Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

    In België is er een andere velg standaard.
    Ja en nee

    Op Audi.be is voorlopig enkel de 40 TDI te configureren en die heeft idd standaard al 18" lichtmetalen velgen Aero design, maar de 30 TDI en 35 TDI krijgen standaard de 17" staat er geschreven. Alleen kan ik die motoren nog niet aanduiden in de configurator.

    Last edited by nchfygvp; 10/09/2018, 12:54.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door nchfygvp Bekijk Berichten

      Ja en nee

      Op Audi.be is voorlopig enkel de 40 TDI te configureren en die heeft idd standaard al 18" lichtmetalen velgen Aero design, maar de 30 TDI en 35 TDI krijgen standaard de 17" staat er geschreven. Alleen kan ik die motoren nog niet aanduiden in de configurator.
      Ze zijn er met hun configurator een potje van aan het maken... vorige week kon ik wel een 50tdi configureren , nu idd niet meer , krijg foutmelding...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

        Ze zijn er met hun configurator een potje van aan het maken... vorige week kon ik wel een 50tdi configureren , nu idd niet meer , krijg foutmelding...
        Op de Duitse site is ie perfect configureerbaar. Belgische heb ik nog niet geprobeerd.


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Iemand een idee wanneer de prijzen van de 30 en 35 TDI online komen.
            Ik heb een 40 TDI geconfigureerd, maar die zit wat boven mijn budget.
            De 40 TDI is alleen al aan BIV 1250€ duurder dan de 35 TDI, als daar nog wat bij komt onwille van de prijsstelling, dan krijg ik die wel mooi uitgerust.

            Comment


            • Prijs lagere motorisaties zouden pas in december gekend zijn.

              Comment






              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • LANGUIT ACHTERIN

                  AUDI A6L REKT ZICH UIT IN CHINA

                  Op de Chinese markt zijn modellen met een langere wielbasis dan het hier bekende origineel bijzonder populair. Audi voegt van de nieuwe A6 nu een verlengde variant toe aan het Chinese leveringsgamma.

                  Audi toont deze A6L tijdens de Guangzhou International Auto Show. Zoals zijn naam al doet vermoeden, betreft het een A6 met een grotere wielbasis. Waar de afstand tussen de voor- en achteras bij de in Europa bekende A6 2,92 meter bedraagt, is de wielbasis van deze Chinese A6L verlengd tot 3,02 meter. Tien centimeter extra dus. De lengte van de auto komt daarmee op 5,03 meter te liggen.

                  Die extra ruimte komt voor de volle honderd procent ten goede aan de achterpassagiers. Van technische aanpassingen is verder geen sprake. De A6L komt volgend jaar op de Chinese markt en lijkt beschikbaar te komen met 2.0 TSI's die 190 en 224 pk leveren.








                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • VAARWEL TFSI, WELKOM TDI

                    AUDI S6 ÉN S7 WORDEN BERESTERKE DIESELS

                    Opmerkelijk nieuws van Audi. Het merk presenteert in één klap de nieuwe S6 en S7, maar wat blijkt? Het tweetal wisselt de TFSI-benzinemotor om voor een TDI-dieselmotor!

                    Een stapje onder de RS-modellen maken bij Audi de S-versies de dienst uit. De S6 en S7 van de vorige generatie A6 en A7 hadden allebei een 450 pk en 550 Nm sterke 4,0-liter V8 TFSI onder de kap. Een benzinemotor. De S6 en S7 die Audi van de huidige generaties A6 en A7 naar voren schuift, krijgen opeens een dieselblok met twee cilinders minder onder de kap. Jawel, zowel de S6 als de S7 krijgen een 3.0 TDI in de neus.

                    Het nieuwe dieselbok levert in zowel de S6 als in de S7 350 pk en 700 Nm koppel. Daarmee zijn ze fors krachtiger dan de 286 pk sterke 50 TDI's die Audi in de A6 en A7 levert. In de S6 en S7 levert de 3.0 TDI zijn maximum koppel tussen de 2.500 en 3.100 tpm. Hoewel de 3.0 TDI in de basis bekend is van de al genoemde 50 TDI, is er in de S-versies iets bijzonders aan de hand. Het is voor het eerst dat Audi een elektrische compressor koppelt aan het 48v-systeem van de auto. Ook deze drie sportievelingen zijn dus voorzien van mild-hybrid techniek. Schakelen gaat middels een achttraps automaat die het vermogen via Audi's quattro-systeem over alle vier de wielen verdeelt. De S6 Limousine is in staat in 5 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De S6 Avant en de S7 Sportback hebben 5,1 seconden voor dezelfde klus nodig. De topsnelheid is in alle drie de nieuwkomers begrensd op 250 km/h. Ook interessant: het gemiddeld verbruik ligt in de S6 Limousine op 6,2-6,3l/100 km. De S6 Avant en de S7 Sportback slurpen 6,5 l/100 km. Optioneel zijn de nieuwelingen met achterwielsturing te krijgen.

                    Audi geeft de S-versies een sportonderstel net adaptieve dempers en past de stuurinrichting aan. De S6 ligt 2 centimeter dichter boven het asfalt dan zijn reguliere broers. De S7 duikt 1 centimeter dichter tegen het asfalt aan. Een andere interessante optie is adaptieve luchtvering. Het is voor het eerst dat een S-model daarmee beschikbaar komt. Ook op de optielijst te vinden: een sportdifferentieel op de achteras. Audi geeft de S-debutanten en set krachtigere remmen mee, maar wie écht wil uitpakken, kan optioneel een set keramische remmen bestellen. 20-inch lichtmetaal is standaard, 21-inch grote wielen zijn uiteraard ook optioneel.

                    Vanbuiten zijn de S-modellen te herkennen aan onder meer een diffuser en vier uitlaateindstukken. Donkerchroomkleurige afwerking, zilverkleurige lamellen in de grille, zilverkleurige zijspiegelkappen en sideskirts: het zit er allemaal op en aan. Het binnenste wordt aangekleed met zaken als, hoe kan het ook anders, de nodige S-logo's, sportstoelen, speciale bekleding, een sportstuur en aluminium pedalen.

                    Buiten Europa wél een TFSI

                    Dan is er nog iets opmerkelijks aan de hand. In de Verenigde Staten, Azië en in het Midden-Oosten krijgen de S6 en S7 geen 3.0 TDI, maar een 2,9 TFSI onder de kap. Inderdaad, het benzineblok dat we ook van auto's als de RS4 en RS5 kennen. In de S6 en S7 levert de machine 450 pk en 600 Nm.

                    Bron: Autoweek












                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment












                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment




                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • @mods. Er mag S6 aan de topictitel toegevoegd worden.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Damn, die S6 Avant.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten











                              Fak ja

                              BMW X5 45e

                              Comment








                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Huh echt rare keuze van motor. Vooral omdat de audi a6 55 tfsi amper 10pk minder heeft dan de s-variant. Maar buiten Europa bezit de s6 wel een benzine motor met 450 pk’s, wtf.

                                  Comment


                                  • Die rode avant is werkelijk fenomenaal, knappe velgen ook, maar ik persoonlijk zou hem nooit zo kopen, beetje teveel in het oog springend maar mooi is wie wel... Dat het een diesel is, tja , daar zal Europa voor meer tussen zitten dan Audi vrees ik, maar t'is niet omdat het een diesel is dat hij daarom slecht gaat rijden... ik denk dat dit misschien wel eens geen foute keuze zal zijn... ruim krachtig genoeg en nog relatief zuinig... voor de veelrijders misschien intressanter... Een A6 koop je niet direct om sportief te gaan racen denk ik...

                                    Comment


                                    • Wat ik weer héél bizar vind is dat er alweer met geen woord over emissie wordt gerept. Zou bij mij geen publicatierecht krijgen.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                        Die rode avant is werkelijk fenomenaal, knappe velgen ook, maar ik persoonlijk zou hem nooit zo kopen, beetje teveel in het oog springend maar mooi is wie wel... Dat het een diesel is, tja , daar zal Europa voor meer tussen zitten dan Audi vrees ik, maar t'is niet omdat het een diesel is dat hij daarom slecht gaat rijden... ik denk dat dit misschien wel eens geen foute keuze zal zijn... ruim krachtig genoeg en nog relatief zuinig... voor de veelrijders misschien intressanter... Een A6 koop je niet direct om sportief te gaan racen denk ik...
                                        Kennis van mij rijdt met een rode A6 rond. Dat is écht knap.

                                        Als mijn V90 moet vervangen worden is de nieuwe A6 wel een echte kanshebber ( Dat is de eerste keer dat ik dit over een audi zeg naast de Q7 )
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Heel knap, maar net als mijn opmerking in het topic van de A7: rare keuze om voor diesel te gaan, zeker in deze tijden...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X