Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    WELKOM 1.2 PURETECH

    Wie in de markt is voor een Peugeot 508 met benzinemotor, kon tot op heden niet veel kiezen. De 180 pk sterke 1.6 Puretech fungeerde namelijk sinds het verdwijnen van de 225 pk sterke 1.6 Puretech als enige optie op dit gebied. Goed nieuws: zowel de 508 Berline als de 508 SW is nu beschikbaar met de 130 pk en 230 Nm sterke 1.2 Puretech. Inderdaad, een driecilinder.

    De 1.2 Puretech is een benzinemotor die bekend is van tal van andere modellen van Groupe PSA. Hét grote voordeel is natuurlijk de gunstigere prijs ten opzichte van de krachtigere 1.6 Puretech.





    De 1.6 met 225 pk bestaat toch nog altijd?

    Of gaat dit artikel over Nederland, want daar hebben ze blijkbaar alleen een Active en een Allure.
    Hier hebben we ook nog altijd een GT Line en een GT die ze in Nederland blijkbaar niet meer hebben. (en het is die GT die altijd de 225 pk versie is geweest)
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • 225 enkel in GT uitvoering

      anders is het de hybrid met 225pk (wat dus de 180 pk variant is met elektromotor ondersteuning)
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • Dat weet ik.
        Vind het alleen raar dat ze in Nederland blijkbaar die GT en ook de GT Line uit het gamma gehaald hebben.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          De 1.6 met 225 pk bestaat toch nog altijd?

          Of gaat dit artikel over Nederland, want daar hebben ze blijkbaar alleen een Active en een Allure.
          Hier hebben we ook nog altijd een GT Line en een GT die ze in Nederland blijkbaar niet meer hebben. (en het is die GT die altijd de 225 pk versie is geweest)
          Idd, NL artikel, het was mij over de motor te doen, niet de uitvoering. Die 1,2 komt er gewoon bij en hier ook veronderstel ik.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Mij gaat het ook over de motor, maar dan die waarvan het artikel zegt dat die niet meer bestaat (de 1.6 met 225 pk).
            In het artikel word gezegd dat dit blok niet meer zou bestaan, maar het is gewoon de nederlandse invoerder die blijkbaar geen GT en GT Line meer in de optielijst wilt zetten.
            Daardoor is die 1.6 met 225 pk niet meer verkrijgbaar, want die is enkel verkrijgbaar als GT.

            En die 1.2, slecht zal dat blok niet zijn, maar vind het toch maar een klein blok voor zo een grote auto.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              En die 1.2, slecht zal dat blok niet zijn, maar vind het toch maar een klein blok voor zo een grote auto.
              Zoals gezegd, de andere merken doen het ook, niks mis mee zolang er zwaardere motoren beschikbaar zijn en iedereen de keuze heeft.

              In de Talisman bv is eveneens een 1.3 liter verkrijgbaar, toch ook geen kleine auto. Of de 1.0 liter in de Octavia, de 1.0 liter van Ford in al zijn modellen, Mercedes, Renault, Nissan met de 1.3 liter in zwaardere modellen enz.

              Mij moeten ze er in ieder geval niet meer van overtuigen, die moderne blokjes doen het prima in zwaardere auto's.

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Ik weet het, ik heb ook helemaal niks tegen die kleinere motoren. Klikt alleen raar, zo een licht blokje in zo een dikke auto.
                In mijn ogen zijn dergelijke blokjes ook goed te combineren met hybride systemen, maar daarvoor worden er dan weer wel vaak dikke blokken gebruikt, wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Rouge Ultimate is blijkbaar niet meer te krijgen voor de 508 in België volgens de configurator?
                  In de Nederlandse configurator staat het dan weer wel nog vermeld.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Waarschijnlijk omdat toch alle Belgen, zwart of grijs kiezen hé ;-)

                    Comment


                    • Ja ik weet het, de meeste Belgen zijn saaie mensen.

                      Vind het wel spijtig dat dat rood er uit is, dat is de enige kleur die de auto echt mooi staat, met het wit op een tweede plaats.
                      Bij die kleuren zie je de mooie lijnen van de auto goed, dat heb je met die zwart, grijs en andere donkere tinten totaal niet.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Komt door al die leaseauto’s, na 3 jaar is rood moeilijker te verkopen…

                        In o.a. Nl, Fr, It is rood gewoon te krijgen…

                        Die 1.2i is ook alleen in NL beschikbaar

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Waarschijnlijk omdat toch alle Belgen, zwart of grijs kiezen hé ;-)
                          50 tinten grijs hé
                          Ik hou van een mooi kleurtje!
                          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                          Audi S3 '02 sold => topic
                          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                          Comment


                          • Ik ook, maar een rode auto zal ik niet snel kopen. Zoals quovadis al zei is herverkoop bij een rode wagen een ramp. Zeker op zo'n schip als de 508.
                            Voor mij werkt de 508SW enkel in 't zwart of die groen/grijze kleur.

                            In Duitsland kan je wel wat koopjes doen deze dagen:
                            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                            Comment


                            • Ik was van zin binnen enkele jaren een 508 hybride te kopen (tenzij ik tegen dan een goed elektrisch alternatief zou vinden), maar als die niet in het rood te krijgen is, dan word het geen 508.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Als het rood nog beschikbaar is in andere landen, zal je die ook in België nog wel kunnen bestellen via de dealer, denk ik.

                                Ik vind het ook dé kleur voor de 508, samen met het amazonite grijs.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                  Ik ook, maar een rode auto zal ik niet snel kopen. Zoals quovadis al zei is herverkoop bij een rode wagen een ramp. Zeker op zo'n schip als de 508.
                                  Voor mij werkt de 508SW enkel in 't zwart of die groen/grijze kleur.

                                  In Duitsland kan je wel wat koopjes doen deze dagen:
                                  https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...m&id=282449391
                                  Diesels op 800 km van België, zijn al enkele jaren goedkoop in Duitsland….
                                  Wil je een benzine met automaat (in goede staat) op max 400 km, ben je vlug 3 à 4 duizend meer kwijt en veel schaarser, want die zoeken de Nederlanders er al 10 jaar….

                                  Comment


                                  • Peugeot 508 SW Hybrid - review

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Peugeot 508 Hybrid SW (2020) - Stijlvolle kilometervreter

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • HYBRIDEPLEZIER

                                        SPORTIEVE PEUGEOT 508 PSE IS LOS!

                                        Peugeot viert deze week haar 210e verjaardag en beklinkt dat met de onthulling van een nieuwe versie van de 508. De 508 PSE gedoopte sportieveling luidt een nieuw hoofdstuk in voor Peugeot Sport.

                                        We hebben er even op moeten wachten, maar ruim anderhalf jaar na de onthulling van de Peugeot 508 Sport Engineered Concept is de productieversie eindelijk hier. Hij draagt de letters PSE, dat staat voor Peugeot Sport Engineered. Die naam werd met de conceptversie in zekere vorm al gebruikt en de PSE-aanduiding hangt daarnaast natuurlijk samen met het feit dat Peugeot Sport laatst in een nieuw jasje is gehesen. Sportieve Peugeots krijgen voortaan PSE achter hun naam en daarmee lijkt de befaamde GTI-aanduiding ook uit beeld te gaan verdwijnen. Dat hangt mogelijk wel af van de aandrijflijn. De 508 PSE is immers een sportieve plug-in hybride, dus wie weet is de PSE-naam voorlopig voorbehouden aan (deels) elektrische sportversies en blijft GTI behouden voor de puur met verbrandingsmotor uitgeruste scheurneuzen. Peugeot-topman Jean-Philippe Imparato suggereerde eerder dit jaar in ieder geval nog dat de GTI-aanduiding er voorlopig naast blijft.


                                        Hybride-kracht

                                        Goed, genoeg over de naam, tijd voor de auto. Als de 508 PSE, die overigens als Berline en als Break verschijnt, een voorbode is van welke orde van sportiviteit we mogen verwachten voor andere Peugeots, ziet het er goed uit. De nieuwe topversie van de 508 heeft namelijk een geblazen 200 pk sterke 1.6 die samenwerkt met twee elektromotoren, één per as. Dat is samen goed voor een systeemvermogen van 360 pk en 520 Nm. Daarmee is het de krachtigste straatlegale serieproductie-Peugeot ooit. Het vermogen wordt middels een achttraps automaat, afhankelijk van de gekozen rijmodus, naar alle vier de wielen of naar twee wielen gestuurd.

                                        Volgens Peugeot gaat de 508 PSE in Sport-modus van 0-100 km/h in slechts 5,2 seconden (bij de Berline). Bij 248 km/h houdt het feestje op. Daarmee is de 508 PSE al met al een zeker voor Peugeot-begrippen erg krachtig en rap verhaal. De grap is natuurlijk dat je er met een rustigere rechtervoet ook gewoon puur elektrisch mee kan rijden. Het is volgens Peugeot mogelijk om pakweg 42 km af te leggen met de volgeladen 11,5 kWh-accu.


                                        Uiterlijk

                                        Uiteraard zou het geen compleet verhaal zijn zonder wat uiterlijke aanpassingen. Je wil immers wel dat je sportieve 508 te onderscheiden is van de leaseversie van je overbuurman. De 508 PSE schreeuwt het weliswaar niet van zich af, maar toch is er goed aan te zien dat het iets bijzonders betreft. Zo zien we een donkere aangepaste grille, dikker bumperwerk voor en achter, sideskirts en twee dikke stortkokers aan de achterkant. Het geheel troont op nieuwe 20-inch lichtmetalen wielen met Michelin Pilot Sport 4S-banden erop. Zowel aan de buitenkant als in het interieur komt het geel/groen van PSE op details terug, zo zijn de remklauwen bijvoorbeeld in die kleur gespoten, maar ook de inzetstukken in de voorbumper. In het interieur zien we de kleur onder meer in de stiksels, in het instrumentarium, bij het PSE-logo op de dorpels en uiteraard ook op het logo op het stuur. De 508 PSE wordt leverbaar in drie kleuren: Perla Nera Black, Pearl White en Selenium Grey.

                                        De Peugeot 508 PSE komt in het eerste halfjaar van 2021 bij de dealers te staan. Prijzen zullen in de aanloop naar die introductie bekend worden gemaakt.





















                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Ik ben benieuwd naar de prijs
                                          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                          16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                          Comment

                                          Working...
                                          X