Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SEAT Tarraco (2018).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• SEAT Tarraco (2018).

Der Seat Tarraco (2018) wird 2022 innen & außen dezent überarbeitet. Wir nennen den Preis und erklären FR & Xperience!
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Joepie weer een SUV.

Comment

GELEKT: SEAT TARRACO

GROOTSTE SPAANSE SUV DUIKT DIGITAAL OP

Seat trekt tijdens de Autosalon van Genève het doek van een volledig nieuwe SUV, de Tarraco. Helaas voor Seat is de auto nu al in beeld verschenen.

Dankzij de Facebook-pagina MQB-Coding & Retrofit hebben we het uiterlijk van de Tarraco in beeld. Het is overigens niet de eerste keer dat de vaardige digitale sleutelaars een volledig nieuwe Seat weten op te duikelen. Eerder wisten ze de Arona al los te peuteren ruim voordat de auto werd gepresenteerd.

De Volkswagen Group is zijn SUV-aanbod in rap tempo aan het vergroten. Skodaheeft de Kodiaq, de Karoq en spoedig een compacte hoogpotige in het B-segment. Seat heeft al zo'n model, de Arona, een auto die zijn meerdere moet erkennen in de Ateca. Daarboven komt de Tarraco te staan, een auto die min of meer kan worden gezien als de Kodiaq binnen de Seat-familie. De Tarraco zal dan ook plek bieden aan zeven inzittenden.

De voorzijde van de Tarraco, een auto waarvan Seat de naam heeft gekozen door een wedstrijd uit de schrijven, is in grote lijnen typisch Seat, al is de exacte invulling van de Seat-designtaal net even anders uitgevoerd. Aan de achterzijde krijgt een on-Seat-achtige lichtstrook een plek, die zich over de gehele breedte van de achterzijde uitstrekt.

Nog even geduld, straks hebben we alle details van deze nieuwe Spanjaard.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Die lijkt toch wel heel erg op de Tiguan Allspace. Uiteraard geen verrassing maar de zijkant is bijna 100% identiek.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Snap niet dat VAG bij VW, Skoda en Seat in hetzelfde vaarwater zit.

Comment

Ziekte van de tijd hé?
              Los daarvan vind ik dit de meest geslaagde van de 3 zo op't eerste gezicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
                Ziekte van de tijd hé?
                Los daarvan vind ik dit de meest geslaagde van de 3 zo op't eerste gezicht.
                Die mening deel ik.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Comment

Das große Seat-SUV kommt uns bekannt vor: Der Tarraco teilt sich Plattform und Größe mit VW Tiguan Allspace und Skoda Kodiaq. Abnahmefahrt im Spanier.
                    There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Eindelijk officieel,

IN FEBRUARI VOLGEND JAAR OP DE MARKT!

DÍT IS DE SEAT TARRACO!

Skoda's Karoq heeft de Kodiaq als grote broer en vandaag is de dag dat de Seat Ateca deze hagelnieuwe Tarraco boven zich krijgt!

De Tarraco is na de Arona en de Ateca de derde en direct de grootste cross-over van de Seat-familie. Waar de Kodiaq de grotere broer is van de Skoda Karoq moet je deze Tarraco zien als de ruimere broer van de Ateca. De exacte afmetingen van de auto houdt Seat nog even onder de pet. De Ateca heeft in elk geval dezelfde wielbasis als de Karoq (2.638 mm) en dus ligt het in de lijn der verwachting dat de afstand tussen de voor- en achteras bij deze Tarraco overeenkomt met die van de Skoda Kodiaq. Dat betekent dat ook deze Seat, die net als de Kodiaq beschikbaar komt als vijf- en als zevenzitter, een wielbasis van 2.791 mm heeft.

De Tarraco, een naam die is afgeleid van de Spaanse stad Tarragona, meet 4,74 meter in de lengte en is 1,66 meter hoog. Daarmee is hij opvallend langer dan Tsjechische broer Kodiaq (4,70 meter). Volgens Seat laat het met de designtaal van de Tarraco zien hoe toekomstige modellen van het merk zullen worden vormgegeven. De Style- en Xcellence-versies krijgen standaard ledverlichting. Optioneel levert Seat Dynamic Chassic Control, een systeem waarmee de bestuurder het karakter van de auto naar wens meer op comfort of op sportiviteit kan afstellen.

Op de motorenlijst komen uiteraard een reeks TSI-benzine- en TDI-dieselmotoren te staan. De benzinelijst begint met een 150 pk sterke 1.5 TSI, die is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak die het vermogen naar de voorwielen stuurt. Een trede daarboven staat een 190 pk sterke 2.0 TSI, die standaard is gekoppeld aan een zeventraps DSG-bak die de krachten juist over alle vier de wielen verdeelt. Dieselen kan met een 2.0 TDI, die in twee versies beschikbaar komt: met 150 pk en met 190 pk. De minst krachtige van die twee heeft standaard een handbak en is een voorwielaandrijver. De 190 pk sterke versie heeft net als de krachtigste benzineversie de DSG-transmissie en 4Drive-aandrijving. Seat belooft dat de auto later ook met "alternatieve aandrijftechnologiën" beschikbaar komt. Verwacht in elk geval dus een geëlektrificeerde versie!

Comment

Comment

dat scherm is ook al zo opgeklikt precies, terwijl dit bij Seat altijd nog mooi ingewerkt was.

en hoeveel SUVs en crossovers gaat VAG nog uit de mouw schudden...
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Hopla, al direct nen grotere opvolger voor de den Tiguan
                            Wss let heel veel extra’s voor dat budget

Comment

Mooiste exemplaar van deze serie binnen de VAG stal.

Zowel de voor- als achterkant, veel mooier dan de Tiguan of de Kodiaq

Comment

Wat ik mij nu afvraag, is wat de verschillen zijn. Ik zit met de Allspace als opvolger in mijn hoofd. Als ik de foto's bekijk, lijkt deze heel veel op de Tiguan op het dashboard en navi scherm na. De rest lijkt zo uit de Tiguan geplukt te zijn.

Dus met deze zou ik al mss full option kunnen gaan, alhouwel mijne baas liever zou hebben dat ik de Tiguan neem omwille de herverkoopwaarde.

Omwille het grote prijsverschil, zijn er nog zaken die compleet verschillen? Bv ophanging,?.??

Comment

Ik had begin dit jaar al meteen een heel erg Allspace gevoel en dat is nu bevestigd.
                                  Uiterlijk zijn de achterlichten uiteraard wel sterk verschillend. Een testrit zal de rest duidelijk moeten maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Wat ik mij nu afvraag, is wat de verschillen zijn. Ik zit met de Allspace als opvolger in mijn hoofd. Als ik de foto's bekijk, lijkt deze heel veel op de Tiguan op het dashboard en navi scherm na. De rest lijkt zo uit de Tiguan geplukt te zijn.

Dus met deze zou ik al mss full option kunnen gaan, alhouwel mijne baas liever zou hebben dat ik de Tiguan neem omwille de herverkoopwaarde.

Omwille het grote prijsverschil, zijn er nog zaken die compleet verschillen? Bv ophanging,?.??
                                    Ze willen je bij VAG vooral laten geloven dat er grote verschillen zijn, door de prijs politiek, maar volgens mij zal er buiten wat afwerkingselementen geen groot verschil zijn in rij beleving.

Seat zit jammer genoeg niet in onze carpolicy, anders zou ik het wel weten.

Comment

wow, da's een knappe SUV :o
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Ze willen je bij VAG vooral laten geloven dat er grote verschillen zijn, door de prijs politiek, maar volgens mij zal er buiten wat afwerkingselementen geen groot verschil zijn in rij beleving.

Seat zit jammer genoeg niet in onze carpolicy, anders zou ik het wel weten.
                                        Zou het dan puur in de loonkosten zitten? Tussen VW en Seat wil ik het best nog wel aannemen, maar een audi gaat volgens mij toch wel wat betere componenten hebben.

Maar vraag me af of die bv minder goede schokdempers gebruiken en dergelijke.

Comment

Working...
                                        X