Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Seat breidt het leveringsgamma van de Tarraco medio volgend jaar uit met een plug-inversie van de Tarraco. Seat stelt hem nu al digitaal aan de wereld voor.
De Tarraco FR PHEV is, zijn naam geeft het al aan, een plug-in hybride variant van de Tarraco, maar dan wel een die direct is overgoten met het sportieve FR-sausje. Onder de kap van de Tarraco FR PHEV, overigens de eerste plug-in van Seat, vinden we een 150 pk sterke 1.4 TSI, die samenwerkt met een 116 pk elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 245 pk en het koppel is 400 Nm. De elektromotor put zijn energie net als de Volkswagen Passat GTE uit een 13 kWh groot accupakket. Daarmee moet de Tarraco 'meer dan 50 kilometer' elektrisch kunnen rijden.
De Tarraco FR PHEV is in staat om in 7,4 tellen naar 100 km/h te sprinten. De topsnelheid bedraagt 217 km/h. Bij dergelijke prestaties horen sportieve details en dus rust Seat de Tarraco-plug-in direct uit als FR. Dat betekent dat de SUV beschikt over zaken als wielkastverbreders, 19-inch lichtmetaal, aluminium pedalen, een sportstuur en sportstoelen.
De Tarraco FR PHEV rolt in de loop van volgend jaar voor het eerst van de band in Wolfsburg. Vanaf dat moment zijn ook de reguliere versies van de Tarraco uit te rusten als FR.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Raar dat het daarop gaat komen en dat de Tiguan GTE blijft hangen. Ge leest er ook niet meer veel over of die Tiguan GTE er nog wel gaat komen.
Ge verwacht eerder dat de Tiguan GTE uitkomt en dan de anderen.
Wordt wel een heel coole SUV op deze manier, maar de prijs zal ook wel navenant zijn.
Dat is afwachten natuurlijk. Nu had ik de fiscaliteit nog niet bekeken vanaf 2020, maar gisteren begon ne maat van mij erover. Die is zelfstandig en rijdt met een S-Max. Nu gaat hij ineens kijken voor een X5 plug-in. Blijkbaar zou die vanaf 2020 voordeliger uitkomen als zijne S-max omdat de hele fiscaliteit veranderd. Ben dan ff gaan zien, maar voor mijne Tiguan gaat de aftrekbaarheid van 75% naar 56,5% zakken. Als dat zo is, ben ik benieuwd wat regels we krijgen opgedragen bij de keuze van een nieuwe wagen. Dan gaat zo een plug-in wel interessant worden, maar gaat de baas de budgetten toch moeten gaan optrekken. Dus weet ik niet wat op het einde van de rit het goedkoopste gaat zijn. Minder aftrek of hogere aanschafprijs.
Hier hetzelfde voor de echtgenote, ben benieuwd welke kant het moet opgaan. Vrij beroep, 30 tot 35000km per jaar, korte stukken met veel tussenstops.
zou volgend jaar ook moeten beslissen. De tarraco leek ons wat maar kan omwille van de uitstoot al moeilijk interessant blijven. En zo een plug in heb ik mijn twijfels als dat op benzine overgaat op gebied van dorstigheid.
Hier hetzelfde voor de echtgenote, ben benieuwd welke kant het moet opgaan. Vrij beroep, 30 tot 35000km per jaar, korte stukken met veel tussenstops.
zou volgend jaar ook moeten beslissen. De tarraco leek ons wat maar kan omwille van de uitstoot al moeilijk interessant blijven. En zo een plug in heb ik mijn twijfels als dat op benzine overgaat op gebied van dorstigheid.
Die dorstigheid zou moeten gelest worden met die batterijen hé. In theorie zouden zo een wagens iets van 2 a 2,5L moeten verbruiken, maar de realiteit is vaak x 3. Hangt ook van persoon tot persoon af. Als uw vrouw enkel op binnenbanen rijdt en niet meer dan 50km/dag, gaat ze zeer weinig benzine verbruiken. In mijn geval gaat dat meer zijn, omdat ik dagelijks minimum 150km, waarvan de meeste trajecten langer dan die 40 à 50km dat op batterij kunnen.
Als het verbruik x3 is hebben ze gewoon de verkeerde wagen gekocht voor hun gebruik.
Bij 150 per dag moet je een diesel kopen en geen phev.
Pehv is idd meer efficient met korte afstanden. Maar destijds wat zitten opzoeken ivm de Outlander voor eventuele opvolger. Gaven verbruik van 1,9L op, maar in zeer veel artikels van testjournalisten, kwam dat uiteindelijk uit rond de 6 liter. In mij geval zou dat idd zo zijn, maar mij. Vrouw zou 90% van haar verplaatsingen electrisch kunnen doen.
Comment