Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo s60/v60 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Is mooiste break in zijn klasse op dit moment vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten

De productie voor de twin-engines zal starten in week 5 van volgend jaar. Bestellen zal uiteraard vooraf kunnen.
      gisteren vernomen van mijn volvo-dealer.

in de twin-engine zit zeker het panodak inbegrepen. Gawoon eens de brochure downloaden en grondig doornemen.
      Je zal merken dat standaard ook gelaagd glas voor de zijruiten voorzien is, en als ik het goed begrijp ook aktieve noise-reduction.
      Echt wel een meer dan interessant aanbod!
      OMG, dus als we eind deze maand bestellen hebben we hem ten vroegste februari 2018?
      Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
      Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
      (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kking158

OMG, dus als we eind deze maand bestellen hebben we hem ten vroegste februari 2018?
        Hmm
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Testje V60:

[www.autocar.co.uk]
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

EERSTE NIEUWE VOLVO ZONDER ZELFONTBRANDER

VOLVO S60 NIET BESCHIKBAAR MET DIESELMOTOR

De nieuwe S60 zal de eerste nieuwe Volvo zijn die het zonder dieselmotoren moet stellen. Dat maakt Volvo vandaag bekend.

Medio vorig jaar gaf Volvo al aan geen geld meer te steken in de ontwikkeling van nieuwe dieselmotoren. De bestaande dieselmotoren zouden over een periode van zo'n vijf jaar stapsgewijs uitgefaseerd worden. De op stapel staande nieuwe generatie S60, waarvoor het startsein voor de productie in de herfst klinkt, is de eerste nieuwkomer van het merk die zonder dieselmotoren op de markt verschijnt.

Het schrappen van dieselmotoren voor de nieuwe S60 is onderdeel van Volvo's voornemen om alle nieuwe modellen die het vanaf 2019 lanceert alleen beschikbaar te stellen als mild-hybrid, plug-in hybride of als EV. "Modellen die alleen met een brandstofmotor te krijgen zijn, faseren we uit," aldus CEO Håkan Samuelsson. Volvo mikt erop dat omstreeks 2025 maar liefst 50 procent van zijn verkoopmix uit volledig elektrische auto's bestaat.

De nieuwe S60 komt kort na zijn onthulling beschikbaar met een selectie viercilinder Drive-E-benzinemotoren en met twee plug-in hybriden waarbij de brandstofmotor tevens een benzineblok zal zijn. Varianten met een mild-hybride aandrijflijn volgen volgend jaar. Volvo heeft zijn nieuwe productiefaciliteit in de Amerikaanse staat South Carolina aangewezen als locatie waar de S60 gebouwd gaat worden. Dus ook voor exportmarkten. De voor de Chinese markt bestemde variant zal uiteraard ook in China gebouwd worden.

Wat bovenstaande betekent voor de beschikbaarheid van dieselmotoren in auto's als de V60, XC60 en XC90 is ons nog niet duidelijk.

Bron: Autoweek
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Las het ook net, hopelijk maken ze hun hybride techniek dan wat goedkoper, want de T8 is particulier nog steeds onbetaalbaar
              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                Las het ook net, hopelijk maken ze hun hybride techniek dan wat goedkoper, want de T8 is particulier nog steeds onbetaalbaar
                Mijn schoonzus heeft zo ene.
                Achteruit van de oprit gaat die elektrisch maar eens ze vooruit moet slaat de motor al aan.
                den borre

Int3x0r

Comment

Moet ze rustiger rijden, is normaal he

Comment

Bwa, rustiger rijden... Op papier zijn dat auto's die allemaal een mooi verbruik hebben. Uiteraard is het eenvoudig om de test in die mate te omzeilen dat zoiets mogelijk is. Als je zo'n kleine actieradius hebt die dan nog eens afhankelijk is van de rijstijl, dan gaat er nooit veel elektrisch gereden worden. Die batterij is zo plat en veel eigenaars zullen de moeite niet nemen om die elke keer in het stopcontact te stoppen.

Zo'n T8 wordt veelal gekocht voor de hoge aftrekbaarheid, dat maakt de auto vele malen goedkoper (in die mate dat het bijna onnozel is om een andere versie te kopen).

Comment

Ja natuurlijk, ik zal ook nooit beweren dat je bij normaal gebruik ook maar ietsofwat in de buurt van de norm zou komen.
                      Maar het is gewoon zo dat je met 400pk onder je gat, ook moeite moet doen om deze NIET te gebruiken, en enkel op de elektrische motor te rijden.

En "zo plat" is ook relatief. Met mijn woon-werk verkeer van 30km enkel, zou ik toekomen om dit enkel elektrisch te doen moest ik op het werk kunnen opladen. Als ik em altijd zou kunnen opladen thuis en op het werk, zou ik jaarlijks met zo'n wagen makkelijk 15000 puur elektrische km's kunnen doen. Al snel 12-13k voor woon werk verkeer en pak dan nog wat extras voor stukjes in het weekend.

(Edit: Moest ik mijn voet kunnen beheersen, wat ik persoonlijk niet zou doen, maar mijn ouders bv. gegarandeerd wel.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                        Moet ze rustiger rijden, is normaal he
                        Snel vertrekken deed ze niet hoor.
                        Gewoon zachtjes al zwaaiend wegrijden.
                        den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                          Bwa, rustiger rijden... Op papier zijn dat auto's die allemaal een mooi verbruik hebben. Uiteraard is het eenvoudig om de test in die mate te omzeilen dat zoiets mogelijk is. Als je zo'n kleine actieradius hebt die dan nog eens afhankelijk is van de rijstijl, dan gaat er nooit veel elektrisch gereden worden. Die batterij is zo plat en veel eigenaars zullen de moeite niet nemen om die elke keer in het stopcontact te stoppen.

Zo'n T8 wordt veelal gekocht voor de hoge aftrekbaarheid, dat maakt de auto vele malen goedkoper (in die mate dat het bijna onnozel is om een andere versie te kopen).
                          Inderdaad en net daar schuilt de hypocresie rond heel het plug in gebeuren. De mensen die het systeem effectief goed zouden kunnen gebruiken, die kunnen of willen het niet betalen. En de mensen die bijna verplicht worden om een plug in te kopen omdat de overheid anders met al hun verdiende centen gaat lopen, zijn er eigenlijk niet mee gewonnen.
                          Milieu? Nope gewoon geld
                          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Comment

Ik was even het prijsverschil tussen een xc60 en v60 aan het bekijken. V60 T8 hybride: 58000 ; xc60 T8 hybride: 71350. Verschil van €13350 !! Als ik dan kijk naar het prijsverschil van een gewone D4 automaat, is dat maar €2000....??
                              Last edited by Hans; 21/05/2018, 14:08.
                              2015 BMW F11 520dA
                              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                  Ik was even het prijsverschil tussen een xc60 en v60 aan het bekijken. V60 T8 hybride: 58000 ; xc60 T8 hybride: 71350. Verschil van €13350 !! Als ik dan kijk naar het prijsverschil van een gewone D4 automaat, is dat maar €2000....??
                                  Dat is toch vreemd? Wat zou de verklaring kunnen zijn?
                                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Is er al iets over de Polestar versie bekend ? Wss niet gezien je de huidige nog kan kopen met 2.0 turbo en kompressor 367 pk. Of is die ook al uit de cataloog ondertussen? Die bodykit is zo zalig van de huidige V60 Polestar en zeker in het Polestar blue.
                                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten

Dat is toch vreemd? Wat zou de verklaring kunnen zijn?
                                      Nogal, daarmee de vraag hier
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

mooie lange reportage, de nogal Duitste input moet je er maar bij nemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten

Nogal, daarmee de vraag hier
                                          XC60 T8 R-design heeft standaard wel o.a. panodak, voorverwarming,... denk dat daar het grote prijsverschil ligt.

Comment

Working...
                                          X