Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik heb zo'n V90 T8 testgereden... als je zegt die veel communicatiever stuurt dan moet je dringend eens een testrit gaan doen met die C8... ik vond die alles behalve aangenaam rijden eigenlijk ivm met die A6 quattro , snel rechtdoor dat wel, maar daar stopte het gevoel voor mij... ik heb in de beginperiode wel eens met een dieselversie van die V90 gereden maar dat was toen nog met een oudere versie van de automaatbak, dat was ook maar niks... over de huidige D4 versie ga ik niets zeggen , ik heb er geen ervaring mee , ze wilden me wel een monsterkorting geven om me over de lijn te trekken...
    De nieuwe A6 heeft een iets minder praktische kofferbak dan de vorige en is idd wel wat kleiner dan een V90 koffer , maar voor mij meer dan ruim genoeg, ik ben uit de periode van buggy's en andere baby toebehoren, wat ik nu heb is meer dan ruim genoeg.

    Er is eigenlijk maar één nadeel aan zo'n 6 cilinder ( en wat opties, want bij Audi betaal je extra op quasi alles... ) , dat is dat je de VAA quasi laat verdubbelen, ik had het er voor over, maar dat is een persoonlijke keuze die elk voor zichzelf moet nemen natuurlijk.
    Last edited by Audidriver; 28/05/2019, 10:38.

    Comment


    • C8 heb ik inderdaad nog niet gereden. Zou eens ergens een testrit geregeld moeten krijgen.


      Mijn ervaring stopt bij C7 en de rest daarvoor en dat was imo het klassieke audi dode nulpunt, zowel bij quattro als bij de gewone FWD.

      Ieder z'n goesting daarin natuurlijk, maar dat is mijn aanvoelen en ervaring daarmee, zeker na sommige auto's back to back te hebben gereden. De V90 is echt gooi/smijt/driftbaar itt een A6. Ook iets wat een normale A6/V90/5-reeks rijder niet zal doen maar ja

      Over de automaat ben ik helemaal akkoord, dat was gewoon een "drama".
      Zeker in de D3, dat was nog een oude 6-bak die eerder in een museum thuis hoort dan in een moderne auto.
      In de D4 en hoger is het de ZF-8 maar die is nog niet zo vlot tegenover wat de concurrentie doet met de ZF-8.
      Daarom ook mijn keuze voor de handbak, schakelt een pak beter, aangenamer en korter dan het "sportieve" BMW. Al zullen er weinig mensen in deze klasse van wagens een handbak kiezen omdat die beter schakelt

      Ik heb nu mijn ruimte nodig, 2 klein mannen (4j en 1,5j) nog een derde op komst en een hond, dus een ruime koffer is alles bij ons .

      Mijn volgende moet gekozen worden binnen +- 3 jaar dus tegen dan is een maxi-cosi en grote buggy ook minder van belang.

      Qua VAA mag ik nu niet klagen (+- 375 bruto per maand). Zeker als je rekening moet houden dat privé zo'n auto te kopen/onderhouden een stuk meer zal kosten.

      Nu, ik heb het gevoel dat de 6-cilinder terug komt, mercedes komt met nieuwe 6-in lijn motoren, bmw geeft z'n 45e modellen terug een 6-cilinder, de S6 TDI,...

      Er begint terug meer keuze te komen

      BMW X5 45e

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

        Qua VAA mag ik nu niet klagen (+- 375 bruto per maand). Zeker als je rekening moet houden dat privé zo'n auto te kopen/onderhouden een stuk meer zal kosten.

        om je een idee te geven, ik zit nu aan ongeveer het dubbele...
        ZF8 bak hier ook nu, softwarematig is er maar één merk die deze 100% onder de knie heeft en dat is BMW , bij Audi hebben ze ook nog werk daar aan , maar ik kan er mee leven ( niks is comfortabeler dan een Multitronic, maar daar ben je ook voor of keihard tegen, ik was er na ruim 500.000km met die MT's nog steeds voorstander van... )
        Last edited by Audidriver; 28/05/2019, 11:17.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          C8 heb ik inderdaad nog niet gereden. Zou eens ergens een testrit geregeld moeten krijgen.

          Mijn ervaring stopt bij C7 en de rest daarvoor en dat was imo het klassieke audi dode nulpunt, zowel bij quattro als bij de gewone FWD.

          Ieder z'n goesting daarin natuurlijk, maar dat is mijn aanvoelen en ervaring daarmee, zeker na sommige auto's back to back te hebben gereden. De V90 is echt gooi/smijt/driftbaar itt een A6. Ook iets wat een normale A6/V90/5-reeks rijder niet zal doen maar ja
          ...

          Qua VAA mag ik nu niet klagen (+- 375 bruto per maand). Zeker als je rekening moet houden dat privé zo'n auto te kopen/onderhouden een stuk meer zal kosten...
          De C8 stuurt inderdaad een heel pak beter dan de C7. Rond het nulpunt is het nog steeds wat dood, maar zeker bij wat meer stuuruitslag en meer bochtenwerk, stuurt de C8 verrassend direct en precies. Beter dan alle Audi's waar ik hiervoor mee gereden heb.

          Die VAA van je V90 valt beter mee dan verwacht, ik dacht dat die een redelijk zware CO2 uitstoot had vergeleken met de alternatieven bij Audi en BMW - al helpt een lagere aankoopprijs natuurlijk ook wel.
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

          Comment


          • Co2 is 119gram dacht ik op een catalogusprijs van 60k.

            Toen ik de mijne bestelde, waren er 3 versies beschikbaar. Ik heb toen de middelste gepakt, begon toen aan 44k dacht ik en die had al full led, leder en het grotere tellerdisplay. Dus veel opties moesten er niet meer bijgepakt worden.

            Ik was ook gaan zien voor eens stelvio. Had een lagere catalogusprijs, maar door de hogere co2 was het VAA meer dan 100€ extra.

            Mijn schoonbroer werkt bij audi, ik zal er eens gaan aankloppen

            BMW X5 45e

            Comment


            • OOK MET S6-MOTOR!

              NAAR BEKEND RECEPT: AUDI A6 ALLROAD QUATTRO

              Een modellengamma vol SUV’s betekent natuurlijk niet dat er geen ruimte meer is voor opgehoogde versies van reguliere modellen. Twintig jaar na de introductie van de eerste A6 Allroad Quattro presenteert Audi daarom de vierde editie van dat model.

              Sinds 1999 is het vaste prik bij de Audi A6, zo’n Allroad Quattro. Deze nieuwe variant is natuurlijk gebaseerd op de vorig jaar gelanceerde, nieuwe A6 Avant en blijft trouw aan het oorspronkelijke recept. Het belangrijkste verschil met een reguliere A6 is natuurlijk de rijhoogte, die tot 45 mm hoger is dan normaal. ‘Tot’, inderdaad, want dankzij de standaard aanwezige luchtvering is de bodemvrijheid variabel. Boven de 120 km/h wordt de Allroad met 15 mm verlaagd, terwijl de auto in lift-modus, bij lage snelheden, juist 45 mm hoger op de poten staat dan normaal. Hoewel Audi het niet expliciet vermeldt, lijkt de auto in de normale modus 33 mm hoger op de poten te staan dan een reguliere A6 Avant.

              Wie wil gaan offroaden met z’n Allroad wordt niet alleen geholpen door luchtvering en vierwielaandrijving, maar ook door de standaard aanwezige Hill Descent Control-functie. Daarnaast heeft Audi een handig hulpmiddel toegevoegd aan het infotainmentsysteem, dat nu inzichtelijk maakt onder welke hoek de auto staat en waarschuwt als de kans op kantelen te groot wordt.

              Nu we de zelden gebruikte offroad-functionaliteiten hebben gehad, kunnen we het hebben over waar het echt om gaat: het uiterlijk. Want uiteraard moet een Allroad vooral stoerder zijn dan een reguliere A6. Daar slaagt de nieuwste editie net als z’n voorgangers in dankzij andere bumpers, een nieuwe grille en natuurlijk extra kunststof langs de spatbordranden. De verbreders zijn standaard in grijs uitgevoerd, maar kunnen tegen meerprijs in het zwart of in de kleur van de carrosserie worden besteld. Aluminium speelt een grotere rol dan bij de reguliere A6 en vervangt onder meer het chroom op de strip die de achterlichten verbindt en de specifiek voor de Allroad ontworpen dakrails. Wie z’n Allroad direct als Allroad herkenbaar wil maken, moet ‘m zeker bestellen in ‘Gavial Green’. Die tint is geïnspireerd op de kleur die de eerste A6 Allroad in 1999 sierde. Het binnenste onderscheidt zich alleen van dat van de reguliere A6 door de beschikbare bekledingssoorten en sier-beplating.

              Audi is van mening dat een grote, zescilinder diesel als niets anders bij het stoere karakter van de Allroad past en biedt de auto daarom vooralsnog alleen aan met een keuze uit drie V6 TDI-motoren. De 45 TDI en 50 TDI kennen we uit de reguliere A6 en beschikken over respectievelijk 231 en 286 pk. Topversie 55 TDI is interessant, want die beschikt over de 350 pk sterke versie van het blok die onlangs werd gepresenteerd in de S6. Een Allroad met de motor van een S6, we hadden het in de tijden van de S6 met 5.2 V10 niet kunnen voorspellen. De krachtigste diesel, die 700 Nm koppel levert, helpt de auto aan een 0-100-tijd van 5,2 seconden.

              De nieuwe Audi Allroad verschijnt later deze zomer in de showrooms, prijzen zijn nog niet bekend.













              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment










              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Hm, ik kan niet zeggen dat ik een fan ben van die Allroad uitvoering, vooral dat rooster in de neus ziet er vreemd uit, zowel in chroom als in zwart - wat ik veel minder had met de vorige generatie A6 Allroad waar de grille in één lijn doorliep in plaats van zo'n verloop in "trappen".
                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Dis is vet, maar boven mijne stand

                      Comment


                      • Ik heb het altijd een mottig ding gevonden. Heb het al niet echt voor breaks, en dan nog verhogen en er een hoop platieken rommel aanplakken om een soort "wannabee 4x4"-break te maken... Neen, echt niet.

                        Comment




                        • Ik vind hier echt niks mis mee hoor, integendeel!

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                            Ik heb het altijd een mottig ding gevonden. Heb het al niet echt voor breaks, en dan nog verhogen en er een hoop platieken rommel aanplakken om een soort "wannabee 4x4"-break te maken... Neen, echt niet.
                            Die wannabee 4x4 heeft in het verleden anders wel veel echte SUV's het nakijken gegeven.... Ik denk dat dit echt een prachtige multifunctionele wagen is ... altijd al liefhebber van geweest maar nog nooit eentje aangeschaft . Pas op een gewone Avant is voor mij persoonlijk mooier , maar het comfort van zo'n allroad is toch niet te onderschatten, hij is zowel sportief als offroad goed te rijden... op reis in Italie of Frankrijk bvb zou het zeer handig zijn om m'n A6 iets hoger op z'n poten te kunnen zetten...
                            Vond hem wel altijd een heel stuk te duur ivm met een gewone A6 eigenlijk... misschien komt het er ooit nog eens van....

                            Comment










                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Ik heb gisteren een paar 100km met de A6 Berline 45 TDI quattro S-line gereden. Dit is de 3l - 6 cilinder motor, en er zaten 21' velgen onder.

                                Motor is zalig, maar zeker niet supersnel. Het gaat vlot tot ca 210 km/h, en daarna trekt die nog wel wat door, maar het gaat wat gezapiger.
                                Een echt sportieve indruk had ik niet, wel een comfortindruk.
                                De versnellingsbak schakelt naar mijn zin veel te veel terug. Ook bij wat gas bijgeven gaat die direct een paar versnellingen lager en dat hoor je.
                                In de stad moet je echt zeer zacht op het pedaal duwen om onder de 2000t te blijven. Ik mis wat controle, en als je rustig wil rijden, dan heb je met een 3l geen 3000t nodig.

                                Wat de wegligging betreft, die is uiteraard goed. Wat tegen valt is de rechtuitstabiliteit. Bij 180 moet je dat stuur echt heel goed vast houden, en ik vind dat mijn V90 daar een pak beter op scoort.

                                De auto had het gewone S-line interieur. Zetels waren zeer goed, maar ik vond het dashboard niet echt high class, en de standaard audio was niet echt goed. Het wordt gewoon een schande dat ze in dergelijke auto met standaard audio zo'n goedkoop spul monteren.

                                Comment


                                • Hoewel ik net zelf een nieuwe Q3 besteld heb, ben ik ook niet echt fan van de nieuwe Audi interieurs.
                                  Het ziet er op zich wel strak uit, maar hier en daar zijn de gebruikte materialen toch echt ondermaats. Al zeker op de producten iets lager in de lijn.

                                  Ik ben nu niet meteen zo'n audiofiel, maar daar moet ik je ook wel gelijk in geven. In mijn 320d van 20j geleden stak meteen al een zeer deftige installatie vanaf het laagste niveau.
                                  Dat zou voor een A6 ook sowieso moeten zijn.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten


                                    Ziet er gelikt uit :love:
                                    Zeker voor een Allroad gaan comfy is zoveel beter dan een regular versie.


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Dreamcar zo'n allroad inderdaad mmmm

                                      Comment


                                      • Ja maar 1000 keer liever de vorige dan de nieuwe.
                                        Bah, ik moet de laatste generatie Audi's niet.
                                        Dashboard heeft de flair niet van de vorige, wielkasten waar minstens 20 a 21 inch in moet om goed te zijn.

                                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                                        Comment


                                        • +1, die vorige generatie allroad was echt de max. Ook een echt salon gevoel binnenin. Dat missen de nieuwe interieurs, vind ik.

                                          Toen ik mjin Q3 ging bestellen heb ik nog in een Q8 gezeten. Ziet er natuurlijk allemaal puik uit, maar toch mist het zo die flair van de vorige modellenreeks op één of andere manier.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X