Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus UX (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    LEXUS UX 300E ELECTRIC ZOEMT HET PODIUM OP

    Ook Lexus heeft nu een volledig elektrische auto in zijn gamma. Het merk heeft vannacht het doek getrokken van de UX 300e Electric, een elektrische versie van de UX die medio volgend jaar bij de Nederlandse dealers te vinden is.

    Toyota en Lexus gooien op hybridegebied al jaren hoge ogen, maar een volledig elektrisch productiemodel - zonder brandstofcel - hebben we in Europa nog niet gezien. Dat verandert volgend jaar, Lexus brengt dan namelijk deze UX 300e Electric op de markt!

    Lexus monteert een accupakket met een capaciteit van 54,3 kWh in de bodem van de UX 300e Electric. Daarmee moet cross-over volgens de NEDC-cyclus een actieradius van 400 kilometer kunnen halen. Een volgens de WLTP-methode vastgestelde reikwijdte is er nog niet, maar die zal uiteraard lager uitvallen. Het accupakket biedt levenslust aan een 204 pk sterke elektromotor die de vooras aandrijft. De elektrische UX kan zowel aan een regulier stopcontact als een een snellader worden gehangen.

    Lexus belooft dat de UX 300e Electric door de plaatsing van het batterijpakket in de bodem stijver is dan de reguliere hybride variant. Daarnaast moet het binnenin de UX nog iets stiller zijn in die 250h. Dat heeft naast met met de elektrische aandrijflijn ook te maken met een aangepast ontwerp van de onderkant van de auto en de wielen. Ook opvallend: vanbuiten is de UX 300e Electric nauwelijks te onderscheiden van zijn hybridebroeders. Meer informatie is vooralsnog niet voorhanden. Op naar 2020. Leuk detail: in China levert Toyota een elektrische versie van de in de basis aan de UX gerelateerde C-HR. Die elektrische versie van de C-HR, die in China als Izoa door het leven gaat, is niet in Europa leverbaar.








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #62
      edit.
      Last edited by Jocar; 18/12/2019, 19:11.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #63
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #64
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #65
            Compleet gemiste kans, deze UX 300e. Zelfde prijs als een Tesla Model 3, maar nu al hopeloos verouderd qua technologie. Met een mager rijbereik waar zelfs een Peugeot E-208 beter scoort. Die heeft misschien niet hetzelfde betrouwbaarheidsimago, maar die kost wel 20k€ minder en is qua interieur- en kofferruimte even groot. En voor €10k minder dan de UX heb je een Kia e-Niro of e-Soul met meer uitrusting, 450 km rijbereik en véél meer ruimte. En qua interieurafwerking moeten die niet veel meer onderdoen in vergelijking met de kleinste Lexus modellen...

            De Lexus UX heeft veel rijkwaliteiten, maar als electric maakt hij geen enkele kans en is in deze uitvoering 5 jaar te laat op de markt.

            Het doet me ergens pijn om dit te schrijven, maar deze onbegrijpelijk achteroplopende visie van Lexus en Toyota is één van de redenen waarom ik er nu niet meer werk...

            Comment


            • #66
              goh, Tesla model 3 heeft dan wel de technologie, maar de afwerking ligt naar mijn mening zelfs niet op niveau van een Peugeot 208....Zoooo teleurgesteld toen ik na een goede top gear review toch es wilde gaan rijden met de performance versie.....Ik ben gewoon terug buiten gegaan, elke interesse die ik had was weg nadat ik erin zat.
              Zo heeft iedereen heeft wel zijn eigenschappen waar hij of zij belang aan hecht...voor mij persoonlijk is het voldoende als er 200 kms rijbereik is, ik doe er maar 100 per dag dus voldoende buffer, en voor lange afstanden zouden we onze andere wagen nemen....Sowieso als enige auto zou ik op dit moment niemand aanraden een elektrische auto te kopen...we hebben een bevriend koppel die dat gedaan hebben....maar het niet opnieuw zouden doen
              Ook qua vergelijking met de kia, dit zal absoluut juist zijn! Een hyundai 1.6 benzine is ook altijd veel goedkoper en beter uitgerust geweest dan een BMW of Audi 1.6, en met mogelijks meer ruimte, ook daar is eigenlijk niets nieuws onder de zon....Het houdt echter niemand tegen om toch voor de BMW of Audi te gaan. Imago speelt daar uiteraard een rol in.
              Ik vind dat nieuwe Fiatje 500 electric of de Honda E ook wel geinig, ook die zijn rationeel overpriced, maar gelukkig heeft iedereen andere prioriteiten....

              Persoonlijk echter, ben ik totaal nog niet in de markt voor een elektrische wagen, maar de UX electric mag er voor mij best zijn
              Want je kan nooit teveel auto's hebben....

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                Het houdt echter niemand tegen om toch voor de BMW of Audi te gaan. Imago speelt daar uiteraard een rol in.
                ... en dat is nu net spijtig genoeg wat ook Lexus parten speelt. Het merk verdient echter beter.
                Door de lagere verkoopsaantallen krijg je er bij Lexus gelukkig een hoop exclusiviteit bij. Alleen mag het gebrek aan snelheid van het op de markt brengen van nieuwe modellen niet te ver gaan, want dan zou het wel eens héél exclusief kunnen worden

                Comment


                • #68
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #69
                    Zijn er mensen met een UX op het forum? Paar testen gelezen maar ben benieuwd naar 'echte' ervaringen en niet van een journalist die er 2u mee rijdt op een vooraf vastgelegd parcours
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                    Comment


                    • #70
                      Niet allemaal tegelijk aub
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                      Comment


                      • #71
                        2021 Lexus UX 300e (ZA1) - Test

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                          Niet allemaal tegelijk aub
                          Logisch, ik kom ze zelden tot nooit tegen en dan zou die eigenaar hier nog op het forum moeten zitten. Lijkt mij met dit model redelijk kansloos te zijn dat je hier reactie gaat krijgen.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            Niet allemaal tegelijk aub
                            Ik kan je mijn impressies van dit model als ex-marketing manager van Lexus wel meegeven, als je dat kan helpen

                            Comment


                            • #74
                              Heb deze ook nog maar twee keer tegen gekomen, en zag me er "goedkoop" uit, vooral achterkant... Niet wat we bij een Lexus verwachten

                              Comment


                              • #75
                                Ik kon maar proberen hé

                                Dat je ze weinig ziet, net dat is wat ons aantrekt
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

                                  Ik kan je mijn impressies van dit model als ex-marketing manager van Lexus wel meegeven, als je dat kan helpen
                                  Mag altijd

                                  Nu hebben we een IS250 V6 benzine van 2011, voorlaatste modeljaar van de generatie 2 IS, Euro 5
                                  Super content van, nul komma nul problemen, om de 15000km voorgeschreven onderhoudsbeurtjes en nooit onaangename verrassingen.
                                  Dus eigenlijk hoeft die niet weg maar gewoon eens zin in iets anders (als we de juiste tegen komen)

                                  Ik zou eigenlijk graag bij Lexus blijven maar nieuwe IS komt blijkbaar niet naar Europa en een 'oud' model zie ik eigenlijk niet zitten. Liefst had ik een RC facelift of een LC maar dat krijg ik thuis niet verkocht
                                  UX lijkt me een goed alternatief, al veel over gelezen maar weinig 'echte ervaringen'. De nadelen die ze altijd noemen als kleine koffer en complexe ergonomie boeien ons niet echt.

                                  Je ziet de UX'en inderdaad niet veel. Denk dat het voor de dealers commercieel gezien geen cadeau is? Ik zie redelijk veel demo's staan met 15000km tegen heel interessante prijzen.

                                  Veel mensen vinden het nieuw een dure auto ("voor wat het is" heet dat dan) en kopen in dit segment dan een C-HR of een Koreaan in de plaats
                                  Ik zie dat enigszins anders, je krijgt een bovengemiddelde afwerkingsgraad en betrouwbaarheid en exclusiviteit en als je er 10j. probleemloos mee kan rijden dan heb je die meerprijs al lang weer.
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten

                                    Mag altijd

                                    Nu hebben we een IS250 V6 benzine van 2011, voorlaatste modeljaar van de generatie 2 IS, Euro 5
                                    Super content van, nul komma nul problemen, om de 15000km voorgeschreven onderhoudsbeurtjes en nooit onaangename verrassingen.
                                    Dus eigenlijk hoeft die niet weg maar gewoon eens zin in iets anders (als we de juiste tegen komen)

                                    Ik zou eigenlijk graag bij Lexus blijven maar nieuwe IS komt blijkbaar niet naar Europa en een 'oud' model zie ik eigenlijk niet zitten. Liefst had ik een RC facelift of een LC maar dat krijg ik thuis niet verkocht
                                    UX lijkt me een goed alternatief, al veel over gelezen maar weinig 'echte ervaringen'. De nadelen die ze altijd noemen als kleine koffer en complexe ergonomie boeien ons niet echt.

                                    Je ziet de UX'en inderdaad niet veel. Denk dat het voor de dealers commercieel gezien geen cadeau is? Ik zie redelijk veel demo's staan met 15000km tegen heel interessante prijzen.

                                    Veel mensen vinden het nieuw een dure auto ("voor wat het is" heet dat dan) en kopen in dit segment dan een C-HR of een Koreaan in de plaats
                                    Ik zie dat enigszins anders, je krijgt een bovengemiddelde afwerkingsgraad en betrouwbaarheid en exclusiviteit en als je er 10j. probleemloos mee kan rijden dan heb je die meerprijs al lang weer.
                                    Je hebt wat mij betreft de meest belangrijke twijfelachtige items opgenoemd:
                                    - ergonomie: vooral het multimediasysteem is niet zo handig. Navigatiesysteem is niet van de beste. Reken daar nog een touchpad bij die moeilijk bedienbaar is tijdens het rijden en dan heb je natuurlijk geen al te beste ergonomie. In de autopers wordt dat systeem met de grond gelijk gemaakt, maar in realiteit had ik daar als gebruiker eigenlijk nooit problemen mee. Vooral een kwestie van gewoonte.
                                    - kleine koffer: de UX is uitgerust met een groot uitgevallen tweede handschoenenkastje, geen koffer. Maar je kan de rugleuningen wel neerklappen, dus op zich hoeft ook dat inderdaad geen probleem te zijn, zolang je weet waar je belang aan hecht

                                    Nog een mogelijk puntje: het geluid van de e-CVT transmissie. Ook daar wordt veel over gezeverd in de pers. En het is in de UX redelijk goed onder controle gehouden. Voor alle zekerheid misschien toch eens een proefritje doen om zeker te zijn.


                                    Sterke punten:
                                    - afwerking: zeer degelijk, mooie en aangename materialen. Enkel de hardere plastics aan de onderzijde van de deuren en aan de onderkant van de middenconsole, maar daar hebben bijna alle premium merken ook 'last' van.
                                    - zitcomfort: zeer goede zetels
                                    - rijhouding: perfect
                                    - dynamiek onderstel: piekfijn rijgedrag
                                    - prestaties: perfect vlotte motor
                                    - betrouwbaarheid: legendarisch

                                    Een Kia is natuurlijk veel beter, maar dat hoef ik je niet uit te leggen, hé

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      Ik kon maar proberen hé

                                      Dat je ze weinig ziet, net dat is wat ons aantrekt
                                      Is altijd een pluspunt
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • #79
                                        Thx!
                                        CVT al verschillende keren mee gereden in CT en IS vervangwagen toen de mijne in onderhoud was, stoort me niet in het minst, als je weet hoe ermee te rijden super comfortabel

                                        Je werkt nu dus bij Kia blijkbaar
                                        Ben net voor lockdown 2 naar zo'n XCeed gaan zien in Business Line en dat was interieur-gewijs eerlijk gezegd toch absoluut geen match voor de UX... Hogere versies (Sense dacht ik) zijn ineens ook een pak duurder, dan toch liever een demo UX als ik mag kiezen. Ik veronderstel (hoop) dat proefritten terug mogelijk gaan zijn.
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                        Comment


                                        • #80
                                          edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X