Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
    Brown Sugar: This Audi A6 Sedan Is Oh So Sweetly Specced.

https://www.carscoops.com/2019/05/br...eetly-specced/

Man man

Sebiet ga ik audi nog echt knap vinden en er een kopen
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      . Enkel door die chrome strip. Persooniljk net dat mindere aan de A6.

In het begin vond ik die ook even wennen , ik heb bij het bestellen van de mijne even getwijfeld over een black optic pakket ( chroom strip is dan zwart, net als dakrails en vensteromlijstingen ) , ik had hem zo besteld en een week later heb ik die optie weer laten cancelen , op vandaag heel blij dat ik dat heb gedaan. ik zie het hoe langer hoe liever , maar smaken kunnen verschillen uiteraard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

In het begin vond ik die ook even wennen , ik heb bij het bestellen van de mijne even getwijfeld over een black optic pakket ( chroom strip is dan zwart, net als dakrails en vensteromlijstingen ) , ik had hem zo besteld en een week later heb ik die optie weer laten cancelen , op vandaag heel blij dat ik dat heb gedaan. ik zie het hoe langer hoe liever , maar smaken kunnen verschillen uiteraard.
        Dus de Avant heeft die streep ook? Nog niet echt gaan zien naar de foto's. Maar het viel me vandaag enorm hard op en moest meteen aan de Scorpio denken.

Chrome kan mooi zijn, maar zwart ook. Hangt een beetje van de kleur van de wagen af en van de rest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Man man

Sebiet ga ik audi nog echt knap vinden en er een kopen
          da's eentje van tussen de 110 en 120K volgens mij...schitterende kar idd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Dus de Avant heeft die streep ook? Nog niet echt gaan zien naar de foto's. Maar het viel me vandaag enorm hard op en moest meteen aan de Scorpio denken.

Chrome kan mooi zijn, maar zwart ook. Hangt een beetje van de kleur van de wagen af en van de rest.
            Jawel , zie mijn kont ( van de auto hé :-) )

Comment

• Voila. Zwart spuiten die handel

Comment

Jawel , zie mijn kont ( van de auto hé :-) )

Zalige spec.

Is er een topic van uw auto?

Welke motor heb je?
                BMW X5 45e

Comment

Zalige spec.

Welke motor heb je?
                  Merci ,heb een 45tdi Quattro sport uitvoering genomen ( 3l tdi dus ) , geen topic neen , op de vorige pagina van dit topic staan er wel enkele foto's.

Comment

Zalige spec.

Welke motor heb je?
                    Fantastische wagen.

Comment

• ik wil geen ruzie met u maar wel zeggen dat ik zonder getint glas uw audi nog veel mooier had gevonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ik wil geen ruzie met u maar wel zeggen dat ik zonder getint glas uw audi nog veel mooier had gevonden
                        Zo snel heb je met mij geen ruzie zenne :-) . Ik snap je punt , ik ben ook van mening dat dit deels een minpunt kan zijn , zeker vanop zij bekeken breekt het de lijn wat , echter voor de kinderen is dat privacyglas een zegen in de zomermaanden , daarbij komt dat ik ook redelijk vaak onderweg ben met vrij duur materiaal achterin en dan is dat toch wel handig als dat iets minder in het oog springt. Maar ik snap je punt hoor :-)

Comment

• ...ik veronderstel ook dat in een berline zoals die sjieke bruine hierboven automatische gordijntjes kunnen, op een avant niet (en al zeker niet aan de achterste ruiten)

Comment

...ik veronderstel ook dat in een berline zoals die sjieke bruine hierboven automatische gordijntjes kunnen, op een avant niet (en al zeker niet aan de achterste ruiten)
                            Neen dat is niet mogelijk. Enkel manueel voor de achterdeuren. Achterste raam is uiteraard wel mogelijk met een elektrisch zonnescherm.

Jammer dat deze tegenwoordig zo duur zijn geworden. Heb met pijn in het hart afscheid moeten nemen van Audi's.
                            Gelukkig hebben we er toch nog eentje achter de hand.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Jammer dat deze tegenwoordig zo duur zijn geworden. Heb met pijn in het hart afscheid moeten nemen van Audi's.
                              Gelukkig hebben we er toch nog eentje achter de hand.
                              het is nu mijn 6e Audi , lang geleden een A4 , dan A6 , dan terug A4 en nu terug 3 keer A6. Mijn eerste A6 koste 36.000 euro... voor die laatste zou ik dus 2 van mijn eerste A6'en kunnen kopen hebben... maar de eerlijkheid bied me te zeggen dat die wagens onvergelijkbaar zijn...
                              M'n voirge was een C7 model ( 3l tdi ) , die koste netto ongeveer 15.000 euro minder dan m'n nieuwe , maar het is wel een kompleet andere wagen , de vorige was echt een heel goede auto , maar de nieuwe is echt nog een stuk aangenamer , ook het feit dat mijn nieuwe Quattro heeft ( moest ik al VEEL eerder genomen hebben ) zit daar ook al een aanzienlijk deel van de meerprijs. De nieuwe heeft ook een veel uitgebreidere MMI systeem , standaard assistentiesystemen enz... die betaal je simpelweg mee.
                              Ik ben nu ook weer gaan vergelijken met BMW (530Dx ) en ook bij Volvo ( V90) , bij BMW was ik geen euro goedkoper uit , bij Volvo zou ik minstens 15k minder betaald hebben , maar die had niet de juiste motor voor mij....
                              Last edited by Audidriver; 25/05/2019, 19:36.

Comment

het is nu mijn 6e Audi , lang geleden een A4 , dan A6 , dan terug A4 en nu terug 3 keer A6. Mijn eerste A6 koste 36.000 euro... voor die laatste zou ik dus 2 van mijn eerste A6'en kunnen kopen hebben... maar de eerlijkheid bied me te zeggen dat die wagens onvergelijkbaar zijn...
                                M'n voirge was een C7 model ( 3l tdi ) , die koste netto ongeveer 15.000 euro minder dan m'n nieuwe , maar het is wel een kompleet andere wagen , de vorige was echt een heel goede auto , maar de nieuwe is echt nog een stuk aangenamer , ook het feit dat mijn nieuwe Quattro heeft ( moest ik al VEEL eerder genomen hebben ) zit daar ook al een aanzienlijk deel van de meerprijs. De nieuwe heeft ook een veel uitgebreidere MMI systeem , standaard assistentiesystemen enz... die betaal je simpelweg mee.
                                Ik ben nu ook weer gaan vergelijken met BMW (530Dx ) en ook bij Volvo ( V90) , bij BMW was ik geen euro goedkoper uit , bij Volvo zou ik minstens 15k minder betaald hebben , maar die had niet de juiste motor voor mij....
                                Oei, nu maar eerst Quattro? Hebben hier nooit iets anders gehad sinds 2006. 4 x A6, 1 x Q7 en 1 x RS3.
                                Tja, weet het hoor je kan een 3L zes cilinder absoluut niet vergelijken met een 2L 4 cilinder maar voor dagelijks gebruik volstaat mijn huidige Volvo V60 Cross Country ruimschoots en mis ik voor het ogenblik mijn A6 BiT (nog) niet. Het blijkt nu maar eerst hoe weinig je dat echt gebruikt om daar constant plezier mee te hebben.
                                Wat nu wel is, we hebben nu nog meer plezier wanneer we eens tijd hebben om met de vijf cilinder een toertje te gaan doen.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Metaxa Ik snap je volledig.
                                  In het dagelijkse verkeer is dat vermogen echt maar een heel kleine meerwaarde, en zelden een gemis.
                                  Ik rij nu met een V90 D4, en heb ooit met een 335d gereden voor een week.
                                  De eerste dag is dat waauw, maar daarna denk je al snel... dat vermogen mocht nog meer zijn, en als je dan terug in je eigen auto stapt (was toen een Ford Galaxy 125pk), dan was ik na een uur of 2 al terug tevreden en vond het ruimteaanbod zo veel comfortabeler, en de motor vlot genoeg om door het verkeer te ploeteren.

Meer is altijd leuker, en autoconstructeurs bouwen hun gamma naar boven toe zo uit dat je altijd wel 5 of 10k extra kan uitgeven (soms zelfs aan dezelfde auto).
                                  Ergens stopt het, en als je realistisch bent, dan besef je ook dat het verschil of de meerwaarde altijd maar kleiner wordt.

Comment

• idd voor de eerste keer Quattro , in het verleden steeds het wat VAA vriendelijk gehouden door een FWD 6 cilinder uitvoering te kiezen , de CO2 uitstoot lag toch beduidend lager bij deze versies. Maar door de jaren heen gingen de pk's ook telkens wat omhoog en bij mijn laatste waren dat toch wel wat teveel paardjes op de voortrein om nog goed te zijn. ( niet dat ik het een slechte wagen vond , integendeel )
                                    Op het nieuwe model was er zelfs geen optie meer om fwd te kiezen bij een 6 cilinder, dus maar voor de Quattro gegaan, ik ben meer dan aangenaam verrast in elk geval, stuurgedrag is echt stukken fijner, toch een heel andere rijbeleving dan fwd zelfs bij matig sportief rijden.
                                    Maar het is van veel zaken zo, als je het niet kent mis je het het ook niet maar eens je het hebt gehad..., en dat is met die 6 cilinders mijn probleem , elke keer heb ik al uitvoerig de 4 cilinder testgereden maar telkens heb ik hetzelfde gevoel als ik na een dagje die 4 cilinder terug naar de dealer breng... ik ga elke dag spijt hebben dat ik niet die 6 cilinder gepakt heb...
                                    En heb je die nodig... tja, velen zeggen dan idd je hebt dat hier niet meer nodig , je kan daar niks meer mee doen ... tja ... er zit daar ook wel deels waarheid in , maar als er velen echt eerlijk zouden zijn dan zouden ze maar wat graag terug zo eentje onder de kap hebben liggen daar ben ik 100% zeker van... Ik ben geen rijder die de eerste aan de lichten weg moet zijn , en heb misschien in de laatste 5 jaar 2 ( kleine dan nog ) snelheidsboetes gehad, maar toch geniet ik elke dag van die motorisatie...
                                    Last edited by Audidriver; 27/05/2019, 15:46.

Comment

• ben zelf nogal een zuinige, maar wat heb je nu als extra verbruik zo op eerste zicht met de quattro?

Comment

ben zelf nogal een zuinige, maar wat heb je nu als extra verbruik zo op eerste zicht met de quattro?
                                        Een schatting, en ik zal er niet ver naast zijn denk ik , ongeveer een litertje .
                                        Nu heb ik nog maar een kleine 3500km op de teller, verbruik zal misschien nog ietsjes zakken maar ik stel volgende vast :

secundaire banen , ritjes van ts de 10 en 30km , m'n vorige +/- 7.5l , de huidige zit meestal rond de 8.5l
                                        Snelweg , ritten van ts 50 en 100km ( nog niet veel langere gedaan ) , vorige +/- 5.8 a 6l , huidige 6.5 a 7l

Daar kan ik best mee leven eigenlijk, verbruik is wat mij betreft geen topprioriteit , als je wakker ligt van een litertje meer dan heb je mijns inziens een te dure wagen voor je portmonee gekocht ... De huidige is ook nog wat vinniger dan m'n vorige ( +/-30pk en 100Nm meer )
                                        Last edited by Audidriver; 27/05/2019, 17:44.

Comment

• Over de vergelijking 4-cilinder vs 6-cilinder kan ik u helemaal volgen.

Ik heb nu een zware auto met 4-cilinder (V90 D4) en met wat vlot rijden, zoals ik meestal wel doe, voel je gewoon een gemis imo.

Een 6-cilinder in de V90 en je hebt quasi een perfecte daily. Stuurt veel communicatiever dan de duitse 3, ruimer, mooier imo,... maar de motor doet er imo afbreuk aan.

De V90 kreeg ik in mijn budget, een deftige 5/A6 jammer genoeg niet, of het moest een 518d worden. Het budget voor de volgende is wel een stuk ruimer (+- 30% extra), dus daar gaat wel een 6-cilinder inpassen.
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X