereden, voel me vooraan ingesloten en achteraan is er maar heel weinig beenruimte.
      Voor de rest is er weinig premium aan, het ziet er op het eerste zicht mooi ooit, maar als je dingen begint aan te raken is het meestal harde plastics.

For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Productieversie van de Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered):

Meer info:[www.largus.fr]

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Die ziet er lekker uit
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Blijft een top kar, qua looks, vind ik. Zeker met zo'n grotere velg mag hij echt wel gezien worden.

Comment

• Prachtige wagen, het word tijd voor een nieuwe "Taxi" film met deze in de hoofdrol
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Prachtige wagen, het word tijd voor een nieuwe "Taxi" film met deze in de hoofdrol
                  Goed idee, met het onovertroffen Franse stuntwerk.

Comment

Prachtige wagen, het word tijd voor een nieuwe "Taxi" film met deze in de hoofdrol
                    Grappig, ik zat net hetzelfde te denken toen ik die post over de 508 PSE zag
                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• De geëlektrificeerde sportieveling van Peugeot komt de wapens opnemen tegen de VW Golf GTE, Skoda Octavia RS iV en Cupra Leon Plug-in, met vierwielaandrijving en 360 pk.

"Maar" 360 pk terwijl het eerst 400 pk ging zijn.
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

https://www.vroom.be/nl/nieuws/508-p...utm_term=news1

"Maar" 360 pk terwijl het eerst 400 pk ging zijn.
                          Wat een gemiste kans in deze tijden

Comment

• Verklaart misschien wel een beetje waarom de 300pk sterke versie er niet komt.
                            Alhoewel er wel enkele bronnen zijn die deze wel nog vermelden.

Comment

• das gecombineerd systeemvermogen toch...in feite een fictief getal dat men erop plakt

...psa kreeg in het verleden nogal naar zijn kop omdat hun hybrides ondanks hun aagekondigd hoog systeemvermogen traag waren op de baan
                              ze zullen hebben bijgeleerd en wat voorzichtiger zijn met wat hoge pk-getallen, die alleen daarna gaan teleurstellen...of dat kraam uiteindelijk als 360 dan wel 400 wordt geregistreerd, het zijn de influencers aller landen (barf) die het weer zouden kunnen afbreken

als hij de 100 haalt in 4 sec zoals beloofd met slechts 360 pk zullen ze mss lyrischer worden, hehe

en het scheelt een stuk in verzekering en mss wordt hij in dit of geen land dan weer lichter getaxeerd, wie weet

Comment

• HEFTIGE PEUGEOT 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED UITGEBREID IN BEELD

Het is al een jaar officieel bekend dat Peugeot voornemens is om een sportieve topversie aan het leveringsgamma van de 508 toe te voegen. De krachtigste 508 krijgt een plug-in hybride aandrijflijn, maar een productieversie is nog altijd niet gepresenteerd. Vandaag laat Peugeot een nieuwe set foto's van z'n op stapel staande sportieveling zien.

Peugeot presenteerde in februari vorig jaar de 508 Sport Engineered Concept een heftig aangeklede 508 waarmee de Fransen vooruitblikten op een zeer potente versie van zijn 'berline'. Vorig jaar rond deze tijd bevestigde Peugeot-CEO Jean-Philippe Imparato op Twitter dat het merk de auto zou gaan bouwen, maar van een daadwerkelijke productieversie is vooralsnog geen sprake. Peugeot laat nu voor de tweede keer een nieuwe set foto's van z'n sportieve 508 zien, en dat wekt het vermoeden dat een definitieve onthulling niet heel lang meer op zich kan laten wachten.

Peugeot noemt de heftige 508 nu simpelweg '508 PSE', een naam waarbij de laatste drie letters staan voor Peugeot Sport Engineered. Hoewel de auto iets milder oogt dan de concept-car die vorig jaar werd gepresenteerd, belooft de sportieve plug-in een potente versie te worden. De concept-car was voorzien van een 200 pk sterke 1.6 die samenwerkte met een tweetal elektromotoren, gezamenlijk goed voor een systeemvermogen van 400 pk. Peugeot levert de 508 al met een 225 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn en de 3008 is als Hybrid4, tevens een plug-in, goed voor een systeemvermogen van 300 pk. Die aandrijflijnen lijken te min te zijn voor de 508 'PSE'. Onlangs presenteerde zustermerk DS de DS9, een auto die onder meer beschikbaar komt met een 360 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn. Het is goed mogelijk dat Peugeot die aandrijflijn ook in de 508 lepelt. Mocht dat het geval zijn, dan zal de 508 Peugeot Sport Engineered een vierwielaandrijver zijn. We verwachten later dit jaar meer informatie over de productierijpe sportiefste 508 ooit.

Comment

• Blijft toch een cool design, zeker in deze uitvoering.

Comment

• Er rijden er ondertussen een paar in de buurt hier, ook de break. Wat een schitterende auto is dit toch

Comment

• WELKOM 1.2 PURETECH

Wie in de markt is voor een Peugeot 508 met benzinemotor, kon tot op heden niet veel kiezen. De 180 pk sterke 1.6 Puretech fungeerde namelijk sinds het verdwijnen van de 225 pk sterke 1.6 Puretech als enige optie op dit gebied. Goed nieuws: zowel de 508 Berline als de 508 SW is nu beschikbaar met de 130 pk en 230 Nm sterke 1.2 Puretech. Inderdaad, een driecilinder.

De 1.2 Puretech is een benzinemotor die bekend is van tal van andere modellen van Groupe PSA. Hét grote voordeel is natuurlijk de gunstigere prijs ten opzichte van de krachtigere 1.6 Puretech.

Comment

• hmmm, ik denk vooral bedoeld als co² model. Om de gemiddelde uitstoot van het gamma naar beneden te krijgen. Ze hadden beter met deze motor ook een hybride variant gemaakt.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          hmmm, ik denk vooral bedoeld als co² model. Om de gemiddelde uitstoot van het gamma naar beneden te krijgen. Ze hadden beter met deze motor ook een hybride variant gemaakt.
                                          Mogelijk, maar je ziet dat downsizen meer en meer, ook bij de meeste andere merken. Ik vind daar niks mis mee, die dingen doen het meer dan goed en zijn fiscaal vriendelijk.

Comment

Working...
                                          X