Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cupra Ateca (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cupra Ateca (2018)

CUPRA ATECA IS CUPRA'S EERSTGEBORENE

SAMEN MET LEON CUPRA R ST IN GENÈVE

Cupra is een merknaam en de wereld zal het weten. De auto die in de oude constructie Seat Ateca Cupra zou gaan heten, is de eerstgeborene van het 'nieuwe merk'. Dít is de Cupra Ateca.

De Cupra Ateca - de nieuwe Cupra-versie van de Seat Ateca - is de auto waarmee de Spanjaarden Cupra als los merk in de markt zetten. De auto doet dat geheel volgens het bekende Cupra-recept.

De Cupra Ateca krijgt de 300 pk sterke 2.0 TSI onder de kap die we kennen van de Leon Cupra R. Het blok is gekoppeld aan een zeventraps DSG-transmissie, een automaat met dubbele koppeling die het vermogen dankzij 4Drive over alle vier de wielen verdeelt. Het 4-Drive-systeem is in de standen Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road én natuurlijk in de modus Cupra te zetten. In Cupra-modus klinkt de krachtbron rauwer en het adaptieve onderstel wordt klaargestoomd voor een potje stevig sturen. In 5,4 tellen sprint de Cupra Ateca naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 245 km/h.

Vanbuiten is de Cupra Ateca te herkennen aan een sportief aangeklede koets. De auto krijgt een honingraatgrille waarin het nieuwe Cupra-logo is verwerkt. In de onderste grille is de merknaam Cupra eveneens te zien. Natuurlijk zijn de bumpers aan zowel voor- als achterzijde sportiever getekend. Zaken als de dakrails, de achterspoiler, de raamomlijstingen, de grille en diffusers zijn glanzend zwart uitgevoerd, zelfs de remklauwen zijn zwart. Onderaan de achterzijde mondt het uitlaatsysteem uit in vier eindstukken, twee aan weerszijden. De Cupra Ateca krijgt van zijn scheppers 19-inch lichtmetaal mee. De auto is leverbaar in de kleuren Energy Blue, Velvet Red, Brilliant Silver, Rodium Grey, Magic Black en Nevada White.

Wie het portier opent, wordt verwelkomd door het Cupra-logo, dat samen met de merknaam op de grond wordt geprojecteerd en ook op de instaplijst is een verlicht logo zichtbaar. Het interieur is volgehangen met alcantara, het materiaal keert op de stoelen terug. Aluminium pedalen, grijze stiksels en Cupra-beeldmerken op het stuurwiel, op de vloermatten, op de sleutel én bij het opstarten van het multimediasysteem: er is geen twjifel over mogelijk dat dit een Cupra is.

De Cupra komt bovenaan de Ateca-ladder te staan en dat betekent dat de auto goed in zijn spullen zit. Keyless entry, een inductielader voor smartphones, een 360-graden-camera, een 8-inch touchscreen en een digitaal instrumentarium zijn derhalve standaard. Op de optielijst zet Cupra zaken als 18-inch remmerij van Brembo, het Carbon Fibre Exterieurpakket, het Carbon Fibre Interieurpakket en speciale sportstoelen. Nederlandse prijzen volgen in een later stadium

Meer Cupra

Seat maakt van de gelegenheid gebruik om de Leon Cupra R ST te presenteren. De Cupra R (hatchback) kennen we als 300 pk sterke overtreffende Cupra-trap. Nu is dus ook de Leon ST met 300 pk sterke 2.0 TSI te krijgen. De ST is weer een vierwielaandrijver, in tegenstelling tot de hatchback. De auto komt eind dit jaar op de markt. Opvallend: deze auto lijkt wél gewoon nog onder de merknaam Seat verkocht te worden.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Spijtig voor het ontbreken van een manueel itt een Leon Cupra (of Cupra Leon) die nog wel manueel kan
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
        Spijtig voor het ontbreken van een manueel itt een Leon Cupra (of Cupra Leon) die nog wel manueel kan
        Niemand wil een manuele SUV met 300pk..

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Op deze is een manuele overbodig.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik ben zwaar fan

Comment

Zeer knap, enige afknapper is dat kinderlijk logo van Cupra. Moet dat nu echt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                Transformers

Mijne stijl is het ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                  Is echt gewoon lelijk, past gewoon niet op deze wagen qua stijl

Comment

Wat nog jammer is, het ontbreken van de 2.5 5 cilinder uit de RS range. Kennelijk krijgt enkel de Tiguan R dit blok bij sport SUV's van VAG.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Wat nog jammer is, het ontbreken van de 2.5 5 cilinder uit de RS range. Kennelijk krijgt enkel de Tiguan R dit blok bij sport SUV's van VAG.
                      Owla, interessante info
                      Dus als ik van mijne baas mag over gaan naar ne naft, wie weet
                      Alhouwel de prijs er ook naar zal zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd

Owla, interessante info
                        Dus als ik van mijne baas mag over gaan naar ne naft, wie weet
                        Alhouwel de prijs er ook naar zal zijn.
                        Rijdt al een heel jaar rond op de Nurburgring voor het betere testwerk. Klinkt beestig goed

Comment

Die zou er niet komen lees ik al lang en al zeker niet met een 2.5.
                          den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                            Die zou er niet komen lees ik al lang en al zeker niet met een 2.5.
                            → Thanks for subscribing!http://bit.ly/supercarsyoutube→ My Facebook page http://www.facebook.com/supercarsfromeu→ Follow me on instagramhttp://www.instagram...

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
                                Jaja, heb dat vorig jaar ook gezien en elders lees je dat het een Audi mule is.
                                We zien wel maar geloof er niet in met al dat downsizen.
                                Last edited by Gixxer; 23/02/2018, 23:22.
                                den borre

Int3x0r

Comment

‘T is weg
                                  den borre

Int3x0r

Comment

Comment

Overdreven honinggraatgedoe aan de voorkant en zolang ze dat niet met een manuele bak verkopen blijft het artificiële rommel.

Voor de rest leuke styling. Geen idee wat er eigenlijk mis is met een seat badge. Het is niet omdat citroen dat doet dat je dat moet na-apen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Niemand wil een manuele SUV met 300pk..

Ik wel.
                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Working...
                                        X