Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zaterdag eens gaan zien naar de A6 bij de dealer. Toch een prachtige wagen. Dat interieur is zo knap, loopt jaren vooruit op de concurrentie. Toevallig stond er buiten een nieuwe 5-reeks, als je beide vergelijkt is dat interieur van de 5-reeks serieus geantidatteerd.
    maar die prijzen ... stond een 45tdi quattro s-line ... 85.000 euro.
    daarnaast een A7 50tdi ... 100.000euro

Comment

• Wel, hij is aangekomen. Mijn vader heeft hem vandaag meegenomen en moet hem volgende week maandag terug afzetten bij de dealer. Zo heeft hij de kans om de wagen nu al te beleven en ziet hij hoe die er nu bij staat. Heb hem toch maar gezegd om alvast véél foto's te nemen van het interieur.

De lijnen op de wagen zijn echt fenomenaal als je hem in het echt ziet, het indrukwekkendste zijn de deuren van de passagiers achteraan; heel speciale vorm. Zondag gaan we er uitgebreid mee gaan rijden.

Deze wagen gaat mijn vader zeker héél lang bijhouden, het is namelijk nu al iets uitzonderlijks. De 3 liter bi-turbo benzine motor heeft namelijk maar een tweetal maand op de lijst van Audi gestaan. Deze hebben ze moeten schrappen wegens vernieuwde emissie normen. De garage gaf te kennen nog geen andere A6 verkocht te hebben (logisch want deze is nog maar net uit) maar de motor in deze wagen kan al niet meer besteld worden. Gezien het feit dat er maar max 5000 km per jaar op de teller verschijnen is dit echt wel iets om bij te houden voor later. Allez in de verwachting dat dit type wagen en de electronica zo'n periode kan volhouden.

Comment

• Tja, k wil niet tegendraads doen zulle maar k ben bijna beschaamd om te zeggen dat ik hem zoals de foto s hierboven wel zeer mooi vind.
        interieur is ook zeer knap, maar wel onhandig denk ik door al die touch dingetjes... In een rijdende wagen is een klein symbooltje niet makkelijk om aan te raken en gegarandeerd moet je zich van de weg af.
        Uiterlijk kan ik begrijpen dat die voor controverse zorgt. Maar ik kan het echt wel smaken, ook die achterlichten met chromebies zijn zeer knap.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• De nieuwe A6 heeft ook nieuwe prijzen blijkbaar… ik heb even een Avant versie door de configurator gedraaid… zoals ik hem zou willen (min of meer dezelfde opties als op mijn huidige eigenlijk ) kom ik op de nette prijs van bijna 82.000 euro…( 50tdi wel ) slik… Toch alweer een stuk duurder dan de vorige generatie… ben benieuwd welke packs en acties ze uit hun mouw gaan toveren het komende jaar , t’zal nodig zijn denk ik…

Comment

• Ik heb ongevraagd een offerte gekregen voor de Avant 40 TDI met business pack. (ok, dat is vrij kaal, maar toch met groot navi, Virtual cockpit, leer, 18')
              Kwam op 50k incl BTW met de business korting af.
              Als je rekening houdt met het feit dat navi en automaat standaard zijn, dan denk ik dat de prijs niet sterk omhoog gegaan is tov het vorige model.

Je moet gewoon je config eens sturen naar een verkoper en die om een concrete offerte vragen.
              Een 50TDI is natuurlijk wel een 3l, en Quattro. Die modellen zijn nooit goedkoop geweest.

Comment

• Juist... de configurator van Audi is complex voor een leek, en omwille van de packs en lijnen moet je echt weten hoe de configurator in mekaar zit.
                Bovendien hebben wij de neiging om te veel aan te kruisen tov wat wij daadwerkelijk gaan gebruiken. Al deze snufjes zijn wel aantrekkelijk, maar zo bereikt het eindtotaal waanzinnige bedragen. Met 10/12k euro’s meten de meest gebruikte functies aanwezig zijn, maar als men niet oplet gaat de prijs van de opties gemakkelijk tegen de 25k, en dat is nog niet echt full options. Je ziet wel hoe veel Audi er aan verdient wanneer de eindereeks wagens aangeboden worden ; dan is een (bijna) full options binnen handbereik voor niet veel meer dan de catalogusprijs. Maar het is wel een wagen van een jaar oud die niet gereden heeft... Voor een particulier is dat meestal bijzaak, zeker als de wagen een lange tijd in gebruik blijft.

Comment

• Nog altijd geen fleet-achtige 35 TDI in de car config blijkbaar? Niet klaar met WLTP, of gewoon nog teveel stock van de oude?

Comment

• Zou wel met stock kunnen te maken hebben, voor andere modellen (Q5 bv) is er momenteel keuze tussen over de 100 dieselversies met bijna allemaal dezelfde karige uitrusting (fleet bedoeld m.i) Ook heel veeel zsrock-GLC’s bij Mercedes...

Comment

• Als ze zich niet haasten moeten ze allemaal als tweedehands op de markt komen.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Ik heb ongevraagd een offerte gekregen voor de Avant 40 TDI met business pack. (ok, dat is vrij kaal, maar toch met groot navi, Virtual cockpit, leer, 18')
                        Kwam op 50k incl BTW met de business korting af.
                        Als je rekening houdt met het feit dat navi en automaat standaard zijn, dan denk ik dat de prijs niet sterk omhoog gegaan is tov het vorige model.

Je moet gewoon je config eens sturen naar een verkoper en die om een concrete offerte vragen.
                        Een 50TDI is natuurlijk wel een 3l, en Quattro. Die modellen zijn nooit goedkoop geweest.
                        Ik heb idd nog geen concrete offerte opgevraagd dat klopt ( puur op de online configurator even gekeken ) , als je een 40TDI met bussines pack hebt voor 50k rond dan heb je toch al een heel mooie korting van bijna 9000 euro gekregen , is idd dan al wel een ietwat ander verhaal.
                        Echter als ik kijk naar de basisprijs van mijn huidige wagen waar ik nu mee bol en de basisprijs van een nieuwe 50tdi dan scheelt dat bijna 8000 euro... ( wel voor een beetje meer pk's dan en misschien al wat meer opties standaard aan boord , nog niet in detail bekeken. Toen ik m'n huidige kocht was de prijs misschien ook al wat lager omdat ie al enkele jaren op de markt was, vergelijken met een nagelnieuw model is dan ietwat minder correct... Nu ik bol zoiezo minstens nog een jaartje met mijn huidige. Mijn dealer heeft me wel beloofd dat ik er binnenkort eens een dagje eentje meekrijg , welke motorisatie was nog niet duidelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Ik heb idd nog geen concrete offerte opgevraagd dat klopt ( puur op de online configurator even gekeken ) , als je een 40TDI met bussines pack hebt voor 50k rond dan heb je toch al een heel mooie korting van bijna 9000 euro gekregen , is idd dan al wel een ietwat ander verhaal.
                          Echter als ik kijk naar de basisprijs van mijn huidige wagen waar ik nu mee bol en de basisprijs van een nieuwe 50tdi dan scheelt dat bijna 8000 euro... ( wel voor een beetje meer pk's dan en misschien al wat meer opties standaard aan boord , nog niet in detail bekeken. Toen ik m'n huidige kocht was de prijs misschien ook al wat lager omdat ie al enkele jaren op de markt was, vergelijken met een nagelnieuw model is dan ietwat minder correct... Nu ik bol zoiezo minstens nog een jaartje met mijn huidige. Mijn dealer heeft me wel beloofd dat ik er binnenkort eens een dagje eentje meekrijg , welke motorisatie was nog niet duidelijk.
                          Ik denk dat wij een heel goede fleetconventie hebben.
                          Korting zat rond de 15% dacht ik. Maar dat is inclusief het feit dat het business pack al een dik voordeel geeft tov de aparte opties.

Comment

• Alvast een uitgebreide review van de Avant door onze vrienden van Autogefühl

Comment

• Op audi.de reeds te configureren en net eens gekeken hoe die er in zijn standaard jasje uitziet. In tegenstelling tot de vorige is een 17inch velg op deze verre van ideaal
                              Post with 0 views.

Comment

• Op audi.de reeds te configureren en net eens gekeken hoe die er in zijn standaard jasje uitziet. In tegenstelling tot de vorige is een 17inch velg op deze verre van ideaal

Comment

• *Deze post mag verwijderd worden*
                                  Last edited by nchfygvp; 10/09/2018, 12:52. Reden: Dubbele post

Comment

• (Pf dit forum en tapatalk zijn geen goede vrienden. Excuses voor de dubbele posts)

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nchfygvp Bekijk Berichten
                                        Op audi.de reeds te configureren en net eens gekeken hoe die er in zijn standaard jasje uitziet. In tegenstelling tot de vorige is een 17inch velg op deze verre van ideaal

Kan ook al op Audi.be sinds een paar weken.
                                        In België is er een andere velg standaard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nchfygvp Bekijk Berichten
                                          Op audi.de reeds te configureren en net eens gekeken hoe die er in zijn standaard jasje uitziet. In tegenstelling tot de vorige is een 17inch velg op deze verre van ideaal
                                          De velg waarmee hij "in de boekskes" staat is in mijn ogen magistraal mooi... wel 21" , deze is wel enkel te configureren bij een 45 of 50tdi ( ofwel doe ik iets fout , die online configurator trekt op niet veel trouwens...) en er hangt een prijskaartje aan van 3700 euro...
                                          Op 17" is zo'n A6 idd maar triestig eigenlijk , op mijn huidige en vorige staat er 19" en dat was in mijn ogen het absolute minimuum qua looks , qua comfort absoluut geen probleem ( ism sportophanging zelfs ) , 21" zal misschien al heel wat minder zijn ... ik krijg binnenkort eens eentje mee voor een dag maar dat zal waarschijnlijk met standaardophanging en 18" velgen zijn...

Comment

Working...
                                          X