Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
    Buitenkant is triestig, de break zal wel knapper zijn (zoals de A4 ook het geval is). Ik ben vooral teleurgesteld in het interieur, ik ben altijd grote fan geweest van Audi interieurs maar de huidige interieurs vind ik veel te druk en onsamenhangend, het is precies een ruimteschip vanbinnen... Zoveel drukke lijnen... Dan doen BMW en Mercedes het veel beter.
    Smaken verschillen, maar het interieur van een BMW5 vind ik echt uit de jaren 90. Dikke grote knoppen, grote voegen, lijnen die niet doorlopen, magere afwerking.
    Dat doet Audi echt een pak beter.

    Comment


    • #62
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #63
        Bmw interieur is idd wat jaren 90. Dat zeg ik als blw rijder. Maar dat van audi is precies een mislukt ruimteschip uit een of andere b film. En mercedes, dat is tegenwoordig een johny johny prullekesbak vanbinnen... Doe mij dan maar de sobere bmw 90s stijl

        Comment


        • #64
          interieur komt nogal kil over. ziet er dan wel high tech en mooi uit maar niet echt aangenaam
          lets have some more member berries

          Comment


          • #65
            Centraal scherm terug mooi in het dashbord verwerkt... hopelijk verdwijnen deze lelijke rechtstaande iPads op de hele gamma !

            Comment


            • #66










              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #67








                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #68
                  Ik hoop dat de break 2l TDI leverbaar is in Januari....
                  Als ik die met een business pack, acc, automaat, en een real time traffic info navigatie in mijn budget krijg, dan hebben we een winnaar.
                  Anders wordt het een V90.

                  Comment


                  • #69






                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #70
                      Niet mijn ding, doe de vorige maar, veel mooier.
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Centraal scherm terug mooi in het dashbord verwerkt... hopelijk verdwijnen deze lelijke rechtstaande iPads op de hele gamma !
                        Ben nu met m'n 5e Audi aan het bollen ( waarvan 3 A6 avant's ) , het GPS uitklapbare scherm van m'n huidige is anders wel het beste die ik heb gehad tot hiertoe, qua veiligheid/zicht op de weg houden staat dit scherm perfect op positie voor mij. Qua interieur heb ik bij dit nieuwe model ook wel m'n bedenkingen , het zal toch wennen worden maar ik ben ook realistisch en geloof dat we binnen een paar jaar bij elke auto veel schermen gaan zien, is simpelweg goedkoper te produceren ook dus waarom zouden ze het niet doen...
                        Qua uiterlijk is deze nieuwe A6 ( avant) 100% mijn ding, ik ben dus al vrij zeker wat de opvolger zal gaan worden , enige grote twijfel blijft de motorisatie... nu denk nog een 2-tal jaar met mijn huidige te blijven rijden, ik zit nu op 170.000 100% probleemvrije km's tegen die tijd zullen er ruim 220.000 op staan. Ik zou wel nog eens zo'n 3L TFSI willen testen eigenlijk, ik stel vast dat ik de laatste jaren minder en minder km's aan het doen ben en met het oog op de toekomst denk ik niet dat zo'n 3L tdi een ideale keuze zal zijn...

                        Comment


                        • #72
                          Ik denk dat we deze eens een keer aan ons gaan laten voorbij gaan. 4 x A6-en, het heeft goed geweest. We moeten ook een beetje aan onze uitbol-fase denken en dan zien we ons toch met een iets goedkoper model/merk rijden.
                          De BiT gaan we nog proberen een paar maand langer te houden, er staan ten slotte nog maar 416k op de teller en we hebben de Q7 nog voor de job verder te zetten.
                          Mochten we niet stilletjes aan richting fin de carrière zitten zou deze wel zo terug blindelings gekocht worden want interieur spreekt me toch ook wel aan.


                          Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #73
                            Mooie vooruitgang tov het vorige model. Vorig model vond ik al mooi, deze is nog mooier. Achterkant ziet er ook heel goed uit.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Ik hoop dat de break 2l TDI leverbaar is in Januari....
                              Als ik die met een business pack, acc, automaat, en een real time traffic info navigatie in mijn budget krijg, dan hebben we een winnaar.
                              Anders wordt het een V90.
                              Zelfde hier. Keuze tussen A6 avant, V90 of A5 SB
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

                                Zelfde hier. Keuze tussen A6 avant, V90 of A5 SB
                                Keep me in the loop.
                                Met wat rij je nu?
                                Ik had 3 jaar een A6 163pk multitronic (zeer tevreden van), en door een interne ruil heb ik nu voor een jaartje een 525d (eerste en laatste BMW, het is mijn ding echt niet).

                                Comment


                                • #76
                                  VW touran TDi Highline. Wegens nodig voor job want was aan groot bouwproject bezig. Heeft zowat gediend als camionette de meerderheid van de tijd. Bakstenen, kabelgoten, emmers verf, alles is de koffer gepasseerd.
                                  Tijd voor wat anders nu.
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                  Comment


                                  • #77
                                    Rij-impressie: AUDI A6

                                    Keurig om de zeven jaar presenteert Audi een nieuwe A6. Het is nu de beurt aan de vijfde generatie en het is niet ondenkbaar dat er mensen zijn die menen dat het hier om een grondige facelift gaat. Pas bij betere bestudering van de foto’s en vooral tijdens een live ontmoeting zie je dat hij wel degelijk nieuw is.


                                    Audi staat niet direct bekend als merk dat experimenteert met design, enkele uitzonderingen daargelaten. Van zijn twee grote Duitse concurrenten lijkt alleen Mercedes-Benz met onder meer de E-klasse de koers op dat vlak sterk gewijzigd te hebben, want ook de jongste BMW 5-serie is niet dramatisch anders dan zijn voorganger. De nieuwe in grote lijnen ook niet; met name de zijraampartij is kenmerkend voor de sedan Ingolstadt. Waarom deze A6 intern als C8 door het leven gaat? Audi telt vanaf de eerste generatie 100, die sinds 1994 de type- aanduiding A6 draagt.

                                    Een opmerkelijk detail van het huidige ontwerp zijn de heupen boven de achterwielen. Die lijn start op het achterportier, loopt tot in het achter- licht en geeft de achterpartij een gespierd aanzien. Ook op de voorspatborden zien we deze welving; ze maken daar de eerder nogal klinische A6 een beetje spannender. De met elkaar verbonden achterlichten lijken op die van de A8 en zijn, net als de koplampen, voorzien van ledtechnologie. De tijd van gloeilampjes vervangen, is voorgoed voorbij. Kijken we echter naar de afmetingen, dan blijkt er niet zo veel veranderd. Of het nu gaat om de lengte, de breedte, de wielbasis of de hoogte, het verschil is millimeterwerk. De kofferbak is met zijn inhoud van 530 liter zelfs even groot en van een gewichtsafname is geen sprake: de 3.0 TFSI is 10 kg zwaarder dan zijn voorganger, wat te maken zal hebben met de hybride-techniek. De lichtste A6 is met zijn 1.645 kg precies 75 kg zwaarder dan de huidige 2.0 TFSI met automaat.



                                    ALLES HYBRIDE EN AUTOMAAT

                                    Inderdaad, alle versies van de nieuwe A6 zijn voorzien van mild hybrid-technologie, zoals de A8 en A7 die ook al hebben. De V6-motoren hebben een 48-volt-boordnet, de viercilinders 12-volt. Wat deze techniek inhoudt? Aan de motor hangt een starter- generator, dat is een combinatie van een startmotor en een dynamo. Die wordt aangedreven door een riem en kan de motor ondersteuning geven tijdens het accelereren. Zijn stroom betrekt de 'hulpmotor' uit een extra accu, die onder meer wordt opgeladen door het terugwinnen van remenergie. Steeds meer autofabrikanten passen deze techniek toe om het verbruik en daarmee de uitstoot terug te dringen. Audi claimt een verbruiksreductie van 0,7 l/100 km voor de versie met 48-volt-boordnet.

                                    De luchtweerstand is gedaald van 0,28 naar 0,26 en later volgt een model met 0,24. Nog een kenmerk van de nieuwe A6: er is geen handgeschakelde transmissie meer lever- baar, zoals dat bij de concurrenten van eigen bodem ook het geval is, met uitzondering van de BMW 520d. Afhankelijk van de motorversie voorziet Audi de A6 van een zeventraps S-tronic (met dubbele koppeling) of een achttraps tiptronic, een conventionele automaat. Vrijwel alle versies beschikken over Quattro; alleen de viercilindermodellen hebben voorwielaandrijving, maar kunnen wel worden geleverd met Audi's vierwiel- aandrijvingssysteem.

                                    Voor onze eerste rijervaring kiezen we de zwakst gemotoriseerde A6: de 2.0 TDI, 40 TDI in jargon. Het is maar wat je zwak noemt, want 204 pk en 400 Nm lijkt ons meer dan voldoende om het huidige verkeer mee te trotseren. We hebben verder nog geen specificaties, maar ga uit van een topsnelheid van rond de 230 km/h en een 0-100 km/h-tijd van iets meer dan acht seconden. Bijkomend voordeel van de viercilinder – naast de lagere aanschafprijs en het geringere brandstofverbruik – is het lagere gewicht in de neus. Als hij stationair draait, is wel te horen dat er een viercilinder- diesel aan het werk is, eenmaal rijdend niet meer, met dank aan de zeer goede geluidsisolatie en de lange overbrengings- verhoudingen van de zeventraps S-tronic. Bij 100 km/h staat staat de toerenteller iets voorbij de 1.200, dus in Nederland kom je op de snelweg nooit boven de 1.750 toeren. De testauto heeft dubbel glas in de zijruiten, wat hem nog stiller maakt. Ook afrolgeluid dringt niet door tot het interieur.



                                    MET CHIRURGISCHE PRECISIE

                                    Audi biedt vier typen onderstel: standaard, met adaptieve schokdempers, een sport- onderstel en luchtgeveerd (ook adaptief). Wij rijden op stalen veren, gecombineerd met elektronisch instelbare schokdempers. Al snel komen we tot de conclusie dat de modus Auto de beste optie is. Het systeem regelt alles zelf en de vering en demping zijn optimaal afgestemd op een normaal rijgedrag. De stand Comfort is iets te zacht, Dynamic weer wat te straf. De besturing werkt, zeker op lagere snelheden, te licht, maar voelt wel heel natuurlijk aan. Op de snelweg is de koersstabiliteit groot en op bochtige wegen slinger je met het grootste gemak over het asfalt. Het is geen auto die wat betreft het rijden enthousiasmeert, hij is wel heel rustgevend en voelt veilig aan.

                                    De tweede dag maken we kennis met de 340 pk sterke 3.0 TFSI in combinatie met vier- wielbesturing en luchtvering. Een heerlijke motor, maar vooral het bochtengedrag maakt indruk. Waanzinnig hoe strak deze Audi rijdt! De reactiesnelheid van de mee- sturende achteras is enorm en het voelt heel natuurlijk aan. De uitdrukking 'als op rails' is hier volkomen op zijn plaats en je hebt geen moment het gevoel met bijna twee ton aan gewicht (inclusief inzittenden en bagage) onderweg te zijn.

                                    Het interieur van de nieuwe A6 is trouwens van een ongekend hoge kwaliteit en werkelijk met chirurgische precisie in elkaar gezet. Materialen, pas- vorm, ergonomie; het is bijna eng, zó goed en mooi. Het extra scherm voor onder meer de bediening van de klimaatregeling had misschien niet gehoeven, maar verder is het top. Ook de manier waarop je de beeld- schermen bedient, begeleid door een hoor- en voelbaar klikgeluid, is heel doordacht. Het spreekt voor zich dat de A6 beschikt over een armada aan assistentiesystemen, al dan niet standaard. In totaal zijn het er 39 stuks, met in dat geval 24 sensoren. Overigens vinden we die laser- en radar- sensoren in de grille niet bepaald fraai, maar dat kan blijkbaar niet anders.

                                    Audi levert de nieuwe A6 in eerste instantie alleen als 55 TFSI en 50 TDI, de andere motor- varianten volgen later. Naast de 2.0 TDI komt er een 2.0 TFSI met 245 pk en er volgt een 3.0 TDI met 231 pk. Bestellen kan nu al, in juli begint de levering. Na de zomer verschijnt ook de Avant, waarvan de eerste beelden al zijn onthuld.


                                    OORDEEL

                                    • +Evenwichtige rijeigenschappen
                                    • +Uitzonderlijk fraai interieur
                                    • -Klinisch stuurgedrag
                                    • -Zwaarder dan voorganger









                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #78








                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #79
                                        Zucht, hadden ze geen betere oplossing kunnen vinden voor die nepuitlaten?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Die nepuitlaten kunnen me aan mijn reet roesten. Dat interieur is gewoon mijlenver vooruit op BMW.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X