Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wow die is wel een pàk mooier dan de vorige. Zowel het exterieur als het interieur kunnen mij wel bekoren.

En ik ben zeker geen Audi fan, maar dit vergeleken met een BMW5,...Audi winnaar met de vingers in de neus IMO

Comment

Op zich mooi, zeker in bepaalde configuraties (die wellicht weinig gezien gaan worden, aangezien deze wagens nog altijd meer als lease dan particulier verkocht worden). Maar persoonlijk vind ik het erg saai denk ik. Op het autosalon in de A8 gaan zitten die grotendeels gelijkaardig is, en vond ik qua interieur ook best saai. Zeker niet lelijk en absoluut mooi afgewerkt, maar saai.

Daarnaast kan ik er absoluut niet tegen dat op sommige vlakken "design over function" gehanteerd word. En dan heb ik het vooral over het gebrek aan fysieke knoppen en te laag geplaatst infotainement scherm.

Comment

Lage infotainment scherm is idd een kwaal bij veel VAG producten, de Golf op kop.
        Nu los je dat bij deze top Audi wel op door het digitale dashboard natuurlijk, maar desalniettemin.

Ik vind het dashboard qua design net wél geslaagd anders. Less is more.
        Maar over smaken en kleuren natuurlijk.

Comment

Als de navigatiekaarten voor je neus staan, is dat infotainment scherm voor mij ineens een pak minder belangrijk. Daar ga ik tijdens het rijden toch niet de hele tijd op kijken.

Iemand een idee wanneer de A6 in de showrooms zal staan?

Comment

Vandaag bericht gekregen van Audi.
            De A6 Avant met 2.0 TDI is bestelbaar en kan geleverd worden vanaf November. Best snel voor een splinternieuw model.

Zal een dikke kanshebber worden voor mijn volgende leasebak.

Comment

Mijn vader heeft vorige maand zijn bestelling geplaatst voor zijn A6; een zilver kleurige met okapi bruin lederen interieur - 3 liter benzine. Hij heeft ervoor geopteerd dat de garage de wagen eerst mag gebruiken voor testritten en dergelijke. Hier zijn twee enorme voordelen aan verbonden; een immense korting én wagen wordt al binnen een paar weken geleverd. Hier een foto van de configurator. Vindt het wel zeer spijtig dat hij voor deze kleur is gegaan.

Comment

Dat zou ik privé nooit doen.
                De auto wordt niet gerodeerd, en iedereen rijdt daar mee.

Dan kan je beter een echte occasie kopen.

Comment

afwegen van voor en nadelen - de korting is echt IMMENS en er zijn uiteraard ook nog bijkomende garanties wat betreft het onderhoud na in gebruikname.

Comment

Als je daar mee kan leven moet je dat zeker doen, persoonlijk zou dat bij mij ook wringen. Het is niet dat 1 iemand hier mee gereden zal hebben maar wel +10 personen met elk hun eigen stijl.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Op zich geven ze nog garantie dus zo erg zal het wel niet zijn.
                      Maar inderdaad nooit leuk om te weten dat er x aantal personen uw auto heeft gereden en je weet niet hoe.

Comment

met verkoper er naast zal dat wel meevallen zeker?
                        lets have some more member berries

Comment

De achterlichten zien er wel "raar" uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            met verkoper er naast zal dat wel meevallen zeker?
                            Heb toch nog nooit een testrit gedaan met een verkoper naast mij hoor :-O (oke behalve bij Tesla dan)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten

Heb toch nog nooit een testrit gedaan met een verkoper naast mij hoor :-O (oke behalve bij Tesla dan)
                              Ik ook niet, en zeker met een quattro ga je aan de lichten toch eens "flooren", en er zullen er zeker een paar de "launch control" eens testen.

Comment

Wel het is alvast een automaat (vergeten te vermelden) dus daar kan weinig verkeerd gaan. Met een manuele bak zou dat inderdaad wel een heel ander verhaal geweest zijn.
                                Moet zeggen dat de launchcontrol bij een niet sportieve Audi echt niets voorstelt - zijn vorige had dit ook, was ook een 3 liter en de motor ging gewoon naar 1500 toeren en vertrok. Werkelijk niets speciaals aan.
                                En of er veel testritten zullen gebeuren is dan nog de vraag, want de 3 liter benzine zal toch niet vaak gekozen worden. Hoewel de inschrijvingstaks in Vlaanderen slechts 900€ is, is het in Wallonië en Brussel meer dan 4000€.
                                Plus de garage zal ook te kennen geven aan iedereen die achter het stuur kruipt dat de wagen reeds verkocht is, dus dat zal wel meespelen in het hoofd van die persoon.
                                Last edited by McLarenboy; 09/08/2018, 18:56.

Comment

ik heb nog nooit een testrit gedaan met een wagen die niet meer in bezet was van de garage. zou dit ook niet willen eigenlijk
                                  lets have some more member berries

Comment

In welke garage staat die A6?

:-)

Comment

Best wel een zware auto geworden. 1900kg voor de 3L TDI quattro. 1715 voor een BMW 530d zonder xDrive, 1770 met xDrive. Verschil zal wel te voelen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                        ik heb nog nooit een testrit gedaan met een wagen die niet meer in bezet was van de garage. zou dit ook niet willen eigenlijk
                                        Ja Doa, maar elke demowagen en vervangwagen die ze hebben wordt nadien verkocht. En inderdaad, sommige mensen bespreken op voorhand zo'n wagen. Maar op dat moment is die nog steeds eigendom van de garage hee. En de koper weet in dat geval perfect waaraan zich te verwachten. Komt daarbij dat hij nog de mogelijkheid heeft om de wagen te bekijken na die zes maanden.

Veel erger vind ik dat (en het zijn er veel die dit doen!) een wagen soms uit de showroom gereden wordt voor een testritje of nog erger, dat een verkochte wagen die er staat in afwachting van levering genomen wordt vooreen testritje. Als je 'nieuwe' wagen 60 kilometer op de teller heeft bij levering is dat niet omdat men in de fabriek een uitgebreide testcontrole gedaan heeft lol.
                                        Want dat is dan dikwijls de uitleg...

Comment

• Mij hebben ze zo ook al eens een voorstel gedaan (niet Audi maar Mercedes). Ik heb toch ook serieus getwijfeld. Zeker als ze de korting niet als korting op factuur zetten, maar eerder de basisprijs die veel lager ligt wordt het interessant (VAA-gewijs). En dat gebeurt, mijn collega heeft zo zijn vorige A6 gekocht.

Comment

Working...
                                          X