Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo s60/v60 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volvo s60/v60 (2018)

    Zojuist is in Stockholm het doek getrokken van de gloednieuwe Volvo V60. Wij hebben alle ins en outs al voor je.

    Geen operazaal, geen voetbalstadion, geen world fashion center: de Volvo V60 wordt onthuld op de oprit van een doodgewone gezinswoning, nog net niet voorgereden door de luizenmoeder. Waarmee Volvo maar wil zeggen dat de V60 een ultieme familie-auto is. Daarom is hij ruimer gemaakt dan zijn voorganger.

    Vorige week waren we heel blij met de spionagebeelden van een gecamoufleerde V60, nog diezelfde dag lekte het eerste naakte beeld, vandaag zijn we in de Zweedse hoofdstad Stockholm om de nieuwe V60 met eigen ogen te aanschouwen. Als fundament dient het modulaire SPA-platform, wat voor Scalable Product Architecture staat. Het is dezelfde bouwkit die schuilgaat onder de XC60 en de 90-reeks (de 40-reeks staat op het CMA-platform, Compact Modular Architecture). Het modulaire platform opende de deur voor meer beenruimte voor- en achterin. De bagageruimte groeide bovendien van 430 naar 529 liter.

    De standaarduitrusting omvat zaken als ledverlichting rondom inclusief de koplampen, dual-zone klimaatregeling, elektrisch bedienbare achterklep, 16-inch lichtmetalen wielen, en 9-inch touchscreen met Sensus Connect-infotainment. Ook aan veiligheid is uiteraard gedacht. City Safety met Autobrake is standaard op elke V60 en herkent fietsers, voetgangers en grote dieren, ook in het donker. Een wereldprimeur is volgens Volvo dat het systeem ook automatisch remt om de impact bij frontale botsingen te reduceren. Pilot Assist is optioneel en heeft een upgrade gekregen, waarmee het beter presteert in bochten.

    Vooralsnog bestaat het motorengamma uit vijf machines, twee benzines, twee diesels en een plug-in hybride. De T5 levert 250 pk en heeft standaard de sequentiële achttraps Geartronic-automaat. De T6 met 310 pk heeft die automaat in combinatie met AWD. De D3 is met 150 pk de meest bescheiden diesel en is standaard handgeschakeld en voorwielaangedreven. De D4 met 190 pk is eveneens standaard handgeschakeld en voorwielaangedreven. Geartronic is op de diesels een optie. De T8 AWD Twin Engine met 390 pk is tot volgend jaar de enige plug-in hybride, maar krijgt daarna gezelschap van de nieuwe T6 Twin Engine met 340 pk.

    Bron: Autoweek

    De S60 laat nog even op zich wachten.











    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2












    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Nu al te configureren op Volvocars.be met prijzen vanaf € 42.700,00 (D4 Momentum). Ter vergelijking in 2011 had je een V60 D5 voor € 36.650,00 of een V60 D3 voor € 32.500,00. De prijs is samen met de auto gegroeid. Nemen we voor een V60 D4 2011 een prijs tussenin (€ 34.500,00) dan spreken we over een prijsstijging van 23,76%.

      Maar ziet er wel tof uit anders!

      Comment


      • #4
        Prachtig!
        Maar het zal gokken worden of je een V60 voor/achter je ziet rijden dan wel een V90...maar zo'n merken kennen we nog...
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #5
          Zeer mooi!

          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Fantastisch gedaan van Volvo, zeer mooie wagen.

            En meteen twee hybrides, top!
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid
              Nu al te configureren op Volvocars.be met prijzen vanaf € 42.700,00 (D4 Momentum). Ter vergelijking in 2011 had je een V60 D5 voor € 36.650,00 of een V60 D3 voor € 32.500,00. De prijs is samen met de auto gegroeid. Nemen we voor een V60 D4 2011 een prijs tussenin (€ 34.500,00) dan spreken we over een prijsstijging van 23,76%.

              Maar ziet er wel tof uit anders!
              Veel geld zeg... Volvo is echt een veel te duur merk aan het worden.

              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

              Comment


              • #8
                D2 Kinetic zal wel beter meevallen. Volvo lanceert altijd eerst de dik uitgeruste versies, de instapversies en -motoren volgen dan een maand of twee later.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                Comment


                • #9
                  En op 7 jaar tijd met 2% inflatie/prijsstijging per jaar, dat scheelt zich al 15%. Oftewel zo'n 5000 euro. Vergeleken met die D3. En momentum is inderdaad niet de goedkoopste versie.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                    Nu al te configureren op Volvocars.be met prijzen vanaf € 42.700,00 (D4 Momentum). Ter vergelijking in 2011 had je een V60 D5 voor € 36.650,00 of een V60 D3 voor € 32.500,00. De prijs is samen met de auto gegroeid. Nemen we voor een V60 D4 2011 een prijs tussenin (€ 34.500,00) dan spreken we over een prijsstijging van 23,76%.

                    Maar ziet er wel tof uit anders!
                    Wat ze zelf zo graag willen zijn...premium-merk = premium-prijzen! (dekke, wie heeft dat woord toch uitgevonden!)
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                      En op 7 jaar tijd met 2% inflatie/prijsstijging per jaar, dat scheelt zich al 15%. Oftewel zo'n 5000 euro. Vergeleken met die D3. En momentum is inderdaad niet de goedkoopste versie.
                      Het is van de afgelopen jaren een stuk minder geweest (2011 niet meetellen) binnen België. Binnen Zweden praktisch onbestaand, die inflatie. Het feit is gewoon dat ze sinds de nieuwe XC90 de prijzen serieus hebben opgedreven in vergelijking met de voorganger. Deze nieuwe V60 ligt meer in de lijn van de V70, waar de V90 eerder een nieuwe, hogere lijn moet voorstellen (toch qua prijspolitiek).

                      Elke keer opnieuw hoor je dan hetzelfde verhaal "ja, maar die kleinere motoren gaan goedkoper zijn", maar daarom dat ik nu net probeer de gelijke motoren te vergelijken. Als je dan trouwens die configurator induikt, dan moet je eens die inscription aanvinken en gaan kijken wat je krijgt. Vergeet bij het plaatsen van de bestelling de navigatie (1250 euro) niet en de premium audio pack (1000 euro). Anders zit je zonder navigatie, Android auto en DAB+.

                      Ik zou meteen ja zeggen tegen de auto want ik vind het interieur en exterieur helemaal mijn ding, maar de prijzenpolitiek is een beetje overdreven geworden. Het is dat we in een land wonen waar bedrijfswagens koeken troef zijn, anders zag je een pak minder Duitsers en Zweden rondrijden.

                      Comment


                      • #12
                        De V90 is ook een mooie auto, maar toch te klassiek naar mijn goesting. Deze V60 daarentegen is van een heel ander kaliber. Zeer geslaagd!!!
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • #13
                          Het ziet er wel goed uit, maar ik heb het gevoel dat de prijzen bij Volvo inderdaad ferm aan het stijgen zijn.
                          En is dat nu 310pk uit een 2.0 viercylinder?

                          Comment


                          • #14
                            Jama manne wacht, ik was nog steeds aan het sparen voor men polestar v60...

                            Ontopic: zeer mooie wagen, ik vind hem toch onderscheidend van de V90 al is het familiegezicht zeer herkenbaar uiteraard. Prijzen zijn wel wat hoog gegrepen. Uit ervaring weet ik dar je bij volvo maar best bv geen T5 mer fwd pakt maar beter eentje met awd om het vermogen goed te verwerken.
                            Dzn wordt het ineens wel heel duur speelgoed. Volvo is premijoem geworden en vraagt daar spijtig genoeg nu ook de prijzen voor.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147
                              Het ziet er wel goed uit, maar ik heb het gevoel dat de prijzen bij Volvo inderdaad ferm aan het stijgen zijn.
                              En is dat nu 310pk uit een 2.0 viercylinder?
                              Dat klopt. De polestar heeft uit diezelde 2liter wel 370 pk. Is al even zo bij volvo. Ze hebben quasi nog maar 1 motor mer 2l voor heel hun gamma.
                              Bijkomend nog wel een 1.5bezine 4cil voor v40 met automaat en de nieuwe driecilinder in de xc40.

                              Comment


                              • #16
                                370pk uit een 2.0?
                                Ik denk niet dat je moet verwachten daar 4.800.000 km mee te rijden: https://www.klassiekerweb.nl/48-milj...-op-de-teller/

                                Ik vraag me ook wel af wat het nut is van al die vermogens tegenwoordig. Benzine begint momenteel dus met 250pk.
                                Heb zelf 150pk diesel en kan nergens alle paardjes gebruiken op mijn traject...

                                Comment


                                • #17
                                  Voor de leasers (zoals mij).
                                  De CO2-uitstoot waarden van de V60 zijn wel al zichtbaar op de Nederlandse Volvo-site.

                                  D3-man: 114 gr
                                  D3-geartronic: 121 gr
                                  D4-man:117 gr
                                  D4-geartronic: 119 gr

                                  Vreemd dat dit op de Belgische variant nog niet getoond wordt.
                                  Nog vreemder is dat de waarden van XC60 en XC40's zolang op zich laten wachten...

                                  Comment


                                  • #18
                                    114gr voor de D3 met 150pk?
                                    Mijn bijna 5 jaar oude Mazda 6 break met 150pk heeft 116gr. Ook niet veel vooruitgang...

                                    Comment


                                    • #19


                                      Oorspronkelijk geplaatst door JNe
                                      Voor de leasers (zoals mij).
                                      De CO2-uitstoot waarden van de V60 zijn wel al zichtbaar op de Nederlandse Volvo-site.

                                      D3-man: 114 gr
                                      D3-geartronic: 121 gr
                                      D4-man:117 gr
                                      D4-geartronic: 119 gr

                                      Vreemd dat dit op de Belgische variant nog niet getoond wordt.
                                      Nog vreemder is dat de waarden van XC60 en XC40's zolang op zich laten wachten...
                                      Valt toch tegen, nieuwe wagens horen toch beter te scoren tegenwoordig. En dan nog die dure prijzen. Zo veel zie ik de S90/V90 ook nog niet rijden. Lijkt me niet het Success van de V70 te evenaren.


                                      Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

                                      Comment


                                      • #20
                                        volgens mij zijn de CO2 normen volgens de nieuwe meetmethode gemeten en dus een stuk minder gunstig als met de oude methode

                                        mijn autootjes:

                                        Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                        Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                        Comment

                                        Working...
                                        X