Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo s60/v60 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Metaxa Hahaha, nog maar eens 1,5 keer de wereld rond. Een omscholing tot astronaut is op zijn plaats en dan komt die film er wellicht toch nog
    Stel je voor zég!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Nee, dat kan je als gebruiker niet veranderen.
      Bedankt! Speciaal dat dat blijkbaar verschilt tussen merken, ik had daar nog niet eerder op gelet.
      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Mooi rood.
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• GEEN DIESELS MEER EN ALTIJD MAXIMAAL 180 KM/H

VOLVO S60 EN XC60 KRIJGEN NIEUWE MILD-HYBRIDVERSIES

Volvo breidt de prijslijst van zowel de S60 als de XC60 uit met nieuwe mild hybride versies, maar er is ook geëlektrificeerd nieuws waar wél een stekker bij komt kijken.

S60

Ook is er nieuws voor de S60. Zo worden de reguliere T4- en T5-benzineversies vervangen door B4- en B5-benzinemotoren met mild-hybrid techniek. De 2.0 viercilinder in de B4 levert in de basis 197 pk en 300 Nm koppel en krijgt ondersteuning van een 14 pk en 40 Nm sterker elektrisch deel. Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km.h is in 7,9 tellen achter de rug. Ook bij de S60 is elke variant afgeregeld op een topsnelheid van 180 km/h. De T5 is voortaan een 250 pk en 350 Nm sterke 2.0 viercilinder die dankzij mild-hybrid techniek eveneens over 14 pk en 40 Nm extra kan komen te beschikken. Deze smaak dendert in 6,7 tellen naar een snelheid van 100 km/h.

Volvo breidt de prijslijst van de S60 daarnaast aan de onderkant uit met een hagelnieuwe B3. Deze instap-S60 is uitgerust met een 163 pk en 265 Nm sterke 2.0 viercilinder die, je raadt het al, dankzij elektrohulp tevens over 14 pk en 40 Nm extra komt t e beschikken. Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h duurt exact 9 seconden en het gemiddeld verbruik is vastgesteld op 6,2-6,3 l /100 km. Meer S60-nieuws: alle varianten zijn voortaan niet alleen meer als sportief aangeklede R-Design, maar ook als reguliere Inscription te krijgen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• GEEN DIESELMOTOREN MEER BESCHIKBAAR

VOLVO V60 KRIJGT NIEUWE MOTOREN

Volvo is zijn modellengamma aan het elektrificeren, een proces dat nu gevolgen heeft voor de V60. De stationwagen krijgt nieuwe mild-hybridversies én moet het voortaan zonder dieselmotoren stellen.

Onlangs voerde Volvo een update door op de XC60 en S60 en ditmaal is het de V60 die profiteert van een aantal wijzigingen. De reguliere T4- en T5-benzinemotoren worden namelijk vervangen door respectievelijk de B4, en B5. Inderdaad, benzinemotoren met mild-hybridtechniek. De B3 is een 163 pk en 265 Nm sterke 2,0-liter grote viercilinder, een machine die dankzij elektrohulp over 14 pk en 40 Nm extra komt te beschikken. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h duurt 9,1 tellen en de topsnelheid ligt, zoals bij alle nieuwe Volvo's op 180 km/h. Het gemiddeld verbruik is vastgesteld op 6,3-6,4 l/100 km.

De B4 staat uiteraard een stapje boven de zojuist genoemde B3. Het is een in de basis 197 pk en 300 Nm sterke versie van de bekende 2.0 die - je raadt het al - ook ondersteuning krijgt van een 14 pk en 40 Nm sterk elektrisch deel. Deze variant weet in 8 tellen naar de 100 km/h te sprinten. Hoger op de ladder staat de B5, een van nature 250 pk en 350 Nm sterke 2.0 viercilinder die dankzij elektrohulp eveneens over 14 pk en 40 Nm extra komt te beschikken. Deze krachtigste niet-plug-in benzineversie dendert in 6,8 seconden naar een snelheid van 100 km/h en verbruikt net als de B3 en B4 gemiddeld 6,3-6,4 l/100 km. De D3- en D4-dieselopties komen te vervallen, de T6- en T8-plug-in hybriden blijven wél bestaan. De V60 Cross Country was tot voor kort te krijgen als T5 en als D4, maar na de vernieuwingsronde is deze alleen nog leverbaar als B5. Alle motoren zijn standaard gekoppeld aan een achttrapsautomaat.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Jammerlijke zaak voor kilometervreters als wij.
                Het zou natuurlijk ook met een B5 kunnen maar toch...

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• hoeveel zou het verbruik, in theorie althans, moeten zakken met die 14pk elektromotoren?
                  www.peugeotforum.be

Comment

• de t4 190 pk automaat momenteel zit wltp tss 7.1-8

Comment

• maw haalt weinig uit
                      www.peugeotforum.be

Comment

• 12% is toch significant imo

Comment

• in theorie... praktijk zal iets anders zijn
                          www.peugeotforum.be

Comment

• hopelijk komen de cng versies dan terug voor de kilometervreters, anders vrees ik dat ik nu met mijn laatste v60 rij...

mijn baas zal geen benzine willen geven voor 70.000km/jaar
                            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              de t4 190 pk automaat momenteel zit wltp tss 7.1-8
                              Zó veel verschil is dat niet met mijn D4.

Comment

• 8,78L op spritmonitor. Is wel een gem. van slechts 3 wagens.

Comment

• Vervallen van de diesels geld niet voor Belgie,

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Volvo S60 B3 rijtest - op stap met de instapper!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eddy V Bekijk Berichten
                                        Vervallen van de diesels geld niet voor Belgie,
                                        klopt,je kan hier nog steeds diesels nieuw bestellen....de soep wordt nooit zo heet gegeten als ze geschonken wordt...diesel is nog niet direct dood hoor
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Diesel gaat er toch echt wel uit bij Volvo. De XC40 is alleen nog in benzine te bestellen. Diesel beperkt tot stockwagens. En de V60 volgt straks die logica.

Comment

Working...
                                          X